globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Výměna oleje po delší době
5.3.2018 v 18:31
Ahoj, chci se zeptat, zda-li je nutné vyměnit olej, když je na něm najeto asi 400 km a pak to třičtvrtě roku stálo. Motorka je zx6r 1999 a olej Motul 7100 10w40. Díky za odpovědi 😉

Výměna oleje po delší době

7.3.2018 v 11:19 | Nahoru | #91
Vyrobce v uzivatelske prirucce taky pise, ze si mate pred kazdou jizdou zkontrolovat tlak v pneu.

A taky pise ze mate jezdit podle dopravnich predpisu dane zeme takze 50/90/130...pise to vyrobce...!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje po delší době

7.3.2018 v 11:27 | Nahoru | #92
t_freedom> Očividně nevíš jak málo stačí a máš prázdnej(bez zákazníka) showroom, servis... ,,Vařit na co nejčastější výměně oleje'' zavedené značce ničemu nepomůže.

Výměna oleje po delší době

7.3.2018 v 11:50 | Nahoru | #93
preventivně měním po každé vyjížďce, aby nezdegradoval když motorka vychladne

Výměna oleje po delší době

7.3.2018 v 11:56 | Nahoru | #94
Hele lidi, a nebude lepší tu motku postavit tak, aby oil vana byla nad indukcí a pěkně olej udržovat v optimální teplotě? '
Jen mne teď nenapadá jaká teplota to je

Výměna oleje po delší době

7.3.2018 v 12:04 | Nahoru | #95
už to začíná být nuda

(reakce na) Výměna oleje po delší době

7.3.2018 v 12:33 | Nahoru | #96
Mike70> ...ničemu to neublíží...tak jest... ale je to fakt zbytečný. Toť vše.
Taky jsme tu tak začali ...olej dostává nejvíc na prdel hlavně teplotou vysokou. Při práci motoru.
Já osobně, věda že v mašině je olej po výměně na který nebylo vůbec jeto, bych nemel problém natočit a jet s tím klidně po 5letech.
Když už se bavíme o tom zimním startování, ne že bych si v tom liboval, klasika 10W40 má hodnotu viskozity za studena garantovanou až do - 10- nebo -15°C myslím(možná dokonce níž) a zcela v logice věci -pokud se bavíte o degradaci a oxidaci, ta bude při těhle teplotách spíš menší než větší.
Opět paralelou k autům - bojíš se ráno startovat svého 4klolovýho miláčka? Já mám třeba bufíka v autě...a myslím že motoru prospěje spíš to, že má místo -15°C třeba jen 5°C, než výměna olej po 3000km
A ještě k těm "doporučením" výrobce... já třeba ve svým motoru dělám olej po 15tkm ...a ne po 30tkm...takže tady tluču spíš na tvou stranu...leč, díky nějakým zkušenostem a znalostem z motorařiny (viz. TPCA mezi lety 2000-2010)

Výměna oleje po delší době

7.3.2018 v 13:37 | Nahoru | #97
Interval výměny, co se km nájezdu týče bych také neprodlužoval, spíše zkracoval (píší o tom i tribotechnici, protože nové oleje, díky EU, jsou primárně vyvíjeny pro "ochranu přírody" a ne motoru )-to samé, jak už tu padlo při kadla kadla pár km každý den do práce, to vyměnit i po roce.

Měnit olej po 400km a 9ti měsících je zbytečnost, ale motoru to určitě neuškodí.

Úžasné, o čem se dají sepsat 4 stránky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje po delší době

7.3.2018 v 13:57 | Nahoru | #98

axs píše: t_freedom> Očividně nevíš jak málo stačí a máš prázdnej(bez zákazníka) showroom, servis... ,,Vařit na co nejčastější výměně oleje'' zavedené značce ničemu nepomůže.



nevím co vidí tvoje oči ...namlouvat si můžeš co chceš.

Víš, je hrozně zajímavý, když mluvíme o tý technice a autorizovaných servisech, že 1,9TDI šla i přes nárůst výkonu z prvotního intervalu 10tkm až na longlife 30tkm ...prakticky na stejným motoru.
A zpět k tomu co doporučuje výrobce... já ti doporučím koupit 1,9 nebo 2,2HDI od Renauldu ...co má tak 150-200tkm... a kde byl dodržovanej předepsanej interval .... schválně jestli budeš mít štěstí, nebo dopadneš jako desetitisíce uživatelů po Evropě ...tam si zjisti jak je výrobce obeznámen s tím jak se má servisovat

Výměna oleje po delší době

7.3.2018 v 15:04 | Nahoru | #99
Nedavno internetem probehla Audi TT 3,2 V6 ktera najela 135 000 km bez vymeny oleje...a jezdilo to... Tady clovek cte takovy flame kvuli ani ne rocni naplni s najetymi 400 km

2 reakcí na tento příspěvek Výměna oleje po delší době

7.3.2018 v 15:07 | Nahoru | #100
Jen tak ze zvědavosti co je horší? Najet na jeden olej např. 12000km během jednoho roku nebo třeba jen 1000km ale během např. 3 let?

