bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Olej 2T
Vysvetli mi nekdo, jakej je rozdil mezi 2T olejem do zahradni techniky, splnujici normy jaso FD a API TC za 100 Kc / litr a olejem stejnych norem jen urceneho treba pro motokrosove motorky za 400 Kc / litr?
Předchozí
1 2 3
Následující

2 reakcí na tento příspěvek Olej 2T

15.3.2018 v 22:12 | Nahoru | #1
IMHO ten do motorek bude ty normy o dost prekracovat:)

(reakce na) Olej 2T

15.3.2018 v 22:17 | Nahoru | #2
TRIBES> muzes to trosku vysvetlit co to je?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej 2T

15.3.2018 v 22:22 | Nahoru | #3
TRIBES> uz sem si to nasel podle me je to taky jen marketing, ale radsi se ptam, ikdyz sem toho dost precetl a zadny jiny deleni, krom tehlech norem neni

1 reakcí na tento příspěvek Olej 2T

15.3.2018 v 23:37 | Nahoru | #4
Doporučuji přečíst si toto: http://www.motorkar...revodovky-31113.html

Na konci je i něco olejích do zahradní techniky. Jinak konstrukcí dvoudobých motorů je hodně, liší se například konstrukcí odděleného mazání, výfukových přívěr, tím v jakých otáčkách ten motor pracuje, jaké má vůle. Vše se nějákým způsobem podepisuje na oleji - hustota, aditiva aby se nezadřela přívěra... Vše je v článku pěkně popsané.
Co je nejdůležitější, je tam toho oleje nalít dost, řídím se heslem radši více než méně

Olej 2T

15.3.2018 v 23:43 | Nahoru | #5
Teď mě ještě tak napadá, že například při používání Mogulu TSF nás "trápilo" "poblité" koleno výfuku (na ČZ 175/477). Prostě po koleni jakoby stékal sajrajt. Bylo to na dvou motorkách z pěti. Když jsme tam pak dali jiný olej stejné specifikace, přestalo to. Tím chci jen říct, že olej se stejnou specifikací by měl motor umazat, ale různé značky/složení se může projevit i jinak.

(reakce na) Olej 2T

16.3.2018 v 05:13 | Nahoru | #6
Mi3ka> dekuju za clanek, ale porad sem z nej vysel s tim, ze pokud ten olej splnuje normu a poradne se promisi s benzinem a ponecha spravnej pomer, musi to fungovat. Navic motorovky atd jsou vzduchem chlazeny, takze uplne jiny teploty nez u vodnika. Slo mi o to, zda to nekdo pouziva, nebo vsichni kupujou predrazeny plechovky se stejnym olejem?

Olej 2T

Skvělá odpověď, děkuji! 16.3.2018 v 06:07 | Nahoru | #7
Marketing a nic jinyho! Leta pouzivam ten "za stovku" ve vsech svejch 2T vc. synova hodne zatezovanyho vodnicka (mazu dk bdnzinu) k max.spokojenosti.
A ted me muzete kamenovat!

Naposledy editováno 16.03.2018 06:32:01

Olej 2T

Skvělá odpověď, děkuji! 16.3.2018 v 07:18 | Nahoru | #8
Synovu Cagivu Supercity mažu oleljem Stihl (červený) v poměru 1 : 40 až dejme tomu 50. Dva roky žádný problém.

1 reakcí na tento příspěvek Olej 2T

16.3.2018 v 08:13 | Nahoru | #9
já leju do všeho mogul alfa 2t již několik let a bez problému

1 reakcí na tento příspěvek Olej 2T

16.3.2018 v 08:23 | Nahoru | #10
koho chleba a uzeniny jíš toho píseň zpívej... proč tam nedáš ten super řepkovej

(reakce na) Olej 2T

16.3.2018 v 08:55 | Nahoru | #11
j3nik> pokud bude splnovat normy, proc ne? Cim se ridis pri vyberu oleje ty? Kdyz jediny meritko kvality je prave norma, nikoliv cena, nebo plechovka s hezkym obrazkem motorky nebo sekacky

