megamoto_duben2





Téma: Honda VFR800 Synchronizace klapek
5.2.2018 v 20:17
Zdarec. Dá se synchronizace klapek na VFR800 r.v.1998 udělat doma svépomocí nebo je nutný servis?Díky
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Honda VFR800 Synchronizace klapek

5.2.2018 v 20:22 | Nahoru | #1
Zdarec, dá sa, ale je to jebačka. Mě to dělal po 60tis. jeden mladej mechanik v Brně-Žebětíně a musím říct, že to byl frajer. Pro motorku si přijel, udělal vše co jsem chtěl a ještě více a pak ji i dovezl.
Jestli chceš kontakt, napiš zprávu. Nechcic to tady dávat jen tak.

(reakce na) Honda VFR800 Synchronizace klapek

5.2.2018 v 21:49 | Nahoru | #2
[quote=crazy_doctor)...... jeden mladej mechanik v Brně-Žebětíně a musím říct, že to byl frajer

- jen víc takových

Honda VFR800 Synchronizace klapek

6.2.2018 v 07:58 | Nahoru | #3
Jo jde to doma v pohodě. Hadičky s podtlaky vedou vždy 2 a 2 do airboxu. Když zvedneš nádrž tak je uvidíš po na obou stranách motorky zhruba uprostřed na airboxu. Při synchronizaci je důležité ucpat PAIR systém. Takže odpojíš hadice z vík hlav a zalepíš např izolepou (ten hadičních i hadici - tou si teď ale nejsem jistej). Pak na pravé straně na tělese klapek jsou 3 šroubky na sedmičku klíč a těmi se to dělá. Je to zleva do prava pro válce 3, 1 (u toho není šroub, bere se jako výchozí), 2, 4.

Naposledy editováno 06.02.2018 08:04:58

2 reakcí na tento příspěvek Honda VFR800 Synchronizace klapek

6.2.2018 v 10:23 | Nahoru | #4
Doma se to určitě udělat dá, ale můj mechanik mi při synchro klapek mého VFR sdělil, že používal po léta práce nejrůznější manuální měřáky, ale jen ten digitální co má teď několik let je opravdu přesnej a všechny předchozí s ním ukazovali blbosti...

1 reakcí na tento příspěvek Honda VFR800 Synchronizace klapek

6.2.2018 v 10:38 | Nahoru | #5
Stačí hadice s obarvenou kapalinou a pár T-kusů.

(reakce na) Honda VFR800 Synchronizace klapek

6.2.2018 v 11:46 | Nahoru | #6

CB600 píše: Stačí hadice s obarvenou kapalinou a pár T-kusů.


A hlavně zručnost a znalost

(reakce na) Honda VFR800 Synchronizace klapek

6.2.2018 v 12:05 | Nahoru | #7

Mike70 píše: Doma se to určitě udělat dá, ale můj mechanik mi při synchro klapek mého VFR sdělil, že používal po léta práce nejrůznější manuální měřáky, ale jen ten digitální co má teď několik let je opravdu přesnej a všechny předchozí s ním ukazovali blbosti...


Kapalinový měřák, kdy se válce o kapalinu "přetahují", nemůže být nepřesný už z principu. Ty ostatní mechanické je dobré čas od času vzájemně zkalibrovat - nemusejí ukazovat nějakou přesnou hodnotu, podstatné je, když ukazují stejně. Stačí přes hadicové spojky všechny hadice svést do jedné, tu připojit na nějakou vývěvu (klidně jedno sání běžícího motoru) a hned je vidět, jestli se měřáky liší.

Honda VFR800 Synchronizace klapek

6.2.2018 v 14:29 | Nahoru | #8
Tady máš návod jak to udělat.

Synchronizace karburatoru

Víceválcové motory jsou osazeny příslušným počtem karburátorů a jejich součinnost je třeba zajistit seřízením. Slouží k tomu tzv. synchoronizace - nastavení základní polohy klapek navzájem na základě měření podtlaku v sacím potrubí. Zní to složitě, že? Není to tak hrozné, ale příslušný měřící přístroj obejít nelze. V zásadě jde o to, aby za každou klapkou v zavřené poloze byl stejný podtlak. Po nastavení má motor čistý a vyrovnaný chod, na přidání plynu reaguje bez zakuckání nebo jiných nežádoucích projevů, z otáček na volnoběh se vrací rychle a přesně. Synchronizaci je dobré udělat na začátku sezóny a před delší cestou, kdy se může mírně projevit i na spotřebě paliva.

