globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: instrukce PRO STK č 1/2018 – Postup při provádění technických prohlíde...
Ahoj,
chtěl bych si koupit moto z německa, která není v origigo stavu. Zajímá mně, jestli údaje v německém TP, jako jsou úpravy( řidítka, šíře pneu atd.) se přepisují do ČR verze a zda to na STK berou v potaz. Dle instrukce by to neměl být problém. Přidám foto. Pokud je mezi vámi technik STK budu rád.

1 reakcí na tento příspěvek instrukce PRO STK č 1/2018 – Postup při provádění technickýc...

2.3.2018 v 17:36 | Nahoru | #1
NO ...rekl bych se stanradni technickou ti to rozhodne neprojde, minimalne ta znacka je takhle unas neakceptovatelna. Ale kdyz jsem videl i devvila tu stavbu co prej ten zakaznik umi dostat na znacky, tak nejakym zpusobem to asi jde. Ale moc koser to nebude.

instrukce PRO STK č 1/2018 – Postup při provádění technickýc...

2.3.2018 v 18:02 | Nahoru | #2
Značka na straně být může, ale musí být viditelná i z druhé strany motorky - v té kokotcé vyhlášce je přesně napsaný úhel...tzn. takže prakticky by ta značka musela být na úrovni zadního okraje ráfku zadního kola....blinkry v koncích řidítek jsou taky problém, stejně tak i zrcátka v koncích řidítek a ještě pod řidítky...

instrukce PRO STK č 1/2018 – Postup při provádění technickýc...

2.3.2018 v 18:10 | Nahoru | #3
Teď to řeším, hlavně pneu, nakonec pomůže naše dekra, a pokud to bude mít německý tüv tak by to mělo jít, i tu SPZ jsem viděl zapsanou v TP, vše jde, držím palce,

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) instrukce PRO STK č 1/2018 – Postup při provádění technickýc...

2.3.2018 v 19:50 | Nahoru | #4
gugo> No mrkni na tu instrukci STK, značka musí být v TP a úhel viditelnosti 30 stupňů od okraje SPZ na každou stranu.
Zvláštní je i to, že fungl Triumph Bonneville Bobber má zrcátka také na kraji řídítek, tak nevím jak to posuzují na STK.
No a jak to s údaji v TP, jsou platné pro ČR. Pokud by byly změny přestavby zapsány v Německém TP měli by to v ČR respektovat? Co se týká blinkrů, tak jsem četl, že mají být horní třetině, což řídítka jsou.

1.1. Kontrola neshody údajů
V rámci vizuální kontroly neshody údajů se jako závada pod kódem 0.3.1.1 hodnotí změna nebo úprava vozidla, která neodpovídá dokumentaci vozidla, tedy pouze zjevné neshody údajů (jako jsou například druh a provedení vozidla, druh pohonu, počet náprav apod., v rozsahu údajů uvedených v technickém průkaze nebo C.O.C listu a dokumentace jim na roveň postavení např. zahraniční registrační dokumenty). Kontrola činností a technického stavu systémů, konstrukčních částí a samostatných technických celků vozidla nespadá do skupiny kontrolních úkonů 0 a jsou předmětem kontroly podle kontrolních úkonů spadajících do skupin kontrolních úkonů 1. až 9.
V rámci vizuální kontroly se jako závada pod kódem 0.3.1.2 hodnotí změny nebo úpravy vozidla, které nejsou v předložené dokumentaci vozidla zapsány, a jejichž zápis se vyžaduje. Nejedná se tedy o posouzení neshody údajů s údaji uvedenými v předložené dokumentaci vozidla, ale o vyznačení závady za účelem nutnosti doplnění dokladů k vozidlu.


Naposledy editováno 03.03.2018 00:02:01

instrukce PRO STK č 1/2018 – Postup při provádění technickýc...

3.3.2018 v 00:39 | Nahoru | #5
tak hlavne pokud jsou ty upravy zapsane v puvodnich papirech skutecne jako "vyjimky", mohl bys podle mne argumentovat nejakou antidiskriminacni EU smernici ze vyjimky "ozkušebnované", legalne zapsane, a platne v germanii by meli byt logicky uznany i v jinem clenskem state.. (vyjimka znamena, ze dana vec neodpovida predepsanemu standartnimu provedeni) ..toliko teoreticky, prakticky tezko rict, moc bych na to nespolehal

1 reakcí na tento příspěvek instrukce PRO STK č 1/2018 – Postup při provádění technickýc...