2 reakcí na tento příspěvek Olej 2T

16.3.2018 v 09:46 | Nahoru | #12
Pokud mi ten olej "pro zahradní techniku" prodá Husqvarna nebo Stihl (i když ne úplně za levno), tak to beru jako jistotu.
Produkt od Mountfieldu nebo nějakého Sheronu bych použil jen v nouzi, záleží samozřejmě na tom, do čeho to chci dát.
Příklad možné špatné volby oleje se řešil třeba zde:
http://www.motorkari.cz/tema/?t=202405

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej 2T

16.3.2018 v 10:53 | Nahoru | #13
Beranidlo> urcite bych tam nelil uplnej no name olej, ale libi se mi Divinol Zweitaktöl FF. Tam by nejaka zaruka kvality byt mela ne?

Olej 2T

16.3.2018 v 10:59 | Nahoru | #14
Mícháme 1/45 stihl nebo husqvarna a po deseti letech žádnej problém , nikasil je bez problému a vše jen preventivně...

(reakce na) Olej 2T

16.3.2018 v 12:21 | Nahoru | #15

Humusus píše: já leju do všeho mogul alfa 2t již několik let a bez problému



Ano ano, Mogul Alfa 2T splňuje prakticky ty nejvyšší normy, je to polosyntetika a dávám to do Jawy350, Mustanga, Minsk 125, Motorovky Stihl, Křoviňáku Oleo-Mac, frézy Fortschritt se simsoním motorem a žádnej problém, taky to nehulí zbytečně a neusazuje se bordel ve výfucích. Za kilo většinou, v mountfieldu někdy i za 80 s tou jejich kartou...

Edit: a hustej není, vpohodě to liju do té třiapůly, kde to dávkuje oilmaster...

Naposledy editováno 16.03.2018 12:27:04

1 reakcí na tento příspěvek Olej 2T

16.3.2018 v 13:25 | Nahoru | #16
Obecně lze použít jakýkoli olej specifikace SAE 40 . Viz Sucháčova cesta kolem světa nebo naposledy po Austrálii. Převážně používal nejlevnější 4T motorové oleje SAE 40. Důležitý je hlavně poměr mazání.
Pokud se podíváš hlouběji do specifikace oleje. Co by tě mělo zajímat, je tzv Kinematická viskozita při 100 °C. (mm2/s). Čím je vyšší hodnota, tím bude olej lépe mazat.
Klasifikace JASO, API zase zohledňují kouřivost atd.
Jako příklad uvedu značku Mogul:

- Mogul 2T (1L/100 kč): Kinematická viskozita při 100 °C. HODNOTA: 14.9 ; Klasifikace API TB

- Mogul TS (1L/120 kč): Kinematická viskozita při 100 °C. HODNOTA: 13,8 ; Klasifikace API TC, JASO FC

- Mogul TSF (1L/170 kč): Kinematická viskozita při 100 °C. HODNOTA:8,6 ; Klasifikace API TC, JASO FD

-Mogul alfa 2t (1L/126 kč): Kinematická viskozita při 100 °C. HODNOTA:7,4 ; Klasifikace API TC, JASO FD

Podle Kin. viskozity je nejlepší MOGUL 2T s nejvyšší hodnotou. Zase má větší kouřivost.
Já používám dlouhodobě do Jawy 350, typ 639 MOGUL TS. Dobré mazání, přijatelná kouřivost, výborná cena a má specifickou vůni. Mám na něho najeto 4000km a jsem spokojen.

Vše výše napsané ber prosím s nadhledem. Nejedná se o doporučení. Jsou to pouze mé poznatky, když jsem řešil, na jaký olej budu jezdit.
Mé zdroje:
https://eshop.paramo...ogul_2t_sae40_z1.pdf
https://eshop.paramo...e/ti_mogul_ts_z2.pdf
https://eshop.paramo.../ti_mogul_tsf_z5.pdf
https://eshop.paramo..._mogul_alfa2t_z1.pdf

Naposledy editováno 16.03.2018 13:29:24

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej 2T

16.3.2018 v 13:39 | Nahoru | #17
Kotlas> Radit nemůžu, protože neznám. Ale podle mě je to sice relativně nová receptura, tím pádem z nějakých důvodů zařaditelná i do novější Jaso FD, ale dle popisu jen levný "nesmrdící minerál". Můj předešlý odkaz byl na diskusi, kde zakladatel použil podobnou věc a zadřel, příčina neznámá. Divinol má u toho tvého oleje obrázek Trabanta, takže tak... A lepší zboží náležitě dražší.

