bmw_r1300gs_cartec

Téma: Vhodná crosska do začátku
7.3.2018 v 13:06
Zdravím:)
Už delší dobu se zajímám o motocross, jezdím na závody, výstavy a tak celkově mě to nějak chytlo. Jak už to tak bývá, tak postupem času jsem si řekla že si pořídim taky motorku. Našetřila jsem si peníze a začala se dívat po nějakých nejlépe Kawach a Hondach 125ccm, nebo 85ccm. Přítel si před pár týdny pořídil Hondu 2T 250ccm a já se strašně moc těšila az se svezu. Nutno podotknout, že jsem 100% nemotorkář, v životě jsem nejela ani na fichtlu. Tenhle víkend jsme teda jeli na takovou lehkou enduro trať a já se zkusila svézt. Po téhle jízdě, mi opravdu došlo, že tady na tom se učit jezdit nemůžu. Přítel tam má nějak blbou rozetu nebo co a motorka se při každém ťuknutí do plynu zvedá na zadní. Bála jsem se zařadit i dvojku, protože ta motorka je peklostroj. Po příjezdu domů jsme se trošku neshodli, protože přítel mi začal tvrdit, že pokud si pořídim 125, tak je to úplně to samé a že bych si měla koupit fichtla, jenže já si myslím, že ta 125 by byla pro mě lepší než 250. Takže teď opravdu nevím, jako motorku si mám do začátku pořídit. Podle mě je jasné že pokud posadite někoho poprvé v životě na 250 2T, tak z toho bude mít strach. Mohli byste mi prosím poradit nějakou vaši radu, jaká motorka by byla podle vás do začátku nejlepší ? Učil jste někdo jezdit přítelkyni na 125, nebo 85? Měřim 179cm, tak prosím žádné pitbiky. Předem mockrát děkuju za odpověď :)
1 2 3 4

7.3.2018 v 13:10 | Nahoru | #1
na začátek to může klidně být i ten pitbike, jinak ta 85,,, 125 ve 2T je také divoká

7.3.2018 v 13:15 | Nahoru | #2
Jepta> já chtěla zprvu pitbike, ale potom jsem si na to sedla a i když má ty větší kola, tak je to na mě strašně malinký. A čínu nechci, takže vůbec nevím.

7.3.2018 v 13:51 | Nahoru | #3
Já bych vzal nějaké enduro 125 4T třeba Hondu XR 125 na ošahání a naučení když jsi nikdy na ničem nejela a pak teprve 125 2T. Jak se otevře přívěra na té 125 2T tak to taky letí jako blázen a pak budeš ve stresu a budeš se bát. Ta 85 by taky nemusela být špatná, ale zase ten 2T projev motoru - nejede a nejede a pak najednou otevře přívěra a zadní kolo začne hrabat a předjíždět tě a to pro úplného začátečníka není, když pomalu nevíš co je jaká páčka. 4T je čitelný a nejsou tam žádné skoky ve výkonu.
Můj názor

7.3.2018 v 13:59 | Nahoru | #4
ani kozy nikdo vidět nechce jo? škoda toho přítele no, vypadá to na dobrej matroš, proto by byla škoda kdyby se s tim něco stalo... takže se přikláním k názoru, že i 125 ve 2t je pro začátek pro holku dost. ono to dole je celkem i hodný, ale škube to a tomu motoru to lechtání dvakrát neprospívá. taky bych pro začátek volil 4t, záleží kolik na to máš peněz, i DéTéčko by mohlo udělat za pár peněz dobrou službu a v tvym případě bude i na trati zatim schopnější než jezdec a chvíli vydrží, pak to za stejný prachy pošleš dál a můžeš prubnout ostrou krosku...

e: sakra proč jsem si doteďka myslel že je Yamaha DT 125 čtyřtakt? každopádně i jakožto dvoutakt by to měla bejt hodná a pro začátek vhodná motorka

Naposledy editováno 07.03.2018 14:07:43

7.3.2018 v 14:02 | Nahoru | #5
přes ty kozy tu jsou jiní

7.3.2018 v 14:15 | Nahoru | #6
125 je o proti 250 obrovský rozdíl,jak se to vytočí,tak je to taky mazec,ale v nízkých je to jak pionýr....

85 s velkýma kolama je samozřejmě ještě hodnější,ale příjde mi to +- obě na stejno-tím chci říct na hovno,bude to dřina i tak,ale pokud se toho nebojíš a máš trochu talent,tak proč ne.pořád je to rozumnější,než peníze prochlastat,prokouřit,případně profetovat.

základ ve tvém případě bude dobrý učitel,což bude tuším trošku problém.....