3.3.2018 v 01:06 | Nahoru | #6
Jj muze za to Brusel :) v nemecku to jezdi legálně a u nas to nikdo nepřihlásí :D navrhuju czechxit, pak to tu prihlásí jako nic...

Naposledy editováno 03.03.2018 01:06:33

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) instrukce PRO STK č 1/2018 – Postup při provádění technickýc...

3.3.2018 v 01:43 | Nahoru | #7
assassin> to bylo na me ? uz i ty ? ctes co jsem psal ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) instrukce PRO STK č 1/2018 – Postup při provádění technickýc...

3.3.2018 v 07:54 | Nahoru | #8

kerut píše: assassin> to bylo na me ? uz i ty ? ctes co jsem psal ?



Kdyby to bylo na tebe tak tam dam citaci nebo "odpovedet" - bylo to na ty co furt nasi narodni neschopnost hazi na nekoho jineho...

instrukce PRO STK č 1/2018 – Postup při provádění technickýc...

3.3.2018 v 08:12 | Nahoru | #9
Podľa mňa to neprejde....A ak áno tak treba mať stále niekde nejakého pána na STK čo to bude čo dva roky púšťať....Tá značka, brzdové svetlo a hlavne tie riaditka ,to je ako červená pre býka....

(reakce na) instrukce PRO STK č 1/2018 – Postup při provádění technickýc...

3.3.2018 v 09:00 | Nahoru | #10
assassin> jj, to jsou ty nase "česká špecifika"...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) instrukce PRO STK č 1/2018 – Postup při provádění technickýc...

3.3.2018 v 10:52 | Nahoru | #11
julek11> máš k tomu i druhé sedlo v TP určitě dvě místě k sezení

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) instrukce PRO STK č 1/2018 – Postup při provádění technickýc...

3.3.2018 v 12:04 | Nahoru | #12

badyXV píše: julek11> máš k tomu i druhé sedlo v TP určitě dvě místě k sezení



nejen sedlo, ale i stupačky...kamarád řešil STK na Indianu - nakonec musel koupit set stupaček+sedlo a vyšlo ho to docela na ranec...

(reakce na) instrukce PRO STK č 1/2018 – Postup při provádění technickýc...

3.3.2018 v 13:52 | Nahoru | #13
Samo, že ne. 5eším hlavně to, jestli změny, vyjímky přestavby uvedené v německém TP budou přepsány a platné v ČR. V Německu mají zpravidla tyto úpravy zapsané, tak jako tento stroj. Jinak díky za příspěvek.

instrukce PRO STK č 1/2018 – Postup při provádění technickýc...

Skvělá odpověď, děkuji! 3.3.2018 v 15:14 | Nahoru | #14
tak jeste jednou, snad srozumitelneji..

A/
teoreticky -pokud jsou to zapsane a schvalene vyjimky, ANO meli by je ceske urady uznat, pokud ne a motorka v D prochazela kontrolami s obalkou plnou bankovek je to asi jasne..
prakticky - pokud narazis na idiota, problem (pry, z diskusi zde) muze byt klidne i s originalnim tlumicem oznacenym od vyrobce, pak nezbyva nez se s idiotem hadat, nebo si na nej stezovat na patricnych mistech (MDCR)

B/
ptas se na uplne spatnym miste - pokud to neni zas jen fake, tak si nech od prodejce oscanovat original dokladu vcetne zapsanych vyjimek a dodatku, a svuj dotaz se scanem i fotografiemi pak smeruj na MDCR, ..s pripadnym stanoviskem MDCR se pak ohanej na STK (omlať jej pripadnemu idiotovy z bodu A o hlavu)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) instrukce PRO STK č 1/2018 – Postup při provádění technickýc...

3.3.2018 v 17:01 | Nahoru | #15
parezi> se stupačkama já problém neměl

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) instrukce PRO STK č 1/2018 – Postup při provádění technickýc...

