bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Praklina v bloku motoru
15.2.2018 v 10:08
Ahoj, chci se zeptat jaké lepidlo byste použili na blok motoru. Po bouracce mam na bloku prasklinu cca o šířce 2mm v délce 2cm. Vím ze je lepší svareni ale svaret nechci. DIK
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Praklina v bloku motoru

15.2.2018 v 10:58 | Nahoru | #1


Bacha ať si nepřilepíš prsty

1 reakcí na tento příspěvek Praklina v bloku motoru

15.2.2018 v 11:17 | Nahoru | #2
Ona otázka by neměla stát jen o tom, čím "zalepit", ale také o tom, jestli to bude fungovat.

Pokud totiž blok motoru dostane impakt (vnější nebo vnitřní, to je fuk), tak se taky sám zdeformuje a pozná se to v takových místech, jako je uložení klikovky, vývrt pro válec a podobně. Například u Jaw 350, když dostal motor ránu odpředu od rámu, tak se prohla přední část karteru od uchycovacího nálitku a zkroutil se vývrt pro usazení čela klikovky... Jako mladej kluk jsem pár těchto karterů opravoval převrtáním a výrobou nového čela s větším vnějším průměrem ... ach to mládí .
Jawu jsem uvedl jako příklad, protože tam je ten odlitek dost měkkej, ale běžně se toto děje i u ostatních motorů... nu a když už to dostane takovou prdu, že blok praskne, tak pochybuji, že bude v podstatných místech rovný (v trhlině materiál chybí, ale někde asi bude přebývat).

Howgh.

(reakce na) Praklina v bloku motoru

15.2.2018 v 11:23 | Nahoru | #3
FiZzeR> ty vole to smrdi i z fotky !!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Praklina v bloku motoru

15.2.2018 v 11:39 | Nahoru | #4
Sofía> je prasklý u uchytu pro uchycení do rámu hned pod hlavou. Ten uchyt byl vylomeny a následně zvenku svařeny, ale po spuštěni motoru začal kolem úchytu prolíná olej. Když jsem to rozdělil tak jsem si všiml praskliny pod lištou rozvodaku a roh vršku karteru je cca o 1mm niž než zbytek. Odpoledne pošlu foto

(reakce na) Praklina v bloku motoru

15.2.2018 v 11:48 | Nahoru | #5
Jencek81> Jsi si vědom toho, že motor je v tomhle případě součástí nosného celku? To prostě nebude fungovat. Nech to opravit profesionálně, teď ti to sice přijde drahý, ale za čas si budeš nadávat žes to neudělal rovnou a pořádně.

1 reakcí na tento příspěvek Praklina v bloku motoru

15.2.2018 v 13:40 | Nahoru | #6
Opravdu je ten motor u FB nosnej? A co nese? Dyť je jen pověšen na rámu, ne?

Naposledy editováno 15.02.2018 13:41:01

Praklina v bloku motoru

15.2.2018 v 13:45 | Nahoru | #7
lepší je to hned nechat svařit. Z vlastní zkušenosti vím, že to stejně bude prosakovat a budeš mít v sobě blbej pocit, že se jednou může něco dostart ještě víc....ale jak to budeš mít zamrdaný od lepidla, tak tě každej svářeč pak pošle do prdele, protože zbytečná práce navíc. Do jara máš času dost, a zase taková raketa to nebude

(reakce na) Praklina v bloku motoru

15.2.2018 v 13:51 | Nahoru | #8

CB600 píše: Opravdu je ten motor u FB nosnej? A co nese? Dyť je jen pověšen na rámu, ne?



On je nosnej nejen u FB, ale u většiny sportovních motorek za posledních cca 25 let Není jenom pověšenej, je to v podstatě součást rámu, výztuha, říkej tomu jak chceš. Koukni na nějaký obrázky

Praklina v bloku motoru

15.2.2018 v 14:04 | Nahoru | #9
Jo pravda . Je to vlastně výztuha rámu. Čistě nosnou funkci bych právě viděl spíš u VFR, kde nese kyvku nebo Pani, kde to nese vše podsedlák, krk i kyvku.

Naposledy editováno 15.02.2018 14:07:01

Praklina v bloku motoru

15.2.2018 v 14:19 | Nahoru | #10
Fizzer ma pravdu, sportovni ram ma diky motoru prostorovou tuhost (krut) ..a lepit blok je i bez toho docela blbost, vanu nebo kryt mozna...

BTW na ktery VFR nese motor kyvku ?

Praklina v bloku motoru

15.2.2018 v 14:25 | Nahoru | #11
VFR 800 od 98 až snad do těch současných.

