globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Problémy na STK, VIN, obrysové světlo
Ahoj, koupil jsem skůtra od prvního majitele v ČR a první cesta byla na STK.
Technik nejdříve řešil a fotografoval čísla. Na tomto modelu je vin vyjiskřené na podsedlové trubce která je zespoda zakryta plastem. Není tedy možné provést fotografii úplně z kolmého pohledu. Když to technikovi nešlo vyfotit, tak vzal smirkový papír, né moc jemný a začal "čistit" následně vin zvýraznil křídou a vyfotil. Bohužel opět tak bídně, že z fotek nebylo číslo zřejmé. Takhle to ještě dvakrát zopakoval a vzhledem k tomu, že číslo bylo pouze vyjiskřené na slabých trubičkách, tak ho nadobro znehodnotil. Podotýkám, že ještě po prvním zásahu smirkovým papírem bylo číslo z rámu při dobrém světle čitelné! Načež mi do protokolu napsal vážnou závadu "Identifikační číslo/výrobní číslo je neúplné nebo nečitelné nebo vyrezlé, nebo poškozené".
Jako druhý problém mi oznámili, že moto nemá obrysové světlo a pokud chci příště projít (opakované kontrola do 30 dnů), musím si ho nainstalovat. Je to 50 skůtr kategorie LA, tak se chci zeptat zda je v této kategorii vůbec povinné, neboť jsem si jist, že ani jawa 50 tímto obrysovým světlem nedisponuje.
Velký problém je v tom, že moto zatím ani nemám na sebe registrované a evidenčkou neprošlo.
Prosím o radu těch, kteří mají s tímto nějaké zkušenosti. Jak dále postupovat?

Děkuji každému za věcné rady

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problémy na STK, VIN, obrysové světlo

24.3.2018 v 09:46 | Nahoru | #1
Eso_Rimmer>
To je pravda, lidé kontroluji v supermarketech jogurty za 5 Kč a hledají datum výroby, ale drahou motorku nebo auto si nezkontrolují a nechají se ubezpečovat je je vše ok...a s tím nový oz počítá, byl - li kupující ubezpečen o tom že je vše ok může to být důvodem k odstoupení...ale prokazuje se to blbě když chybí nějaký cebia-garance-certifikát nebo příslušný text ve smlouvě

posuzování VIN techniky STK je hoooodně subjektivní...na SK k tomu mají metodiku, kolik a kterých znaků musí být nečitelných aby byl problém...technikům STK v ČR také chybí zdravý rozum , samozřejmě také příslušné informace, pokud nějakou motorku vyráběl jediný výrobce a jeho světový kód ( první znaky VIN) byl například ABC, tak když bude nečitelné "B" a ostatní znaky budou ok, nedělal bych si s tím velkou hlavu...ale u nás bude EK nevyhovující....samozřejmě něco jiného je když se nedá přečíst posledních 6-7 znaků, protože to může být poškozeno schválně kvůli ojebání kupujícího nebo naklonování motorky k jiným dokladům..../taková domácí přestavba nebo stavba /

Naposledy editováno 24.03.2018 09:49:20

(reakce na) Problémy na STK, VIN, obrysové světlo

24.3.2018 v 12:48 | Nahoru | #2
CRF1000> zrovna posledních 5 znaků bylo čitelných i z té pořízené fotky. Tedy před tím, než to totálně obrousil Já přece nemůžu za to, že nějakej vocas na technický neumí fotit, respektive, když ty fotky nejsou čitelný snad není důvodem k tomu aby to zkurvil nadobro
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Derbi Atlantis 50 náhradní klíč Derbi Atlantis 50 MaraSuba 0 30.7.2020 v 11:24 MaraSuba
Derbi Atlantis 50 2T zvýšení výkonu Derbi Atlantis 50 dzurilla 6 7.11.2018 v 16:52 bimbo750
Derbi Atlantis 50 2t - olej a aditivum Derbi Atlantis 50 dzurilla 6 16.9.2018 v 07:37 čeplin
Derbi, přestane jet, po nastartovan... Derbi Atlantis 50 Shimmy8 15 24.8.2018 v 14:36 Shimmy8
Derbi Atlantis plotna pro kufr Derbi Atlantis 50 TToomm22 0 3.8.2016 v 12:43 TToomm22


TOPlist