7.3.2018 v 14:17 | Nahoru | #7
Teď jsem koukal na ty krosový 2T 85, vždyť mají skoro fšechny kolem 25KW a 125 2T kolem 30KW. Tak si myslim pokud si nejezdila ani na fíkovi a nemáš základní návyky, tak dirtbike nebo 4T 125 bude na začátek akorát, už budeš trochu vědět co vlastně chceš a co od toho očekávat a tak můžeš zvolit i něco ostřejšího.
Nebo jestli se opravdu cítíš tak 85 2T bude ukrutně lehká, ovladatelná a výkonná ( poletí jak píchlá svinje ) nebo tu 125 2T ( poletí jak dvě píchlé svinje ) Na všem se dá naučit to né že né, ale někdy to víc bolí.

7.3.2018 v 14:19 | Nahoru | #8
Fic6> tak já vím co je jaká packa, teoreticky to vím, ale převést to do praxe mi dělá problém, kord když to jede jak splaseny. Děkuju moc za radu, koukala jsem už na nějaký endura, tak se asi začnu shánět spíš po tom :)

7.3.2018 v 14:26 | Nahoru | #9
Johnny83> ty kozy ani matros jsem nějak nepochopila :D hele chtěla bych něco do 25 000, maximálně 30 000. :)

7.3.2018 v 14:30 | Nahoru | #10

7.3.2018 v 14:30 | Nahoru | #11
Kuchy19> dřív tady místní osazenstvo chtělo aby každá tazatelka napřed ukázala kozy, jestli vůbec stojí za to se namáhat s odpovědí a matroš, no ehm, 179 vysoká 19ti letá holka co se zajímá o motokros by mi asi v garáži nevadila...

trochu přes no, ale ono se něco najde

7.3.2018 v 14:33 | Nahoru | #12
D-fens> chápu:) mne ani tak nejde o to že to jede rychle, mě strašně deptalo, že když jsem na té jeho crossce chtěla přidat trošku plyn, tak se mi hned začala zvedat motorka, další věc bylo to že když jsem si chtěla dát dvojku, tak jsem se bála jet rychle do zatáčky, žádná poradna rovinka tam nebyla a já měla prostě strach. Jako upřímně přítel jezdí nějaký ten pátek a z ty motorky je pardon posrany. Nejlepší by bylo zkusit se u někoho svést na té 85 a nejlepší zácit na louce, ne na trati.

7.3.2018 v 14:36 | Nahoru | #13
Johnny83> aha :DD už mi nic radši nevysvětluj je pěkná, ale tolik vážně nemám:D a radši kawasaki, nebo Hondu :)

7.3.2018 v 14:40 | Nahoru | #14
jo a hlavně, napřed helmu, boty, chrániče... žádný takový že se koupí motorka a zbytek pak nějak časem... já o enduru dva roky zatim jen mluvim ale výbavu už mám komplet, je teda fakt že něco zbylo z dřívějška

e: ještě provokuj ty jo

tady nějakej bastl, nutno sehnat cross kola...
a máš to štreku

Naposledy editováno 07.03.2018 14:45:12

7.3.2018 v 14:45 | Nahoru | #15
Johnny83> helmu mám, rukavice taky. Boty ale ještě ne a ani chrániče

7.3.2018 v 15:04 | Nahoru | #16
Kuchy19> neměl jsem na mysli rychlost, ale to, že jak to zaladí tak se s toho stane píchlá svinje, výkonu na rozdávání, váha žádná, to právě musí pilot umět ovládat, není tam moc prostoru na chyby nebo na přemýšlení typu, tak teď tam dám asi 3ku nebo budu asi brzdit a už se válíš. Mě hodně pomohlo kolo, skoky, sjezdy. Protože na trati nerešíš jen to co na silnici, ale ty skoky, rolety, sjezdy, výjezdy a jakmile tady ztratíš hlavu ( strach ) tak si dojela, jako blbě se skáče skok na který musíš mít nějakou rychlost když před ním zastavíš. V pískovně jsme trápili enduro Yamaha DT80, enduro Kawasaki KMX125, Jawa/ČZ 175 kross, Jawa 380 kross - už v té době to byl šrot, ale nám to na vyblbnutí stačilo. A teď se pouštíme do repasu Honda XR 600 R - stará enduro plečka, která nám naloží, že budeme čumět.

