globalmoto_nolan paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Slovinsko. Po stopách 1. světové války.
Ahoj. Před časem jsem navštívil Slovinsko a jsem z něj nadšen. Takže cíl další dovolené je opět Slovinsko po stopách 1. světové války. Rád bych navštívil místa bojů našich vojáků, shlédl kaverny, pevnosti, památníky. Jedná se jak o motocestování, tak i pěší turistiku po horách, koupání a třeba i rafting + kanoing. Termín - někdy počátkem července.
Něco málo již o tom vím, ale pokud by se našel někdo, kdo se této části naší historie věnuje, bylo by to super.
Má někdo zájem ?
Petr

30.1.2018 v 06:31 | Nahoru | #1
Ahoj cestovateli.
Do Julských Alp jezdím pravidelně a i v loni roce jsem tam byl.Zajímají mě právě ty pevnosti z 1.sv války a místa, kde bojovali naši vojáci.
Loni jsem tam toho prošmajdal zase o něco navíc.Jako výchozí bod mám vždy kemp v místě Trenta-majitel Serdej Bolčina-perfektně mluví Česky!!!
Odtamtud vyrážím na moto k nějakým těm zajímavým místum a pevnostem.Nechám motorku na místě,převleču se a objevuji,naprostá paráda!!!!
Doporučil bych ti například pevnost Trdnava Kluže-tam je to i s prohlídkou.Pokud necháš motorku u této pevnosti dojdeš asi po slabé půlhodince k super pevnosti Hermann,dobité v.r 1916,no a ty výhledy odtamtud!!!!
Těch památek je v této oblasti velké množství.Nejlépe bude,když navštívíš muzeum 1.sv.války v Kobaridu,tam chytíš další inspiraci kam se v okolí vydat.Infocentrum v Kobaridu je plné těchto materiálu.A nezapomen i na přírodní krásy této oblasti-je tam toho neuvěřitelné množství!!!!
Za mě nejhezčí oblast nedalekého zahraničí!!!!!

30.1.2018 v 09:28 | Nahoru | #2
Zdravím, když už budeš u Trndavy, tak se nezapomeň vydat směrem k Italským hranicím k pevnosti Predil , která je sice starší, ale s pořádnou Českou stopou. Velitelem byl pražák Johan Hermann (po něm je pojmenována pevnost viz. pejskomil), který tam čelil Francouzům do posledního muže. Hned nad ní v sedle, kousek za Italskou čárou, je už novější dělostřelecká pevnost a hned dole u jezera, ač na Italské straně, tak Rakouská pevnost Lago Predil , ve které jsou zachovány třeba i hajzlíky se střílnou a můžeš vejít do chodby, která vede do vedlejší pevnosti, ale je zatopená. Nezapomeň samozřejmě vyjet na Mangrtské sedlo , kde sice není žádná pevnost, ale ta cesta a výhled stojí za to. Těch pevností je tam samozřejmě víc a další kapitolou jsou ještě vojenské hřbitovy.
Nikdy jsem nepochopil, proč Češi profrčí Slovinskem akorát k té slané louži do Chorvatska. Je to krásná země.

30.1.2018 v 09:51 | Nahoru | #3
pejskomil> Ahoj. Je vidět, že jsme na stejné vlně. Tam všude jsem byl a čím více se o to zajímám, tím více mne to láká. Minulý rok jsem vyšel směr "Mrzli Vrh" - ale nenašel jsem ho :(. Takže nyní bych to zkusil znovu. Našel jsem ale Kolovrat, v plánu mám Rombon, Mengore - je toho v okolí spousta.A hlavně ta neskutečná přiroda ! Dá se spojit motorka, turistika i koupání.
Já jsem většinou v campu Vili Volarje vedle Tolminu. Maximální spokojenost, ale rád zkusím Trentu :) Měj se. Petr

30.1.2018 v 10:03 | Nahoru | #4
Tom-K> Ahoj. Minulý rok opravovali cestu na sedlo, tak jsem měl smůlu. Doufám že to nedělají naši z D1 a příští rok bude opraveno. Petr

30.1.2018 v 13:28 | Nahoru | #5
pk52> Pokud mluvíš o Mangrtském sedle, tak v září 2017 tam už žádné opravování nebylo. Zato tam byla značka zákaz vjezdu. Kolegovi se nechtělo riskovat pokutu, tak jsme tam nejeli. Nicméně jedna německá parta se právě vracela dolů a říkali, že byli až nahoře.