3.3.2018 v 17:09 | Nahoru | #16
To je to co řeším. Podle instrukce 2018 by to neměl být problém, pokud je to zapsané v TP.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) instrukce PRO STK č 1/2018 – Postup při provádění technickýc...

3.3.2018 v 17:26 | Nahoru | #17

julek11 píše: To je to co řeším. Podle instrukce 2018 by to neměl být problém, pokud je to zapsané v TP.



A je to zapsaný v TP nebo ne

(reakce na) instrukce PRO STK č 1/2018 – Postup při provádění technickýc...

3.3.2018 v 18:32 | Nahoru | #18
badyXV> Píše, že vše je registrováno. Udělám to podle rady a nechám si poslat foto TP.

instrukce PRO STK č 1/2018 – Postup při provádění technickýc...

4.3.2018 v 08:41 | Nahoru | #19
Tak to je pěkný kousek a byla by škoda kdyby jsi kvůli úřednímu šimlovi nemohl vyjet na naše silnice . Ale neboj když se chce všechno jde , aneb za peníze v Praze dům ...

instrukce PRO STK č 1/2018 – Postup při provádění technickýc...

4.3.2018 v 09:45 | Nahoru | #20
kdyby na tom jel ten němec do čech,tak mu českej polda múže vzít techničák???

Naposledy editováno 04.03.2018 09:46:04

instrukce PRO STK č 1/2018 – Postup při provádění technickýc...

4.3.2018 v 10:16 | Nahoru | #21
A není lepší, než se tady ptát, objet několik STK s touto fotkou a patřičnýma dokumentama a zjistit to přímo tam ?

1 reakcí na tento příspěvek instrukce PRO STK č 1/2018 – Postup při provádění technickýc...

5.3.2018 v 07:58 | Nahoru | #22
Domnívám se, že v D techničáku nic nebude. Viděl jsi ho někdy? Tam není pomalu ani barva vozidla, natož rozměr gum. Proto se dřív přes D legalizovaly přestavby. (přihlásit v D a pak zpět v ČR) Dnes si myslím, že dostaneš evidenčku, ale na STK neprojdeš.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) instrukce PRO STK č 1/2018 – Postup při provádění technickýc...

5.3.2018 v 09:55 | Nahoru | #23

Filipvele píše: Domnívám se, že v D techničáku nic nebude. Viděl jsi ho někdy? Tam není pomalu ani barva vozidla, natož rozměr gum. Proto se dřív přes D legalizovaly přestavby. (přihlásit v D a pak zpět v ČR) Dnes si myslím, že dostaneš evidenčku, ale na STK neprojdeš.



Pokud je němec poctivej, tak vše zapsaný bude. Viděl jsem pár německých techničáků, kde byly zapsané řidítka, kola, sedlo,jiné rozměry atd. Jenom si to chce pohlídat, aby tady vše zapsali. Akorát ta značka asi neprojde, ale to už je maličkost, stejně to jenom překáží. Možná budou chtít překlad. A důležitý je taky počet míst.

Naposledy editováno 05.03.2018 09:57:31

(reakce na) instrukce PRO STK č 1/2018 – Postup při provádění technickýc...

5.3.2018 v 14:33 | Nahoru | #24

sery. píše: Pokud je němec poctivej, tak vše zapsaný bude. Viděl jsem pár německých techničáků, kde byly zapsané řidítka, kola, sedlo,jiné rozměry atd. Jenom si to chce pohlídat, aby tady vše zapsali. Akorát ta značka asi neprojde, ale to už je maličkost, stejně to jenom překáží. Možná budou chtít překlad. A důležitý je taky počet míst.


Značka by měla být v pohodě při splnění níže uvedeného:

žádná část registrační značky netvoří nejširší část motocyklu (zrcátka se nepočítají),
montáž registrační značky nesmí bránit maximálnímu náklonu,
viditelnost registrační značky musí být taková, aby umožňovala vpravo i vlevo viditelnost alespoň 30 stupňů od krajů registrační značky,
upevnění (držák) registrační značky musí být dostatečně pevné a tuhé, nesmí sloužit jako prostředek k upevnění ostatních dílů,
dále platí ostatní stávající požadavky na umístění.

instrukce PRO STK č 1/2018 – Postup při provádění technickýc...

