Letos již podruhé, se mi povolila matka na primáru, vytočila se ven a kolečko šlo ven z klikovky. Udělalo mi to dírku do krytu. Podruhé ipřesto, že jsem matku zajistil podložkou se cca po 3 hodinách ježdění povolila a vytočila se ven..
Jak to spolehlivě dotáhnout, abych se nebál na ČZ vyjet pryč za barák?
Tenhle problém trvá od doby, kdy jsem vyměnil klikovku. Na které je hrubý závit.
Jakou podložku přesně použít?
Mrkněte do Deníku mé ČZ, je tam foto jak jsem to měl zajištěné.
Děkuji za rady.. fantom004
1 reakcí na tento příspěvek Jak spolehlivě dotáhnout matku na primáru
Na tvých fotkách vidím matku zajištěnou ohnutím okraje podložky ale co drží tu podložku?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak spolehlivě dotáhnout matku na primáru
grooll píše: Je-li na klikovce kužel, používá se silná pružná podložka- pérovka.
Na tvých fotkách vidím matku zajištěnou ohnutím okraje podložky ale co drží tu podložku?
Neměly by ji držet zářezy na hřídeli, které drží i kolečko?
Naposledy editováno 04.04.2018 15:05:27
1 reakcí na tento příspěvek Jak spolehlivě dotáhnout matku na primáru
fantom_004 píše: Žádný zářezy tam nejsou.. Takže radíte velkou pérovku?
zdar, znova si pořádně přečti, co píše Grooll a Hycomat...
pokud kužel na klice a kužel v kolečku primáru spolu nelícují- "nekamarádí", má kolečko na klice jen minimální tření a téměř nic mu nezabrání, aby se protáčelo... Ta matka je tam jen pro sichr a není tím hlavním, co drží kolečko na klice... Tím hlavním, co drží kolečko na klice jsou shodné kužely na klice a v kolečku...
udělej to co navrhnul hycomat, napřed barevnou pastou zjisti, na jak velké ploše kužely nejsou shodné, pak brusnou pastou zalapuj kužely tak, aby spolu lícovaly - byly shodné...
Když se mi to stalo poprvé, tak se jakoby ten kužel musel zkurvit teda. Protože já tam ten primár ten na tu kliku uplne v pohodě nasunu rukou až dozadu a zase ho vytahnu.
Tohle jsem zkousel vyresil lepidlem na namahane spoje. Coz teda vydrzelo 3h jizdy(cca). A pak to povolilo.
Takže jediná cesta, moje záložní klika a nový primár..?
Díky za vysvětlení
1 reakcí na tento příspěvek Jak spolehlivě dotáhnout matku na primáru
Plechova zajistovaci podlozka je jen dekorace bez funkce, je potreba dodrzet par zakladnich veci a pak nejsou s koleckem na klice zadne problemy.
Pero musi byt natesno jak v drazce klikovky, tak i kolecku, jakmile je tam vule a kolecko hrka tak dojde k jeho povoleni.
Pero musi cca o 1mm kratsi nez je delka kolecka, aby jsi stahoval kolecko ne pero.
Musis mit spravne vymezenou klikovku vuci bloku a sirku podlozek, tak aby jsi mohl kolecko stahnout, videl jsem uz motory, kde jsi dotahoval matku na konec zavitu aniz by bylo utazene kolecko.
Zavit jak v matce tak na klice odmasti a pouzij lepidlo k zajisteni zavitu, napr Loctite 243, potom nemuzes mit problem...
1 reakcí na tento příspěvek Jak spolehlivě dotáhnout matku na primáru
Takže to vidím na rozebrání
Michal-#5 píše: Zaslouzilo by se zacit tim, ze CZ 250/513 ma kuzel na klice pouze pod zapalovanim. Pod primarnim koleckem je valcova plocha a moment motoru je prenaseny pouze pres pero.
Plechova zajistovaci podlozka je jen dekorace bez funkce, je potreba dodrzet par zakladnich veci a pak nejsou s koleckem na klice zadne problemy.
Pero musi byt natesno jak v drazce klikovky, tak i kolecku, jakmile je tam vule a kolecko hrka tak dojde k jeho povoleni.
Pero musi cca o 1mm kratsi nez je delka kolecka, aby jsi stahoval kolecko ne pero.
Musis mit spravne vymezenou klikovku vuci bloku a sirku podlozek, tak aby jsi mohl kolecko stahnout, videl jsem uz motory, kde jsi dotahoval matku na konec zavitu aniz by bylo utazene kolecko.
Zavit jak v matce tak na klice odmasti a pouzij lepidlo k zajisteni zavitu, napr Loctite 243, potom nemuzes mit problem...
Dodám, že když vidím, jak to máš udělané, tak na dvou omačkaných závitech nebude držet žádná matka.
Naposledy editováno 04.04.2018 22:34:23
Vnejsi lozisko doraz na segerovku a vnitrni umisti tak, aby jsi mel kliku presne uprostred. Spravnou pozici ladis sirkou krouzku mezi vnitrni krouzky loziska. Je i moznost, ze ti to nebude vychazet, coz se stava kdyz nejdo slisuje kliku na spatnou sirku. Potom je potreba prelisovat kliku a znovu ji vycentrovat.
Jestli nemas mezi lozisky rozperku tak se ti to bude povolovat porad
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
ČZ 250/513 střílý do výfuku ČZ 250/513 | Vrata21 | 6 | 21.2.2022 v 09:50 papiboy |
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... | MarekPalovic | 56 | 28.12.2021 v 11:53 zelinar22 |
Rám ČZ 250/513 ČZ 250/513 | Anti | 26 | 10.11.2021 v 10:01 tomasNJ |
Zadní tlumiče ČZ motokros ČZ 250/513 | Anti | 17 | 9.11.2021 v 21:24 Anti |
Spojka ČZ 250/513 ČZ 250/513 | caja008 | 4 | 29.6.2021 v 09:54 Béďa17 |