1 reakcí na tento příspěvek Olej 2T

16.3.2018 v 13:58 | Nahoru | #18
romla411: to nemá moc logiku ve vlákně k CR250 doporučovat Sucháčovo mazání na prehistorickým vzduchem chlazeným dvoutaktu, když to CR má 4x takovej litrovej výkon, 3x takový otáčky, nikasil, přívěru... a to nemluvím o režimu provozu..

Pokud to není biologicky odbouratelnej olej do zahradní techniky tak asi ok pokud seděj parametry, ale počítej s tím že nesmí karbonovat aby nezasíral přívěru, musí se počítat s vysokým poměrem při použití (kx250 má tuším 1:32, to cr bude asi podobný), no a v neposlední řadě to jakej kouř ten motor dostane při závodech se zahnojenejma chladičema taky klade na olej dost velký požadavky.

Na hobby ježdění už taky nekupuju šílenosti typu motul 800, to nechám pacientům bez pudu sebezáchovy na závodech. Na druhou stranu, moje sekačky ani pila nemají litrovej výkon 240 koní jako kroska - a to ani vzdáleně, takže lít tam úplný psí sádlo tam nebudu i když sekačku v pohodě umaže.

Btw - Jaso FD/API TC už mají naprosto běžný motorkový oleje ve stejný cenový relaci, třeba Lavio 2t v ceně okolo kila za litr JASO FD/API TC+...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej 2T

16.3.2018 v 14:07 | Nahoru | #19
xtas> tak co doporucujes lejt do cr kdyz mam pud sebezachovy? pak teda nechapu k cemu ty normy jsou? Kdyz si nekde najdu co znamenaji, pisou ze api tc a jaso fd je top a nikde sem jiny deleni nenasel. Proto sem nechapal, proc je jeden olej urcenej do pily, scotera, silnicni motorky a motokrosu, kdyz vsechny maji stejnou nejlepsi normu? Do ted sem jezdil na motulu 710 a jen laboruju, pric tak draho...

(reakce na) Olej 2T

16.3.2018 v 14:11 | Nahoru | #20
Beranidlo> tak divinol neni zadnej novacek z olejarskych firem a myslim ze ma docela jmeno, tak sem cekal ze kdyz splnuje normu, melo by to fungovat, pred lety sem ho jezdil na cr 125, ale to byl olej urcen prave pro zavodni 2T, ale asi za 350 litr (cca 8 let zpet)dnes uz asi ani nevyrabej...

1 reakcí na tento příspěvek Olej 2T

16.3.2018 v 14:21 | Nahoru | #21
Mym poznatkem je, ze ti tu radi lidi co to lejou budto do svych motorek typu Jawa 350, nebo tomu nikdy poradne nesypali.

Nejsem si jist, ze by takovy Mogul TSF obstal v ostrem dvoutaktu, kterymu davas plnej ceres a toci pres 11 tisic.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej 2T

16.3.2018 v 14:27 | Nahoru | #22
TRIBES> a jakej je teda rozdil v tech olejich, podle ceho poznam ze to umaze? Prece ne podle obrazku na lahvi. Precetl sem uz milion clanku a nikde sem nic nenasel...

(reakce na) Olej 2T

16.3.2018 v 14:37 | Nahoru | #23
Poznas to, kdyz to nezadres. Jinak je to jen spekulace, ostatne jako vsechny debaty o olejich.

Olej 2T

16.3.2018 v 14:49 | Nahoru | #24
Mogul TSF mám v pile,křoviňáku,bábě a zetce ...bez problému celý léta,ale do vostrýho dvoutaktu bych to taky nelajz.