Praklina v bloku motoru

15.2.2018 v 14:31 | Nahoru | #12
uuuz na to koukam a faaakt nekecas ..jako by samo nestacilo ze udelali z tyhle dokonly koncepce vlkej tezkej cestak, jeste tohle

1 reakcí na tento příspěvek Praklina v bloku motoru

15.2.2018 v 14:47 | Nahoru | #13
Díky za rady ale chtěl jsem doporučit nějaký tekuté kov abych zacelil tu prasklinku. To svareni mi bylo jasné hned.

(reakce na) Praklina v bloku motoru

15.2.2018 v 16:24 | Nahoru | #14

Jencek81 píše: Díky za rady ale chtěl jsem doporučit nějaký tekuté kov abych zacelil tu prasklinku. To svareni mi bylo jasné hned.



Komu není rady tomu není pomoci
Po tobě bych si chtěl koupit motorku

1 reakcí na tento příspěvek Praklina v bloku motoru

15.2.2018 v 16:46 | Nahoru | #15
Uz je to svareny, ale proste blbe, a nekde to prolina, pouze jsem chtel zevnitr poradne prejet tu prasklinu, nic vic. Kdyz jsem se ptal u svarece, tak mi bylo receno ze svaret svarene stoji za hovno, ze dnes lepidlo na tohle je az az postacujici. V zadnem pridade se nejedna o to, ze budu k sobe lepit dva dily. pouze chci prejet tu prasklinu zevnitr.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Praklina v bloku motoru

15.2.2018 v 16:59 | Nahoru | #16

Jencek81 píše: Uz je to svareny, ale proste blbe, a nekde to prolina, pouze jsem chtel zevnitr poradne prejet tu prasklinu, nic vic. Kdyz jsem se ptal u svarece, tak mi bylo receno ze svaret svarene stoji za hovno, ze dnes lepidlo na tohle je az az postacujici. V zadnem pridade se nejedna o to, ze budu k sobe lepit dva dily. pouze chci prejet tu prasklinu zevnitr.



Vždyť jsi říkal, že je to 2mm rozšklebený a jedna strana o mm vejš než druhá. To je teda hodně blbě svařený

Většina běžně dostupných dvousložkových "tekutých kovů" nebude mít dostatečnou tepelnou odolnost, navíc to budeš patlat na pórovitej mastnotou nacucanej povrch.
Svářeč má pravdu, ale stejně se zkus zeptat ještě jinde.

1 reakcí na tento příspěvek Praklina v bloku motoru

15.2.2018 v 17:45 | Nahoru | #17
Pokud nechceš lepit ani vařit (k lepení už se nebudu vyjadřovat), tak se dá použít metoda tzv. kolíčkování. Na malých strojích jsem to nikdy neviděl (ale dá se to), ale na velkých se to občas používá.

Kolíčkování je o tom, že od kraje trhlny vyvrtáš díru a vyřízneš do ní závit (přiměřené velikosti), zašroubuješ červík (např. MS), zaklepneš aby se nepovoloval a dotěsnil a pokračuješ vrtáním a červíkováním dále. Důležité je, aby se červíky protínaly, protože tím se vzájemně zajišťují. Musí se to správně zaklepat a někdy se to i cínovalo kvůli utěsnění...

... je to metoda pravěká (z dob, kdy svařování bylo složité) a asi se nehodí na malé stroje, ale v nouzi nejvyšší se nechá použít (ověřeno ).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Praklina v bloku motoru

15.2.2018 v 17:46 | Nahoru | #18
FiZzeR> to mam rozsklebeny ale zevnitr motoru, zvenku je to svareny, ale to sterbinou to protiko pres vrsek, ktery je o 1mm niz a tudiz nedoleha uplne tesneni pod hlavou

(reakce na) Praklina v bloku motoru

15.2.2018 v 17:55 | Nahoru | #19
Sofía> trosku mi to pripomina metodu "ja jsem rozklepaval nejtek" ono ani to rozklepani okolo dulcikem nemusi byt uplne na skodu, nicmene to uz oboji vyzaduje rozebrani motoru, a pak uz je fakt lepsi to zkusit vyvarit nebo vymenit..

Janecek> ono 0kdyby to byla 600F nebo FB929 tak jeste budiz, ale u 1000RR bych proste neimprovizoval, to je furt dost slusnej stroj aby si zaslouzil skutecnou opravu..

Praklina v bloku motoru

15.2.2018 v 18:41 | Nahoru | #20
"Praklina" jde opravit jedině prakem

Praklina v bloku motoru

15.2.2018 v 21:02 | Nahoru | #21
Fakt vtipný. Tak mu to praklo, no.

