bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Mazací otvory v pístu - 2 takt
Čau motorkáři,

Chci se zeptat, zda jste někdo neřešil na dvoutaktním motoru problém se zadřením u výfukového kanálu vlivem přehřátí. Mně se to na mé moto Husqvarna 125 SM bohužel povedlo (především kvůli špatnému oleji), nicméně když jsem si pročítal různá fóra na internetu, narazil jsem na tzv. lubrication holes (mazací otvory) v pístu, které slouží právě pro chlazení můstku výfukového kanálu, tedy místa které je v motoru nejvíce teplotně namáháno a hrozí zde nejvyšší riziko zadření. Zjistil jsem, že Wiseco dokonce k některým pístům dodává přímo návod jak tyto otvory v pístu vyvrtat viz. odkaz níže:

Lubrication holes 2-stroke

Originál návod Wiseco

Přemýšlím nad tím, že na svém pístu udělám to samé. Chci se zeptat, zda jste to někdo neřešil a pokud ano, tak na co si dám pozor, případně jestli to má cenu. Tuhle zimu dělám komplet generálku motoru a objednal jsem si kovaný píst Prox - přemýšlím tedy že bych tam tyto dva mazací otvory vyvrtal. Nemůže to naopak kovanému pístu uškodit? Případně co ještě udělat pro to abych už nezadřel.

Tady jsem dokonce našel originál píst od Husqvarny kde jsou ty otvory taky:

Píst - ebay

Díky moc za rady!

Mazací otvory v pístu - 2 takt

27.1.2018 v 12:07 | Nahoru | #1
Jak si zjistil, že je to vlivem přehřátí ? Nebo teda špatnym olejem ? Vyber si viď
Jinak prvně bych se snažil tam lejt olej, kterej výrobce doporučuje, nebo je léty prověřený, pokud to nevím, tak se informuju.. U dváci ve 2T je to myslim základ.
Pokud dodržím těhlech pár věcí včetně správného zacházení a jízdy s 2T motorem, tak nebudu muset řešit věci typu jak na dváce vrtat nesmylný otvory, abych předešel něčemu, co se vlastně vysere na základě úplně něčeho jinýho ty motory sou udělaný dobře a dá ,,práci" je dokurvit..
Takže, je to samosebou jen můj názor, nic víc, ale myslim si, že je to nesmysl dělat takovýhle úpravy na 125, neřenu na 500 ve 2T kde úprava zajistíš jak mazání tak chlazení..
Jinak od Proxe bych už nic nekoupil

1 reakcí na tento příspěvek Mazací otvory v pístu - 2 takt

Skvělá odpověď, děkuji! 27.1.2018 v 12:15 | Nahoru | #2
Když to vyvrtáš, nic tím nepokazíš. V tom naznačeném místě je píst nejpevnější. Ještě bys mohl otvory propojit mělkou drážkou, když budeš odjehlovat fortunkou. Z vnitřní strany je potřeba dobře odjehlit a doporučil bych omáčknout hrany na vnitřní straně zatlačením ocelové kuličky, aby se zmenšila koncentrace tahového napětí ve vrtaném místě.

Ještě napiš, jak se ti to stalo, při jakém režimu jízdy? A co tam bylo za olej, kolik mažeš?

(reakce na) Mazací otvory v pístu - 2 takt

27.1.2018 v 14:27 | Nahoru | #3
Beranidlo> Díky za rady,

@SojkinXR6R
Dík za příspěvěk ! Proč bys už Prox nekoupil, máš s ním špatné zkušenosti? Já jsem tedy bral Prox jako OEM kvalitu. Předtím jsem si koupil píst Wiseco a přišel mi s rýhou, takže i proto jsem šel do Proxe. V manuálu 2006 mají AGIP 2T FORMULA TEC a ve verzi 2011 CASTROL POWER 1 RACING 2T. Castrol jsem nebral kvůli tomu, že je nejprofláklejší a řekl bych, že je tam i největší riziko toho, že bude pančovanej - nebo to bude nějaká náhražka z Polska. Na Motul jsem četl chválu takže jsem se rozhodl pro něj. No a co se týká vrtání nesmyslných otvorů - klidně je tam vyvrtám, když to tomu pomůže. Některé závodní MX 2T je mají originál, takže předpokládám, že to tam nemají jen tak pro srandu. Ten motor sice je udělaný dobře, ale s tím že dá práci ho dokurvit bych nesouhlasil, spíš naopak - musí tam být všechno přesně jak má být (tolerance, olej a jeho poměr, vůle)

@Beranidlo
Mazal jsem olejem Millers Oil kr 2T, který jsem měl od známého, v poměru 1:40 přímo do nádrže - oilmaster vyřazen. Olej jsem měl od známého za dobrou cenu. Mělo ho od něj více lidí a zadřel jsem na něj nejen já, ale asi další 3 co ho měli. Olej se posílal přímo do Anglie na rozbor a oni sami uznali, že ten olej není v pořádku. Naštěstí pro mě byli féroví a zaplatili mi nový nikasil a ještě něco k tomu. Jinak jsem zadřel cca po 70 km po novém nikasilu a pístu když jsem jel do mírného kopce a motor jsem vytočil do vyšších otáček a na hotizontu jsem ubral a hned se to kouslo (bavil jsem se o tom s motorářem a říkal, že tím jak se motor při jízdě pod zátěží ohřál a já ubral na horizontu plyn, přestal se píst kvůli ubranému plynu mazat kouslo se to - píst byl na nikasilu namáznutý u výfukového kanálu). Jezdil jsem prvních 50 km vklidu, bez zbytečného vytáčtení, motor jsem nechal vždy zahřát a občas jsem motor trochu vytočil ale jen na chvíli. Ještě jedna věc mě napadla - mám bohužel rozbitou elektronickou přívěru a zatím jsem nepřišel na to jak jí zprovoznit - nastavil jsem ji tedy tak aby byla maximálně otevřená - ale to by na to nejspíš nemělo mít vliv. Kdyby byla zavřená a bránila výplachu válce tak pak možná. Za peníze co mám jako odškodné za špatný olej jsem tedy udělal nový nikasil + píst a nechal zrepasovat kliku (nová ojniční sada). Nechci aby se mi to po repasi stalo znovu tak si chci být jistý, že nic nepodcením , navíc do budoucna bych chtěl ještě pořídit karburátor z WR + výfuk. Olej jsem koupil Motul 800 2T, takže doufám že bude všechno jak má být.

Ještě jednou díky chlapi!

Naposledy editováno 27.01.2018 14:31:59

Mazací otvory v pístu - 2 takt

27.1.2018 v 15:47 | Nahoru | #4
Dívám se na ty oleje Millers , a ten co popisuješ bych si tam asi nemíchal. Dal bych tu jejich syntetiku ZSS nebo ZFS.
Ten olej KR vypadá na nějaký hustější minerál, dobře spalitelný, aby si kluci na motokárách nesmrděli pod nos.
Pak porovnej jízdu s motokárou a tvoji jízdu. Motokára jed pár sekund plyn - řazení - plyn - brzda - zatáčka - plyn, dobře se maže a píst chladí směsí. Tys to hnal do kopce delší dobu, přepážka ve výfuku se ohřála a teplotou roztáhla směrem do válce, nový píst byl taky na maximálním rozměru, no a ten hustý olej už si do té zmenšené mezery nedokázal najít cestu..... Nefunkční přívěra na to neměla vliv.

Mazací otvory v pístu - 2 takt

Skvělá odpověď, děkuji! 30.1.2018 v 17:44 | Nahoru | #5
Tady máš taky navrtaný píst a zdá se, že to zabránilo nejhoršímu:
http://www.motorkari.cz/tema/?t=202333

Mazací otvory v pístu - 2 takt

30.1.2018 v 19:32 | Nahoru | #6
Super, diky. Až píst dorazí tak to udělám.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Husqarna wr/sm 125 2t Husqvarna WR 125, Husqvarna WR 240 Matesx2 9 7.3.2024 v 10:53 mito7
Kde sehnat tlačítko tachometru a ma... Husqvarna WRE 125 huhlla 1 7.1.2024 v 06:58 krokoš
Otevřená Husqvarna wre 125 Husqvarna WRE 125 Rider372 1 26.12.2023 v 22:07 Kohlstein
wr 125 Husqvarna WR 125 _Shorty_ 14 24.10.2023 v 18:42 ja1
Názor na Husqvarna sm 125 2t Husqvarna SM 125 David_20 9 26.9.2023 v 01:55 hondaman1


TOPlist