(reakce na) Olej 2T

16.3.2018 v 15:27 | Nahoru | #25

romla411 píše: Obecně lze použít jakýkoli olej specifikace SAE 40 . Viz Sucháčova cesta kolem světa nebo naposledy po Austrálii. Převážně používal nejlevnější 4T motorové oleje SAE 40. Důležitý je hlavně poměr mazání.
Pokud se podíváš hlouběji do specifikace oleje. Co by tě mělo zajímat, je tzv Kinematická viskozita při 100 °C. (mm2/s). Čím je vyšší hodnota, tím bude olej lépe mazat.
Klasifikace JASO, API zase zohledňují kouřivost atd.
Jako příklad uvedu značku Mogul:

- Mogul 2T (1L/100 kč): Kinematická viskozita při 100 °C. HODNOTA: 14.9 ; Klasifikace API TB

- Mogul TS (1L/120 kč): Kinematická viskozita při 100 °C. HODNOTA: 13,8 ; Klasifikace API TC, JASO FC

- Mogul TSF (1L/170 kč): Kinematická viskozita při 100 °C. HODNOTA:8,6 ; Klasifikace API TC, JASO FD

-Mogul alfa 2t (1L/126 kč): Kinematická viskozita při 100 °C. HODNOTA:7,4 ; Klasifikace API TC, JASO FD

Podle Kin. viskozity je nejlepší MOGUL 2T s nejvyšší hodnotou. Zase má větší kouřivost.
Já používám dlouhodobě do Jawy 350, typ 639 MOGUL TS. Dobré mazání, přijatelná kouřivost, výborná cena a má specifickou vůni. Mám na něho najeto 4000km a jsem spokojen.

Vše výše napsané ber prosím s nadhledem. Nejedná se o doporučení. Jsou to pouze mé poznatky, když jsem řešil, na jaký olej budu jezdit.
Mé zdroje:
https://eshop.paramo...ogul_2t_sae40_z1.pdf
https://eshop.paramo...e/ti_mogul_ts_z2.pdf
https://eshop.paramo.../ti_mogul_tsf_z5.pdf
https://eshop.paramo...lfa2t_z1.pdf [/quote]

Takže mám do třiapůly lit opět M2T? To snad ne-e... To nemůže být jen tou kinematickou viskozitou.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej 2T

16.3.2018 v 15:48 | Nahoru | #26

Beranidlo píše: Pokud mi ten olej "pro zahradní techniku" prodá Husqvarna nebo Stihl (i když ne úplně za levno), tak to beru jako jistotu.
Produkt od Mountfieldu nebo nějakého Sheronu bych použil jen v nouzi, záleží samozřejmě na tom, do čeho to chci dát.
Příklad možné špatné volby oleje se řešil třeba zde:
http://www.motorkari...ma/?t=202405 [/quote]

Ty si nepamatuješ tu aférku od Castrolu, ten pančovanej automobilovej olej přes Poláky, co jim našli nějakou dílnu plnou barelů pančovanýho Castrolu s originálníma flaška i etiketama ? Nepoznal bys rozdíl ,dokud bys sám nenalítl.
Nebo samotnej Castrol Power racing 1 do ostrejch dvoutaktů, ten olej se jim taky moc nepovedl a nejeden člověk na něm zadřel.
Tim chci říct, že v dnešní době tvrdit, že pod značkou se skrývá zaručená jistota kvality, je dost naivní tvrzení, to prosím ber bez urážky a ne osobně :)
Naopak, myslím, že je doba, kdy se konečně ukazuje, že platit nesmyslný ceny jen kvůli tomu, že je to značka, už je dávno pryč a vyplouvá na povrch opravdová pravda ohledně olejů a jejich specifikací o ohledně toho, co kterej olej je schopnej umazat, byť je mezi nima několika stovkovej rozdíl v ceně na jeden L.
Ale pořád tu budou tací, co to řešit nebudou a připlatěj si a nakrměj tak ty chudáčky z ropnej společností, který by si nedovolili jakkoliv osrat spotřebitele

Olej 2T

16.3.2018 v 15:57 | Nahoru | #27
->Deyva: do triapůle můžeš nalít kdejakej zbytek motorového oleje, kterej Ti zbyde například po výměně oleje u plechovky. 100x překoná požadavky na tenhle motor a zmíněné M2T