Výměna oleje po delší době

7.3.2018 v 15:10 | Nahoru | #101
Bych ještě přidal ProEngine Ultra s inteligentními molekulami GP, sice to nic nepřidá, ale hlavně, VŮBEC TO NEUŠKODÍ. Prevence především, chápeš...

1 reakcí na tento příspěvek Výměna oleje po delší době

7.3.2018 v 15:12 | Nahoru | #102
freedom : jasne, na min "bulletproof" motorech se ten longlife interval sem tam podepise, ale dneska vetsina aut co je mezi lidma jsou byvale sluzebaky a prvnich cca 150-200tis najely v LL rezimu a normalne jezdi....

ja kdyz srovnam svoje dve auta - tak to "moderni" (2009 turbodiesel) ktere jezdilo na LL kterej byl jednou prekrocen i na 50tis km tak jezdi bez zasahu do motoru a druhe ktere je ze zlate ery motoru - 90ta leta - velka atmosfera kterou se vsichni znalci zaklinaji. vymena oleje po 8-10tis km a ma s najetyma 150tis na vymenu hydraky, variabilni casovani atd atd.... (jo a to jsem jeste s tim bawem vetsinu casu jezdil na spotrebu, volvo ma pedal temer neustale nadoraz)

(reakce na) Výměna oleje po delší době

7.3.2018 v 15:20 | Nahoru | #103

mischa638 píše: Jen tak ze zvědavosti co je horší? Najet na jeden olej např. 12000km během jednoho roku nebo třeba jen 1000km ale během např. 3 let?



tohle je např. otázka...a dobrá...na kterou podle mě nikdo neodpoví dle reality...

Každopádně v dobách kdy už kdejakej motor měl long life a jednotky, ještě intervaly nekorigovaly podle startů aj., tedy kontrolka se rozsvěcela s ujetím 30tkm... to muselo kde jakej motor pěkně pročoudit po třech letech běžnýho ježdění...

Já dělám 40t km ročně a stejně na longlife oleje nevěřím...půlím to. Protože můj motor, když šel v r.2002 do akce měl olej po 10tkm... a že by se najednou všechno tak rázně změnilo ?

1 reakcí na tento příspěvek Výměna oleje po delší době

7.3.2018 v 15:20 | Nahoru | #104
on sebou ten LL interval ale nese s sebou taky patřičně drahej LL olej.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje po delší době

7.3.2018 v 15:29 | Nahoru | #105
Stev> a dostatečně viskózní... to co se dnes kupříkladu leje do výkonných TD je fakt jak řepkáč... právě kvůli dlouhýmu průběhu a zahuštění...
a na to já nějak nemám koule ...

(reakce na) Výměna oleje po delší době

7.3.2018 v 15:32 | Nahoru | #106
t_freedom> ony ty sae 40 až 50 jsou možná trochu překonaný a tyhle 20 a 30 třeba fungujou líp. Ale nevím.

(reakce na) Výměna oleje po delší době

7.3.2018 v 15:38 | Nahoru | #107

mischa638 píše: Jen tak ze zvědavosti co je horší? Najet na jeden olej např. 12000km během jednoho roku nebo třeba jen 1000km ale během např. 3 let?



odpoved je jasna, mam tu v kanistru olej starej 5-6let (repsol, moto syntetico, 10w40), motorka na nej byla cca 2x rocne nastartovana 15-20min, a posledni cca tri roky stala uplne (protoze odesla baterka a nebyla nalada s tim neco delat, atd..) az se na ni bude jezdit dostane novej, ale na zavrceni (az bude doufam co nejdriv zas po kupe) ho tam naleju s naprosto klidnym a cistym svedomim zpet..

1 reakcí na tento příspěvek Výměna oleje po delší době

7.3.2018 v 15:46 | Nahoru | #108
freedom: ten motor je dost prekopanej prave na ten LL olej. tys sice zkratil interval, ale predpokladam, ze LL olej lejes dal, proc tam misto toho repkace nelejes neco "lepsiho" ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje po delší době

7.3.2018 v 15:53 | Nahoru | #109

assassin píše: freedom: ten motor je dost prekopanej prave na ten LL olej. tys sice zkratil interval, ale predpokladam, ze LL olej lejes dal, proc tam misto toho repkace nelejes neco "lepsiho" ?



do svého staršího jsem lil 10W40 ...místo 5W40...dnes mám služebáka pod autorizákem... takže mi tam nic jinýho nenalejou... želbohu...
Každopádně mě přijde prostě 30tkm docela dost ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje po delší době

7.3.2018 v 15:57 | Nahoru | #110

t_freedom píše: do svého staršího jsem lil 10W40 ...místo 5W40...dnes mám služebáka pod autorizákem... takže mi tam nic jinýho nenalejou... želbohu...
Každopádně mě přijde prostě 30tkm docela dost ...



stara v70 ma "jinej" motor ... zkratit LL interval se doporucuje, to nerozporuju, ale vsichni ti reknou ze nalejt do toho i treba sebekvalitnejsi neLL olej je blbost....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje po delší době

7.3.2018 v 16:00 | Nahoru | #111
assassin> dost možná ano... jaký byly ty změny ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje po delší době

7.3.2018 v 16:05 | Nahoru | #112

assassin píše: freedom : jasne, na min "bulletproof" motorech se ten longlife interval sem tam podepise, ale dneska vetsina aut co je mezi lidma jsou byvale sluzebaky a prvnich cca 150-200tis najely v LL rezimu a normalne jezdi....

ja kdyz srovnam svoje dve auta - tak to "moderni" (2009 turbodiesel) ktere jezdilo na LL kterej byl jednou prekrocen i na 50tis km tak jezdi bez zasahu do motoru a druhe ktere je ze zlate ery motoru - 90ta leta - velka atmosfera kterou se vsichni znalci zaklinaji. vymena oleje po 8-10tis km a ma s najetyma 150tis na vymenu hydraky, variabilni casovani atd atd.... (jo a to jsem jeste s tim bawem vetsinu casu jezdil na spotrebu, volvo ma pedal temer neustale nadoraz)



Hydra měnit nemusíš, zpravidla jsou jen ucpaný sračkama z LL, stačí vymačkat vymejt, samo výměna je lepší; vanos - neodchází nic z důvodu přímého vlivu oleje, odchází těsnící prvky z důvodu nevhodně zvoleného materiálu ("guma"). Navíc co ty u jednoho nebo druhýho auta víš, co se dělo před tebou

(reakce na) Výměna oleje po delší době

7.3.2018 v 16:15 | Nahoru | #113

t_freedom píše: assassin> dost možná ano... jaký byly ty změny ?



nezkoumal jsem to do detailu, ale bude tam zmeneno spousta mechanickych dilu - jine tolerance, hlava, egr, virive klapky a to ja jeste mam ten motor docela dost podobnej tomu ve stare v70 (mam jeste VNT turbo) - to co mas ted ty uz je uplne jiny, two-stage turbo, piezo vstriky atd...

(reakce na) Výměna oleje po delší době

7.3.2018 v 16:19 | Nahoru | #114

FiZzeR píše: Hydra měnit nemusíš, zpravidla jsou jen ucpaný sračkama z LL, stačí vymačkat vymejt, samo výměna je lepší; vanos - neodchází nic z důvodu přímého vlivu oleje, odchází těsnící prvky z důvodu nevhodně zvoleného materiálu ("guma"). Navíc co ty u jednoho nebo druhýho auta víš, co se dělo před tebou



bawo na LL nikdy nejezdilo, poslednich 50tisk km na 5w40 a pozdeji 5w50 (nebo tak naka racing spec) - hydraky mam koupeny novy. jo a vanos mi funguje - jen strasne rachta - to taky asi nebude "gumou"

ja z toho nedelam zavery ohledne oleje - jen pisu, ze nesmrtelnej atmosferickej motor z 90tek je zralej na GO a moderni turbodiesel kterej si uzil jako sluzebak a ma dvojnasobnej najezd je OK....

Naposledy editováno 07.03.2018 16:20:44

(reakce na) Výměna oleje po delší době

7.3.2018 v 17:27 | Nahoru | #115

t_freedom píše: Stev> a dostatečně viskózní... to co se dnes kupříkladu leje do výkonných TD je fakt jak řepkáč... právě kvůli dlouhýmu průběhu a zahuštění...
a na to já nějak nemám koule ...



No me by zajimalo jak je to LL schopny dobre mazat, kdyz je to od spalin cerny jak bota(u dehtu) . Na vitu mam predepsanou vymenu po 25 a menim po 15-17 tkm.

1 reakcí na tento příspěvek Výměna oleje po delší době

7.3.2018 v 18:03 | Nahoru | #116
jako bota je kazdej olej v každým motoru uz po par tisících...