30.1.2018 v 13:40 | Nahoru | #6
docent> Tam se neriskuje pokuta ale zásah šutrem do hlavy nadneseně řečeno. Pár set metrů za tím zákazem se jede úsek, kde se krapet sype na silnici štěrk, tak je to asi "raději" zavřené zákazovou značkou, aby se turisti nezranili při přelejzání závory

Naposledy editováno 30.01.2018 13:40:55

30.1.2018 v 13:48 | Nahoru | #7
karf> Já to tušil
Zkrátka se tam budu muset vypravit znovu.......

Sedla, na kterých jsem nebyl, mě děsně serou !!!!!!!!

30.1.2018 v 17:04 | Nahoru | #8
Zdravím mototuristy.
Ta Italská strana popsaná v příspěvku Toma-K je také super,přesně to jsem loni také projel a navštívil.
Nevěděl jsem.že jsme měli velitele pevnosti Čecha-díky za informaci.A už vubec ne,že po něm byla pojmenovaná pevnost Hermann.
No a těch vojenských hřbitovu je také dost.např.před Bovcem,v Trentě jsou dokonce dva.
Loni jsem byl navštívit to Mengore.to mě trochu zklamalo,zato moc pěkné opevnění Čelo-to určitě neopomen navštívit!!!
Před Bovcem je dobře dostupné opevněni Ravelnik.Jen kousek od parkoviště.
Určitě se jet podívat na Napoleonuv most v Kobaridu a kousek odtamtud je pěkná lávka přes řeku Soču a za ní vodopád,fantastické místo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Je toho moc co v té oblasti vidět,to je jen pár tipu ode mě.

30.1.2018 v 17:10 | Nahoru | #9
Taky to letos máme naplánované.Okolí Predilu,Malborgheto,pár dalších v blízkosti italských hranic.A k tomu nějaká ta naravna znamenitost(jak říkají Slovinci)Má-li někdo na nějaký levný penzion,sem s ním.My byli třeba spokojeni s kempem Vodenca(Bovec)Ale letos asi bude nějaký ten penzion.Jedeme na začátku září.Jinak počtení je třeba zde: https://www.google....as06z5mqgJnduvfkKFM1

30.1.2018 v 18:51 | Nahoru | #10
značkuji

31.1.2018 v 21:37 | Nahoru | #11
pejskomil> Ten český velitel mi nedal a hledal jsem a našel :
Johann Hermann von Hermannsdorf,
setník c. k. inženýrského sboru,
narozen v Praze v Čechách 30. listopadu 1781,
padl u Predilu v Korutanech 18. května 1809

1.2.2018 v 10:04 | Nahoru | #12
pk52> Právě jsem dočetl tvůj příspěvek ohledně Johanna Hermanna,velice zajímavé!!!!!
Je fajn,že jsi si s tím dal práci.

1.2.2018 v 11:41 | Nahoru | #13
pejskomil> A ten Hensel je popsán zde
Před 3 lety jsem tam byl. Johann Hensel byl kamarád Hermanna. Den před smrtí spolu chlastali v blízké hospodě. To už věděl, že naposledy. S 390 vojáky 4 dny vzdoroval 15 000 francouzkým. Padlo 1300 francouzů a 340 rakušanů včetně Hensela. A docela určitě tato pevnost je v plánu - viděl jsem ji jen z části :)

Naposledy editováno 01.02.2018 16:12:01

1.2.2018 v 12:13 | Nahoru | #14

Takhle to vypadá,Mapa pak ukazuje,kudy k němu a je to trošku náročnější cesta.Od fortu Kluže je i zkratka(ocelový žebřík vedoucí přímo nahoru.Ovšem není to bez rizika)

Skvělá odpověď, děkuji! 2.2.2018 v 20:35 | Nahoru | #15
Ještě jsem si vzpoměl.Doporučuji si vylézt na bojiště na Pal Picollo.

