bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nové čínské moto nebo ojeté japonské
Zdarec !
Chtěl jsem se zeptat Vás zkušenějších na to, jestli si koupit radši ojetou Hondu CBR 125 nebo Romet soft chopper 125(hlavně kvůli jeho ceně)... Jsem student a proto by se mi hodilo něco max do 40 000 Kč. Nebo mi doporučte nějakou jinou 125 pod podmínkou, že to bude 4takt... Moto bych měl spíš na dojíždění do školy, takže žádný extrémní nájezdy.
Díky moc !

Nové čínské moto nebo ojeté japonské

Skvělá odpověď, děkuji! 15.2.2018 v 18:59 | Nahoru | #1
Romet se podivej na yt na recenze hlavne z Polska, kde sezenes nejvice info. Kdyz pocitas s tim, ze to je Cina a umis si zakladni veci opravit sam, tak to nebude az takova hruza. CBR 125 sezenes tak od 20 - 25 tis. a vys, ale vetsinou to dostavalo peknou cocku. Je tak otazka, jestli mit novou Cinu s 2-letou zarukou nebo starou 125ccm, kterou nevis kdo vsechno mel v ruce a co se s tim stalo.

Jinak oboje bude lehke na udrzbu, Japonec drazsi dily, ale ne vzdy to plati. Navic Japonec bude mit vetsi vykon a v tehle kubature je kazdy KW dobry.

Alternativa muze byt neco od Kymca, coz je Taiwan, ale zalozeno Hondou a zvlada to v pohode dost veci http://www.motorkar...u-cast.-1-35915.html

Nové čínské moto nebo ojeté japonské

Skvělá odpověď, děkuji! 15.2.2018 v 19:27 | Nahoru | #2
doporucuji Hondu Varadero 125 xl.V Tve cenove skupine a jede hezky

Nové čínské moto nebo ojeté japonské

Skvělá odpověď, děkuji! 15.2.2018 v 20:04 | Nahoru | #3
já bych koupil určitě jetého japonce, jako rada to ale není úplně objektivní, jsem ovlivněn "tradicí motocyklové výroby", s čínou zkušenost nemám.
Ale jedno je jisté, koupíš ojetého japonce a jako ojetého s minimální ztrátou po čase prodáš. koupíš novou čínu ( v podstatě cokoli nového ) a druhý den už prodáváš z výraznou ztrátou. . Zrovnaa to malý varadero co ti radí awaxcs je hodně dobrá volba, je to bezproblémová motorka a na tvoje většinové dojíždění hodně vhodná.Ani s CBRem nešlápneš vedle. Taky Yamaha YBR je dost dobrá http://www.motorkar...yamaha-ybr-125.html. A pokud máš v zadání, uvažuješ Romet soft chopper , tak koukni taky na http://www.motorkar...a-ca-125-rebel.html. Ale všeobecně, choper 125, to je taková spíš taková parodie , spor 125 mi přijde normální

1 reakcí na tento příspěvek Nové čínské moto nebo ojeté japonské

15.2.2018 v 23:24 | Nahoru | #4
Díky moc za rady. Jak to vypadá, tak se budu rozhodovat mezi Hondou Varadero 125 xl a Hondou CBR 125R. Jinak do kolika najetých kilometrů je dobrá koupě ? Je dobrý nápad kupovat moto, co má najeto více jak 40 000km ? Nebo jaká je prostě nejvyšší únosná hranice ? (bavím se teď o těch Hondách)

Nové čínské moto nebo ojeté japonské

16.2.2018 v 03:05 | Nahoru | #5
ty kilometry jsou hodne relativni, (nejen)motor se da bez udrzby dost odrovnat i mnohem driv, a s pravidelnou dobrou udrzbou muze stroj najet zas mnohem vic.. nejlepsi je kupovat od nekoho koho znas, nebo koho zna nekdo koho znas ty, atd..

Nové čínské moto nebo ojeté japonské

16.2.2018 v 05:47 | Nahoru | #6
To je těžko říct , pokud bys toho japonce koupil v dobrém stavu ( serviska , 1 majitel ,původ čr ) tak jo,ale v opačným případě bych šel do nový

Naposledy editováno 16.02.2018 05:51:34

Nové čínské moto nebo ojeté japonské

16.2.2018 v 06:36 | Nahoru | #7
podle tvého dotazu bych volil kup japonského stroje, ale kupuj to s někým, kdo tomu rozumí a nebude mít růžové brejle na očích a bude vědět, na co a kam se podívat, časem se ti ta investice do tohoto člověka několikrát vrátí

(reakce na) Nové čínské moto nebo ojeté japonské

16.2.2018 v 06:39 | Nahoru | #8
Flonk> s těmi najetými km víš jak to je, u poctivých 40t a správné údržbě bych se nebál, ale jak píše kerut, nejedná se jen o motor. Ale zrovna ve tvém výběru jsou motory odlišné 1v honěnej x 2v klidnější jízdou, tzn že motor varadera by teoreticky měl být v lepším stavu. Než km bych radši hledal co nejmenší počet majitelů
a originální stav bez "tuningu", Teď mě napadá, zkus sehnat motorku od holky, tam je předpoklad, že to nehonila,nevrtala se ní a nechala ji servisovat.

