bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: STK
 
7.3.2018 v 14:26
Čus, chci se zeptat, jak je to teď s STK... Je mi jasný, že všude to je trošku jiný, ale kamarád byl dnes na STK a nedali mu to, protože jednak měl motorku otevřenou na 88 kw, ale papírově byla 25, takže tam musí dát škrtící sadu, a jednak i když má original Leo Vince s ,,ečkem", tak ho musí vyměnit za puvodní originalni... Tak se ptám, jestli je to normální, nebo jen tady u nás řeší zbytečnosti. Zítra chci jet taky se svým GSem r.v. 92 a mám tam taky laďák bez homologace, tak jestli mám rovnou předělat na originál. (někde jsem totiž četla, že ty starší motorky tu homologaci nepotřebují)
Předchozí
1 2 3
Následující

(reakce na) STK

12.3.2018 v 18:04 | Nahoru | #61

Bimbam píše: Felix - nekecám. Už se mi to na tý jedný stanici technický kontroly stalo podruhý. Poprvý na válcích brzdovejch trápil simsona. Pak jsem tam pár roků nebyl no a loni v prosinci jsem tam byl s třindou. Udržet třindu asi není takovej problém. Asi tam mají nějakej takovej zvyk nebo co, nevím, pokaždý to byl jinej technik.

2stroke - myslím že STK má nějaký pojištění na způsobenou škodu. Takže by to hradil nejspíš podnik. Ale jakou škodu udělá na starý třipade když mu upadne - nejvejš tak polámaný zrcátko a podobně.



Dnes jsem byl s plechovkou na STK a ptal jsem se mimo jiné i na to, jak je to s moto na válcích - technik mi řekl, že na válce co mají na auta vezme motku jen (a teď cituji) MAGOR, kterej si koleduje o průser...tak asi tak

vilemx píše: A vyhovující/nevyhovující brzdný účinek si cucá z prstu? Jak ví, jakou silou stlačení páčky má motorka brzdit?



A jak to ví u auta ?
Ale k tématu, maximálně se mi stalo, že technik máčknul na páčku a zadní brzdu, pokud není výrazně volný chod, tak vše v pořádku.

FJRPEPA píše: A jak to ví u auta ?
Ale k tématu, maximálně se mi stalo, že technik máčknul na páčku a zadní brzdu, pokud není výrazně volný chod, tak vše v pořádku.


U auta jsou většinou na jedné nápravě dvě kola a technik nekontroluje ani tak absolutní brdnou sílu, ale odchylku v brzdné síle L a P kola.

vilemx píše: U auta jsou většinou na jedné nápravě dvě kola a technik nekontroluje ani tak absolutní brdnou sílu, ale odchylku v brzdné síle L a P kola.



Ale ovšem nepozná brzdný účinek vzhledem k síle sešlápnutí pedálu. To nerozeznává žádná STK.
Jinak měřící válce na brzdy motorky se vyrábí. Takže záleží jen na STK zdali je má či nemá.

A ještě dodám. Dost se poslední dobou rozšiřují STK kde zákazník pouze předá auto či moto technikovi, nesmí být přítomen a pak si vyzvedne auto či moto s protokolem prošel a nebo neprošel.

Naposledy editováno 13.03.2018 08:17:10
syrrius>
Tak nějak. tady je to taky trošku rozepsané. https://silnicnimot...ilost-motorky-1-dil/
Mám motku r.v. 1987 a technik povídá... Co vejfuky, mají homologaci? Já na to.... Nemaj. Technik....ale to by měli mít ne! A já na to vybaven informací z odkazu na něj začal bylit, že když mám motku z 1987, tak na mí nemusí být homologovanýho nic atd atd... až mi na to, rdbaje se na čele povídá.... Je vidět, že o tom něco víte a technická byla hotová

Leo4361 píše: syrrius>
Tak nějak. tady je to taky trošku rozepsané. https://silnicnimot...ilost-motorky-1-dil/
Mám motku r.v. 1987 a technik povídá... Co vejfuky, mají homologaci? Já na to....Nemaj. T echnik....ale to by měli mít ne! A já na to vybaven informací z odkazu na něj začal bylit, že když mám motku z 1987, tak na mí nemusí být homologovanýho nic atd atd... až mi na to, rdbaje se na čele povídá.... Je vidět, že o tom něco víte a technická byla hotová