Je to teda náročnější,asi tříhodinový výšlap z Plockenpassu neboli Monte Croce Carnico.Tam se člověk zamyslí nad zbytečností války a všechný tý námahy.Druhé,velmi známé bojiště,ovšem větší,je na Monte Piana.

Tady doporučuji použít,,taxi"páč ta cesta nahoru je opravdu náročná.Připočtěme si asi 5 hodinovou prohlídku bojiště a zaručeně se vám nebude chtít pěšky.
Nu a pak monumentální památník na Monte Grappa
Monte Grappa je ale trochu jiným směrem.

17.2.2018 v 19:33 | Nahoru | #16

Pár obrázků z oblasti Mangart .....Triglav . Byl jsem dvakrát a pojedu potřetí .

18.2.2018 v 10:37 | Nahoru | #17
Beda-FM> Ahoj. Já byl 3x a stále je co vidět. Nesladíme termíny ?

18.2.2018 v 14:45 | Nahoru | #18
Tak my už nemáme bohužel co ladit(max 1 den +-)Dáno bohužel pracovními povinnostmi.Jedeme 1.týden v září.

18.2.2018 v 18:22 | Nahoru | #19
Taky moc krasny,chtel bych se zeptat.kolik vas jede a kdy?jakej termin,najak dlouho?ubytovani v penzionech?nebo kempy?diky za info

18.2.2018 v 21:25 | Nahoru | #20
Mé oblíbené téma i destinace. Byl jsem v téhle oblasti několikrát a je pořád co objevovat. Rád bych se popřípadě přidal.

18.2.2018 v 21:43 | Nahoru | #21

Já se mohu dost přizpůsobit, nicméně Slovinsko bych směřoval na 6. - 7. měsíc, V 8. - 9. měsíci chci zajet k Baltu - to už se snad trochu ohřeje :) Délka cca 7-10 dnů, pod stan, pokud počasí dovolí.

19.2.2018 v 12:59 | Nahoru | #22
No ja bych mohl spiš koncem 7měsice.6 mam uz plnej.

19.2.2018 v 20:32 | Nahoru | #23
pedross> Navrhni termín. Můžeš rovnou napsat na pk52@volny.cz ať nejsme v diskusi na 1. místě. Slovinsko mnoho lidi nezajímá. Je to jen nutné zlo při cestě do Chorvatska. A 1.světová válka je nějaká bezvýznamná bitka po středověku - proč se tím zabývat :)

20.2.2018 v 07:53 | Nahoru | #24
pk52 ..mám volněji v 9 měsíci . Tak se uvidí

20.5.2018 v 22:18 | Nahoru | #25
Předpokládaný odjezd je 8.6.2018 na cca 10 dnů - má-li někdo zájem :)

Naposledy editováno 21.05.2018 06:56:09

21.5.2018 v 17:03 | Nahoru | #26
Zájem ano, ale čas nikoliv. Jestli mohu požádat, cestopis by z téhle cesty mohl být hodně zajímavý, tak že budeme v očekávání...
Kolama dolů

28.5.2018 v 20:24 | Nahoru | #27
spike-cz> Jasně, mám to v plánu už několik let, ale tentokráte se pokusím splnit. Podařilo se mi na webu vypátrat stopu bratra mého dědečka, tak bych to rád popsal i včetně hledání + foto + film + dron :) Navíc, je tam krásně - pokud tedy sedíš v kavárně u kafíčka, nikdo nestřílí a nepadají laviny ...

11.6.2018 v 17:20 | Nahoru | #28
Paradni napad...ja chci zas zajed po stopach zapadní fronty..Francie...verdun somma ypry a tak..štastnou cestu.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Seřízení ventilů - nové, nebo použí... Honda NT 700V Deauville fotopetrnovy 25 2.9.2023 v 21:52 OldCrow
Honda NT 700 nestartuje Honda NT 700V Deauville motogp46 11 2.9.2023 v 09:34 kuzmič
Honda NT 700 deauville jde na 1 válec Honda NT 700V Deauville M4rť4s 5 15.10.2021 v 20:07 grizzlion
zvuky při 3500 otáčkách Honda NT 700V Deauville Milda_059 3 24.6.2021 v 17:56 fotopetrnovy
zvuky při 3500 otáčkách Honda NT 700V Deauville Milda_059 0 10.5.2021 v 09:49 Milda_059