globalmoto_duben_nolan




paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Co za Enduro.
Zdravím, chtěl bych se zeptat co je lepší mezi KTM 300 EXC TPI (2 takt) nebo KTM EXC-F 500ccm (4 takt), či byste mi poradili něco úplně jiného. Ptám se protože si chci časem dělat řidičák už na něco pořádného a chtěl bych se s tím vyřádit ne jen na silnici ale, také někde vyjíždět kopce a projíždět s kamarády lesíky na endurech. A mimochodem chtěl bych vědět rozdíl mezi 2 taktem a 4 taktem protože 2 takt docela dost dobře zvládá terén, hlavně kopce. A 4 takt se vyrábí ve větších ccm ale naopak na tom terénu mu to moc nejde. (Tedy tak to alespoň vypadá)

Naposledy editováno 21.01.2018 02:50:24
Předchozí
1 2
Následující

Co za Enduro.

21.1.2018 v 06:23 | Nahoru | #1
Nejlépe 500 2t na silnici bude super a sem tam do terénu také dobrá volba.

Jsou tu hromady diskuzí na toto téma, etl jsi je? Čemu jsi na nich nerozuměl?

1 reakcí na tento příspěvek Co za Enduro.

21.1.2018 v 07:45 | Nahoru | #2
4T to v terénu moc nejde? Kolego, jestli to někomu neje, tak jezdci, ne motorce. Auto taky nikoho nezabije, zabíjí řidič, co to auto řídí.... Jestli je ti 14 let, jak máš napsáno v profilu, tak zapomeň na obě motorky, co tu píšeš. A nebo jsi takový talent, že ve 14ti zvládněš tříkilo v 2T a pětikilo v 4T, a pak nevím, proč se tu ptáš? Takový talent by měl mít jasno. Nebo se mýlím?

Naposledy editováno 21.01.2018 07:56:44

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co za Enduro.

21.1.2018 v 12:51 | Nahoru | #3
prackarr> Je mi 17 let, mému bráchovi je 14 let. A posiluji doma, takže 300ccm utáhnu. Již jsem to zkoušel a v pohodě se řídilo, ale ptal jsem se původně na rozdíly protože jsem viděl video kde jeden člověk zkoušel trasu v terénu vyjet s 300 (2taktem) a 500 (4taktem). Tak mě zajímalo co je celkově vhodné, ale na otázku jste mi odpověděl takže pravděpodobně to 500ccm (4takt) pokud je to tedy tak jak říkáte. Děkuji

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co za Enduro.

21.1.2018 v 13:23 | Nahoru | #4
PatrikTTC> hele, můj syn jezdi CRF450R od 14ti let. Trať, motocross. Ale ten jezdil od dvou let a i tak to byla pěkná makačka. Tady se můžeš mrknout na video.
Podle mě je trochu blbost, mít v 17ti tak silnou motorku. Já být tebou, jdu do 125ky 2T, nebo 250 4T: Záleží tedy, co s tím chceš jezdit?

Naposledy editováno 21.01.2018 13:24:29

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co za Enduro.

21.1.2018 v 15:57 | Nahoru | #5
prackarr> To je pěkné. Jinak já jsem chtěl celkově jezdit tak nějak vše. Sem tam zajet na nějaké závody v Motocrossu, a jinak jak jsem již zmínil tak s kamarády po náročném terénu, a občas abych si někam dojel tak na silnici. Ale ta CRF450 Není špatná. Bohužel to enduro není, ale asi jsem pro KTM 500 EXC-F. Jinak děkuji za rady

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co za Enduro.

21.1.2018 v 17:18 | Nahoru | #6
PatrikTTC> loool ty ses uplne vedle

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co za Enduro.

21.1.2018 v 17:22 | Nahoru | #7

K660S píše: PatrikTTC> loool ty ses uplne vedle



V pohoděěě ... na tom EXC500 jde převrtat válec+klika s větším zdvihem a má 560 to už bude stačit

Co za Enduro.

21.1.2018 v 17:24 | Nahoru | #8
Já si myslím že nějlepší by bylo CR500, vše ostatní v terénu hovno jede
Čau, Tom

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co za Enduro.

21.1.2018 v 18:05 | Nahoru | #9
PETARDAK> Podle mě 500 stačí, nebo je to podle tebe málo ? :D

Naposledy editováno 21.01.2018 22:24:41

2 reakcí na tento příspěvek Co za Enduro.

