globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Africa twin adventure sport
Ahoj ma smysl porizovat si Advanture sport? Koukam ze je zhruba o 100t drazsi...
Maji ty tlumice a dalsi doplnky vubec takovou hodnotu?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa twin adventure sport

2.4.2018 v 17:32 | Nahoru | #91

Tech píše: ..... Jen to že s takovou motorkou poojede prasit do dun jen blázen a není důvod na to motorku konstruovat. Když už bych musel jet pískem, tak na jedničku přes spojku.

BTW gumy na to snad můžeš dát jaký chceš, pokud odpovídají rozměrem, rychlostní index přeci nehraje roli, snad jen oficiálně bys měl mít na palubce třeba "max 140".
Taky by mně zajímalo, co konkrétně myslíš tím "nějaké revoluční řešení". Pořád jsou to dvě kola, rám, motor a řidítka. Nevím co bys na tom chtěl revolučního vymýšlet.


Já ti nevím, ale do volné pouště se parkrát vydala na XRV i manželka a nezdálo se mi, že by se vracela zklamaná. Sice tam jednou také dala měkký protisvah, takže nosem přerazila plexi Ale ani to ji neodradilo a těší se tam vždy znova. Ale je fakt, že její XRV je o 11 kg lehčí než CRF ve verzi AS, takže vydat se s CRF do dun je nesmysl
Ne všechny špunty mají nebo měly M+S, stejně tak ne všechny jsou radialni. Takže nálepka nepomůže. A ostré se ve 150 snad ani nedělají.
Radikální řešení? Nevím, za 100 let vývoje fakt asi nikdy žádné nepřišlo Takže tvůj TA je asi ve verzi hard tail s řemenem místo řetězu , jen se zadní pasovou brzdou a druhým otočným heftem za jízdy upravuješ předstih

(reakce na) Africa twin adventure sport

2.4.2018 v 17:44 | Nahoru | #92
Metric> tiger je imho úplně špatně. Ten má plexi chycený na světlo a to na trubce na krku...

(reakce na) Africa twin adventure sport

2.4.2018 v 20:18 | Nahoru | #93
vilemx> Vážně, zkus nahodit něco co bys dnes považoval ty za revoluční řešení.

Mně jediné co napadá je použití "exotických" materiálů, což je z ekonomického hlediska blbost a taky se neslučuje s tvoji představou "opravím vše všude kladivem".

Naposledy editováno 02.04.2018 20:20:13

1 reakcí na tento příspěvek Africa twin adventure sport

2.4.2018 v 21:12 | Nahoru | #94
Africa twin 750 v roce 1998 byla dle ceníku Hondy za 315 klacků za holku a jako bonus její dětské nemoci, o kterých bylo řečeno, že je to její charisma. Dneska při výši několikanásobných platů je nová Africa předražená mrdk..

(reakce na) Africa twin adventure sport

2.4.2018 v 21:41 | Nahoru | #95

ThomasDRZ píše: Africa twin 750 v roce 1998 byla dle ceníku Hondy za 315 klacků za holku a jako bonus její dětské nemoci, o kterých bylo řečeno, že je to její charisma. Dneska při výši několikanásobných platů je nová Africa předražená mrdk..


Před 20ti léty 315 klacků, dnes 350 při dnešních platech ti přijde předražené? Mě tedy ani moc ne.

Africa twin adventure sport

2.4.2018 v 21:54 | Nahoru | #96
Prackarr- presne tak. tohle nejde srovnavat.

1 reakcí na tento příspěvek Africa twin adventure sport

2.4.2018 v 22:07 | Nahoru | #97
Je taky treba se podivat kolik stal dolar v roce 1998 a kolik dnes..resp. kolik ty motorky v stoji v dolarech aby to bylo objektivni...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa twin adventure sport

2.4.2018 v 22:29 | Nahoru | #98

Wenca24 píše: Je taky treba se podivat kolik stal dolar v roce 1998 a kolik dnes..resp. kolik ty motorky v stoji v dolarech aby to bylo objektivni...

proč do toho pleteš dolar? Nestabilní měna. Podívej se spíše na to, za kolik platů sis koupil Afriku v roce 98 a zakolik platů si ji koupíš dnes...

