globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Na KTM 990 Adventure - 2010 visí dlouho vyšší otáčky v neutrálu
2.2.2018 v 08:51
Zarec borci,
potřebuju poradit. Když delší dobu nejedu, tak mi Ádík při jízdě nechce v neztrálu snížit otáčky na standartní otáčky volnoběhu. Má tendence pořát držet tak +/-2500 otáček. Pro jízdu je to debilní,protože když podřadím, tak prostě nebrzdí motorem. Ale ujedu cca 10-15 km a pak jako mávnutím kouzelného proutku je vše v OKeji.
Je tohleto normální,nebo je to klepání na dveře nějaké závady,co se vbrzku může projevit?
Díky za info

Na KTM 990 Adventure - 2010 visí dlouho vyšší otáčky v neutr...

2.2.2018 v 18:57 | Nahoru | #1
Vypadá to na závadu TPS sensoru, jsou na klapkách.

Na KTM 990 Adventure - 2010 visí dlouho vyšší otáčky v neutr...

2.2.2018 v 20:20 | Nahoru | #2
mozna bude stacit udelat kalibrace

1 reakcí na tento příspěvek Na KTM 990 Adventure - 2010 visí dlouho vyšší otáčky v neutr...

25.3.2018 v 17:47 | Nahoru | #3
Co je to TPS senzor a kde jej můžu najít. Na jakých klapkách? Mám Ádvika teprve chvíli,tak se seznamuji. A k druhé odpovědi se chci zeptat,jak se provádí ta kalibrace?

(reakce na) Na KTM 990 Adventure - 2010 visí dlouho vyšší otáčky v neutr...

25.3.2018 v 18:50 | Nahoru | #4
sovator> No pokud se takhle ptáš, tak je skoro lepší to dát do servisu.

TPS je senzor otočení plynu, je to potenciometr a je schován v airboxu a je napojen na klapky za které taháš heftem

Mrkni třeba na partsdepot.cz na rozpad diplů a najdeš to tam.

Na KTM 990 Adventure - 2010 visí dlouho vyšší otáčky v neutr...

25.3.2018 v 20:16 | Nahoru | #5
jak už psali jiní-normální to není......a rozhodně se v tom nevrtej,opravovat motorku napadenou kutilem,je noční můra mechaniků.......

Na KTM 990 Adventure - 2010 visí dlouho vyšší otáčky v neutr...

26.3.2018 v 21:42 | Nahoru | #6
Najprv by som skusil pridat do paliva nieco na cistenie skrtiacej klapky. Robila mi toto iste. Potom dalsie zapnut kluc do polohy ON, pomaly otocit plynom na doraz a pomalicky naspat a vypnut kluc do polohy OFF. Potom daj kalibraciu a mohlo by to pomoct.
Kalibracia sa robi pri studenom motore. Nechas moto stat ( najlepsie 24hod) , plesknes ju na centralny stojan, nastartujes a 15min (najlepsie zapnut stopky) sa nicoho nechytas. Nepridavas ani nic podobne. Po 15min moto vypnes a moto je zkalibrovana.
Drzim palce, snad pomoze aj takato banalita jak aj mne.

Na KTM 990 Adventure - 2010 visí dlouho vyšší otáčky v neutr...

3.4.2018 v 20:36 | Nahoru | #7
To otočení plynu probíhá při zaplnutém,nebo vypnutém chcípáku?

Dnes jsem jel na vyjížďku a zlobilo to. Když jsem vyjel,tak to bylo v pohodě,ale po chvíli,při pomalejší jízdě v obci,při jízdě spíše pod plynem,mi motorka cukne a už zade točí v otáčkách. Když vymáčknu spojku,tak otáčky klidně stoupnou až na 5tis a pomalu začnou klesat,když není zařazeno,ale tak na 3tis. Jedu tak 5 km a pak jakoby mávnutím kouzelného proutku je to v pohodě. Pak jedu v poho a po chvíli zase. Je to debilní a myslím,ze to musí být nějaká píč.vina.
Odhahuju,že by to mohly být ty klapky,nebo pen potenciometr? Vypadá to,že ptostě zůstává něco viset...?

