bmw_r1300gs_cartec





Téma: Poserpruhy
 
10.3.2018 v 20:27
Ahoj. Jako obvykle je to žhavé téma, které bych chtěl otevřít z jiné strany.
Všichni víme, že nové běžné gumy kloužou dokud se "nezajedou", což je nějakých 100-150km. Nicméně člověk může tíhnout k tomu jet připosraně a "zajet" si jen poser pruh uprostřed gumy.
Zajímalo by mě, jak se taková guma začne po těch 100km chovat při náklonu, kdy se styčný bod vozovky a gumy dostane mimo poserkruh? Bude to klouzat, protože tam ta guma není "zajetá"? Nebo se i poserjízdou "zajede" celá pneumatika? Díky!
Předchozí
1 2 3
Následující

Poserpruhy

10.3.2018 v 20:35 | Nahoru | #1
čus, nevim kde se vzal ten mýtus o tom, že nová pneumatika klouže, kdyby klouzala, tak jí nikdo nedokáže zajet až do kraje. Zezačátku je nutný ji zahřát jízdou. Až se dostane na teplotu jakou má mít, tak jí můžeš klopit až do kraje.

1 reakcí na tento příspěvek Poserpruhy

10.3.2018 v 20:40 | Nahoru | #2
No ono jde v podstatě o to, že ta nová guma je od výroby inpregnována proti stárnutí. No a těch pár kilometrů by mělo postačit na odstranění té inpregnace. Něco na sebe naváže prach, něco se sjede, pneu se prohřeje. Prostě postupně klesat víc a víc.

Poserpruhy

10.3.2018 v 20:41 | Nahoru | #3

Všichni víme, že nové běžné gumy kloužou dokud se "nezajedou", což je nějakých 100-150km


Tak třeba já to slyším prvně
Řekl bych, že stačí mít ty gumy zahřáté(pár km) a dál bych to neřešil

jet připosraně a "zajet" si jen poser pruh uprostřed gumy

....máš zmatek v názvosloví, poserpruhy jsou to po krajích, ne to uprostřed

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poserpruhy

10.3.2018 v 20:51 | Nahoru | #4
Vladaz> ta guma neni napustena vubec nicim!!! je jen cakla mazivem aby sla dobre vytahnou z formy!!!! nechapu myty o 300km najezdu aby se ojelo ono mazivo!!! stci par km opatrne nez se guma prohreje a trada.....

3 reakcí na tento příspěvek Poserpruhy

10.3.2018 v 20:55 | Nahoru | #5
Mě spíše udivuje že s motorkou jakou máš řešíš poserpruhy

Poserpruhy

10.3.2018 v 20:59 | Nahoru | #6
100 - 150km zajet gumu???

(reakce na) Poserpruhy

10.3.2018 v 21:00 | Nahoru | #7

bandit70 píše: Mě spíše udivuje že s motorkou jakou máš řešíš poserpruhy



Poserpruhy

10.3.2018 v 21:01 | Nahoru | #8
Poserpruh je to neojetý na boku gumy, tj. odkud seš posranej to dál klopit. Poserpruh uprostřed může vzniknout na trenclích, většinou z krizové situace.
Ochrannej šlem na gumě není potřeba sjíždět 150 km a jestli se ti uprostřed gumy udělá ploška po 100 km, tak máš něco špatně. 10-20 km a můžeš zvyšovat náklony.

Naposledy editováno 10.03.2018 21:09:50

(reakce na) Poserpruhy

10.3.2018 v 21:07 | Nahoru | #9
HornisGSX> A nebo tak. Prostě je jakási mastná na povrchu. I v pneuservise mi to doporučovali zajet. No, tak jsem to zajel na okruhu v Brně.

(reakce na) Poserpruhy

10.3.2018 v 21:36 | Nahoru | #10

bandit70 píše: Mě spíše udivuje že s motorkou jakou máš řešíš poserpruhy



no tom něco bude

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poserpruhy

10.3.2018 v 21:48 | Nahoru | #11

HornisGSX píše: ta guma neni napustena vubec nicim!!! je jen cakla mazivem aby sla dobre vytahnou z formy!!!! nechapu myty o 300km najezdu aby se ojelo ono mazivo!!! stci par km opatrne nez se guma prohreje a trada.....


