bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: BMW R 1150 GS Adv - rozdíly 2002 a 2003
Zdarec,

dotaz spíš na majitele BMW R 1150 GS Adv. Jak moc je velký rozdíl mezi modelovými roky 2002 a 2003? 2002 je prý ještě bez posilovače brzdy, to by mi nevadilo, ale nevím co je, jak moc velký rozdíl dělá twinspark? A jak to je s 6tým kvaltem? Někde jsem četl, že se dělaly rozdílné "délky kvaltu".

Díky za každou radu.

2 reakcí na tento příspěvek BMW R 1150 GS Adv - rozdíly 2002 a 2003

Skvělá odpověď, děkuji! 26.3.2018 v 22:03 | Nahoru | #1
ahoj, je to takto:
2002 - jednosvieckovy motor, nove brzdove strmene (ine platnicky ako obyc GS), ABS je klasicke dvojokruh rovnake ako vsetky jednosviecky (vyzaduje menej udrzby a vraj menej poruchove), ma inu prevodovku, prvy rychlostny stupen je kratsi.
2003-2005 - dve sviecky na jeden valec (jedna je zo spodu) zabezpecuju lepsie zhorenie zmesi a nizsie emisie, vykon rovnaky a nepoznas rozdiel. Niekto pisal ze kabel spodnej sviecky obcas odide lebo je zo spodu a vlhkost a pod ho cason nicia. ABS s posilovacom a brzdy EVO. Posilovac je na chuja, preto ho BMW robili len do 2004/5/6 ci ako potom to stiahli zo vsetkych modelov. Je to take necitlive ovladanie, nemas odozvu od brzd, ale jazdit sa s tym samozrejme da, ja tam benefit nevidim. Naopak ak tam niekto odflakol pravidelnu vymenu brzdovky mas na problem zadelano. Mal by tam byt vykonnejsi alternator, rovnaky ako na RT, jednosviecka ma rovnaky ako obyc. GS.
Prevodovka, to som si nie isty, ale bola od 2003 unifikovana na vsetkych GS. Takze ziadna kratka 1 ani extra dlha "economy" 6-tka

!! na vsetkych GS do r.v. 2007 treba menit napinac retaze laveho valca - ci bol meneny alebo nie vidis podla jeho hlavicky, ak je na 17mm kluc je tam stary design ak je na 15mm kluc tak uz bol meneny >> najdes ho pod lavym capom telelevra, z vrchu na valci.

(reakce na) BMW R 1150 GS Adv - rozdíly 2002 a 2003

26.3.2018 v 22:10 | Nahoru | #2
Destroyer>

BMW R 1150 GS Adv - rozdíly 2002 a 2003

26.3.2018 v 22:16 | Nahoru | #3
k tym prevodovkam:
R1150GS 1999-2002 - 6 stupnov, poslesny stupen je zvany Economy "E" pri 100km/h motor toci 2900ot/min
R1150GS Adv. 2002 - kratky prvy prevodovy stupen a "obycajny" 6-ty pri 100km/h motor toci 3400ot/min
R1150GS/Adv 2003-2005 - dlha jednotka ako 99-02 a kratka 6-tka ako Adv. 2002 (ale toto som si mozno splietol a aj nove mali pomalu 1)

Koncovy prevod ma ako GS Adventure, tak aj GS rovnaky 2,81 ak ho chces menit tak napr. 1100S ma 2,75 (dlhsi) a prve R1100 GS mali 3,00 kratsi alebo R850GS/RT mali 3,20 to je najkratsi final drive aky robili, ale neviem ci prenesie krutiaci moment z 1150. K1200LT ma 2,62 to je najdlhsi aky som nasiel, vsetko pasuje na R1150 GS.

