Téma: Zvláštnost u rozvodů
21.2.2018 v 07:23
Ahoj, včera jsem sundal víko a udělal si vůle na ventilech. Koupil jsem si i preventivně řetěz, říkal jsem si, tachometrovejch tam mam 70.000 +- 30.000 počítám že stočili při dovozu z Německa. Motorku mám cca 35.000 km a plánuju ji dojezdit co to půjde. Možná vydrží dýl než já.
Předesílám, že motorka vypadá bez zásahu kutila. Originální těsnění, žádnej silikon, originální šroubky, sponky, hadice. všechno v těch plastovejch sponkách, žádný elektrikářský zdrhy, fakt supr.
A teď k problému. zapalovaní jsem nastavil na značku, vačky obě přesně na značkách, kolo na výfukové vačce je přesně na značce, ale kolo na sací vačce (šipka) ukazuje do nebe.
asi hodinu jsem točil klikou, jestli se ty značky nesejdou. nesešly. Pak jsem si všimnul, že kola na vačkách mají 4 díry. A tady je asi řešení. někdo (jestli Japonec nebo Německej servisman či snad čecháček garážmistr) když dělal rozvody kolo na sací vačce otočil o 90stupňů. Rozvody jsou nastavené správně, vačky seděj. Pouze to kolo je otočený na těch šroubech na vačcce.
Napadá mě, že buď v Suzuki mají přípravky na aretaci vačky a tím, že kola mají 4 díry to neřeší jak ho upnou na vačku.
nebo někdo kdo měnil řetěz, si povolil kolo na sací vačce, takže když protahoval řetěz, tak mu vačky stály a když pak řetěz snejtoval si toho všimnul ale už se na to vysral. Je to jenom špatně nastavené kolo vůči vačce, nemá význam na chod motoru.

Nebo si to myslím špatně a je to takhle naschvál? Zkusím přidat fotku, snad jsem to vysvětlil pochopitelně.
Nevím jestli teda řetěz měnit a kolo správně otočit nebo se na to vysrat, protože řetěz je jako novej, nemá vůli na zubech kol, napínák má ještě 24 zubů. ikdyž já najel 35 minulý majitel 15 a rozvody se nedělaly. takže 50 najeto mít může. Ale dle zjevnýho stavu ten řetěz najede ještě mnoho.

Děkuji za reakce

Naposledy editováno 21.02.2018 07:35:23

Zvláštnost u rozvodů

21.2.2018 v 09:09 | Nahoru | #1
Pravděpodobně je jen pootočené kolo na vačce, jinak bys nejezdil. A ten řetěz bych neměnil.

Zvláštnost u rozvodů

21.2.2018 v 09:12 | Nahoru | #2
pokud to jezdí tak bych to neřešil a kolo otočil až budeš dělat řetěz. Jen bych se podíval do manuálu jestli to tak opravdu má být.

Zvláštnost u rozvodů

21.2.2018 v 09:17 | Nahoru | #3
Supr, díky za odpovědi. Manuál už googlim, tady je pouze dílenská příručka. ještě zkusím na bandita.

Zvláštnost u rozvodů

21.2.2018 v 09:23 | Nahoru | #4

1 reakcí na tento příspěvek Zvláštnost u rozvodů

21.2.2018 v 09:56 | Nahoru | #5
Tak ono to je takhle blbě správně. odpočítávají se články a značky na kolech jsou k hounu. Díky

Zvláštnost u rozvodů

21.2.2018 v 09:56 | Nahoru | #6
A nemas nahodou tu znacku na druhy strane ??? Ty kola jsou vetsinou stejny akorat otoceny.

1 reakcí na tento příspěvek Zvláštnost u rozvodů

21.2.2018 v 10:15 | Nahoru | #7
GUGO, díky za reakci. Právě že je o 90 otočený. na ty fotce by to mělo jít vidět. jak ta značka na kole směřuje nahoru, místo do roviny. ale podle výkresu výše to vypadá, že to tak je.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvláštnost u rozvodů

21.2.2018 v 10:20 | Nahoru | #8
číčus> No me nechapes, se ptam jestli co ctes dobre, prtozoze ty kola bejvad identicky pro obe strany, tak jestli ta znacka, podle ktere se mas orientovat neni na druhe strane

(reakce na) Zvláštnost u rozvodů

21.2.2018 v 10:43 | Nahoru | #9
gugo> večer se podívám. že jsou stejný kola by dávalo smysl ale na partsdepotu to i uvadejí jako pozice 2 a 5 takže stejný asi uplně nebudou.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvláštnost u rozvodů

21.2.2018 v 10:43 | Nahoru | #10
číčus> rysku 1 nastavuješ s hranou hlavy, na tom samým kole budeš mít rysku 2 nahoru a od toho čepu odpočítáš správnej počet článků k rysce 3 na druhým kole, která bude směřovat taky nahoru

edit: jestli máš na napínáku k dobru ještě 24 zubů, tak to nech být, předpokládám, že s řetězem v takový kondici ti rozvody nemůžou chrastit

Naposledy editováno 21.02.2018 10:49:08

(reakce na) Zvláštnost u rozvodů

21.2.2018 v 12:06 | Nahoru | #11
osiris> čau, děkuju za reakci. nene, rozvody nechrastí. Ale když už jsem to víko sundal a řetěz mám, chtěl jsem to udělat při jednom a mít zase klid. Najezdím dost. Ale je to asi zbytečná práce.
Děkuju za postup. špatně jsem domyslel značky.

2 reakcí na tento příspěvek Zvláštnost u rozvodů

21.2.2018 v 19:27 | Nahoru | #12
není to úplně k tématu nicméně kolega má stejné moto a najeto 90 000 a to se k tomu chová docela jako prase a je neuveřitelný ,že má ještě taky origo rozvody a napínak sice je už slyšet jak to chrastí ale na to ,že ta motorka dostává kouř a on vymění sotva olej tak ten motor jde pořád jak hodinky neskutečný co ten motor vydrží krom toho ,že si to sem tam veme olej tak veřím ,že by ten motor najel snad i jednou tolik ....

(reakce na) Zvláštnost u rozvodů

21.2.2018 v 19:30 | Nahoru | #13
Telďas> tak natom zas tak nic divnyho neni. Ja mam na Kacene 950 natocenejch nejakejch 80 tkm a rozvdaky jsou taky cajk a to za to taham jak krava.A ten motor je urcite poddimenzovanej. Proste rozvodaky vetsinou 100 tkm na slusnym motoru vydrzej. (Nemyslim ted jednobuchy tam je to o necem jinym).

(reakce na) Zvláštnost u rozvodů

22.2.2018 v 12:22 | Nahoru | #14
Telďas> Tyhle motory chrastily normálně už novoty. To není problém, ale vlastnost...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Moderní baterie v 28 let staré motorce Suzuki GSX 600 F Zewotanus 16 6.10.2018 v 13:12 zdenysrx6
Teď nebo na jaře [1, 2] Suzuki GSX 750, Suzuki GSX 600 F, Suzuki GSX 750 F, ... CZmarty 57 29.9.2018 v 19:37 banda1250
Jak Suzuki GSX 600 F Tonda98 5 23.9.2018 v 22:05 Julip
při jízdě zdechne Suzuki GSX 600 F radek43 7 11.9.2018 v 16:09 radek43
Nastaveni pozice snímače škrtících ... Suzuki GSX 600 F widowmaker 2 5.9.2018 v 14:43 widowmaker

TOPlist