motozem_rijen





Téma: Varadero 1000
13.3.2018 v 20:27
Ahoj, koupil jsem Hondu Varadero 1000 r.v. 2003, krásně chytala, vše v pohodě, vyměnil jsem olej brzdovku.... a teď mi pořád svítí kontrolka FI a samozřejmě nechce chytnout. nevíte někdo co s tím? Je to na servis?

1 reakcí na tento příspěvek Varadero 1000

13.3.2018 v 20:42 | Nahoru | #1
A nepodařilo se ti při výměně oleje odpojit nějakej drát - konektor?

(reakce na) Varadero 1000

13.3.2018 v 20:47 | Nahoru | #2
Mike70> Myslím že ne. Pár motorek jsem už rozebral, tak dávám bacha. Spíš si myslím, že je to komunikace klíčku a řídící jednotky

Varadero 1000

13.3.2018 v 21:43 | Nahoru | #3
zkus druhý klíček a nekolikrát po sobě zapnout vypnout klíč a třeba pootočit motorem přes kvalt o kousek

1 reakcí na tento příspěvek Varadero 1000

13.3.2018 v 23:17 | Nahoru | #4
protočí to aspoň motor?? někde jsem měl chybové hlášky FI

1 reakcí na tento příspěvek Varadero 1000

14.3.2018 v 11:44 | Nahoru | #5
Snažil jsem se ji různě naklánět až kontrolka FI zhasnula a chytlo to baz problému. Při rozjezdu se ale trošku zhoupnula a hned to chcíplo. To se opakovalo několikrát a teď už nechce zhasnout vůbec. Nevíte někdo, kde je to čidlo, které zhasíná motor, když se motorka položí. Budu rád za každou radu.

1 reakcí na tento příspěvek Varadero 1000

14.3.2018 v 12:23 | Nahoru | #6
Měl jsem Varadero a tohle mi občas dělalo. Prý to způsobuje snímač polohy kliky. Varadera ročníku 2003 (výroba podzim 2002 až jaro 2003) na to trpěly. Závada se předpokládám projevuje tak, že kontrolka F1 svítí, motorka točí, ale nechytne. Většinou stačí protočit motor se svítící FI a vypnou/zapnout klíček. Na podruhé/potřetí se to zpravidla chytne. Obvykle po zimě to zlobilo víc, v plné sezóně se to kolikrát vyskytlo maximálně jednou za měsíc. Jinak ještě jeden příznak to má, pokud se chystá FI zhasnout (a motorka chytne), je slyšet slabounké pískání palivového čerpadla. Koukni na www.varadero.cz, jsou tam i nějaké návody, jak to obejít bez nutnosti měnit to čidlo.

(reakce na) Varadero 1000

14.3.2018 v 12:32 | Nahoru | #7

karel_john píše: Snažil jsem se ji různě naklánět až kontrolka FI zhasnula a chytlo to baz problému. Při rozjezdu se ale trošku zhoupnula a hned to chcíplo. To se opakovalo několikrát a teď už nechce zhasnout vůbec. Nevíte někdo, kde je to čidlo, které zhasíná motor, když se motorka položí. Budu rád za každou radu.


Náklonové čidlo je pod budíky za předním světlem, položka č. 11
http://ẅww.partsdepot.cz/originalni-dily/motorky/Honda/2003/XL1000V+Varadero/367914/

Varadero 1000

14.3.2018 v 13:29 | Nahoru | #8
Díky za rady, jdu se v tom pohrabat

Varadero 1000

15.3.2018 v 17:48 | Nahoru | #9
Tak už si nevím rady. Zkusil jsem dle rady od "pese" instalovat odpor, zkontroloval náklonové čidlo zkusil kabely, jestli nejsou přerušený (teda jen ty přístupný).... A pořád je to stejný někdy FI zhasne, když nezhasne tak s ní trochu zaklepu aby zhasla, ale za chvilku se po nějakém pohybu zas rozsvítí. Kdyby jste měl někdo nějaký nápad, nebo znal někoho, kdo by mohl pomoct budu rád - jsem z Nymburka.

Varadero 1000

15.3.2018 v 21:57 | Nahoru | #10
ta kontrolka Fi svítí, nebo bliká po zapnutí klíčku??

Varadero 1000

16.3.2018 v 07:50 | Nahoru | #11
A zkousel jsi pootocit motorem pres rychlost?

Varadero 1000

16.3.2018 v 08:01 | Nahoru | #12
Kontrolka chvíli svítí, chvilku zhasne - dalo by se říct, že po nějakým pohybu s motorkou se rosvěcí, zhasíná. Bohužel ale není jasné, jaký pohyb (náklon, zhoupnutí přes brzdu...) musím udělat, aby to zhaslo, nebo rozsvítilo.
Motorem jsem pootáčel i přes kvalt. V okamžiku, kdy kontrolka zhasne, tak normálně chytne. Ale pohnu s ní a hned chcípne.