21.1.2018 v 18:14 | Nahoru | #10


e: snad sem nebyl taky takhle blbej v 17

Naposledy editováno 21.01.2018 18:40:58

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co za Enduro.

21.1.2018 v 22:24 | Nahoru | #11
K660S> Když máš taková označení lidí která neznáš tak pravděpodobně ano. S motorkami začínám tak si myslím že je normální se zeptat. Znám prakticky jen základy ohledně motorek

Naposledy editováno 21.01.2018 22:25:45

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co za Enduro.

22.1.2018 v 06:41 | Nahoru | #12

PatrikTTC píše: K660S> Když máš taková označení lidí která neznáš tak pravděpodobně ano. S motorkami začínám tak si myslím že je normální se zeptat. Znám prakticky jen základy ohledně motorek

v tom případě platí to, co jsem už psal. Max 125ku v 2T, nebo 250 ve 4T, po ničem jiném nekoukej. Na tom videu je můj kluk sice 14ti letý, ale po 12ti letý praxi.

1 reakcí na tento příspěvek Co za Enduro.

22.1.2018 v 10:45 | Nahoru | #13
Kup si starší KTM EXC 450. Zjistíš, že servisovat takový ostrý stroj není sranda. 4T jede hodně slušně a je jen na jezdci, jak s tím strojem umí. Jestli o tom nic nevíš, tak za ušetřené peníze kup kvalitní zbroj a hodně dobře se pojistit ... Ze začátku budeš asi hodně padat, takže ten stroj možná dost rozsekáš, proto moc do první motorky neinvestuj. Po čase zjistíš co pořídit dál. 2T je pro zkušenější, ten 4T mi přijde takový předvídatelný.

Co za Enduro.

22.1.2018 v 11:07 | Nahoru | #14
Koupit stary 450 kladivo aby zjistil, ze do toho bude sypat jak mourovatej a kdyz to nahodou pojede tak silnou tak aby zjistil, ze ho to behem chvilky utaha tak ze z toho bud spadne, nebo na tom bude vlat jak hajzpapir.
No tomu rikam dobra rada

(reakce na) Co za Enduro.

22.1.2018 v 11:29 | Nahoru | #15

PatrikTTC píše: PETARDAK> Podle mě 500 stačí, nebo je to podle tebe málo ? :D

Zaujímalo by ma, koľko na tej 500-ke máš už najazdené, na základe čoho si si urobil predstavu o tom, ako to ide.

Zjavnú iróniu nepoznáš. Prečo si myslíš, že najsilnejšie ostré enduro je len 530, ak by bola 500-ka málo?

Obzvlášť tak silnú motorku silou nepreperieš, ak to nevieš, tak Ťa rýchlo uťahá.

Ak som správne pochopil, bojíš sa, že Ti pri pomalej jazde v lese menší objem nebude stačiť? Lenže v lese sa nejazdí 120+...

V konečnom dôsledku je to Tvoj výber a ak si bol už rozhodnutý predtým, než si napísal, asi s tým nikto nespraví. Ale povedal by som, že to s Tebou všetcia, čo Ti odpovedali, myslia dobre, i keď sú niektoré príspevky rýpavé.

Co za Enduro.

Skvělá odpověď, děkuji! 22.1.2018 v 11:30 | Nahoru | #16
Někdo, kdo jezdil ve felícii tu všem vysvětluje, že úplně v pohodě může řídit monopost F1 a ještě si s tím občas sjede pro rohlíky. Proboha, chceš si koupit ZÁVODNÍ motorku, extrémně vyhraněnou jednoúčelovku, která je stavěná do max výbušnosti, nejnižší možné váhy, atd. a tomu odpovídají nutné zkušenosti a finanční náročnost. Budeš se crcat na stroji, jehož potenciál využije na 10%. Je to hloupá a drahá zkušenost. EXC 450, že jí to nejde v terénu? Čemu jinému by to v terénu mělo jít?!

Sežeň WR250R, případně ekvivalent (CRF250L, KLX250, nicméně vše to je slabší) nebo AJP PR5. Budeš z toho nadšenej mnohem víc a naučíš se. Nezabije Tě to a bude to pro Tebe absolutně dostačující!

PS: udělej si pořádnou pojistku!!!! Já si udělal nepěknou zlomeninu stehna .. Každej, koho znám a jezdí, tak má minimálně zlomenou klíční kost, minimálně.