2 reakcí na tento příspěvek Africa twin adventure sport

2.4.2018 v 22:34 | Nahoru | #99
Tyhle ekonomy obdivuji. Vztahovat cenu globálního zboží na plat transformující se ekonomiky. Co to srovnat podle příjmů průměru EU, resp. tehdy snad ještě EHS?
Navíc XRV v roce 1998 už byla zastaralá mrcha. V ten rok měla Honda místo lehce upraveného výfuku, sání a barevných kombinací XRV tuhle motorku pohřbít a přijít se současnou CRF. Už tehdy šla současná CRF bez problémů vyrobit, a KTM by měla alespoň nějakou konkurenci k LC8 950/990.

Revoluční řešení? Dostat se pod 200 kg pohotovostní. Jak? Posláním ekonomického oddělení na roční dovolenou. Třeba takové NC-čko je příkladem revolučního řešení. Sice se zaměřením na úplně jinou cílovou skupinu, ale s brilantním úspěchem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa twin adventure sport

2.4.2018 v 22:42 | Nahoru | #100
prackarr> protoze se v nem globalbe obchoduje...takze mi to prijde objektivnejsi nez v korune, kterou plati par lidi a jeste v dobe 9 let po revoluci..ale ekonom nejsem..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa twin adventure sport

2.4.2018 v 22:58 | Nahoru | #101

Wenca24 píše: prackarr> protoze se v nem globalbe obchoduje...takze mi to prijde objektivnejsi nez v korune, kterou plati par lidi a jeste v dobe 9 let po revoluci..ale ekonom nejsem..

hele, mě jako zákazníka, co žije v ČR a zaplatí si prkač z vejplaty nezajímá, jak moc kolísal dolar tehdy a ted. Jestliže jsem měl tehdy plat 11000 a ted mám plat 33000 a ta motorka stojí +- stejně, jako tehdy (jen uvádím příklad), tak mě z toho jasně vychází, že ta dnešní motorka je 3x levnější, nebo spíše dostupnější, jak tehdy. Jistě, to co píšu lze rozporovat spoustou věcí, třeba tím, že musím odrážet průměrný plat a ne jen můj, že musím brát celkové náklady na "životů a pod., ale i tak je dnešní CRF "levnější", jak tehdejší XRV a to je prostě fakt, který okocat moc nejde. At jsem ekonom, nebo ne...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa twin adventure sport

2.4.2018 v 23:06 | Nahoru | #102
prackarr> to co popisujes je subjektivni pohled a ja ti ho neberu..pochopil jsem ale z predchozi diskuze, ze se resi objektivni srovnani...

(reakce na) Africa twin adventure sport

2.4.2018 v 23:10 | Nahoru | #103
vilemx> Pořád čekám kdy alespoň napíšeš něco konkrétního, co by bylo podle tvých představ revoluční řešení.

Že napíšeš pod 200kg pohotovostní je jen výkřik do tmy. Jak toho chceš konkrétně dosáhnout u motorky typu AT ? Podívej se na nové KTM790ADV, natankovaná prý 205kg. A to je (tedy vypadá z fotek) jako úplně mrňavá motorka, na které asi nebudeš chtít vést spolujezdce a tři kufry (nemá ani kapotáž, takže dobrá na salta v písku ) . Takže je to vlastně jiná kategorie. 1090R, LC8 všechny +- stejně jak Afra. Asi bys teda měl jít dělat do konstrukce motorek a vysvětlit jim, že tomu nerozumí.

Naposledy editováno 02.04.2018 23:13:52

(reakce na) Africa twin adventure sport

2.4.2018 v 23:55 | Nahoru | #104

Wenca24 píše: prackarr> to co popisujes je subjektivni pohled a ja ti ho neberu..pochopil jsem ale z predchozi diskuze, ze se resi objektivni srovnani...

Objektívne sa priemerná mzda v ČR od roku 2000 do 2015 zvýšila dvakrát, za celé obdobie, čo tu spomíname, ešte viac, na druhej strane nominálna cena AT je tiež o trochu vyššia, takže po prepočte na platové pomery vychádza asi na polovicu.

Mimochodom v Nemecku sa zdvojnásobili priemerné platy z 1991 na 2015...

(reakce na) Africa twin adventure sport

3.4.2018 v 07:26 | Nahoru | #105
vilemx> litrové stokoňové cenduro nikdy nebude mít pod 200kg pohotovostní To nemaj ani 800xc a f800gs a nemá to ani 660 tenere
Tam může být to revoluční řešení snad jen v podobě nádrží proklatě nízko, centralizace těžiště a podobných moderních fíčurek, který ti zajistí sice lepší pocit v blátě, ale zase budeš nadávat, že se nikam nedá sáhnout.

Naposledy editováno 03.04.2018 07:39:38

Africa twin adventure sport

3.4.2018 v 08:10 | Nahoru | #106
karf- bohuzel mas pravdu.

2 reakcí na tento příspěvek Africa twin adventure sport

3.4.2018 v 21:56 | Nahoru | #107
V 80. letech taky jen blázen snil o tom, že litrový supersport může mít opravdu hodně pod 200 kg a výkon 200 koní. A spousty let to už je standard, který každý bere jako samozřejmost.
Před dvaceti lety byla blbost, aby litrové enduro mělo 100 koní se suchou váhou pod 200 kg. 950 ukázala, že to jde. 1190R sice trochu přibrala, ale zase si udělala legraci z dogmatiků, že 150 koní v enduru je nesmysl.
Nikdy neříkej nikdy.

(reakce na) Africa twin adventure sport

3.4.2018 v 22:01 | Nahoru | #108

vilemx píše: V 80. letech taky jen blázen snil o tom, že litrový supersport může mít opravdu hodně pod 200 kg a výkon 200 koní. A spousty let to už je standard, který každý bere jako samozřejmost.
Před dvaceti lety byla blbost, aby litrové enduro mělo 100 koní se suchou váhou pod 200 kg. 950 ukázala, že to jde. 1190R sice trochu přibrala, ale zase si udělala legraci z dogmatiků, že 150 koní v enduru je nesmysl.
Nikdy neříkej nikdy.

tk v osmdesatych letech jsme meli jeste opravdu hodne co zlepsovat. nicmene podivej se, jake materialy se v soucasnosti pouzivaji, kam se vse posunulo. tva predstava by se libila jiste nam vsem, nicmene mam obavu, ze realnost je nekde zcela jinde. je velky rozdil vymenit prumerny motor za velmi vykony a usetrit nekde na materialech tricet kilo (bavime se o tebou udavane pohotovostni hmotnosti pod 200kg), kdyz se tu resi pomalu kazdy gram a i tak se to lame, krouti a pod. no a kdyz by to zacali delat z poradnych materialu a poradne, clovek aby nejdriv asi vykradl banku

2 reakcí na tento příspěvek Africa twin adventure sport

3.4.2018 v 22:41 | Nahoru | #109
Když zákazníci chtějí u velkého endura koně a tuhost v rychlostech kolem 200 km/h, fabrika jim to postaví. Když chtějí LED, TFT, BT a Wi-Fi technologie, klidně i na úkor čitelnosti a přehlednosti, fabrika to namontuje. Kdyby preferovali hmotnost, fabrika jim to určitě také vyplní.
Navíc asi sedím v jiném kině. Ano, znám dost lidí, kteří jezdi na endurech se třemi kufry, tankvakem a maminou. Jenže pak je snad ještě větší koláč lidí, co jedou sólo, bez bočních kufrů a tankvaku, aby ty vlastnosti endura moc nezabili. Nechtějí jednobuch, ale rádi by, aby na ně moc nefoukalo. Takže část s nich holt překousne hmotnost (Tiger, GS, CRF, LC8,..) a kdo ne, rezignuje na 2V a skončí u LC4, 660, CCM a spol. Pro tento typ lidí holt dosud není řešení.