Výměna oleje po delší době

7.3.2018 v 19:11 | Nahoru | #117
Já bych se LL olejů a nájezdu 30 000km a víc nebál. Podle mne je rozhodujicí, za jak dlouho to ujedeš. Pokud do roka, není se třeba bát.
Někde jsem četl, že právě LL oleje produkují míň popela a sazí a proto jsou "citlivější" k turbu a filtru sazí.

Moje zkušenosti s LL intervaly jsou tyto -
Octávka 1,9 TDi - za 3 roky najeto 220 000, odkoupena od firmy do rodiny, dnes 280 000, stále jezdí na LL interval
Octávka 2,0 TD - za 4 roky najeto 198 000, odkoupena do rodiny, dnes 230 000 a jezdí
VW Transporter - za 4 roky 190 000, interval 40 000 km, stále ve firmě jezdí.
Octávka 2,0 - 4 roky stará, 212 000 km dovezená z Německa se servisní knížkou a i fakturami. Tam jezdila jako služebák, syn na ní najel už 35 000 a bez zádrhelu.

Na všech 4 autech nebyl s motorem jediný problém. S prvními 3 jsem jezdil já.

(reakce na) Výměna oleje po delší době

7.3.2018 v 19:13 | Nahoru | #118
assassin> no v dizlech me prije ze rozhodne vic. Uz i treba podle toho ze clovek ma od voleje vypustenyho z dizlu vic spinavy ruce.
Me slo o to, ze jak tady behal ten clanek o mazivarskejch mytech, tak tam se uvadelo ze volej vetsinou nekonci kvuli tomu ze by uz neumel mazat, ale kvuli tomu ze je prave plnej sazi, ktery neodfiltrujes. Takze pokud je ro pravda tak jak se srim ten LL olej vyrovna.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje po delší době

8.3.2018 v 00:17 | Nahoru | #119

t_freedom píše: nevím co vidí tvoje oči ...namlouvat si můžeš co chceš.

Víš, je hrozně zajímavý, když mluvíme o tý technice a autorizovaných servisech, že 1,9TDI šla i přes nárůst výkonu z prvotního intervalu 10tkm až na longlife 30tkm ...prakticky na stejným motoru.
A zpět k tomu co doporučuje výrobce... já ti doporučím koupit 1,9 nebo 2,2HDI od Renauldu ...co má tak 150-200tkm... a kde byl dodržovanej předepsanej interval .... schválně jestli budeš mít štěstí, nebo dopadneš jako desetitisíce uživatelů po Evropě ...tam si zjisti jak je výrobce obeznámen s tím jak se má servisovat


Sorry ale fakt moc nevíš o čem píšeš,prodloužené intervaly nejsou z hlavy konstruktérů motoru, ti do toho byli donuceni,pamatuji když jsem se kdysi bavil s jedním z naší fabriky a ten tvrdil že 60 000 km je strop a dnes viz. tabulka(z asi 70 str. manuálu).

Naposledy editováno 08.03.2018 00:21:15

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje po delší době

8.3.2018 v 07:30 | Nahoru | #120
axs> a mohl bys mi prosím napsat, čím jsem ti dokázal, že "tomu fakt moc nerozumím"? Jak si nabyl toho dojmu?

Je mi jasný, že jsem ti asi šlápl na kuří oko tím výrokem co chce výrobce... ale psal jsem výrobce, ne servis. Servis si těžko stanoví cokoli. Jede v tom co mu koncern zadá. Já spíš poukazuju na to, že nikdo dobrovolně nebude prodlužovat intervaly - riskuje tím - ale PR lobby přes obchod jde zpět ke konstruktérům s tím, že konkurence se bije do prsou ohledně levnýho servisu. A konstruktéři kejvnou - jak to občas dopadá jsem ti já psal ohledně francouzů.
Jinak... mám dva kámoše ve vývoji v AZNP ...a jednoho vedoucího pobočky servisu Fordu, kterej mi o long life technologii taky řekl svý... ve svým autě dělá výměny po 15tkm...

Naposledy editováno 08.03.2018 10:41:28
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Chladič ko Kawasaki ZX-6R Ninja Czradekos 4 7.11.2023 v 08:02 dewwil
Kawasaki ZX6R - výrobni štítek Kawasaki ZX-6R Ninja dinosaurus 10 23.10.2023 v 10:58 FJRPEPA
ZX-6R 636 reťazový kit Kawasaki ZX-6R Ninja Aeroad 27 15.10.2023 v 10:28 Aeroad
Zx4rr Kawasaki ZX-6R Ninja Motojenej69 11 23.9.2023 v 20:08 puffybodie
Homologačni štitek Kawasaki ZX-6R Ninja LimakRR 0 14.8.2023 v 17:06 LimakRR


TOPlist