(reakce na) Co za Enduro.

22.1.2018 v 11:37 | Nahoru | #17
PatrikTTC> chlape jestli jsi toho ještě moc nenajel, tak na offroad ti bude bohatě stačit ta 250 4T jak píše prackar. Na 500 4T se o hodně rychleji unavíš a potom je jen otázka času kdy pod plným plynem vystřelíš jako raketa a vyčelíš nějaký strom, protože jsi zústal viset na plynu ať už proto že jsi byl slabý nebo kvůli nějaké nerovnosti a pod. A cestě se časem taky budeš vyhýbat protože zjistíš, že to žere gumy a je to o ničem.
Ale dělej jak myslíš

1 reakcí na tento příspěvek Co za Enduro.

22.1.2018 v 11:45 | Nahoru | #18
nebo ještě Husaberg FE 650, pokud by ta 500 byla přecijen málo... já se letos konečně dokopal na plastiku kolene, největší motivace byla právě ta, že už si chci zase konečně koupit něco do terénu a bez vazů jsem si na to netrouf. naposledy jsem na tom jezdil před 7mi lety, napřed jsem měl HSQ 125 a pak RM 125, no a teď na rozježdění koupim nejspíš zase 125 2t samozřejmě mě lákaj motorky 250-300 2t a hlavně 450 4t kvůli motardovejm kolům, ale myslim že po takový době budu mít i tý 125 plný pazoury, servis je na tom pro začátečníka taky o něco jednodušší, řekl bych

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co za Enduro.

Skvělá odpověď, děkuji! 22.1.2018 v 12:15 | Nahoru | #19
PatrikTTC>1) kolik máš na moto peněz?
2) pokud starší ostré enduro, počítej se startovací investicí okolo 15tis + na servis a kontrolu aby ses povozil, pokud né je možnbé že budeš víc opravovat než jezdit
3) pokud se chceš na motorce učit, ostrý 2t nedoporučuju (začátečnik se bojí motorku držet v otáčkách, pro nepředvítelnost často chcípe motor a jezdci se dlouho trápí, pro cestování - nepoužitelné!), starší ostrý 4t nedoporučuji pro jeho servisní náročnost
4) nejlépe ti radil : Animals21 (sám nedávno vybíral stroj a začínal..) , pořiď WR250R a podobné (čitelné,min. servisně náročné...) - něco najezdi,něco se nauč a pak dál...

(reakce na) Co za Enduro.

Skvělá odpověď, děkuji! 22.1.2018 v 13:07 | Nahoru | #20

4) nejlépe ti radil : Animals21 (sám nedávno vybíral stroj a začínal..) , pořiď WR250R a podobné (čitelné,min. servisně náročné...) - něco najezdi,něco se nauč a pak dál...



a hlavně už skončil na silnici je to v poho (to mě na Speed Tripla museli vysadit a odebrat berle a po dojezdu obráceně), ale terén jsem zkusil 7 měsíců od nehody a byl tam blok. Nicméně už mi to zase hlodá, noha už je víceméně v pohodě. chci tím říct - bacha, ostrá 450 tě může potrestat tak, že z toho budeš na DLOUHO špatnej. A když jsem se teda rozepsal - čistě ekonomickou úvahou jsem došel ke koupi nové, protože cokoliv staršího bude taková pokladnička, že za chvíli na ceně nové budeš

Naposledy editováno 22.01.2018 13:09:57

Co za Enduro.

22.1.2018 v 20:39 | Nahoru | #21
Děkuji všem za rady, celkem jsem překvapený ze všech komentů. Budu se těchto pravidel držet.

(reakce na) Co za Enduro.

22.1.2018 v 20:42 | Nahoru | #22
prackarr> Dobře. Je výhoda že má od koho se to učit, takovou výhodu jsem neměl.

(reakce na) Co za Enduro.

22.1.2018 v 20:52 | Nahoru | #23
sirr> Dobře, také děkuji, jinak o peníze starost není. WR250R ? Dobře, a není nějaké KTM které se tomu vyrovná ?

(reakce na) Co za Enduro.

22.1.2018 v 20:55 | Nahoru | #24
Johnny83> Děkuji, ale po tom co čtu tady všechny komentáře tak raději budu brát nějakou 250 nebo 300 pokud bude možnost. Jinak také to nechci jen opravovat.

1 reakcí na tento příspěvek Co za Enduro.

22.1.2018 v 21:14 | Nahoru | #25
Co tedy KTM 250 EXC-F ? Když už tedy 250tky

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co za Enduro.

Skvělá odpověď, děkuji! 22.1.2018 v 22:26 | Nahoru | #26
PatrikTTC> pokud mas dost financi a oranzove srdce....klidne kup 250 EXC , ale fungl novou
Pokud starsi moto, pak tu wr250r
To je jen muj pohled na vec, klidne delej jak myslis jinak....kazdej krok, je krok kupredu a zkusenost

(reakce na) Co za Enduro.

22.1.2018 v 22:42 | Nahoru | #27

sirr píše: PatrikTTC> pokud mas dost financi a oranzove srdce....klidne kup 250 EXC , ale fungl novou
Pokud starsi moto, pak tu wr250r
To je jen muj pohled na vec, klidne delej jak myslis jinak....kazdej krok, je krok kupredu a zkusenost

s tímto 100% souhlasím. Kupovat ojetého závoďáka je risk.
I když, jednoho možná teď budeme prosávat. A to nikdy nezávodil... Tedy až na toto: Pokud se tomu dá říci závod...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co za Enduro.

22.1.2018 v 22:46 | Nahoru | #28
sirr> Děkuji, právě že už jsem sladil barvy oblečení ke KTM. Musel jsem už ten starý oděv obměnit za nový (Ještě jedna otázečka: "Tu KTM 250EXC 4T nebo 2T a proč?)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co za Enduro.

22.1.2018 v 22:55 | Nahoru | #29

PatrikTTC píše: sirr> Děkuji, právě že už jsem sladil barvy oblečení ke KTM. Musel jsem už ten starý oděv obměnit za nový (Ještě jedna otázečka: "Tu KTM 250EXC 4T nebo 2T a proč?)


Ty jsi sladil oblečení ke KTM? Tak to musíš mít KTM. My to máme taky sladěnou- koukej:

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co za Enduro.

Skvělá odpověď, děkuji! 22.1.2018 v 23:19 | Nahoru | #30
PatrikTTC> z dotazu vlakna tomu rozumim, ze chces pojezdit na silnici i momo....
Odhaduju, ze budes jezdit 80%silnici (skola,mesto atd) a 20% nejake off , nemas partu enduraku- samotneho te to nebude v terenu bavit...
Takze ...k tomu jsou motorky tzv. Dualsporty ala WR250R,CR250L,KLX250(stroje s nizsim vykonem, nez ostra zavodni endura, ale zato servisni intervaly i zivotnost jsou podstatne delsi ...., KTM nic v tomto segmentu dualsportu nenabizi..., ve stredni trije je tu dira , pak az plnotucne stroje jako HQ 701/KTM 690
EXC je ostre zavodni enduro, neni urcene na viletni jezdeni do skoly/prace
Ostra endura :
2T je pocitove ovladatelnejsi, ma rado vysoke otacky....
4T je tezkopadnejsi, ale zato univerzalnejsi (motor ma podstatne vic pohyblivych casti, proto kdyz by se nedej boze zastavil motor poruchou, opravy jsou radove mnohem nakladnejsi nez u 2t)
Rozhodne, nez se rozhodnes utratit prachy, snaz se svezt na co nejvic strojich, sleduj testovaci akce,ktm pujcovny motorek atd...
To ze 2t vyjede kopec lip nez 4t neni uplne pravda...kazdemu vyhovuje neco jineho a vic nez rozdil stroju je dulezitejsi kdo ty riditka drzi...
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
KTM 350 EXC-F nebo KTM 500 EXC-F [1, 2] KTM EXC 350 F, KTM EXC 500 F kika. 42 16.3.2024 v 12:53 krokoš
Proc ma 4t oproti 2t v zakladu siln... KTM EXC 300 Norous123 28 22.2.2024 v 13:05 premikp
Cestovani na lehkem enduru KTM EXC 300, Husqvarna WR 300, Beta EVO 300 2T, Gas ... jirka-čz 28 26.1.2024 v 09:46 Metric
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... KO_IN 34 26.1.2024 v 08:08 Sally06
Klíček zapalování KTM EXC 300 2019 ... KTM EXC 300, KTM EXC 300 E, KTM EXC 300 Six Days MalejMazel 14 23.1.2024 v 13:16 ktm525smerák

TOPlist