7.3.2018 v 15:23 | Nahoru | #17

Kuchy19 píše: Dolph-cz> já jsem viděla ve vysoký peci jezdit takhle kluka na 85, jako jelo to, ale zase oproti tomu 250, mi to příjde mírnější. Jestli mám talent to ti neřeknu, ale strach nemám a to že to bude bolet s tím počítám. Vím že motocross není sranda, ale pokud člověk chce všechno se dá naučit. Před rokem jsem nevěděla kde je u auta plyn a dneska ti pojedu klidně přes půlku republiky. Chce to jenom jezdit jezdit jezdit a zase jezdit :)

Děvčico, tady musím poznamenat, že za 25-30t, budeš hlavně šroubovat a zase šroubovat.... a to podstatně víc než jezdit

Pokud měříš 179 a trochu úměrně vážíš, ta určitě NE 85ku ta motorka i na "velkých kolech" je ergonomií a pružením tak do 150 a 45-máx50 kg.., v sezóně se to neustále řeší u kluků 12-13 let, kteří věkem na 85 patří, ale prostě rostou a nepolámou se na to, sedí(stojí) nad motorkou, ne na motorce, chytají strašné návyky a je to extra nestabilní...
Potřebuješ co nejlehčí moto "dospělé" velikosti a to je MX125ka.. kup KTM SX125 ta má ze 125tek relativně spodek, přitáhneš pružinu přívěry, popř. pro začátek uděláš doraz do karbecu, nech poladit soft pérování, úměrně k tvé váze a jezdi a jezdi .. ale za uváděné peníze, to je těžko realizovatelné...

7.3.2018 v 15:24 | Nahoru | #18
30tis je absolutně nereálná částka, za to nebudeš mít nic z toho, co si představuješ. Maximálně nějaký pitbike. Tohle je drahý koníček pořizovací cenou a údržbou-. Za 30tis bude šrot na vyhození, to není silniční motorka.

Je bolet a bolet. Neznám nikoho, kdo jezdí enduro nebo mx (znám tak 20lidí, ne 1000) a VŠICHNI včetně mě mají z toho něco zlomeného a to tak, že mají v sobě šrouby, tyče, destičky, apod. Odřeniny se nepočítají. Taky jsem byl chytrej hrdina, neboj...

2T pro někoho, kdo nikdy na ničem neseděl je ... zbytečně frustrující, dle mého názoru. Hledej 125 4T a neomezuj se jen na Kawu a Hondu. 4T roste výkon s otackami a bude pro Tebe značně jednodušší to mít pod kontrolou. Navíc brzdí motorem.

Jdi do toho, je to super koníček, ale rozhodně potřebuje mít značný finanční rezervy a nebo začínat na něčem tupém a ne závodním náčiní.

7.3.2018 v 16:00 | Nahoru | #19
D-fens> na Jawu jsem taky koukala, drzi si i docela cenu :)

7.3.2018 v 16:03 | Nahoru | #20
PETARDAK> tak já tak nějak počítám s rezervou, přítel si vždycky koupil motorku, nejezdil pár mth a musel dělat GO, takže počítám s menší rezervou. Takže ty myslíš, že když si koupím nějakou 125 za 30 000, že to bude šrot? :/ jinak děkuju za radu :)

7.3.2018 v 16:07 | Nahoru | #21
Animals21> já chápu, že je to drahý koníček, ale nechtěla jsem do začátku dát za motorku nejakych 50 000, když vím, že budu víc padat, jak jezdit :) já se taky bavím s klukama co jezdí a vím, že to je průšvih tady na to. Ale mně se to prostě líbí a nechci se nechat odradit :) já vím že je ten ctyrtakt pohodlnější na ježdění, nevím co je na tom pravdy, ale taky se prý víc sere. Ale podívám se asi spíš po těch 4t :) děkuju

7.3.2018 v 16:22 | Nahoru | #22
Kuchy19> neber to nijak zle, ale i 50 tacu na krosku je celkem malo. ja bejt tebou, koupim si nejakou dvacu na silnici a proste jezdim, sezonu dve, naucis se nejaky zakladni veci a pak se muzes hrnout do “zavodeni”. kor, kdyz si na nicem nikdy nejezdila.