BMW R 1150 GS Adv - rozdíly 2002 a 2003

27.3.2018 v 08:29 | Nahoru | #4
spletl jsem si téma

Naposledy editováno 27.03.2018 08:31:36

BMW R 1150 GS Adv - rozdíly 2002 a 2003

27.3.2018 v 12:44 | Nahoru | #5
Všechny 1150 GSA měly silnější 50 A alternátor a převodovka s kratší (enduro) jedničkou byla pro GSA možnost volby při zadání do vyroby a všechny GSA mají standartní 6.
ABS byla vždy jen doplňková výbava, proto jsou motorky s i bez ABS jak jednosvíce tak i dvojsvíce.

(reakce na) BMW R 1150 GS Adv - rozdíly 2002 a 2003

27.3.2018 v 16:08 | Nahoru | #6
Destroyer> Super odpověď, děkuji a vážně klobouk dolu, za přehled za co máš takže když to vezmu jednoduše, zásadní jízdní rozdíly to nemá, pouze na brzdy je 2003 lepší. V tom případě co píšeš mi přijde lepší ta 2002, když nemá posilovač brzdy, tak to je zas o věc méně co se může podělat.

Ještě jednou moc díky za rady všem

BMW R 1150 GS Adv - rozdíly 2002 a 2003

27.3.2018 v 21:27 | Nahoru | #7
pohoda co sa tyka toho alternatoru dnes som to kontroloval, model GS 05/2000 a Adv 05/2002 maju obe 50A alternator. prikladam fotky ako dokaz, prva fotka r.v.2000 druha ten Advik.
Ani na jednej nebol nikdy meneny. Co sa tyka pomalej 1-tky tak rocnik 2002 ju ma kazdy, tam to nebolo volitelne, potom neviem ako to ponukali, mam za to ze unifikovanu bez moznosti volby. Tak som sa docital. Adventure verzia sa nikdy nerobila bez ABS.
!!! Pred kupou silno odporucam skontrolovat VIN - rok vyroby a model Adv/GS, uz sa mi stalo ze to nesedelo
vindecoder.eu - zistis verziu motorky a rok vyroby, farbu a pod.









BMW R 1150 GS Adv - rozdíly 2002 a 2003

28.3.2018 v 15:16 | Nahoru | #8
ABS byla i u verze Adventure doplňková, volitelná výbava. Stačí si projít zdejší bazar a pár GSA bez ABS tam je, případně kouknout na Realoem.
Výhoda toho je, že pokud ABS jednotka odejde, nechá se ABS ofiko. vyškrtnout z TP.
query posilovač brzd je záležitost ABS + duální brzdy. Ty novější třmeny jsou jsou tuším i před 2002 a poznáš je, že "nové" třmeny mají na sobě nápis BMW, zatím co starší Brembo. Jinak brzdy s ABS a posilovačem, bez posilovače poznáš podle předního kotoučku ABS v předním kole, starší ho měly slitinový, silný, nový s posilovačem jen plechový výlisek.
Osobně bych bral dvojsvíčku bez ABS

Naposledy editováno 28.03.2018 15:27:06

BMW R 1150 GS Adv - rozdíly 2002 a 2003

7.4.2018 v 13:03 | Nahoru | #9
Ahoj. Vlastním Advika 2003 a je bez ABS i bez posilovače. Originál kupovaný tady v Česku!
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
odborná oprava koncového prevodu BMW R 1100 GS, BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventur... Destroyer 27 10.12.2023 v 13:00 Tomassino
R1150RT ABS - problem s čerpadlom BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventure, BMW R 1150 R... oration 2 7.11.2023 v 11:25 ja1
R1150RT ABS - problem s čerpadlom BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventure, BMW R 1150 R... oration 1 22.10.2023 v 21:42 Destroyer
R1150RT ABS - problem s čerpadlom BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventure, BMW R 1150 R... oration 1 22.10.2023 v 10:51 kokoška.
R1150RT ABS - problem s čerpadlom BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventure, BMW R 1150 R... oration 14 5.10.2023 v 20:08 oration


TOPlist