Varadero 1000

16.3.2018 v 21:47 | Nahoru | #13
podle kodu Fi by to mohly být tyto závady

• Otevřete obvod na přívodním vodiči ECM
• Chybný snímač úhlu náklonu
• Otevřete obvod v obvodu související s čidlem
• Chybné relé zastavení motoru
• Otevřete obvod v drátech, které souvisí s relé zastavení motoru
• Chybný spínač zastavení motoru
• Otevřete obvod v drázech spínače zastavovacího motoru
• Chybný spínač zapalování
• Vypálená pojistka PGM-FI (20 A)
• Otevřete obvod v uzemnění zastavení motoru

Varadero 1000

19.3.2018 v 19:55 | Nahoru | #14
Možná jsem na to už přišel. Našel jsem přerušenej jeden drátek od čtečky kodu z klíčku. Musím to dát ještě dohromady a doufat že tam nebude ještě další problém. Díky všem za podporu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varadero 1000

21.3.2018 v 17:07 | Nahoru | #15
pese> Vadné čidlo jsem měl i já a mám r.v. 2009 V servise mi řekli že je to u tohoto roku výroby běžná závada a že prý byla i svolávačka na bezplatnou výměnu. Tak nevím jestli mi kecali,ale nakonec mi je vyměnil kámoš za mnohem jinačí cenu Problém je,že musíš sundat víko a vypustit olej a nejsem si jist jesti i chladící kapalinu.
http://www.motorkari...etail&ddid=35522

(reakce na) Varadero 1000

21.3.2018 v 20:47 | Nahoru | #16
jawasy> Na kolik tě to asi vyšlo a co všechno se muselo vyměnit, jen tak orientačně?

(reakce na) Varadero 1000

11.9.2020 v 22:01 | Nahoru | #17
Hijena73> ahoj mám Varánka- prosím poslal by jsi mi chybové hlášky na meil.... Klimes3@seznam.cz díky za pomoc

1 reakcí na tento příspěvek Varadero 1000

6.10.2020 v 15:47 | Nahoru | #18
Pokud při zapnutí zapalování není slyšet chod čerpadla, a zůstane svítit kontrolka FI a bliká kontrolka HIIS, dá se nouzově a rychle nastartovat takto:

Přepínačem na pravé rukojeti přepněte vypínač motoru do polohy vypnut > poté začněte startovat motor a současně při tom přepněte páčku do polohy zapnuto. Čerpadlo se rozběhne a motor hned naskočí.

Samozřejmě je to jen dočasné řešení, chyba někde bude, ale proč se tomu tak děje, na to jsem ještě nepřišel. Možná vadný snímač, anebo kabeláž od HIIS. udělá mi to jednou za 30 startování, ale tímhle nastartuji vždycky. Před 4 lety v Bulharsku jsem z toho byl pěkně vykulenej a miliónkrat zapnul a vypnul zapalování než se to podařilo rozběhnout, tohle funguje okamžitě.

Moc se mi nechce věřit že by to dělalo čidlo natočení vačky, to by se zapsalo do paměti chyb, a hlavně by to blblo i za jízdy apod. Tím že se nesepne ani čerpadlo bych spíš tipoval že bude opravdu problém systému HIIS.

(reakce na) Varadero 1000

6.10.2020 v 16:37 | Nahoru | #19
Fiko> Vysvětluje se to tím, že ECU bere z čidla na klice údaj, jestli má fungovat v "normálním jízdním " režimu nebo se má přepnout do režimu "programování HISS". Pokud je poloha kliky vůči čidlu v určité specifické poloze (síla signálu z čidla je něco mezi hodnotami pro ON a OFF), ECU se mylně domnívá, že chceš programovat další klíček. a ne, že chceš odjet. Proto bliká HISS a čeká na programování klíčku. Tím, že protáčíš motor, tak se klika dostane z té "zmatečné" polohy vůči čidlu. A ECU ví, že má fungovat v běžném jízdním režimu, nikoliv v tom programovacím.

Programování klíčků HISS do ECU se totiž provádí tak, že odpojíš kabel vedoucí k čidlu na klice a připojíš do něj "speciální" kabel. Tím ECU oznámíš, že se bude programovat. Jenže občas se stane, že při určité síle signálu z čidla si to ECU splete se signálem z programovacího kabelu.

Pro někoho to píšu moc složitě, pro jiného to velice zjednodušuji. Ale snad je to srozumitelné, proč po protočení motoru motorka naskočí, aniž by hlásila chybu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Odvzdušnění chladící soustavy Honda... Honda XL 1000V Varadero R.Malec 2 Včera v 21:49 drak0123
Vlnící Varadero... [1, 2] Honda XL 1000V Varadero aBart 31 21.9.2020 v 07:51 Bond33
Mitas terra force [1, 2, 3] Honda XL 1000V Varadero, Ostatní cestovní Tifone 66 27.8.2020 v 14:56 street-dog
Ohnutá páka zadní brzdy [1, 2] Honda XL 1000V Varadero Rubini 31 23.7.2020 v 10:48 Rubini
Akademická úvaha Honda XL 1000V Varadero Rubini 3 19.7.2020 v 18:46 gerrik

TOPlist