globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 350 Special
1.3.2018 v 16:51
Jak se Vám líbí nová Jawa 350 Special?
Když jsem dnes odpoledne otevřel čerstvé ČMN, docela jsem koukal. Když pominu všechno okolo, co se o OHCéčku píše, mě se líbí ...
Za mě dobrý ...
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 Special

3.3.2018 v 11:25 | Nahoru | #31
Ohc je jen zkratka, ze je vacka v hlave, sohc a dohc je vec jedne nebo dvou vacek, rekl bych ze primo konstrukční reseni systemu jakym je ventil "spojenej" s vackou to neřeší. Ono tam stejne bývá vložen nejaky "člen" - kdyz ne vahadlo tak zdvihatko (hrnickove) atd. Ale mozna se pletu a zkratky v sobe nesou informaci vic. Proto se ptám.

Takze jedna vacka a ventil primo v kontaku s vackou(resp pres zdvihatko) je ohc - a s vahadlem sohc? Tzn ohc muze byt jen dvouventilova hlava?

Jakou zkratku ma pak systém co používá treba s1000rr? Kdyz klasicky dve váčky primo nad ventilama jsou dohc?

Naposledy editováno 03.03.2018 11:27:37

(reakce na) Jawa 350 Special

3.3.2018 v 11:38 | Nahoru | #32

assassin píše: Ohc je jen zkratka, ze je vacka v hlave, sohc a dohc je vec jedne nebo dvou vacek, rekl bych ze primo konstrukční reseni systemu jakym je ventil "spojenej" s vackou to neřeší. Ono tam stejne bývá vložen nejaky "člen" - kdyz ne vahadlo tak zdvihatko (hrnickove) atd. Ale mozna se pletu a zkratky v sobe nesou informaci vic. Proto se ptám.

Takze jedna vacka a ventil primo v kontaku s vackou(resp pres zdvihatko) je ohc - a s vahadlem sohc? Tzn ohc muze byt jen dvouventilova hlava?

Jakou zkratku ma pak systém co používá treba s1000rr? Kdyz klasicky dve váčky primo nad ventilama jsou dohc?

dohc je klidně i dvouventil. dvě vačky -dohc. jedna vačka,ventily v řadě ohc. ventily proti sobě sohc. ale všechno je to jen druh oha,včetně desma. (vím,že si děláš prdel) marek má pravdu,je to ohc.

Naposledy editováno 03.03.2018 11:39:58

Jawa 350 Special

3.3.2018 v 12:20 | Nahoru | #33
jawa dala k názvu 350ohc Sko asi kvůli kratšímu názvu kapotované verze Special, prostě Jawa 350 Sohc.
Jaký tipujete poměr zakoupení sportu před naháčem? Já tomu dávam jen tak 1k10, je dražší, s velkým předklonem. Snad se jim ta zbytečná dodatečná vlastní homologace vyplatí.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 Special

3.3.2018 v 13:03 | Nahoru | #34
Tak co si pamatuji ze školy OHC-vačka v hlavě, ventily v řadě, DOHC 2x-vačka v hlavě, ventily do V, SOHC-1 vačka v hlavě uprostřed, ventily do V. Toto se nejčastěji používá jeden výfuk a 2 sací ventily.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 Special

3.3.2018 v 13:09 | Nahoru | #35
lubon> ale všechno je to furt ohc. to je to,o co tu běží.

(reakce na) Jawa 350 Special

3.3.2018 v 13:27 | Nahoru | #36
nemako> Vačka v hlavě- OHC, DOHC a SOHC je jenom další uspořádání vačky a ventilů v hlavě, takže souhlas

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 Special

3.3.2018 v 14:13 | Nahoru | #37
asi myslel systém Unicam, co používá Honda. Jedna vačka, pár ventilů přímo hrníčkama, druhej pár ventilů přes vahadla. A to tahle jawa fakt nemá

Jawa 350 Special

3.3.2018 v 14:21 | Nahoru | #38
Jawa speciál až sem si cvrnkl

(reakce na) Jawa 350 Special

3.3.2018 v 14:35 | Nahoru | #39
SuperSic58> Jestli na mně tak nikde jsem nepsal o Jawce-myšleno všeobecně, těch systémů SOHC je více.

Jawa 350 Special

3.3.2018 v 15:24 | Nahoru | #40
Teď jsem to byl omrknout na výstavě a teda kvalita nic moc, detaily, sváry... za 120 tisíc hned vedle byla ta 250 "afrika" od Hondy, za 135, a to bych se teda moc dlouho nerozmejšlel...

Jawa 350 Special

4.3.2018 v 09:03 | Nahoru | #41
Mě se líbí na fotkách. Nevím jak by se mi líbila ve skutečnosti, co se týče zpracování detailů. Problém je že je to retro. Celá nabídka Jawy je retro a i když mám retro rád, výrobu to rozhodně nezachrání. Všechny ty motorky jsou jak z minulého století. To můžou vyvážet tak nanejvýš do Indie nebo tak podobně. Chce to moderní levný motocykl nebo skůtr který by masově vyráběli a vyváželi, aby jim to vydělalo na takovéto retro hračky. Takový motocykl ale v ČR nelze vyrobit protože je tu levná Čína. Takže bohužel musím říct že Jawě už v tomhle ujel vlak. Definitivně.

(reakce na) Jawa 350 Special

4.3.2018 v 09:16 | Nahoru | #42

nemako píše: lubon> ale všechno je to furt ohc. to je to,o co tu běží.



Přesně tak, OHC je jenom systém rozvodu, ale pak již se to dělí na několik jiných, ale vždy je to OHC.

(reakce na) Jawa 350 Special

4.3.2018 v 11:36 | Nahoru | #43

FJRPEPA píše: Marek71> Nic moc, a hlavně to není OHC



Tak to pak nechapu proc pises tohle, tento tvuj prispevek a ten posledni jsou v dokonalem rozporu...

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 Special

4.3.2018 v 22:37 | Nahoru | #44
Podle mě jsou SOHC a DOHC jen podtypy OHC(overheadcamshaft). Rozdíl jen v jedné (Single Over Head Camshaft) nebo dvou (Double Over Head Camshaft) vačkách.
Jen by mě zajímalo jaký rozvod má tohle

Jawa 350 Special

5.3.2018 v 08:16 | Nahoru | #45
Za mě OK, když bych odmontoval tu jejich polokapotu, dal tam jen kulaté světlo a trochu víc zalomil řidítka a dolů, a byl by to slibný cafáč na projíždění po okolí

Jawa 350 Special

5.3.2018 v 08:40 | Nahoru | #46
Při dnešní retro vlně si to asi zákazníka najde. Ten motor je oživená Honda NX 400 (je to dost podobné jako slavná XR 400 R ale tady je startér). Takže úplně špatný základ to není. Jak jsem již psal u obyčejné 350 OHC ta čínská se mi líbí víc než ta jawácká. Měl jsem možnost ji vidět v Mates motoservis a je to trochu bastl... zadní blatník končil pod sedačkou = všechna voda do elektriky, přední blatník je určený pro 18" kolo ale byla tam 19". Asi jen to sedlo se celkem povedlo...
Cena... jsou lepší stroje za nepatrně vyšší cenu, čína už docel pozvedla kvalitu, ale cena už taky vyrostla.
Osobně bych rád viděl, kdyby Jawa dovezla i to endurko Shineray X5 (alias Mash 400 adveture).... Tedy teď už je mi to spíš jedno, nikdo se s tím nehrnul tak jsem koupil CRF250L.

Jawa 350 Special

26.5.2019 v 23:00 | Nahoru | #47
Jenda Jawa :

Hele,
nechci ti brát iluze, ale koupí nového nemuzeálního (tzn. takového, který v současné době legálně dostane tech. průkaz) stroje "domácí" značky Jawa, podpoříš hlavně jeho čínského výrobce, který dodává téměř kompletní motocykl.
Česká továrna na to dá nádrž a několik karosářských dílů, drze to prodává jako český výrobek a za to si naúčtuje skutečné "mastnou" provizi.
Kolik? No, to si můžeme snadno odvodit z ceny v tuzemsku prodávaného čínského motocyklu (pod značkou výrobce - bez prostředníka) - CF Moto 400 NK, což je dvouválec (30 kW), který stojí 109 990Kč!
Pokud ale přesto chceš podpořit odporného (postkomunistického) překupníka, který už jenom parazituje na historické značce Jawa - nic proti tomu.

(reakce na) Jawa 350 Special

26.5.2019 v 23:49 | Nahoru | #48

mischa638 píše: Podle mě jsou SOHC a DOHC jen podtypy OHC(overheadcamshaft). Rozdíl jen v jedné (Single Over Head Camshaft) nebo dvou (Double Over Head Camshaft) vačkách.


Je to počet vačkových hřídelí v hlavě motoru, nikoli počet vaček. DOHC = 2 vačkové hřídele, SOHC = 1.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
shánění a cena plynu do céóčka Jawa 350 OHC Johny_Servis 20 18.12.2023 v 12:35 MilanR1
Jawa 350 OHC, Special - zkusenosti [1 ... 7, 8] Jawa 350 OHC, Jawa 350 OHC Special, Jawa 350 OHC Scr... Smradson 216 24.7.2023 v 09:04 Dolin
,Jawa 350 OHC na jakou hodnotu je n... Jawa 350 OHC jarda24 19 12.10.2022 v 11:00 smitth
Jawa 350ohc Čína strajkuje Jawa 350 OHC, Jawa 350 OHC Special, Jawa 350 OHC Scr... fsesto 8 4.8.2022 v 18:10 fsesto
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... MarekPalovic 56 28.12.2021 v 11:53 zelinar22


TOPlist