Chyba. STK netáhlo je pododrůda fízla, s těma se musí dávat bacha co jim říkáš

Výfuky samozřejmě homologaci mají, nicméně dle předpisu toho a toho to na nich nemusí a tudíž není vyznačeno

(reakce na) STK

13.3.2018 v 18:41 | Nahoru | #67

FiZzeR píše: Chyba. STK netáhlo je pododrůda fízla, s těma se musí dávat bacha co jim říkáš

Výfuky samozřejmě homologaci mají, nicméně dle předpisu toho a toho to na nich nemusí a tudíž není vyznačeno



Tak, samozřejmě že mají homologaci, ale jak píšeš, nemusí to na nich být vyznačené. Řekl jsem tomu technikovi, že tak, jak tu motorku ted vidí, že tak byla tenkráte schválená do provozu. A že tam nejsou Ečka? Nebyla povinnost výrobců je na všem uvádět a tudíš tam nejsou :)

FJRPEPA píše: Ale ovšem nepozná brzdný účinek vzhledem k síle sešlápnutí pedálu. To nerozeznává žádná STK.
Jinak měřící válce na brzdy motorky se vyrábí. Takže záleží jen na STK zdali je má či nemá.

A ještě dodám. Dost se poslední dobou rozšiřují STK kde zákazník pouze předá auto či moto technikovi, nesmí být přítomen a pak si vyzvedne auto či moto s protokolem prošel a nebo neprošel.



Pokud by mi řekl, že nesmím být přítomen - okamžitě odjíždím na jinou STK.
Pro mne je to jedna z možností prohlédnout si třeba spodek vozu a přímo od technika slyšet co je špatně a proč.

STK

13.3.2018 v 19:12 | Nahoru | #69
vilemx : Kým ho nevyhodí z valcov /+ program v PC/ a podľa toho zapíše číslo aj do protokolu, čo ti dá. No proste nula nemôže byť /a hoc čo iné znamená, že to brzdí/. Z února, jawa 350, predok 0,75 kN, zadok 0,67 kN.
Vždy tie údaje zapisovali do protokolu /aj keď robil TK len pred budovou - keď sa nefotilo, ale na brzdu to dávajú asi tak 5-6 rokov, čo prišlo fotenie na STK/.

STK

14.3.2018 v 09:26 | Nahoru | #70
Kdyby se mi to nestalo, že zkoušel na válcích jak motyka brzdí / zdali vůbec brzdí tak to sem asi nepíšu ne? Udělal to tak samozřejmě jako když kontroloval světla a blinkry. Do protokolu teda žádné kN nezapsal, jen obvyklé že z hlediska bla bla bla vozidlo vyhovuje , kolonky závad bez poznámek. Jsem ten protokol teda schválně v hromadě papírů vyhrabal.

Ptal jsem se ještě známého, co na stejné STK byl zhruba v říjnu s čezetou - dostalo se mi odpovědi že tam to prostě tak dělají běžně. Když tam byl s něčím postarším - simson, číza, co nemá kotouč ale jen bubny tak vždycky v rámci zkoumání stavu zkoušeli i brzdy na válcích.

parezi píše: Pokud by mi řekl, že nesmím být přítomen - okamžitě odjíždím na jinou STK.
Pro mne je to jedna z možností prohlédnout si třeba spodek vozu a přímo od technika slyšet co je špatně a proč.



Což jistě můžeš, ale pokud se tento trend bude rozšiřovat, tak není šance jiná.

STK

14.3.2018 v 11:51 | Nahoru | #72
No pridavali plyn a sledovali otacky, tak podle toho poznali, ze to nema tech 25...--------------------je to nesmysl na to potřebují brzdu a tu oni nemají. To je jak by policie řekla se nám zdálo . že jste jel nějak rychle a budete postižen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

1 reakcí na tento příspěvek STK

14.3.2018 v 11:58 | Nahoru | #73
Hleďte tady na motorkářích někde je asi hodinové video o technických kontrolách motocyklů,co se má kontrolovat aco né . Přednáší to někdo přímo z ministerstva dopravy. Je tam hodně věcí co nemají dělat a dělají . A jak se zachovat nesouhlasílíte s výroky S T K.-

(reakce na) STK

14.3.2018 v 15:09 | Nahoru | #74
MotodědekTonda> na to bych se dědku rád kouk, nemáš povědomí kde to tady konkrétně objevit?