Olej 2T

16.3.2018 v 15:57 | Nahoru | #28
Samotná norma Jaso M345 je k dispozici. Není to snadné čtení a v podstatě jde rozdělit na tři oddíly. V právním oddíle se normalizátoři nepodepíšou pod žádné konkrétní doporučení a nikdo se jejich jménem nesmí jen tak ohánět. V druhém oddíle se popisují parametry požadované pro zalistování - jde o tribologické vlastnosti a chemické složení oleje - hodnoty, které dodá výrobce oleje. Třetí je ověření při motorové zkoušce. Norma je zde:
http://www.jalos.or....le/pdf/2T_EV0412.pdf
Motorová zkouška je normována dle JASO M340
https://www.swri.org...340-92-lubricity.pdf
Zkouší se na 50ccm motoru Honda ze skútru, vzduchem chlazený jednoválec 3,6kW/6500rpm. Levný, ale ne špatný motor. Umazat motor při zkoušce musí všechny oleje, FB, FC, FD. Měří se kouřivost a úsady na motoru a ve výfuku. Lepší hodnoty dostanou lepší klasifikaci.
Dále se měří schopnost mazání na přehřátém motoru. Tak, jak je to popisováno, test probíhá ve stylu "vypneme chladicí větrák a čekáme, kdy se začne píst chytat s válcem, ale nesmí se zadřít" - s lepším olejem dává motor větší výkon při teplotě 300°C pod těsněním svíčky, i při zmenšené vůli mezi pístem a válcem dostatečně maže, avše se porovnává s olejem dle normy JATRE1


Takže klasifikace JASO říká, že olej prošel testem, jak moc smrdí a karbonuje, ale vůbec nic o tom, jestli ten který motor s takovým olejem pojede. O tom rozhoduje výrobce motorky a musí to napsat do manuálu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej 2T

16.3.2018 v 16:17 | Nahoru | #29

SojkinXR6R píše: Ty si nepamatuješ tu aférku od Castrolu, ten pančovanej automobilovej olej přes Poláky, co jim našli nějakou dílnu plnou barelů pančovanýho Castrolu s originálníma flaška i etiketama ? Nepoznal bys rozdíl ,dokud bys sám nenalítl.
Nebo samotnej Castrol Power racing 1 do ostrejch dvoutaktů, ten olej se jim taky moc nepovedl a nejeden člověk na něm zadřel.
Tim chci říct, že v dnešní době tvrdit, že pod značkou se skrývá zaručená jistota kvality, je dost naivní tvrzení, to prosím ber bez urážky a ne osobně :)
Naopak, myslím, že je doba, kdy se konečně ukazuje, že platit nesmyslný ceny jen kvůli tomu, že je to značka, už je dávno pryč a vyplouvá na povrch opravdová pravda ohledně olejů a jejich specifikací o ohledně toho, co kterej olej je schopnej umazat, byť je mezi nima několika stovkovej rozdíl v ceně na jeden L.
Ale pořád tu budou tací, co to řešit nebudou a připlatěj si a nakrměj tak ty chudáčky z ropnej společností, který by si nedovolili jakkoliv osrat spotřebitele



Přesně tak, proto kupuju Mogul, je kvalitní, cena rozumná a nikdo ho falšovat nebude

(reakce na) Olej 2T

16.3.2018 v 16:24 | Nahoru | #30
Humusus>
Dík
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jakou opravnou sadu na vidlice Honda CR 250 pospa5 19 4.3.2024 v 14:39 Krautkopf
Kawasaki kx 250, co to způsobilo Kawasaki KX 250, KTM 125 SX, Suzuki RM 125, Honda CR... DrevoKocurik 9 8.1.2024 v 22:46 Kohlstein
Poptávka GO motoru honda cr 250 Honda CR 250 milosxxx 5 27.8.2022 v 10:27 Ariete
Má smysl kupovat starší kross motor... Kawasaki KX 250, KTM 125 SX, Suzuki RM 125, Honda CR... Olihňos 2 21.6.2022 v 15:36 KAWAHAB
Hlinikovy ram vs ocelovy ram [1, 2] Honda CR 250 Milagros 50 29.1.2022 v 19:10 krokoš


TOPlist