Téma: ...kufry a jejich nosnost
29.1.2018 v 18:17
...ahoj vsem, chystam se v lete podniknout trochu delsi cestu nez do Penny, asi tydeni a tak zvazuji co vse vzit aby neco neschazelo. Kdybych jel sam tak dam nahradni trencle do jedne kapsy a par ponozek do druhe a frcim ale pojedu s manzelkou a tak mam obavy aby bylo dost mista v kufrech...jakou mate zkusenost s nosnosti bocnich kufru i s topem? Videt je obcas neuveritelne co vse se da na moto prevezt( ted nemyslim Indii,Vietnam a pod)ale porad mam strach aby cestou neco nepovolilo. No kdyz to bude bocni kufr...ten snad najdu ale nerad bych hledal top i se zenou. A jak hodne snese vrchni kufr opirani? ( konktetne ma-li nekdo zkusenost s bmw starsiho data)...piste co vse a kolik jste meli nalozeno a pripadne i prusery co se vam stali...dik a stastny navraty ahoj...

...kufry a jejich nosnost

29.1.2018 v 18:33 | Nahoru | #1
Klidně 20 piv (zadní)

...kufry a jejich nosnost

29.1.2018 v 19:00 | Nahoru | #2
a upijel jsi cestou?...

...kufry a jejich nosnost

29.1.2018 v 19:20 | Nahoru | #3
Vozil jsem cca 3x10kg (kufry včetně nákladu) a vždy v pohodě - ať značkové kufry, nebo Čiňani. Manželka se o TOP opírá a ještě jsem ji neztratil.
Přece mi ale jednou ve 100km/h Top upadl - značka Coocase Astra. Zaklapával v plotně do dost fórového plíšku a ten praskl (kufr vyvázl jen s drobným šrámem)

...kufry a jejich nosnost

29.1.2018 v 20:51 | Nahoru | #4
Do kufru dávám běžné celý nákupní vozík z Lidlu. Unese toho dost. Avšak pozor na hlubší výmoly v kombinaci s přeplněných kufry. Mám r1200rt a všechny úchyty i zajišťovací zámky jsou z plastu. Někde uprostřed Rumunska jsem se nevěnoval dost řízení a proletěl jsem hlubším výmolem. Všechny kufry v momentě odletěly, jak armádní pilot při katapultu sedadla. Tak za mne, doporučuji zvážit přetížení. Na cestě se ty polámané plastové úchyty a zámky dost blbě opravuji 😀

...kufry a jejich nosnost

29.1.2018 v 20:52 | Nahoru | #5
Potřebuješ tolik věcí, kolik jich uvezeš. Na motorce jako v autě. Jezdil jsem na dovolenou škodou 120, a pak peugeotem 405 v kombajnu, a obě auta byly vždycky plný, přitom do toho kombajnu se vešlo 3x tolik. Ale k motorkám, s tou nosností bych to nepřeháněl, kór ve dvou.to samé s opíráním o top. Když jedeš sám, můžeš naložit spolujezdcovu váhu.Ke kufrům a top, těžší dolu, do kufrů, lehčí nahoru do topu. No a každý kufr má uvedenou max váhu, a taky rychlost !, Jsem opatrný, zatím jsem průser neměl, ze zkušenosti, těžiště nahoře je nahovno

...kufry a jejich nosnost

30.1.2018 v 07:06 | Nahoru | #6
mě už dvakrát praskla ta plotna - original Givi (nebo Kappa). Bylo to ale špatným utažením, plotna měla trochu vůli (skoro neznatelnou) a při přejezdu hrbolu, když ten těžký kufr poskočil, tak urval ty zadní packy. Naštěstí jsem to vždycky nějak zaznamenal. Ale jinak jsem topcase nakládal prostě co se do něj vlezlo, ale jen hadry, nepromoky atd.

...kufry a jejich nosnost

30.1.2018 v 07:57 | Nahoru | #7
Topcase 17kg, bocni kufr Givi E21N 13kg (kufr s vecima, prisroubovane drzak s 1,5l PETkou a vak se spacem a karimatkou na viku). O kufr se batuzek opira. 3 tydenni Norsko - obleceni do zimi a deste, jidlo na temer celou dobu a veci na spani v zime ve stanu. Vse pro dva lidi.

Topcase vozim 15kg bezne, bocaky (21L - nosnost 5kg) 7 - 13kg podle toho, jestli vezu ty vaky a PETky.

Plotnu na Topcase mam kovovou. Vsechny kufry normalni Monokey. V poho to vydrzelo uz nekolik cest. Cca 3x mne nalozena motorka na tyhle maly bocni kakace spadla a nikdy nic neprasklo.



Naposledy editováno 30.01.2018 08:20:52

...kufry a jejich nosnost

1.3.2018 v 23:32 | Nahoru | #8
V ertéčku jsem toho už odvozil tuny a žádný kufr nepovolil.

...kufry a jejich nosnost

2.3.2018 v 06:46 | Nahoru | #9
horní kufr mám pro jistotu prošroubovaný skrz plotnu a skrz držák. Šrouby na nichž visí držák jsem vyměnil za pevnostní a pravidelně je kontroluji. Už se povolili, ne jízdou ale při přepravě na vozíku a kufr se kýval 10 cm. Boční byl jednou špatně zacvaknutý a upadl. Proto mám řemeny se zacvakávací batohovou přeskou kterými se kufr za madlo připevní k madlu spolujezdce. Když by chtěl kufr upadnout, řemen ho podrží alespoň než zastavím. Ty spodní závěsy bočních přetížení snesou, kritický je horní zacvakávací, proto ty řemeny. Boční nosiče jsem zesílil ve všech ohybech, spojích trubek a v okách pro šrouby přivařenými plechy. Ale u mě je to extrém, protože nosiče nesou spoustu dalších věcí včetně závěsu vozíku.
Pozor na vyvážení nákladu jinak motorka utíká do strany.

Naposledy editováno 02.03.2018 06:49:08

...kufry a jejich nosnost

18.3.2018 v 22:51 | Nahoru | #10
Honda Pan European boční i 15kg nahoře 2xvak cca 35 kg ale pak už to není o zábavě prostě stehuješ😁

...kufry a jejich nosnost

19.3.2018 v 06:31 | Nahoru | #11
Já mám úchyty bočních kufrů vypodložený tenkou gumou, aby neklepaly. Horní má pod sebou přes celé plato nad ty 4 výčnělky. Taky nastal klid po nerovnostech. Všechny mají únosnosti v pohodě, dosti velkou, aby tam vlezly věci na cestování. Samozřejmě že nejsou stavěný na pytle mokrého písku a narváním konzerv do posledního místa. Zátěž opřením je zanedbatelná oproti tomu, co tam je schopna ženská nacpat.
Jak bylo psáno výše, kufry pojmout plný nákupní košík.

...kufry a jejich nosnost

18.2.2019 v 00:38 | Nahoru | #12


Nalož kolik potřebuješ a co ti motorka dovolí jen to musíš vyvážit abys nejezdil po zadním
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
vyjížďka Polička BMW R 1100 RT rucko 4 18.2.2019 v 10:54 rucko
příprava na sezónu BMW R 1100 RT rucko 2 21.1.2019 v 10:07 gugo
Motor cuká a zhasne při jízdě potom... BMW R 1100 RT goldrex 7 7.1.2019 v 21:26 goldrex
zkratky bmw BMW R 1100 RT rucko 14 8.10.2018 v 19:04 Clostridia
Šumava BMW R 1100 RT rucko 17 12.9.2018 v 12:04 foxdive


TOPlist