1 reakcí na tento příspěvek STK

14.3.2018 v 19:17 | Nahoru | #75
Nevím jestli je to přesně ono ale taky pěkná beseda...

(reakce na) STK

14.3.2018 v 23:57 | Nahoru | #76
FJRPEPA> Mám dojem že máš ze zákona právo byt u prohlídky stk. Pokud by mi řekli že se nesmím dívat co dělá technik šel bych jinam.

STK

15.3.2018 v 10:50 | Nahoru | #77
K tématu.Netřeba homologovaný výfuk na motorce do roku 2001 sedmý měsíc.Prostě tam jen musí být výfuková sada kompletní.Podle otáček asi nepozná škrcenou.Kamarád občas lítá na MT07. Je na ní škrtící sada. Když tam není tak se to dá poznat i obyčejným pohledem z boku.Na STK a PČR mají knížečku,jak postupovat aby poznali upravenou moto.Mimo jiné tam je i vtipná vsuvka o tom,že když si není jistý zda v zrcátkách vidíte.Tak si má na motorku sednout. Někdo tu psal o motorové brzdě.Výkon v TP je jen orientační a nikdy nenaměříte na dvou motorkách,stejný výkon.Mám kamaráda na stk a dle jeho slov se ani nechystá pořizování mot.brzd. Nemusím vozit u sebe žádný doklad o tom,že mám homologovaný výfuk.Mám na něm Ečko a to stačí.ani slova kluků z PČR,že mají prý strkat obušky do výfuku a tím poznají.Jednoduše můj majetek a nikdo a ani oni.Nesmí na můj majetek šáhnout. Navíc obušek fakt není certifikovaný hlukoměr.Stejně tak když vám řeknou,at zatáhnete ruční brzdu a oni strčí do auta zda se rozjede.

1 reakcí na tento příspěvek STK

15.3.2018 v 14:07 | Nahoru | #78
Dnes návštěva STK, technik zkontroloval pouze číslo motoru, rámu, nafotil vše co má, zkontroloval zda to svítí, bliká a troubí, na přídavná světla se pouze zeptal co jsou zač, po odpovědi že mlhová koukal zdali maji E a s otazkou zbrzdí to, byla STK vyřízena úspěšně.Padací rámy ho vůbec nezajimaly, výfuky také ne (mám sice originál, ale po dotazu na laďaky mi sdělil - je potřeba mit homologaci) dále dotaz na třásně na řídítkách - není problém. Moto jsem do i ven zatlačil, technik ji nechtěl ani nastarovat, sednout bych ho na ní nenechal, natož aby s ní šel na válce.Myslím že je to vše o přístupu člověka,nenechte se buzerovat, vždy máte možnost jet jinam, zeptat se známých jak to na té či oné stk probíhá

(reakce na) STK

15.3.2018 v 18:46 | Nahoru | #79
venca216> Stejně i u mě.
Obecně, technik po nalejvarne,k tomu nestandardní výfuk, každý motorkáři žerou děti, spravedlivě rozhořčen hledal, hledal až našel. Dobrá záminka, ze také na naší STK potřebujeme válce/úchyty pro motocykly. Další dotace na obzoru, horší aktivní blbec než třídní nepřítel.

(reakce na) STK

16.3.2018 v 15:36 | Nahoru | #80
syrrius> Jestli se nepletu tak pan Vacek byl úředníkem a dokonce snad i na ministerstvu dopravy. Jeho omlouvání zvůle státu je ve videu otřesné. Stále jen: " můžete mít pravdu, ale máte smůlu", atd. Nechápu proč já mám dokazovat státu, že nějaká věc, kterou užívám je bezpečná. Naopak stát má dokázat mně, že daná věc kterou užívám je nebezpečná okolí a tedy naplňuje materiální aspekt přestupku. Bohužel stát přenáší důkazní břemeno na lidi a navíc je nutí za to státu zaplatit. Dojde to pouze tam, že místo aby stát prokázal, že jste někde byl a něco provedl, budete Vy muset dokazovat, že jste tam nebyl, jinak budete vinen.