24.5.2018 v 15:35 | Nahoru | #25
Značka na boku už by také měla být povolená, ale musí to být v techničáku uvedené.

instrukce PRO STK č 1/2018 – Postup při provádění technickýc...

Skvělá odpověď, děkuji! 29.5.2018 v 15:46 | Nahoru | #26
Do TP bez předchozího úředního schvalování se zapisuje pouze umístění RZ vlevo od podélné osy vozidla, vztahuje se to na většinu vozidel ALFA ROMEO. Řeší to §32 vyhlášky 343/2014 Sb. o registraci vozidel.
V nové vyhlášce to už nebude, protože je to nesmysl...každý ví jak vypadá přední část vozidla Alfa Romeo ...zapisování nemá žádný smysl a Alfa je v provedení se značkou vlevo od podélné osy schválena s platností pro celou EU...proto bude tento nesmysl z naší vyhlášky vypuštěn....

Ve vyhlášce ale zůstává další ustanovení - §33, podle kterého se jiné umístění RZ zapisuje do dokladů na základě SCHVALOVACÍ DOKUMENTACE K VOZIDLU.

Co to je schvalovací dokumentace?: kdy se motorka schvaluje?

Motorka se schvaluje:

1.) hromadně, to dělá výrobce, k motorce musí vydat doklad, kde musí být uvedeno jiné umístění RZ

2.) individuálně, to může být například přestavba...ta je však poměrně striktně definována zákonem a ne každá úprava se dá zahrnout pod touto definicí...Přestavbu schvaluje konkrétní registrační místo, které k tomu vydá písemné rozhodnutí a toto rozhodnutí včetně příloh je tou schvalovací dokumentací...

Takže závěrem, zapisování do technického průkazu je pouhou informací o tom, co je schváleno....a předchází mu schvalovací proces, který má svá pravidla...takže pokud někdo upraví motorku tak že to odporuje původnímu schválení, musí se tyto změny nejdříve schválit novým rozhodnutím, kterým se změní rozhodnutí původní..., a následně zapsat jako přestavbu do TP.

Pokud někdo odmontuje zadní blatník a značku si dá na LZ stupačku, pokud jí tam má, nejde o přestavbu protože není splněn a zákonná definice přestavby a nikdo mu to neschválí a tedy ani nezapíše..V rámci přestavby je nutné změnit např. povolenou / nejvyšší technicky přípustnou hmotnost nebo změnit zatížení náprav, jinak se nedá vejít do zákonné definice...

Podobnou motorku ze SRN bych koupil pouze tehdy, kdyby byly všechny změny schváleny v SRN a uvedeny v německém malém TP v části pro další záznamy a navíc bych musel dostat od majitele také protokol z německé TUV, na základě kterého německý diplomovaný inženýr příslušné úpravy schválil...především z důvodu, že německé registrační místo vtěsná půlstránkový odborný technický text z TUV protokolu do 6 řádek formou zkratek, které nedokáže rozluštit NIKDO...Viděl jsem těch záznamů několik a garantuji vám že to bez původního protokolu nepřeloží nikdo, žádný soudní znalec z oboru...jen samotná technická němčina je problematická a pokud na německém registračním místě zkrátí každý složitý technický výraz na 3 znaky s tečkou na konci, , je konec

Naposledy editováno 29.05.2018 20:01:57

instrukce PRO STK č 1/2018 – Postup při provádění technickýc...

23.6.2018 v 19:41 | Nahoru | #27
Díky všem za snahu, vyřešil jsem to kupem v ČR.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Karburátory Suzuki VS 1400 Intruder VISE 13 27.3.2024 v 10:34 VISE
Jakou kapalinu do hydraulické spojky Suzuki VS 1400 Intruder VISE 7 7.3.2024 v 18:55 Dr.fík
VS1400 intruder - nádrž Suzuki VS 1400 Intruder butr 5 18.12.2023 v 19:23 butr
Chpper není pro dědka!!! [1 ... 10, 11] Suzuki VS 1400 Intruder, Suzuki VS 800 Intruder, Hon... Slezy28 326 29.9.2023 v 00:19 kudla009
Těsnění víka spojky Suzuki VS 1400 Intruder MatesBurg 2 16.7.2023 v 15:47 MatesBurg


TOPlist