Praklina v bloku motoru

15.2.2018 v 21:30 | Nahoru | #22
Hraje tam roli i tepelná roztažnost, kterou tekutý kov mít nebude stejnou jako alu slitina na motoru, takže pokud to prolíná tak je to na p..u zavařený a ta roztažnost tam bude furt... Už jsem viděl lepený víka na motoru zespodu ještě přejetý tekutým kovem a stejně tam byla vlasová prasklina přesně kopírující tu zvenku na víku, jedině pořádně zavařit. Pokud se ti to nechce nechávat z nějakého důvodu znovu vařit tak metoda na prasáka, zevnitř odmastit a použít silikon na motory do cca 320°C, ten je pružnej a nepraskne...

Praklina v bloku motoru

15.2.2018 v 21:56 | Nahoru | #23
A co to nahřát a zalít třeba olovem?
Přiznám se že to je jen nápad...

Nebo nějakým Loctitem? Dělají těsnění na hliníkové příruby do 180st. Bývá tekutější než silikon a taky vydrží. Já jej použil místo těsnění na krytu altíku na Ducati a funguje.

Praklina v bloku motoru

15.2.2018 v 22:11 | Nahoru | #24
Kdyby ty motorky měly ruce, tak některým majitelům nafackujou...

Naposledy editováno 15.02.2018 22:12:30

2 reakcí na tento příspěvek Praklina v bloku motoru

15.2.2018 v 22:43 | Nahoru | #25
Pokud to chces opravdu lepit, tak zkus Loctite EA 3455, je na to primo urcene. Sam jsem ho uz uspesne pouzil.

k vyplňování povrchových prasklin a spár do 3 mm nebo pro výrobní či opravárenské aplikace, kde je vyžadováno spojování, opravy a zacelování hliníku:

·opravy poškozených hliníkových dílů,

·lepení a opravy bloků motorů, krytů převodovek,

·rekonstrukce zkorodovaných hliníkových odlitků,

·opravy opotřebených závitů v litých kovových dílech,

·spojování součástí hnacího ústrojí a olejových van z lehkých slitin apod.



Naposledy editováno 15.02.2018 22:48:40

Praklina v bloku motoru

16.2.2018 v 19:05 | Nahoru | #26
Posles tu fotku, jak jsi sliboval?

(reakce na) Praklina v bloku motoru

16.2.2018 v 21:30 | Nahoru | #27
SVSkritek>Ano, to opravdu funguje.

Praklina v bloku motoru

18.2.2018 v 02:38 | Nahoru | #28
http://www.suzukiclu...a-difu-lepenim-14036

https://www.hfservis...sokoteplotni-lepidla

http://www.slovcem.sk/seria-1000/

drahe ale velmi ucinne
len tak mimochodom Belzona je pramama všetkých tekutých kovov, len tie deti a vnúčence sú tak nejak zbastardené. A tie rádovo za stokorunáčky jej nesiahajú ani po členky

pozor na moznost aby sa lepidlo neuvolnilo a nezapricinilo skodu poriadne pozri ci po pripadnom uvolneni nehrozi skoda
znamemu pred vela rokmi po zatesneni motora sa cast tmelu uvolnila a upchala mazaci kanal a motor sa pridrel
kupil druhy lebo oprava by bola draha

Naposledy editováno 18.02.2018 02:39:38

Praklina v bloku motoru

18.2.2018 v 10:57 | Nahoru | #29
JB Weld

(reakce na) Praklina v bloku motoru

18.2.2018 v 13:37 | Nahoru | #30

Jencek81 píše: FiZzeR> to mam rozsklebeny ale zevnitr motoru, zvenku je to svareny, ale to sterbinou to protiko pres vrsek, ktery je o 1mm niz a tudiz nedoleha uplne tesneni pod hlavou



Nedoleha uplne tesneni pod hlavou?Co si mam pod tim predstavit?Jako ze ti to tesneni podfukuje, tlakuje se to do vody? ...jooooo, ten motor bude uplne zdravy ....prosimte, s debilem svarecem se uz nebav a odvez to na zavareni nekam, kde to umi...na lepidlo se vykasli....az to budes prodavat, tak ti to lepidlo leda tak nekdo omlati o hlavu...
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 17, 18] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... Ariete 530 Dnes v 15:07 IvanDvoutakťák
Dynojet Honda CBR 1000RR Fireblade Chmelda1 5 Včera v 22:13 assassin
Zvýšené volnoběžné otáčky Honda CBR 1000RR Fireblade AlbiAlbi 24 8.4.2024 v 11:28 AlbiAlbi
Cbr nebo big bang Honda CBR 1000RR Fireblade karloss200 1 4.1.2024 v 18:55 RTSbike
Quickshifter SC59 Honda CBR 1000RR Fireblade kain80 3 13.12.2023 v 20:11 kain80


TOPlist