Na KTM 990 Adventure - 2010 visí dlouho vyšší otáčky v neutr...

3.4.2018 v 20:50 | Nahoru | #8
Nepřisává to někde vzduch?, synchro klapek,

Na KTM 990 Adventure - 2010 visí dlouho vyšší otáčky v neutr...

4.4.2018 v 06:22 | Nahoru | #9
Pred tim nez si nechas udelat reset TPS se podivej, jestli nemas spinavy dosedaci plochy pro klapky, Dal jak ti tady psal Vladimir zkontroluj priruby a vubec vsechny hadicky jestli to nekde neprisava vzduch. Pak klasicka synchronizace a teset TPS.

Na KTM 990 Adventure - 2010 visí dlouho vyšší otáčky v neutr...

5.4.2018 v 17:58 | Nahoru | #10
Tak borci,vaše postupy jsem začal provádět. Vyčistil jsem klapky a jen opravdu náhodou jsem si posvítil i na ventily a to skrze klapku,která byla úplně začerněná,protože jsem měl obavy,že je v prdeli jeden z ventilů a že to je ten důvod závady.

A jak jsem tak koukal,tak se mi na jednom ventilu něco nezdálo. Koukám,koukám a vono tam někomu něco spadlo a byl jsem si jistý,že mi ne. Připomínám,že to bylo ve značkovém servisu.

Trochu snahy a bylo to venku. Nějaké gumové něco. Kdybyste někdo tušil,co to je,tak dejte vědět,protože by mě zajímalo,kde to bude chybět.

Každopádně součástka-věc je pěkně oskákaná a je v ní vydřen dřík ventilu. Pravděpodobně ve vyšších otáčkách se nestačil uskřípnout v sedle,tak jako v nižších otáčkách.

Ještě jsem to neprojel,ale pravděpodobně to bude ono.

Jak zjistím. dám vědět.
















Na KTM 990 Adventure - 2010 visí dlouho vyšší otáčky v neutr...

5.4.2018 v 18:21 | Nahoru | #11
no tak to je věc!

dostat se to pod ventil,tak je po motoru!!

Na KTM 990 Adventure - 2010 visí dlouho vyšší otáčky v neutr...

5.4.2018 v 19:06 | Nahoru | #12
Tak takovouhle raritu bych si teda netypnul.....

Na KTM 990 Adventure - 2010 visí dlouho vyšší otáčky v neutr...

30.10.2018 v 20:15 | Nahoru | #13
tak co? dáš vědět? jak to dopadlo?

Na KTM 990 Adventure - 2010 visí dlouho vyšší otáčky v neutr...

22.1.2020 v 21:19 | Nahoru | #14
Pozdě,ale přece. Problém vyřešen. Rozdělal jsem sání a proměřil potenciometry na klapkách sání a byly tak v jednom místě vychozené,že vůbec nevedly...
Tudíž výměna. Seřízení a jede to v pohodě bez předešlých závad.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jaké cestovní enduro BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure, Yamaha XT 66... ThePauli 11 20.2.2023 v 10:31 Metric
Rovnání a centrování ráfku KTM 990 Adventure / S marcin23 1 15.2.2023 v 17:57 rg250
Spojka - 990 superduke KTM 990 SuperDuke, KTM 990 Adventure R, KTM 990 SM-T... pagos 5 13.2.2023 v 15:11 Pepa919
Vysoký přední blatník KTM 990 Adventure / S Fuckyn 6 28.9.2022 v 15:05 Ariete
Seřízení ventilovich vůlí KTM 990 Adventure / S Krkovice 11 11.6.2022 v 20:06 Krkovice

TOPlist