1. Karburátorová synchronizace je jednoduše proces nastavující karburátory aby jimi prošlo stejné množství paliva a vzdušné směsy ke každému válci. Toto se děje měřením vakua vyprodukovaného v každém válci. Karburátory které jsou mimo synchronizaci budou mít za následek snížený palivový účinek, zvětšenou teplotu motoru, méně než ideální odezvu motoru na polohu škrticí klapky a vyšší hladinu vibrací. Před sinchronizací karburátorů, ujistěte se, že vůle ventilu jsou pořádně nastavené.
2. Pro řádné synchronizování karburátorů budete potřebovat sadu měřičů podtlaku nebo kalibrované trubice pro ukazování motorového vakua. Toto vybavení by se mělo hodit pro čtyři válce.
3. Nastartujte motor a nechejte ho v běhu do té doby, než to dosáhne normální provozní teplotu, pak ho zastavte.
4. Odstraňte palivovou nádrž.
5. Odstrante gumové víčka na karburatorech. Připojte měřící hadice k přípojkám. Ujistěte se, že jsou dobrě nasazené protože nějaké unikání vzduchu způsobí falešné údaje.
7. Upravte dočasný přívod paliva, buď použitím malého dočasného tanku nebo použitím zvláštních dlouhých palivových potrubí k nyní vzdálené palivové nádrži. Alternativně, umístěte tank na vhodné základně na motocyklu, nepoškrábejte lak a ujistěte se, že tank je bezpečně upevněný.
8. Nastartujte motor a zvětšete otáčky naprázdno až na 1750 otáček použitím šroubu dorazu škrticí klapky pod karburátory. Ukazované údaje podtlaku by měly být stejné. Jestliže ukazované údaje nejsou stejné, postupujte takto.
9. Karburátory jsou přizpůsobené pro synchronizaci šrouby umístěnými mezi každým karburátorem, v táhlech škrticích klapkách. Netlačte na šrouby zatímco je nastavujete , jinak budou čtene údaje falesné.První sesynchronizujte 3 karburátor k 4 dokud ukazované údaje nejsou stejné. Pak sesynchronizujte 1 karburátor k 2. Nakonec synchronizujte 1 a 2 karburátory s 3 a 4 použitim centrálního synchronizacního šroubku. Když všechny karburátory jsou synchronyzované, rychle otevřete a uberte plyn, nechte ustát a překontrolujte zkušební přístroj. Ukazované údaje by měly být stejné. Pokud nejsou, znovunastavte .
10. Když úprava je kompletní, překontrolujte vakuové ukazované údaje, pak nastavte otáčky naprázdno na původní hodnotu.Zastavte motor.
11. Odstraňte zkušební přístroj hadice.Nainstalujte gumove čepicky. Oddělte dočasný přívod paliva a instalujte palivovou nádrž.

K synchronizaci se pouziva soustava ctyr podtlakovych manometru v rozsahu 0 az -100kPa. Pro spravny odecet mereni je nutne namontovat na hadicky k manometrům skrtící ventilky k utlumení rázů.

(reakce na) Honda VFR800 Synchronizace klapek

7.2.2018 v 09:10 | Nahoru | #9

Mike70 píše: .......... ale můj mechanik mi při synchro klapek mého VFR sdělil, že používal po léta práce nejrůznější manuální měřáky, ale jen ten digitální co má teď několik let je opravdu přesnej a všechny předchozí s ním ukazovali blbosti...



tak to bude spickovej mechanik :D

Honda VFR800 Synchronizace klapek

7.2.2018 v 21:31 | Nahoru | #10
Takže teď bych asi potřeboval půjčit ty manometry...

1 reakcí na tento příspěvek Honda VFR800 Synchronizace klapek

8.2.2018 v 07:16 | Nahoru | #11
Za lahev proti zaloze s tim nemam problem, ale mas to ke me daleko.

(reakce na) Honda VFR800 Synchronizace klapek

8.2.2018 v 17:05 | Nahoru | #12
V_i_c_i> To jo,je to trochu z ruky,ale dík Někdo kolem Brna by se nenašel?

Honda VFR800 Synchronizace klapek

8.2.2018 v 18:05 | Nahoru | #13
milhaus83: mrkni se po bazaru..ja to pred lety koupil za litr...

1 reakcí na tento příspěvek Honda VFR800 Synchronizace klapek

8.2.2018 v 19:18 | Nahoru | #14
Jsem asi u Fi pochybil....nic takového se za 70tkm nedělalo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda VFR800 Synchronizace klapek

8.2.2018 v 19:50 | Nahoru | #15
Gahan37> Já mám taky 70 tis. Ne že by motorka jela špatně nebo tak něco,to ne.Ale chtěl bych to zkontrolovat...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda VFR800 Synchronizace klapek

8.2.2018 v 20:49 | Nahoru | #16
milhaus83> No já těch 70 bez synchra najel tak snad jsem to nepoškodil

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda VFR800 Synchronizace klapek

8.2.2018 v 20:53 | Nahoru | #17
Gahan37> Ty ze mě máš normálně prdel

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda VFR800 Synchronizace klapek

8.2.2018 v 20:56 | Nahoru | #18
milhaus83> Ne.....jen to zavolalo na reakci jak jsi to napsal ...jinak jsem u té 99 vše dodržoval servisem...ale tohle mě nějak uteklo...