Nové čínské moto nebo ojeté japonské

16.2.2018 v 06:41 | Nahoru | #9
Varadero je těžký a vysoký - vyzkoušet!

Nové čínské moto nebo ojeté japonské

16.2.2018 v 07:03 | Nahoru | #10
měl jsem kdysi toho rebela,ale 250tku,a nebylo to vůbec špatné,pořizovací cena 40t,ale není jich moc...

Nové čínské moto nebo ojeté japonské

16.2.2018 v 07:13 | Nahoru | #11

Nové čínské moto nebo ojeté japonské

16.2.2018 v 08:19 | Nahoru | #12
No jo Rebel....Ale on píše že chce 125 a má 16 let...Je třeba si přečíst na co odpovídám.Za mne starší pouze Varadero a jinak novou vyrábí se toho mraky za pár korun.

Naposledy editováno 16.02.2018 08:20:54

Nové čínské moto nebo ojeté japonské

16.2.2018 v 10:32 | Nahoru | #13
Díky moc za rady ! A ještě něco.. pokud bych nenašel nějaky varadero nebo CBRko se servisní knihou a prostě v rozumným stavu jak už jste to tu psali, tak si koupím tu novou čínu... Jinak od ojeté číny ruce pryč že ?

Nové čínské moto nebo ojeté japonské

16.2.2018 v 10:57 | Nahoru | #14
Čínsky "Street Triple" od 16 rokov .
Dovozca v ČR
Benda - Czech Republik
Chrome Galaxy
Ostravská 83/2,
747 70 Opava-Komárov, Czech Rep.
Tel: +420 602 595 751

Naposledy editováno 16.02.2018 11:00:55

Nové čínské moto nebo ojeté japonské

16.2.2018 v 11:21 | Nahoru | #15
Já kdybych měl 16 let (což bohužel nemám.. ) a neplánoval na 125ce cesty do vzdálených destinací tak bych šel 100%ně do tohoto stroje ve verzi 125 ccm. Já sám přestože už mi 16let 3 a půl krát bylo čekám na tuto Yuki ale ve verzi 250 ccm v provedení scrambler a jdu do toho.

1 reakcí na tento příspěvek Nové čínské moto nebo ojeté japonské

16.2.2018 v 11:59 | Nahoru | #16
otazka mala zniet: nove skurvene nespolahlive cinske moto alebo spolahliva japonska jazdenka ?
neni o com diskutovat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nové čínské moto nebo ojeté japonské

16.2.2018 v 12:57 | Nahoru | #17
shadow_7pade> me se libi jak clovek co o tom vi hovno keca nesmysly!!! cinan usel dobrej kus cesty co do kvality a spolehlivosti se tyce!!!noveho cinana bych se nebal.osobni zkusenost cinskej skutr jen tankuju a jezdim.... jo jedna desiva zavada praskla parkovacka!

Nové čínské moto nebo ojeté japonské

16.2.2018 v 13:17 | Nahoru | #18
CBR má jasně navrch technikou - o tom není pochyb. vodou chlazenej čtyřventil, 6ti kvalt, vyšší výkon. otázka je, jak se k tomu člověk(nebo víc lidí) před tebou choval. přeci jen 125cc stráví dost času ve 100% svýho výkonu a zničit blbým zacházením se dá každá motorka, jakkoli bude označovaná za držáka. U dvacek je nevýhoda v cílový skupině uživatelů - první teenagerská motorka zažije ždímání na co nejvyšší rychlost, pokusy o wheelie, možná i o stoppie, občas i nějakej ten nepodařenej tunning...
když se ti povede tomuhle vyhnout, tak se na Cebru skvěle svezeš.

nová čína bude mít menší výkon a horší podvozek než CBR. Spolehlivosti bych se u dnes prodávanejch kusů moc nebál, ty fakt tragický kusy dávno nepropadly sítem času. Výhoda pro šťouraly je v dostupnosti spousty dílů, kterýma se dá čína vylepšit a v jednoduchosti konstrukce - takový novodobý Jawky.

jestli chystáš fakt nenáročný používání, tak na tomhle se za tu cenu snad ani nedá prodělat .
ale počítej s menším špičkovým výkonem, dieslovou charakteristikou motoru a jenom 4q převodovkou. na druhou stranu se to dá tunit dílama (nebo celýma motorama) z pitbajků, nebo derivátů Hondy Monkey

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nové čínské moto nebo ojeté japonské

17.2.2018 v 18:14 | Nahoru | #19
HornisGSX> ked tak velmi doverujes cinskym hovnam,preco mas japonca? vodu kaze,vino pije ! ja som kupoval spiritku ako fungel,teraz mam naklepanych 152 tisic km BEZ poruchy.Ak sa mi niekto prihlasi s podobnym najazdom na cinskej sracke,ospravedlnim sa .