7.3.2018 v 16:28 | Nahoru | #23
K660S> já silnicku nechci, několik kamarádů se mi na tom zabilo a já se toho strašně bojím. To si radši koupim Jawu a budu jezdit po polích. Vím že to je drahý koníček, ale já ještě dělám školu a nemůžu si dovolit dát x tisíc za crosku. Přítel si teď koupil tu Hondu a dával za ní 40 000 a ta motorka je v dobrém stavu, není to žádná topka, ale na to jejich ježdění to stačí :)

7.3.2018 v 16:31 | Nahoru | #24
Kuchy19> to není nic pro dnešní dobu, ty stroje co jsme trápili před 20-25lety už byly v té době utrápené a bylo jim tak 30-40let. (jawa/čz) Buhví kde je jim konec. Chtěl jsem si na chalupu pořídit taky krosku nebo enduro, ale to co se pár let chce za olítaný závodní náčiní je k vzteku a věř slovům ,,Po GO za 40tis. prodávám za 70tis.'' Takže cesta nejmenšího odporu je nějaké to tupé enduro DT, KMX atd. za rozumný obnos, to ale nezaručuje, že do toho nenasypeš třeba 20tis. aby byla OK, protože jsou to už babičky. Nebo šetřit jako ďáblice na novější modely a máš hned několik možností : jetý ostrý + počítat s komplet servisem nebo tupý jetý + počítat se servisem a nebo ještě přišetřit a koupit novotu ( nejlepší řešení a taky nejdražší )

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vhodná crosska do začátku

7.3.2018 v 16:37 | Nahoru | #25
D-fens> ta by se mi líbila, ale zase to je ten 2T. Já fakt nevím. To je strašný dilema :D

7.3.2018 v 16:47 | Nahoru | #26
Kuchy19> uplna mrdka, to sem ani nedavej. nemyslim zadnou silnici, kup si maly enduro, mozna motarda a jezdi. zbytek viz to, co uz sem psal..

7.3.2018 v 16:52 | Nahoru | #27
125ka za tyto peníze bude opravdu "vražda se zárukou"... nejde ani o to, že to přivezeš na dvůr a repasy bude chtít všecko, ale na té motorce už se obvykle "podepsalo" mnoho lidí takovým způsobem, že řada věcí už je neopravitelných...
A pokud jsem ti radil KTM125 tak proto že jako jediná 125ka má náznak "spodku" a stavitelnou přívěru ... a HONDA 125 je přesný opak, tam spodek není ani náznakem
Jak ti píše Animals, je to úžasná zábavka , ale drahá, vydrž, šetři a až bude na nákup 40-45 tak hledej a přebírej a stejně musíš počítat třeba desítku s další "startovací" investicí...

7.3.2018 v 16:56 | Nahoru | #28
Na malou krosku uplne zapomen, za 25 koupis, 25 nalijes a porad to bude srot.
V Lounech mas skvele misto na trenovani, kup si nejake fajn endurko a zacni se ucit techniku na necem, co ma normalni prevody a neni to treba tocit do bezvedomi. Cross je nesmysl.

7.3.2018 v 17:03 | Nahoru | #29
Kuchy19> jako 2T je v pořádku i obsah, ale víš proč stojí tolik kolik stojí ? Protože na ní nikdo nikdy nic.
Zase je tu možnost si jí nechat postupně oservisovat, udělat to nejduležitější - motor, brzdy - tlumení,pérování - ložiska a znát její skutečný stav, ale to se zase rovná prachy, prachy..........podívej se kolík stojí třeba pístní sada. Pročti si co a jak se má měnit podle manuálu,pak prozkoumej ceny materiálu ať máš nějakou představu + samožřejme cenu za práci, zavoláš servis kolik si učtují a už to jede. Od toho bych se odpíchnul.

E:pismeno

Naposledy editováno 07.03.2018 17:05:37

7.3.2018 v 18:55 | Nahoru | #30
Kdyby si změnila názor na čínu, překáží mi tu něco mezi pitem a cros :D kola 17´´ 14 ´´ motor 250ccm 4t, necham to za 10 000 Kč. Na naučení základů a zjištění jestli ti to bude oubec bavit ještě i po většim karambolu myslim ideál :) . Bydlim 2 vsi od Loun.
1 2 3 4
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kawasaki kx 250, co to způsobilo Kawasaki KX 250, KTM 125 SX, Suzuki RM 125, Honda CR... DrevoKocurik 9 8.1.2024 v 22:46 Kohlstein
Kawasaki KX 1998 spojka Kawasaki KX 250 Wrabis 19 19.4.2023 v 13:49 sirr
Kawasaki kx 250 1986 prevodovka Kawasaki KX 250 Jogo 1 25.3.2023 v 11:59 krokoš
Koupě motorky KTM 125 SX, Suzuki RM 125, Honda CR 125, Yamaha YZ 1... Tomino104 3 14.11.2022 v 20:37 Julip2
Hydraulická spojka Kawasaki kx 250 07 Kawasaki KX 250 davidsur 0 19.8.2022 v 12:51 davidsur