Honda VFR800 Synchronizace klapek

12.2.2018 v 19:29 | Nahoru | #19
Tak to vypadá,že to budu muset nechat udělat nějakýho servismana. Nenašel se nikdo kdo by manometry půjčil a kupovat je kvůli jednomu seřízení nebo spíš kontrole nebudu. Dík všem za rady...

1 reakcí na tento příspěvek Honda VFR800 Synchronizace klapek

12.4.2018 v 20:55 | Nahoru | #20
Tak nakonec to zkusím přece jen sám. Snad to neposeru

(reakce na) Honda VFR800 Synchronizace klapek

13.4.2018 v 09:27 | Nahoru | #21

milhaus83 píše: Tak nakonec to zkusím přece jen sám. Snad to neposeru



Jen aby jsi si do sání nenacucnul vodu, by se to seřízení pak prodražilo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda VFR800 Synchronizace klapek

13.4.2018 v 09:28 | Nahoru | #22

Gahan37 píše: milhaus83> Ne.....jen to zavolalo na reakci jak jsi to napsal ...jinak jsem u té 99 vše dodržoval servisem...ale tohle mě nějak uteklo...



TI budíky klidně půjčím, to není problém a seřízení samotné je na pár minut. Víc času zabere se k těm podtlakům a klapkám dostat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda VFR800 Synchronizace klapek

13.4.2018 v 10:34 | Nahoru | #23
V_i_c_i> Vtec po servisu a letos doufám půjde z domu....ale díky!

Honda VFR800 Synchronizace klapek

13.4.2018 v 10:48 | Nahoru | #24

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda VFR800 Synchronizace klapek

13.4.2018 v 11:02 | Nahoru | #25

Gahan37 píše: V_i_c_i> Vtec po servisu a letos doufám půjde z domu....ale díky!



jeslti ho potrebujes darovat, tuhle verzi jsem jeste nejezdil

(reakce na) Honda VFR800 Synchronizace klapek

15.4.2018 v 18:51 | Nahoru | #26

Veverčák píše: jeslti ho potrebujes darovat, tuhle verzi jsem jeste nejezdil


Klidně na víkend půjčím jestli si chceš zkazit vkus Případně vyměním za 800Fi v srovnatelné výbavě

Honda VFR800 Synchronizace klapek

2.5.2018 v 21:15 | Nahoru | #27
Tak jsem ladil a ladil,ale když jsem motor vypnul a znovu nastartoval tak to zase ukazovalo,že je to rozhozený. Takže jsem se rozhodl dát to na seřízení do ISŠA v Brně. Přišel jsem na ně tak,že jsem se tam vlastně před 17 lety učil,ale hlavně jsem viděl jejich stánek na motosalonu,kde jsem s nimi mluvil. Mají dobrý vybavení,takže jsem si řekl proč ne...A když už to tam bylo,tak jsem nechal jen tak pro zajímavost změřit i vykon abych věděl o kolik kobyl ta moje "babička " za těch 20 let přišla. Takže podtlaky prej byly dost rozhozený a co se týče výkonu jsem byl mile překvapen-naměřili 97,6 PS což je jen o 9 míň než by měla mít jako nová (106 PS).Jediný co se jim nezdálo byl ten propad krouťáku,ale svedli to na výfuk. Nechal jsem v něm DB killer. Možná že kdybych ho vyndal,tak by to bylo trochu jiný.Jo a platil jsem 1200,-

1 reakcí na tento příspěvek Honda VFR800 Synchronizace klapek

3.5.2018 v 11:17 | Nahoru | #28
Ten propad je u tohohle motoru (vtec) známej a citelnej (hlavně při rozjíždění ve dvou, pokud trochu nepřitlačíš na pilu).

1 reakcí na tento příspěvek Honda VFR800 Synchronizace klapek

3.5.2018 v 11:29 | Nahoru | #29
Až na to, že tady se nejedná o Vtec

Každopádně moc díky za graf Milhaus. Na tom grafu momentu je hezky vidět, kdy VFR pěkně zabere. Při 5200. Já to na motorce vnímám cca při 5500 a je to doprovázeno i citelnými vibracemi.

A 1200 za brzdu je zadarmo. Docela by mě zajímalo, jak by to dopadlo po úpravách jako je "šnorchl mod" a "klapka mod"

(reakce na) Honda VFR800 Synchronizace klapek

3.5.2018 v 11:30 | Nahoru | #30
Mike70> Já nemám V-tec ale FI...
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Padáky Honda VFR Honda VFR 800 Wan 2 14.4.2021 v 02:52 Ondros
Opět po roce [1, 2] Honda VFR 800 FikyFikyFiky 45 12.4.2021 v 16:10 Zlesa
Polep VFR 800fi 2001 Honda VFR 800 xxxMIKExxx 4 20.3.2021 v 22:59 Ondros
Prerusovac blinkru VFR800 RC46 Honda VFR 800 streetracer15 9 11.3.2021 v 09:28 Patrick_
Zrcátka s blinkry a homologací Honda VFR 800 Wolferine 13 14.2.2021 v 22:42 Gahan37


TOPlist