Nové čínské moto nebo ojeté japonské

Skvělá odpověď, děkuji! 17.2.2018 v 18:33 | Nahoru | #20
On asi na tom nehodlala najezdit 152tis. km jemu to stačí na dojíždění do školy leda že by studoval do 100 let to by pak asi ten číňan nevydržel

(reakce na) Nové čínské moto nebo ojeté japonské

17.2.2018 v 19:57 | Nahoru | #21
shadow_7pade> To je ale hodně hloupý srovnávat tvůj stroj s čínskou dvácou. Pak bys měl srovnávat i pořizovací cenu, kdyby ta čína stála tolik co tvoje motorka tak najezdí asi taky víc. Jinak já měl funglovku 125 japonce i čínu a poruchová nebyla ani jedna. Čína mě stíla daleko míň peněz, jak pořízení tak servis. výkonem je trochu slabší než japonec a nenaděláš s tím tolik parády ale za ty prachy dobrý.

Nové čínské moto nebo ojeté japonské

17.2.2018 v 20:17 | Nahoru | #22
Oni si ho v žádném jiném vlákně nevšimli tak se zviditelňuje se svou japonskou sračkou tady a úspěšně ji srovnává s čínskýma dvácama za 30 tis kč....

(reakce na) Nové čínské moto nebo ojeté japonské

18.2.2018 v 08:56 | Nahoru | #23
shadow_7pade> asi mas problem s ctenim ale jeste jednou ty to vysvetlim....mam i cinany! a predstav si ze dva!!! oba dva jezdi bez problemu.

Naposledy editováno 18.02.2018 08:58:50

Nové čínské moto nebo ojeté japonské

18.2.2018 v 12:30 | Nahoru | #24
Flonk>

Ahoj,
řeknu Ti svoji zkušenost z rodiny, protože syn i dcera, když taky jako Ty byli ještě studenty, pořídili si taky tyto dvácy (125 ccm).

A taky vybírali, jestli jetýho Japonce nebo (novýho) Číňana. Jako jejich otci mi to nebylo jedno a radil jsem jim, ať jdou sice do jetých, ale dlouhodobě ověřených Japonců - mj. i kvůli tomu, že je pak budou po pár letech schopni prodat s minimální ztrátou. Dali si poradit - a možná i proto, že jsem já sám měl doma vedle silnějších motorek i výbornou a spolehlivou dvácu Honda CBF 125. Mám ji od roku 2009, kdy přišla na trh, tedy letos už 10. sezónu. Jejím dnešní nástupcem je lehce inovovaná Honda CB 125 F - liší se v podstatě jen tím, že má na palubovce navíc otáčkoměr a tuším snad ještě i hodiny.

Kluk si pořídil Yamahu YBR 125 a holka Hondu CBF 125 {dnes CB 125 F). Ačkoliv jsem spíš zastáncem kapalinou chlazených motorů, tak tady se jedná o jednoduché vzducháče a není se čeho obávat - jsou enormě provozně spolehlivé a velmi jednoduché na domácí servis. Oleje tam je na výměnu jednou za rok necelý litr 0.95 l) a i kontrola vůlí u pouhých dvou ventilů je jednoduchý úkon. A případné vymezení vůlí je šroubkem, ne podložkama, takže při nulových materiálových nákladech. Spotřeba paliva při normálním (klidném) sólo ježdění cca 70 kg jezdcem je okolo 2 litrů na sto, při jízdě na krev (stylem brzda-plyn a na rovinkách co to dá) do 3 litrů, naopak při snaze o vyloženě úsporné kochací courání se po okreskách se lze pohybovat i okolo 1.5 l/100 km, a to i při mých větších rozměrech a hmotnosti.

https://www.spritmon...n/detail/714409.html

Pro mladého chudšího studenta je takováto spolehlivá nenáročná dváca pro začátek ideální - samozřejmě pokud to nemá pro nahánění se s ostatníma po silnicích a pro poměřování pindíků. A je to sázka na co nejméně starostí, na spokojenost při minimálním riziku špatné koupě, a sázka na jistotu případného pozdějšího odprodeje s minimální finanční ztrátou...

Zlom vaz!