Naposledy editováno 03.04.2018 22:56:19

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa twin adventure sport

3.4.2018 v 23:09 | Nahoru | #110

vilemx píše: Když zákazníci chtějí u velkého endura koně a tuhost v rychlostech kolem 200 km/h, fabrika jim to postaví. Když chtějí LED, TFT, BT a Wi-Fi technologie, klidně i na úkor čitelnosti a přehlednosti, fabrika to namontuje. Kdyby preferovali hmotnost, fabrika jim to určitě také vyplní.
Navíc asi sedím v jiném kině. Ano, znám dost lidí, kteří jezdi na endurech se třemi kufry, tankvakem a maminou. Jenže pak je snad ještě větší koláč lidí, co jedou sólo, bez bočních kufrů a tankvaku, aby ty vlastnosti endura moc nezabili. Nechtějí jednobuch, ale rádi by, aby na ně moc nefoukalo. Takže část s nich holt překousne hmotnost (Tiger, GS, CRF, LC8,..) a kdo ne, rezignuje na 2V a skončí u LC4, 660, CCM a spol. Pro tento typ lidí holt dosud není řešení.

ty mas pocit, ze by se jim dvere u skladu netrhly, kdyby udelali litrovy cenduro s hmotnosti pod 200kg, ale ktery by diky ubytku materialu nemohlo jet vic, nez 150km/h? kolik lidi oceni klasickou H4 na masine, oproti "suprdupr" xenonu? atd. fabriky zivi prodej, ne mizive procento zakazniku, kteri by chteli v soucasnosti "stary" model v novem kabatku. kde bys chtel usetrit tech tricet kilo vahy? to by me tedy vazne zajimalo... uz i kabely se delaji z hliniku, aby se usetrilo nejake to deko. a ze se pak pri opravach musi menit castokrat i cele kabelaze za ukrutny prachy, to je prave ta odvracena strana mince odlehceni.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa twin adventure sport

3.4.2018 v 23:43 | Nahoru | #111

Eso_Rimmer píše: ty mas pocit, ze by se jim dvere u skladu netrhly, kdyby udelali litrovy cenduro s hmotnosti pod 200kg, ale ktery by diky ubytku materialu nemohlo jet vic, nez 150km/h?


Co by za konstantních pohodlných 150km/h dali lidé s 660 Tenerkou, LC4, Ajpem a jinými zde doporučovanymi alternativami. Navíc 150 je stejně pro špunty rozumná maximálka
K tomu už asi motorka při zkouškách vystačí jen s jedním kotoučem, takže další kilíčka dole :) Já říkal, že se k nějakému rozumnému výsledku dobereme :))

(reakce na) Africa twin adventure sport

4.4.2018 v 07:35 | Nahoru | #112
vilemx> čoveče, mě už to u tebe přijde, jak kyselé hrozny... Jezdíš vůbec na něčem? Já mám pocit, že pro tvoje potřeby se bude vyrábět až model 2047.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa twin adventure sport

4.4.2018 v 07:52 | Nahoru | #113

vilemx píše: Před dvaceti lety byla blbost, aby litrové enduro mělo 100 koní se suchou váhou pod 200 kg. 950 ukázala, že to jde. 1190R sice trochu přibrala, ale zase si udělala legraci z dogmatiků, že 150 koní v enduru je nesmysl.
Nikdy neříkej nikdy.


Až na to, že 950 nemá suchou váhu pod 200kg. Má 208kg. A moje 990 má na váze 123kg/114kg = 237kg. To opravdu není "pod 200". Jasně, můžeš tam dát lehčí baterku a 2-1 svod s lehkým akrapem, jezdit bez padáků a občas vyšťourat bláto... btw: 1090r má psanou 207kg - o celý kilo dolu to je pokrok za 15 let. Ale zase má abs a další serepetičky.

btw: skoro si říkám, že je docela škoda, že Honda neudělala afriku s objemem 750. Jednak by to zapadlo mezi plánovaný ktm 790 a yamahu t7, váhou by byla pod 200, takže pro prcky, jako já, by to byla příjemná motorka.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa twin adventure sport

4.4.2018 v 09:22 | Nahoru | #114
karf> 950 je i SER

Svojí 990R jsem nevážil, ale dle specifikace má mít 207 suchá (ale nemá abs, a mám svod 2-1 a výfuk pryč a nejezdím s padákama )

(reakce na) Africa twin adventure sport

4.4.2018 v 09:56 | Nahoru | #115
_zdenda_> Tak SER je ale trochu jiná kategorie. Má 14L nádrž a nemá absolutně žádný kapoty, o kterých vilemx píše.

(reakce na) Africa twin adventure sport

4.4.2018 v 09:58 | Nahoru | #116
vilemx> Mám pocit, že, ako hovoria angličania, you want to have your cake and eat it too. Ak budeš odľahčovať, musíš použiť menej odolné materiály, takže pády budú mať horšie následky. Ak chceš odkloniť vietor, musíš tam dať veľkú kapotáž, ktorá niečo váži (príklad za všetkých - Benelli TRK 502). Určite existujú materiály, ktoré sú ľahké a silné, takže sa dá na mašinu narvať veľká kapotáž, ktorá neváži moc a bude odolná pri páde - lenže tá zasa nebude lacná. Plus musíš počítať s tým, že nie každý chce do motorky investovať majlant (hoci veľké množstvo ľudí nakupuje bez rozmyslu na úver), takže tieto drahé by sa produkovali v menších sériách, čo by im na cene len pridalo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa twin adventure sport

4.4.2018 v 12:22 | Nahoru | #117
karf> Ledvinu bych za to sice nevsadil, ale 950 Adv. měla suchou hmotnost 198 kg. Nevím, v jaké verzi, s jakou výbavou a podle jaké metodiky měření. Ale údaj 198 kg si pamatuji. Za další, jestli to je stokoňový litr nebo stokoňové osmikilo, není u endura pro hmotnost zase až tak podstatné. Takže i nějaká tebou navržená sedmpade nebo osmistovková AT s výkonem 80-90 koní by zase o tolik lehčí nebyla, pokud by v zadání byla stejná užitečná hmotnost, maximálka kolem dvou kil a podvozek odolný o mimo asfalt. Tady je podstané, jakou celkovou hmotnost to má vozit, jak velké díry to má plně naložené zvládnout a jak tuhá má být konstrukce, aby se tolik derofmovala (nevlnila) ve vysokých rychlostech, ve kterých to je nevíc znatelné.

prackarr> Momentálně už asi pět let jsem na mateřské , takže toho moc nenajezdím Kyslé hrozny to možná jsou, prostě mi přijde škoda, kam se nejdřív auta a teď i motorky v tomhle segmentu posouvají. Třeba jedno z nepraktičtejších a nejpohodovějších aut, co jsem měl, byla stará Niva. Sice s tím někam dojet bylo dobrodružství, ale zase člověk nemusel řešit volné parkovací místo, sám si ho vyrobil. Nemusel jako prostatik řešit, kde sjet ze silnice, když se mu chtělo. Auto mělo nárazníky z 1 cm silného hliníkového U-čka, kolem dokola kromě masky jen plech. Auto bylo postavené, tak, že forma šla ruku v ruce s funkcí. Když vezmu současnou produkci, plastové lakované nárazníky, spojlery, apod., tak bych si 2 x rozmyslel to na hulváta poslat do závěje nebo projet roštím. Ano, chápu, deformační zóny, ochrana chodců, atd.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa twin adventure sport

4.4.2018 v 20:24 | Nahoru | #118
vilemx> Prej Lada Niva, ty fakt žiješ ve svém světě.

Africa twin adventure sport

4.4.2018 v 20:34 | Nahoru | #119
s tou novou jsi to zabil

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa twin adventure sport

4.4.2018 v 21:28 | Nahoru | #120

Tech píše: vilemx> Prej Lada Niva, ty fakt žiješ ve svém světě.


Od člověka, co má TA, navíc v 650 verzi, to hodnocení opravdu sedí
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
CRF1000 kódy poruchy - diagnostika Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports Mayk 4 1.4.2024 v 10:30 Mayk
Maroko - květen 2024 Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports tomas_brno 20 30.1.2024 v 19:36 tomas_brno
Nejnižší cesťák Poraďte Honda XRV 750 Africa Twin, BMW F 650 GS, Honda XRV 6... RockStar1666 20 12.1.2024 v 11:08 docent
Náhrada za originál baterii HY110 -... [1, 2] Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports Ledys 38 9.12.2023 v 20:08 Davidrak
Originální quickshifter pro ATAS Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports rst1467 20 10.4.2023 v 16:02 Sema


TOPlist