Je to tak, je to výmaz formy pro snazší vyjmutí pneumatiky. Ale je pravda i to, že konzervuje povrch proti rychlému stárnutí.

Těch 300 km není až takový mýtus. Je to spíše pojistka prodejců a přezouvačů pneumatik. Ti nemůžou vědět, jak kdo jezdí a za jak dlouho dokáže mastnotu ojet. Ale je téměř jisté, že po 300 kilometrech už tam nezbude žádná taková, která by mohla být nebezpečná. Někdo to dokáže olítat po pár kilometrech, někomu to trvá déle - záleží to i na typu motorky a ročním období. Ono to vzniklo tak, že občas nějaký trotl nazul nové gumy, vzal za plyn v první zatáčce a pak se nestačil divit.

Poserpruhy

10.3.2018 v 21:49 | Nahoru | #12
Na nový gumě to chce začít opatrně než se ojede ten separátor. Postupně pomalu zvyšovat náklon. Po 20 az 30km jsem bez poserpruhu a může začít rock n roll.

Poserpruhy

10.3.2018 v 21:53 | Nahoru | #13
Děkuju za všechny reakce!

1. Kde jsem přišel k tomu klouzání? Při odvozu nové moto ze salonu jsem byl až dost posraný z váhy a pneu byla mimo hlavní zaměření. Po roce a 13k Km jsem měnil gumy a fakt klouzaly. Mimo toto, technik hýřil historkami machrů, co odjeli na nových gumách a za dvacet minut volali...

2. děkuju za objasnění, že poserpruh není to uprostřed, ale komplement ojeté části pneumatiky (beru to, ale fakticky už to není pruh - ani geometricky a ani jinak).

1 reakcí na tento příspěvek Poserpruhy

10.3.2018 v 22:08 | Nahoru | #14
bandit70> Myslím si, že každý motorkář řeší vlastní bezpečnost, vč. chování pneumatik a to bez ohledu na typ motocyklu!

(reakce na) Poserpruhy

10.3.2018 v 22:43 | Nahoru | #15

1100Virago píše: Je to tak, je to výmaz formy pro snazší vyjmutí pneumatiky. Ale je pravda i to, že konzervuje povrch proti rychlému stárnutí.

.... Ono to vzniklo tak, že občas nějaký trotl nazul nové gumy, vzal za plyn v první zatáčce a pak se nestačil divit.

....

Já znám jednoho profíka (firma), opravuje motorky, přezouvá gumy a určitě není trotl, přezul, vyjel ze svého servisu, po 100m vjížděl na hlavní, vzal za to a už ležel.
Bylo to v létě, šla tam nějaká hezká holka v minisukni, krev se mu přesunula do "chlapského" mozku a bylo to. To jen že se sezóna blíží, tak neblbněme

Poserpruhy

10.3.2018 v 22:53 | Nahoru | #16
gumu staci zahrat ..

(reakce na) Poserpruhy

10.3.2018 v 22:54 | Nahoru | #17

Hofos píše: bandit70> Myslím si, že každý motorkář řeší vlastní bezpečnost, vč. chování pneumatik a to bez ohledu na typ motocyklu!



Jo, to jo, pokud to máš takhle, tak je to ok. Ale mě po přečtení Tvého zadání ( a možná i banditovi70 ) přišlo, že prioritně řešíš to, abys neměl poserproužek..

1 reakcí na tento příspěvek Poserpruhy

10.3.2018 v 22:54 | Nahoru | #18
Mě teda jednou nová zadní pneu pěkně uklouzla na dvojku při předjíždění ve městě, výsledkem byl pěknej dlouhej drift. Bylo sucho, teplo, pneu byla zahřátá. A stačilo na to abych si to neuvědomil a vzal pořádně za plyn na prastarý GPZ 500 se (sotva už) 44 kW.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poserpruhy

10.3.2018 v 22:57 | Nahoru | #19
Piwell> ´plně v dobrém, v kterém roce to bylo ?

Poserpruhy

10.3.2018 v 23:41 | Nahoru | #20
Netahat tolik za plyn ve výjezdu za zatáčky.

Poserpruhy

11.3.2018 v 00:07 | Nahoru | #21
100-150km se oficialne udava v navodech, k motocyklum apod. V praxi staci postupne zvysovat naklon a nelamat to po 3km na koleno. Tak bude vzdy cast uz ojete gumy ve styku s vozovkou.

