bmw_r1300gs_cartec





Téma: Servo Fabie 1 1.4MPi
 
25.1.2018 v 19:50
Ahoj bando,

chtěl bych se zeptat moudřejších a zkušenějších. Máme v rodině Fabii 1 1.4 MPI. Výbavou totální holota. Včera se na ní odpojilo servo a po půl dnu zase šlo. Dělá to skoro každý den. Po vypsání z VAGu sporadické chyby. Vymazány a budou sledovány dále. Co mě ale zarazilo je, že vypisuje v palubní jednotce chyby 1324 a 0778. Dle mého laického názoru jsou to ale chyby spjaté s ESP a 4x4, což samozřejmě ale moje social edition nikdy neměla a nemá.

Toto jsou jediné chyby, které nejdou smazat a stále se hned vrací. Je možné, že je jednotka špatně nakódovaná?

Čidlo natočení volantu pro servo jsem dělal asi před dvěma lety, koupeno za novější upravený model. V diagnostice se v bloku hodnot zobrazuje úhlová rychlost otáčení, odebíraný proud servem bez zásahu do volantu je 4A. Světla nepohasínají a cca 5 minut sledování hodnoty otáček serva a odebíraného proudu neukazují na žádnou jinou nesrovnalost ohledně serva.

Budu vděčný za každou dobře míněnou radu ohledně mého problému.

Díky

Zbyněk

1 reakcí na tento příspěvek Servo Fabie 1 1.4MPi

25.1.2018 v 20:15 | Nahoru | #1
Většinou to dělá shnilý kabelový svazek k servo čerpadlu....někdy ty dráty bývají zelené zevnitř a zvenku vypadají OK...

Každopádně je to ve drátech.

1 reakcí na tento příspěvek Servo Fabie 1 1.4MPi

25.1.2018 v 20:19 | Nahoru | #2
Mě to dělala vybitá baterka. Nevěřil jsem tomu,ale po nabitý je vše OK.

(reakce na) Servo Fabie 1 1.4MPi

25.1.2018 v 20:22 | Nahoru | #3

mira-xj píše: Mě to dělala vybitá baterka. Nevěřil jsem tomu,ale po nabitý je vše OK.



Může být pokud palubní napětí klesne třeba při startování pod 10Voltů ale během jízdy, pokud alternátor funguje by k tomu docházet nemělo.

Servo Fabie 1 1.4MPi

25.1.2018 v 20:28 | Nahoru | #4
u fabky jsou dva druhy řízení. a u teho jednoho /tuším koyo/ se děje taková věc,že při změně teplot dochází k odpojování řídící jednotky vlivem vzniklých studených spojů/časem prostě tyto spoje korodují/ takže jediná možná anejlevnější oprava je výměna. dnes už se používá jenom trw /je i levnější než koyo/ a proto při případné výměně musíš vyměnit i hřeben. j.

Servo Fabie 1 1.4MPi

25.1.2018 v 21:34 | Nahoru | #5
hezký téma...dnes jsem dal nabídku na koupi jedničkový fabie ve stejný specifikaci s diagnózou "alternátor nedobíjí, mrtvý akumulátor, špatný posilovač řízení"

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Servo Fabie 1 1.4MPi

25.1.2018 v 22:01 | Nahoru | #6

kutilsro píše: Většinou to dělá shnilý kabelový svazek k servo čerpadlu....někdy ty dráty bývají zelené zevnitř a zvenku vypadají OK...

Každopádně je to ve drátech.



To je ten pověstnej svazek, ve kterým se drží voda (a uhnívaj kabely)? Ten, co se doporučuje trochu rozmotat a zavěsit o kousek výš? Je to někde v motorovým prostoru kolem L podběhu myslim ...

(reakce na) Servo Fabie 1 1.4MPi

25.1.2018 v 23:12 | Nahoru | #7

Piwell píše: To je ten pověstnej svazek, ve kterým se drží voda (a uhnívaj kabely)? Ten, co se doporučuje trochu rozmotat a zavěsit o kousek výš? Je to někde v motorovým prostoru kolem L podběhu myslim ...

Jo buď tam a nebo v průchodce přímo u čerpadla...opravitelné je to většinou na obou místech jen u toho čerpadla to někdy opravit nejde
Podobný problém ale u ASR...


Naposledy editováno 25.01.2018 23:16:30

1 reakcí na tento příspěvek Servo Fabie 1 1.4MPi

26.1.2018 v 08:38 | Nahoru | #8
Cau hele ta 778 je G85 tohle bude něco se svazkem, respektive to chce projít kabeláž, propískat jestli to jde do řj. G85 se nastavuje z brzd né z lenkhilfe. Kdyžtak víc v Pm.

(reakce na) Servo Fabie 1 1.4MPi

26.1.2018 v 14:58 | Nahoru | #9
mikro> No ale je G85 zodpovědná za funkci serva nebo ESP? Protože si pořát myslím že G85 a snímač pro posilovač jsou dvě rozdílné věci.

Servo Fabie 1 1.4MPi

26.1.2018 v 17:41 | Nahoru | #10
mel sem stejny problem bylo to servo ,
pak haluz s budikama ruzne blikani nekdy 20 km ok nekdy po par kilometrech kontrolkova diskoteka prej ze je to svazek nikdo s tim nechtel nic mit kazdej autoelektrikar prej dej to do skodovky (jen tak ze zajimavosti vymenu svazku mi nacenily na 25-35k ) zavada byla v budikach opraveno vymenou budiku z vrakace

neverte hned tomu svazku co sem dohledal tyka se to jen tech prvnich roku ,ja jim veril a zbytecne sem svazek 2x vytahnul ven z auta na kontrolu ( silena prace)

samozrejme nepopiram ze u nekterych rocniku ten svazek umi pekne potrapit

Servo Fabie 1 1.4MPi

27.1.2018 v 17:31 | Nahoru | #11
Ahoj, nevím přesně jestli jde o shodný typ posilovače, ale mě u 1,2 praskla ta velká plechová pojistka co je u baterií. Byla v ní vlasová prasklina a občas posilovač šel, občas ne. Stará pojistka je plíšek, novější je ve tvaru hranolku. Byla to blbinka za pár korun, ale potrápila.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist