globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Axiální vůle řetězového kolečka Varadero 1000
28.2.2018 v 10:06
Zdravím všechny, prosím o radu, měnil jsem řetězovou sadu, po utažení nového řetězového kolečka Grosskopf 16z jsem zjistil, že má stále malinkou axiální vůli cca několik desetin mm ,nicméně pohnout s ním jde (jakoby šroub nebyl řádně dotažen). Pročetl jsem řadu fór i toto, a zdali tam vůle má být jsem se vlastně pořádně nedozvěděl. Někdo tvrdí, že to nevadí, že to tak je dokonce u spousty Hond schválně, někdo tvrdí (včetně kluka ,který mi dělá na Varaderu servis), že vůle být nemá, a že by jako řešení přidal ještě tenkou vymezovací podložku pod tu původní.... jak je to tedy správnět??? díky za každý názor (p.s. kolečkem to není, vůle je i na JT kolečku s integr. gumou)
Předchozí
1 2
Následující

Axiální vůle řetězového kolečka Varadero 1000

28.2.2018 v 10:51 | Nahoru | #1
Rozhodně tam žádná axiální vůle být nemá! Řetězové kola musí být v zákrytu. V nejhorším případě může dojít k postupnému poškození hřídele. Vždycky je kolečko dotaženo na větší moment, cca 100-120Nm a ještě zajištěné proti povolení. Právě proto, aby nedocházelo k jakémukoliv jinému namáhání.

Axiální vůle řetězového kolečka Varadero 1000

28.2.2018 v 11:30 | Nahoru | #2
Tak jsem ještě nakonec zkusil zavolat do Hondy Plzeň , a bylo mi řečeno, že malá axiální vůle pár desetin mm je v pořádku, že je to takto skutečně schválně, jinak utahovací moment u Varadera je 54 Nm- už z toho mi vychází, že ten šroub s podložkou je především pojistný a nemá nijak extra na kolečko tlačit, narozdíl např. od rozety kde je 108Nm ... asi to tedy nechám s vůlí..

Naposledy editováno 28.02.2018 11:31:26

1 reakcí na tento příspěvek Axiální vůle řetězového kolečka Varadero 1000

28.2.2018 v 12:15 | Nahoru | #3
Tak jo, Hondu si nekoupím!
Ten menší ut. mom. se dá vysvětlit jinou konstrukcí ložisko/výst.hřídel , nicméně i tak je to hodnota dostatečná na "žádnou" vůli. Pořád je tam pojistná podložka. Ale vůle pár desetin už musí být konstrukční záměr, a ten mě, teda v tomto případě, zcela uniká.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Axiální vůle řetězového kolečka Varadero 1000

28.2.2018 v 13:08 | Nahoru | #4
ramlik> Asi vůbec nemáš ponětí jak to má Honda vyřešený, desetinová vůle je naprosto v pohodě páč neoriginální kolečka nemají tlumící gumu.

Axiální vůle řetězového kolečka Varadero 1000

28.2.2018 v 15:09 | Nahoru | #5
Mám XRko 6ku a vůli tam mám víc jak nějakých pár desetin, vlastním ho 8 let a ta motorka schroupala už tolik bezproblémových řetězových sad a taky sem se po tom pídil. Je to takle u Hond ,,normální"¨

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Axiální vůle řetězového kolečka Varadero 1000

28.2.2018 v 16:38 | Nahoru | #6

lubon píše: ramlik> Asi vůbec nemáš ponětí jak to má Honda vyřešený, desetinová vůle je naprosto v pohodě páč neoriginální kolečka nemají tlumící gumu.



no ramlik neví skutečně jak to u hondy vypadá...a ta guma nemá s axiální vůlí na hřídeli nic společného... ta je tam jen kvůli řetězu

Axiální vůle řetězového kolečka Varadero 1000

28.2.2018 v 18:30 | Nahoru | #7
vůle na kolečku je uplně v pořádku. má to TA 600/650/700 XRV 650/750 a určitě spoustu dalších

Axiální vůle řetězového kolečka Varadero 1000

28.2.2018 v 18:37 | Nahoru | #8
Čau u svých bývalých motorek SP1,vfr400,2xcbr1000rr vždy tam byla axiální vůle a bez problémů.

Axiální vůle řetězového kolečka Varadero 1000

28.2.2018 v 19:44 | Nahoru | #9
Zdar, na CB od přítelkyně je taky malá vůle. Taky mě to trochu zarazilo, když jsem jí měnil řetězovku, ale je to v pořádku

Axiální vůle řetězového kolečka Varadero 1000

28.2.2018 v 20:43 | Nahoru | #10
Takže u Hondy mají jasno. Má to tak ještě někdo?

Axiální vůle řetězového kolečka Varadero 1000

28.2.2018 v 22:02 | Nahoru | #11
díky všem za rady i názory, docela jste mě potěšili , že je to OK, vymezovací podložku tedy zahazuji

(reakce na) Axiální vůle řetězového kolečka Varadero 1000

28.2.2018 v 22:45 | Nahoru | #12
tomasNJ> Samozřejmě že guma je tam kvůli řetězu aby tolik nechrastil, ale pokud tam máš origo pastorek tak ta guma je osazená a zapadá do ni hřídel výstupu z převodovky. Nepatrnou vůli to nevymezí, ale utlumí.

1 reakcí na tento příspěvek Axiální vůle řetězového kolečka Varadero 1000

1.3.2018 v 03:26 | Nahoru | #13
hele, dobra nahoda, na tohnaci kolo JT s gumou jsem zrovna koukal - kdyz pominu tu gumu, samotny JT, jaka je kvalita ve srovnani s renthalem kterej vsichni chvalej ?

BTW k tematu - ciste technicky ta axialni vule jednu dve desetiny tam prakticky nicemu nevadi, kotouce (ty skutecne "plovouci") maj taky ax. vuli, atd,atd..
kolo je na drazkach a retez tez neprenasi sily v tomhle smeru

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Axiální vůle řetězového kolečka Varadero 1000

1.3.2018 v 12:42 | Nahoru | #14
kerut> ...a proto mě ta vůle nedává smysl. Zřejmě je to kvůli odlišné konstrukci výstupní hřídel/ložisko. Třeba to něgdo ví?

1 reakcí na tento příspěvek Axiální vůle řetězového kolečka Varadero 1000

1.3.2018 v 12:48 | Nahoru | #15
Zkuste se někdy podívat na řešení uložení řetězového kolečka u motorek se starým Hondím V2 52st. motorem (Transalp, Africa, Shadow) a nějaká desetina vám pak přijde trapná. Tam má kolečko na hřídeli vakl klidně půl cenťáku a stejně to najezdí fůru km

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Axiální vůle řetězového kolečka Varadero 1000

1.3.2018 v 12:55 | Nahoru | #16

ramlik píše: kerut> ...a proto mě ta vůle nedává smysl. Zřejmě je to kvůli odlišné konstrukci výstupní hřídel/ložisko. Třeba to něgdo ví?


Asi aby se vyrovnaly nepřesnosti jinde? Aby si řetěz sám našel optimální úhel náběhu?

... ale jinak je to stejný jak Microsoft, error prohlásí za standard a je to

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Axiální vůle řetězového kolečka Varadero 1000

1.3.2018 v 12:56 | Nahoru | #17

vilemx píše: Zkuste se někdy podívat na řešení uložení řetězového kolečka u motorek se starým Hondím V2 52st. motorem (Transalp, Africa, Shadow) a nějaká desetina vám pak přijde trapná. Tam má kolečko na hřídeli vakl klidně půl cenťáku a stejně to najezdí fůru km



A neměl tam defaultně být 530 řetěz? To by pak při použití 525 smysl dávalo...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Axiální vůle řetězového kolečka Varadero 1000

1.3.2018 v 12:56 | Nahoru | #18
ramlik> na ulozeni vyst. hridele to prece nema zadny vliv, kolecko na drazkovanym konci prenasi jenom kroutici moment, axialni silu ne ..premyslim jestli me napadne jinej priklad kde to tak byva standartne, kdyz me neco napadne zedituju..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Axiální vůle řetězového kolečka Varadero 1000

1.3.2018 v 12:58 | Nahoru | #19

FiZzeR píše: Asi aby se vyrovnaly nepřesnosti jinde? Aby si řetěz sám našel optimální úhel náběhu?



teoreticky spravna uvaha ale to by tam byla vetsi vule radove treba milimetr (ktera by taky nicemu nevadila protoze presne jakpises retez by si sedl v optimalni pozici sam)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Axiální vůle řetězového kolečka Varadero 1000

1.3.2018 v 13:04 | Nahoru | #20

kerut píše: teoreticky spravna uvaha ale to by tam byla vetsi vule radove treba milimetr (ktera by taky nicemu nevadila protoze presne jakpises retez by si sedl v optimalni pozici sam)


Tam asi nejde o axiální posun toho kolečka, ale vyloženě o úhel (řetězu). Na to aby se kolečko navaklalo kam potřebuje stačí fakt jen ta desetina, zas takový nepřesnosti to vyrovnávat nemusí, pokud teda nemáš bananadero

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Axiální vůle řetězového kolečka Varadero 1000

1.3.2018 v 13:12 | Nahoru | #21

FiZzeR píše: A neměl tam defaultně být 530 řetěz? To by pak při použití 525 smysl dávalo...


Ne, snad všechny verze toho motoru mají 525. Ten vakl je díky konstrukci, kdy se kolečko na hřídel jen nasune a v axiálním směru se zajistí drážkovanou podložkou, která se pootočí o šířku drážky. Časem se dosedací plochy podložky, hřídele i kolečka tak vymelou, že to má opravdu vůli v milimetrech, a to dokonce i radiální!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Axiální vůle řetězového kolečka Varadero 1000

1.3.2018 v 13:12 | Nahoru | #22
FiZzeR> ja bych rekl ze je tam ta desetinka, dve, spis aby razy v retezu netloukly do toho ulozeni, tezko rict.. uhel tedy uplne nevim, to drazkovani je preci jen docela presny a dlouhy (pokud Ti to na nem "čvachta", tam uz bych mozna problemek trochu videl )

..kazdopadne pro tazatele - je jisty je ze tam tu vule bejva standartne

(reakce na) Axiální vůle řetězového kolečka Varadero 1000

1.3.2018 v 13:24 | Nahoru | #23

vilemx píše: Ne, snad všechny verze toho motoru mají 525. Ten vakl je díky konstrukci, kdy se kolečko na hřídel jen nasune a v axiálním směru se zajistí drážkovanou podložkou, která se pootočí o šířku drážky. Časem se dosedací plochy podložky, hřídele i kolečka tak vymelou, že to má opravdu vůli v milimetrech, a to dokonce i radiální!



Jo tak... no ale to asi nebyl úplně záměr výrobce

(reakce na) Axiální vůle řetězového kolečka Varadero 1000

1.3.2018 v 13:25 | Nahoru | #24

kerut píše: FiZzeR> ja bych rekl ze je tam ta desetinka, dve, spis aby razy v retezu netloukly do toho ulozeni, tezko rict.. uhel tedy uplne nevim, to drazkovani je preci jen docela presny a dlouhy (pokud Ti to na nem "čvachta", tam uz bych mozna problemek trochu videl )



Nečvachtá mi nic, já mám kawasaki

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Axiální vůle řetězového kolečka Varadero 1000

1.3.2018 v 15:20 | Nahoru | #25

kerut píše: ..premyslim jestli me napadne jinej priklad kde to tak byva standartne, kdyz me neco napadne zedituju..



hmm, tak napadla me akorat ruzna ozubena (axialne presne nezajistena) ulozeni v prevodovkach, napr. ozubeny reduktor turbovrtulovyho motoru M601 kde je takovej "plovouci trojuhelnik" a kola si sedaj podle zaberu, ..trosku "podobny ulozeni" je i ojnice na pistnim cepu - taky neni nijak axialne zajistena, to zajistuje vazba valec/pist..
no ale pak si rikam pod svicnem tma nejvetsi !! vzdyt ten samotnej retez na tom retezovym kole ma prece taky par desetin vuli a nicemu to nevadi (naopak, jinak by drel o boky kola) .. tak snad tohle tu vuli dostatecne ospravedlnuje

a mimo tema bych zopakoval dotazek, mate (a jake) zkusenosti s temi JT pastorky s gumou ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Axiální vůle řetězového kolečka Varadero 1000

1.3.2018 v 15:34 | Nahoru | #26
kerut> Ony už se dají sehnat v druhošce kolečka s tím gumovým tlumičem?

(reakce na) Axiální vůle řetězového kolečka Varadero 1000

1.3.2018 v 16:20 | Nahoru | #27
FiZzeR> jj odkaz JT odkaz ebay podle ebaye nejaka 15ka (SCM420 Chromoly Steel).. BTW sem puvodne predpokladal ze jsou to cinani ale jsou to nejspis japonci ?

Axiální vůle řetězového kolečka Varadero 1000

1.3.2018 v 17:12 | Nahoru | #28
JT kolečka jsou snad dokonce anglická firma- na obalu je "designed, developed and tested in UK, produced to exact specifications in China", narazil jsem na tu variantu s gumou na dkracing.cz a koupil jsem jak 16zub tak 15zub...originál honda je tuším taky s gumou nicméně o cca 1000kč dražší, a pokud můžu soudit tak JT s gumou oproti kolečku grosskopf zřetelně tišší už jen při protočení na stojanu...

btw: změřil jsem tu vůli na 0,4 mm ...tak si říkám jestli zase tu vymezovací podložku nevytáhnu z koše

Naposledy editováno 01.03.2018 17:14:42

1 reakcí na tento příspěvek Axiální vůle řetězového kolečka Varadero 1000

2.3.2018 v 01:09 | Nahoru | #29
jj tissi by melo byt tou gumou, spis by me zajimalo jak je to materialove mezi stock/renthal/JT..
ale kazdopadne dekuju za odpoved a zkusenost (..vzhledem k tomu ze je to Tvoje vlastni vlakno, udel si ode mne pochvalu-podekovani )

Axiální vůle řetězového kolečka Varadero 1000

2.3.2018 v 01:38 | Nahoru | #30
Takže zatím vím o dvou způsobech uchycení/zajištění pastorku.

Honda používá šroub do vývodové hřídele - menší ut. moment(50), jde o zajištění kola na hřídeli - může být vůle.

My ( ) máme přes rozpěrku dotažený pastorek k ložisku matkou na hřídeli - větší ut. moment(100), pevné spojení pastorku s hřídelí - bez vůle.

Guma na kolečku je k vůli dosedání řetězu, nemá s axiální vůlí nic.

???
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Je 50000 tkm pro varadero moc? [1, 2] Honda XL 1000V Varadero, Honda FJS 600 Silver Wing Rocco10000 38 24.3.2024 v 18:29 karlos-transalp
Seřízení klapek sání Honda XL 1000V Varadero mkl33 6 15.3.2024 v 23:48 Fiko
Nefunkční tachometr Honda XL 1000V Varadero kanar1970 8 7.3.2024 v 06:04 vilemx
LED Žárovky H4 Honda XL 1000V Varadero JadaH 13 2.3.2024 v 07:15 mibor
Honda Varadero XL 1000 V rv2003 v n... Honda XL 1000V Varadero mkl33 15 11.2.2024 v 21:32 Zdeník204


TOPlist