Naposledy editováno 11.03.2018 00:08:03

Poserpruhy

11.3.2018 v 05:50 | Nahoru | #22
No ja budu začínat novou sezonu s velkym SF tak budu mít poser pruhy asi na každých trenkach....

Poserpruhy

11.3.2018 v 06:34 | Nahoru | #23
vubec to neres, poser pruhy si normalne kup. Kazdej dobrrej pneuservis to ma v nabidce. Stoji to 100,- na jednu gumu.
Jestli chces i "ochlupeni" tak das 200,-. Jenom je problem s klukama s NCkama.....vozej u sebe smirgl a "chlupy" z toho sundavaj.
Proste to neradi videj. Vo co jim kurvba jde jako....

(reakce na) Poserpruhy

11.3.2018 v 07:12 | Nahoru | #24

GL1 píše: Piwell> ´plně v dobrém, v kterém roce to bylo ?



2014, po nějakých 6 - 7 letech ježdění na velkých motorkách. Měl jsem teda mnohem silnější stroje už předtim, tohle byl jen sranda stroj za pár korun (už léta vlastním víc motorek současně) . A předtim různý jawky. O to víc jsem sám sebe překvapil.

Naposledy editováno 11.03.2018 07:15:37

1 reakcí na tento příspěvek Poserpruhy

11.3.2018 v 07:31 | Nahoru | #25
Výrobci pneu uvádí na samolepkách u nových pneu: Prvních 100mil (cca 160km) se vyvarovat prudkým změnám směru, ostrému brzdění, a prudké akceleraci. Pokud chce být někdo v klidu tak si může koupit od Conti třeba Sport Attack 2 nebo 3, či Road Attack 2-3, tyto gumy nemají na sobě separátor z formy, ale úpravu povrchu gumy Traction Skin, stačí ohřát a práskat tam kolena, wheelie nebo stopie bez problémů... Ale někdo si umí ustlat i tak

Naposledy editováno 11.03.2018 07:32:14

Poserpruhy

11.3.2018 v 08:08 | Nahoru | #26
Vezmi šmirklový papír a ubruš z pneu tak půl milimetru a bude to dobrý.

Poserpruhy

11.3.2018 v 09:07 | Nahoru | #27
Když zajíždíš novou gumu, tak to chce jednak přidávat na náklonu postupně a hlavně v tom náklonu nepřidávat plyn nebo brzdit - prostě ty zatáčky vykroužit a guma změnu směru pobere. Kdo si ustlal na nových gumách, tak to většinou byla kombinace velkej náklon v zatáčce + plyn. Za sucha a tepla na drsným asfaltu to není žádný drama a ojedeš to bez problémů rychle, ale za vlhka a na takovým tom vyhlazeným asfaltu to může nepříjemně překvapit, to zas jo.

1 reakcí na tento příspěvek Poserpruhy

11.3.2018 v 09:14 | Nahoru | #28
S tou tvojí lokomotivou ty gumy zajedeš během 50km. Poser pruhy na takovém klunkru budeš mít pořád, protože bys musel předělat výfuky a plotny,aby ses dodtal na kraj. U některých cestovních pneumatik to ani není možné /bočnice je téměř svislá/

(reakce na) Poserpruhy

11.3.2018 v 09:14 | Nahoru | #29
dewwil> jojo, to potvrzuji, jen jsem nedaval ty stoppie, wheelie, kolena a vlastne vsechno...ale neklouzla...

(reakce na) Poserpruhy

11.3.2018 v 09:57 | Nahoru | #30

Benda1 píše: S tou tvojí lokomotivou ty gumy zajedeš během 50km. Poser pruhy na takovém klunkru budeš mít pořád, protože bys musel předělat výfuky a plotny,aby ses dodtal na kraj. U některých cestovních pneumatik to ani není možné /bočnice je téměř svislá/



Tak definice "poserpruhu" sice nikde asi neexistuje, ale já mám spíše za to, že to je neojetá oblast gumy, kam by to sice na dané gumě a stroji klopit ještě šlo, ale kam už to pilot nenaklopí - pro, poněkud neuctivě vyjádřeno, "připosranost". Toť můj pohled na věc...
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist