bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak spolehlivě dotáhnout matku na primáru
4.4.2018 v 10:37
Zdravim zetkaře!

Letos již podruhé, se mi povolila matka na primáru, vytočila se ven a kolečko šlo ven z klikovky. Udělalo mi to dírku do krytu. Podruhé ipřesto, že jsem matku zajistil podložkou se cca po 3 hodinách ježdění povolila a vytočila se ven..

Jak to spolehlivě dotáhnout, abych se nebál na ČZ vyjet pryč za barák?

Tenhle problém trvá od doby, kdy jsem vyměnil klikovku. Na které je hrubý závit.

Jakou podložku přesně použít?

Mrkněte do Deníku mé ČZ, je tam foto jak jsem to měl zajištěné.

Děkuji za rady.. fantom004


Jak spolehlivě dotáhnout matku na primáru

4.4.2018 v 10:52 | Nahoru | #1
lepidlo na závit...

Jak spolehlivě dotáhnout matku na primáru

4.4.2018 v 12:30 | Nahoru | #2

1 reakcí na tento příspěvek Jak spolehlivě dotáhnout matku na primáru

4.4.2018 v 14:07 | Nahoru | #3
Je-li na klikovce kužel, používá se silná pružná podložka- pérovka.
Na tvých fotkách vidím matku zajištěnou ohnutím okraje podložky ale co drží tu podložku?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak spolehlivě dotáhnout matku na primáru

4.4.2018 v 14:19 | Nahoru | #4

grooll píše: Je-li na klikovce kužel, používá se silná pružná podložka- pérovka.
Na tvých fotkách vidím matku zajištěnou ohnutím okraje podložky ale co drží tu podložku?



Neměly by ji držet zářezy na hřídeli, které drží i kolečko?

(reakce na) Jak spolehlivě dotáhnout matku na primáru

4.4.2018 v 15:04 | Nahoru | #5
kubacech> Obě ČZ co jsem dělal neměly žádný zářez, pouze kužel na kterém bylo kolečko naražené podobně jako na velkých stojanových vrtačkách. Matka jej jen tlačila na kužel aby se neprotáčelo, proto ta pérovka. Byla to 477 a 478mička, jak to má tato nevím, proto se ptám.

Naposledy editováno 04.04.2018 15:05:27

Jak spolehlivě dotáhnout matku na primáru

4.4.2018 v 16:14 | Nahoru | #6
Nefunkčný spoj kužeľ-kužeľ. Stalo sa mi niečo podobné na Trabante, kde je brzdový bubon na kuželi osy kolesa a zaistený je maticou a podložkou, ohnutou proti ploške na bubne a proti matici. Dal som iný bubon a koleso mi za jazdy napriek dobrému poisteniu spadlo. Proste si tie dva kužely "nerozumeli" a matica to nemôže zachrániť. Ani prilepená sebalepším lepidlom, pretože silu prenáša plocha kužela. Ja by som skúsil zalapovať koliesko voči kľukovke, pri použití nejakej farebnej pasty hneď zistíš, či sa kužele dotýkajú po celej ploche, alebo len na kúsku.

1 reakcí na tento příspěvek Jak spolehlivě dotáhnout matku na primáru

4.4.2018 v 17:00 | Nahoru | #7
Žádný zářezy tam nejsou.. Takže radíte velkou pérovku?

(reakce na) Jak spolehlivě dotáhnout matku na primáru

4.4.2018 v 17:43 | Nahoru | #8

fantom_004 píše: Žádný zářezy tam nejsou.. Takže radíte velkou pérovku?



zdar, znova si pořádně přečti, co píše Grooll a Hycomat...

pokud kužel na klice a kužel v kolečku primáru spolu nelícují- "nekamarádí", má kolečko na klice jen minimální tření a téměř nic mu nezabrání, aby se protáčelo... Ta matka je tam jen pro sichr a není tím hlavním, co drží kolečko na klice... Tím hlavním, co drží kolečko na klice jsou shodné kužely na klice a v kolečku...

udělej to co navrhnul hycomat, napřed barevnou pastou zjisti, na jak velké ploše kužely nejsou shodné, pak brusnou pastou zalapuj kužely tak, aby spolu lícovaly - byly shodné...

Jak spolehlivě dotáhnout matku na primáru

4.4.2018 v 21:43 | Nahoru | #9
No počkat..

Když se mi to stalo poprvé, tak se jakoby ten kužel musel zkurvit teda. Protože já tam ten primár ten na tu kliku uplne v pohodě nasunu rukou až dozadu a zase ho vytahnu.

Tohle jsem zkousel vyresil lepidlem na namahane spoje. Coz teda vydrzelo 3h jizdy(cca). A pak to povolilo.

Takže jediná cesta, moje záložní klika a nový primár..?

Díky za vysvětlení

1 reakcí na tento příspěvek Jak spolehlivě dotáhnout matku na primáru

4.4.2018 v 22:01 | Nahoru | #10
Zaslouzilo by se zacit tim, ze CZ 250/513 ma kuzel na klice pouze pod zapalovanim. Pod primarnim koleckem je valcova plocha a moment motoru je prenaseny pouze pres pero.
Plechova zajistovaci podlozka je jen dekorace bez funkce, je potreba dodrzet par zakladnich veci a pak nejsou s koleckem na klice zadne problemy.
Pero musi byt natesno jak v drazce klikovky, tak i kolecku, jakmile je tam vule a kolecko hrka tak dojde k jeho povoleni.
Pero musi cca o 1mm kratsi nez je delka kolecka, aby jsi stahoval kolecko ne pero.
Musis mit spravne vymezenou klikovku vuci bloku a sirku podlozek, tak aby jsi mohl kolecko stahnout, videl jsem uz motory, kde jsi dotahoval matku na konec zavitu aniz by bylo utazene kolecko.
Zavit jak v matce tak na klice odmasti a pouzij lepidlo k zajisteni zavitu, napr Loctite 243, potom nemuzes mit problem...

1 reakcí na tento příspěvek Jak spolehlivě dotáhnout matku na primáru

4.4.2018 v 22:25 | Nahoru | #11
Díky za vysvětlení Michale Nad tím jsme tápali při lisovani ložisek do bloku, jak moc je nalisovat a kolik vymezovacich podlozek dat. No nakonec jsme to riskli, dali to podle oka, a vymezovací podložky nedali žádný. Nevedeli jsme jak na to..

Takže to vidím na rozebrání

(reakce na) Jak spolehlivě dotáhnout matku na primáru

4.4.2018 v 22:29 | Nahoru | #12

Michal-#5 píše: Zaslouzilo by se zacit tim, ze CZ 250/513 ma kuzel na klice pouze pod zapalovanim. Pod primarnim koleckem je valcova plocha a moment motoru je prenaseny pouze pres pero.
Plechova zajistovaci podlozka je jen dekorace bez funkce, je potreba dodrzet par zakladnich veci a pak nejsou s koleckem na klice zadne problemy.
Pero musi byt natesno jak v drazce klikovky, tak i kolecku, jakmile je tam vule a kolecko hrka tak dojde k jeho povoleni.
Pero musi cca o 1mm kratsi nez je delka kolecka, aby jsi stahoval kolecko ne pero.
Musis mit spravne vymezenou klikovku vuci bloku a sirku podlozek, tak aby jsi mohl kolecko stahnout, videl jsem uz motory, kde jsi dotahoval matku na konec zavitu aniz by bylo utazene kolecko.
Zavit jak v matce tak na klice odmasti a pouzij lepidlo k zajisteni zavitu, napr Loctite 243, potom nemuzes mit problem...


Dodám, že když vidím, jak to máš udělané, tak na dvou omačkaných závitech nebude držet žádná matka.



Naposledy editováno 04.04.2018 22:34:23

Jak spolehlivě dotáhnout matku na primáru

4.4.2018 v 22:33 | Nahoru | #13
řešil sem to samý, plocha čepu kliky byla ojetá, tak sem nechal udělat tvrdochrom, koupil nový kolo a jde tam jen za tepla, tak to snad vydrží.

(reakce na) Jak spolehlivě dotáhnout matku na primáru

7.4.2018 v 12:13 | Nahoru | #14
fantom_004> kdyz uz to budes rozdelavat, tak je potreba si vymezit kliku na stred do bloku. Vzhledem k soudruzskym tolerancim vyroby a armade kutilu co se na tom podepsala pred tebou, neni jina moznost nez si vsechno domerit a udelat rozperny krouzek mezi loziska kliky presne na miru.
Vnejsi lozisko doraz na segerovku a vnitrni umisti tak, aby jsi mel kliku presne uprostred. Spravnou pozici ladis sirkou krouzku mezi vnitrni krouzky loziska. Je i moznost, ze ti to nebude vychazet, coz se stava kdyz nejdo slisuje kliku na spatnou sirku. Potom je potreba prelisovat kliku a znovu ji vycentrovat.

Jestli nemas mezi lozisky rozperku tak se ti to bude povolovat porad

Jak spolehlivě dotáhnout matku na primáru

7.4.2018 v 20:20 | Nahoru | #15
Rozperku tam mám. Ale když jsme to skladali, tak jsme nevedeli jak to vycentrovat. Nebo spis proc to centrovat. Takze jsme to od oka nalisovali a bylo. No co mi zbyde..
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
ČZ 250/513 střílý do výfuku ČZ 250/513 Vrata21 6 21.2.2022 v 09:50 papiboy
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... MarekPalovic 56 28.12.2021 v 11:53 zelinar22
Rám ČZ 250/513 ČZ 250/513 Anti 26 10.11.2021 v 10:01 tomasNJ
Zadní tlumiče ČZ motokros ČZ 250/513 Anti 17 9.11.2021 v 21:24 Anti
Spojka ČZ 250/513 ČZ 250/513 caja008 4 29.6.2021 v 09:54 Béďa17


TOPlist