1 reakcí na tento příspěvek Nové čínské moto nebo ojeté japonské

18.2.2018 v 15:59 | Nahoru | #25
Dovi<Takže zkušenost z rodiny je že Japonci jsou OK (to ví i maje babka...) ale zkušenost s číňany není?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nové čínské moto nebo ojeté japonské

18.2.2018 v 17:36 | Nahoru | #26
sekáčmagor>

Osobní zkušenost mám (měl jsem) jen s čínskou "Jawa" Betkou (50 ccm) - motůrek sice poměrně dobrej (celkem kvalitně obšlehnutý vzor od Hondy), ale jinak nic moc rám z šufánkový oceli, elektroinstalace horší jak z JZD a dílenské zpracování jakbysmet.
A švárovo čínskej skútřik s neustále se rozštelovávacím karbecem, nespolehlivým startováním, odfláknutým variátorem a velkou spotřebou byl pro něho dost drahým poučením.

Jsou samozřejmě i kvalitnější čínský přibližovadla (celkově se to postupně zlepšuje), ale je to stále dost loterie - typ od typu a kus od kusu... A hlavně pak ještě ty nervy při prodeji, když se potom toho ojetýho číňana snaží člověk zbavit...
Naproti tomu obě děcka pak po pár letech a nájezdech cca 17 a 24 tisíc km prodali ty svoje udržovaný japonský dvácy prakticky za nákupku, a tuším druhému plus prvnímu zájemci a asi do 14 dnů po podání inzerátu.

Ale samozřejmě ať si každý svobodně koupí, co chce - osobní zkušenost je nepřenositelná

(reakce na) Nové čínské moto nebo ojeté japonské

18.2.2018 v 17:57 | Nahoru | #27
Dovi> Já jsem koupil jeté Čínské enduro pro kluka hlavně pro to, že se v ní může beztrestně vrtat. Za ty peníze jsem počítal že ji za rok,dva zahodím, no kupodivu po tom co se vše povařilo, dala nová el.,překopal se motor, tak jsem zjistil že nemám lepší moto v poměru cena/ km

Naposledy editováno 18.02.2018 18:02:24

1 reakcí na tento příspěvek Nové čínské moto nebo ojeté japonské

28.2.2018 v 12:38 | Nahoru | #28
Ahoj, také jsem řešil při výběru moto 125, zda jít do ojetého Japonce nebo nové Číny. Sice v době výběru jsem už dávno student nebyl, ale tak jsem brouzdal, pročítal recenze a nakonec šel do nové Číny Yuki TR 125. Nedělal jsem si velké iluze, ale nová motorka se zárukou za cenu ojetého Japonce zvítězila a příjemně překvapila i spolehlivostí. Pro nenáročného motorkáře dobrá volba.

(reakce na) Nové čínské moto nebo ojeté japonské

2.3.2018 v 15:02 | Nahoru | #29
 
HonzaY>

Ano, to je jedna z několika funkčních variant - nová čínská se zárukou versus ojetá japonská.
To dilema výběru a následné dlouhodobější výhody+nevýhody jsou už právě naznačeno tím "nová čínská motorka se zárukou za cenu ojetého Japonce".

Lákavou výhodou, zvláště pro začátečníka, se jeví ta "papírová" záruka (může to ale také být spíš placebo pro uklidnění - to se uvidí, až půjde do tuhýho).

Nevýhodou novýho Číňana je pak (obecně) i to, že zatímco ojetý udržovaný Japonec koupený od prvního nebo druhého majitele si svoji nákupní cenu už víceméně drží, tak toho Číňana se člověk potom zbavuje za polovinu nebo i třetinu nákupní ceny, a ani přesto se moc těch koupěchtivých zájemců nemusí najít. Na to už pak většinou přijde každý sám.
 

Nové čínské moto nebo ojeté japonské

14.3.2018 v 18:07 | Nahoru | #30
Vždy se informuj o konkrétní čínské tovární značce i ročníku modelu. Stále se to liší v kvalitě. Až pak o dovozci a možnostech ND. Ani yuki nemá a nedodá na starší nejprodávanější modely sm-tr všechno a nových sr-sg ještě neprodal ani první kontejner, tak nemá v eshopu nic! A za ta léta si některé fabriky ty kopie honda-suzuki motorů trochu předělaly a nejsou všechny díly záměnné.
Jistotu máš snad jen u čínské keeway a určitě u taiwanských kymco,sym. Za 40 máš hodně zachovalou hondu cbf.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Blinkry Honda CBR 125R ProFicK 1 24.3.2024 v 02:08 tompok76
Utahovací momenty Honda CBR 125R Hondapcx125 4 18.3.2024 v 15:12 assassin
Vrzání Honda CBR 125R Hondapcx125 10 5.3.2024 v 09:23 Gahan37
CBR 125 - ukazatel neutralu Honda CBR 125R Lutrak 9 21.2.2024 v 14:37 p.benne
Skvrna pod předním kolem Honda CBR 125R Zuzaaanaaa 8 3.2.2024 v 16:45 FiZzeR


TOPlist