Naposledy editováno 16.03.2018 15:38:14

STK

20.3.2018 v 16:02 | Nahoru | #81
Pro zajimavost pridam poznatek jak probiha technicka na Motorku ve Spanelsku (Barcelona):

1. Technicka co kazdy 2 roky, nezajima jestli je to velka masina, 50tka, dvaca, skutr.
2. Postou ti prilitne upozorneni cca mesic az 14 dni predem pred vyprsenim platnosti.
3. pres web si vyberes stanici ITV (STK) a zaregistrujes - vyberes si z volnych terminu
4. Prijedes na objednany cas, na prepazce odevzdas babe papiry.
5. Das si kafe - mezitim prilitne technik veme si papiry vod baby od tebe klicky. Zkusene skoci na motorku a odjede na ni do zkusebniho boxu.
6. Do boxu za technikem nesmis, ale z povzdali se muzes koukat.
7. Technik zkousi:
- To co u nas, sviti to, troubi to, uniky provoznich kapalin...a pod, VIN, Opotrebeni/rozmer pneu, papiry cisla a pod, opotrebeni disku.
- Vule v rizeni
- Celkovy stav - celistvost plastovych dilu (nesmi byt rozstipane, ostre hrany a pod), doplnky...atd
- Ucinnost brzd na valcich
- Emise (u moto od r.v....???)
- Test hlucnosti vyfukoveho potrubi - da odsavani par k vyfuku(m) nastartuje, na urcene misto cca 1m od vyfuku postavi mikrofon, zavre box vraty protoci motorku do urcitych otacek.
- Vytiskne protokol, nalepi znamku (vetsinou na predni vidle) popise ti zavady, pokud jsou vazne da ti omezenou platnost (jako u nas) a vyzve te at si odvezes motorku z boxu ven.
- U baby na prepazce si vyzvednes protokol papiry a trada....hotovo odjezd za 20-30 min od prijezdu i s pairovanim, kafem, cekanim na technika. Technik cista prace cca 15 min.

Efektivita skvela, prostredi prijemny, baba na prepazce je v pohode.
...ale kotroluji o dost vic veci nez u nas..... diky bohu za nas liberalni stat (zatim, co se moto tyce)

Fotky STK ve SP pro zajimavost:
https://www.certio.com/corsega-p-4-en

Naposledy editováno 20.03.2018 16:11:59

STK

29.9.2018 v 14:20 | Nahoru | #82
Dám to sem. Sa niekde rozoberalo, že v ČR sa nedávajú motorky na test bŕzd. Bol som na STK /v SR/ a cvakol som ten valec, čo používajú na moto. Na autá sú iné, drsnejšie /už som počul ako na tom odrali dezén, keď motorku testovali na auto valcoch/.

1 reakcí na tento příspěvek STK

11.7.2019 v 20:58 | Nahoru | #83
Nemám ve světle parkovací žárovku, prostě tam nikdy nebyla a není tam ani díra na ní. Kamarád byl na tuhle "závadu" vyhozen z STK. Prý si tam má dodatečně tu díru udělat, nebo že ho nenechá projít. Tak odjel. Zatím na jiné STK nebyl. Teď na to doma čučím u své motorky a samozřejmě, tam taky nemám parkovací žárovku, ani přepínač světel nemá polohu "parkovačky". Jak se případně zachovat, když narazím na podobného prudila ?

(reakce na) STK

12.7.2019 v 06:02 | Nahoru | #84
Obdélník>
Podle mě motorka i když v originálu. Pokud nemá parkovací světla, neměla být nikdy schválena k provozu na našich silnicích. Takže na STK mají pravdu.
Nejspíše dovoz z USA a nebo výměna světla za světlo neoriginální.
To, že to do teďka nikomu nevadilo, však víme jak se to nechá udělat.
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist