globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Verva100
14.1.2018 v 22:44
Zdravím všechny příznivce jedné stopy,
jsem tady na webu motorkari.cz novým členem(první příspěvek) a také víceméně motorkářský začátečník (15 let pauza)a tak se předem omlouvám za případné nijance v založení tematu atd. Rád bych se zeptal zkušenějších a prosím o věcnou radu. Pořídil jsem si před 14 dny novou Kawu Versys 650 a rád bych do ní tankoval vysokooktanový benzín Verva100, jelikož s PHM od Benziny mám dlouhodobě dobré zkušenosti co se týká Vervy Diesel a Vervy 100 do mých firmeních vozidel, ale s Vervou100 v mašině nemám zkušenost žádnou.
Mohu s klidným svědomím tankovat do Versyse Vervu100, když má kompersní poměr 10.8 : 1 (DOHC) ???. V manuálu k mašině je uvedeno, že se má používat min. 91 oktanový benzín a vyšší, ale už není uvedeno kolik oktanů je max. přípustné. Nechci tankovat paliva s těma jejich "EURO BIO" přísadama co davaji do klasických 95tek a zasírat tak motor. Trochu vyšší cena Vervy100, mě až tolik netrápí, mám u nich v ramci firemních výhod nějakou množstevní slevu za odběry a jiné bonusy.

Naposledy editováno 14.01.2018 22:55:17

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Verva100

20.4.2018 v 23:50 | Nahoru | #1
IvanDvoutakťák> Neboj, nedalo mě to a líno mě nebylo. Hned odpoledne jsem vzal pumpičku s nadobkou, co mám od Mounfieldu (či jak se to píše) na odsávání mot.oleje ze sekačky , kterou jsem z nádrže odsál víceméně všechnu Vervu 100. Nechal jsem v nádrži pouze na dojetí k Benzině 15 km cca. 3 litry. Na benzině jsem pak dotankoval plnou nádrž 95. Hned po ujetí pár stovek metrů to bylo fakt znát. Vícemnéně žádné vibrace ani "cinkavý zvuk. Klidnější chod motoru s plynujejším zátahem a bez poškubávání atd. Očividně Verva 100 tomuto motoru nesvědčí a to jsem si myslel opak. Hold budu tankovat 95ku a 100ku dávat jen na zazimování, jak už tady na fóru již bylo několikrát zmíněno a dilema bude vyřešeno. Akorát nevím čím trochu eliminovat bio sajrajt co obsahují benzíny s nižším cetanovým číslem, než 98 a 100 ???

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Verva100

21.4.2018 v 10:05 | Nahoru | #2

Zdenál1974 píše: IvanDvoutakťák> Neboj, nedalo mě to a líno mě nebylo. Hned odpoledne jsem vzal pumpičku s nadobkou, co mám od Mounfieldu (či jak se to píše) na odsávání mot.oleje ze sekačky , kterou jsem z nádrže odsál víceméně všechnu Vervu 100. Nechal jsem v nádrži pouze na dojetí k Benzině 15 km cca. 3 litry. Na benzině jsem pak dotankoval plnou nádrž 95. Hned po ujetí pár stovek metrů to bylo fakt znát. Vícemnéně žádné vibrace ani "cinkavý zvuk. Klidnější chod motoru s plynujejším zátahem a bez poškubávání atd. Očividně Verva 100 tomuto motoru nesvědčí a to jsem si myslel opak. Hold budu tankovat 95ku a 100ku dávat jen na zazimování, jak už tady na fóru již bylo několikrát zmíněno a dilema bude vyřešeno. Akorát nevím čím trochu eliminovat bio sajrajt co obsahují benzíny s nižším cetanovým číslem, než 98 a 100 ???


Chlapi, mícháte tu jablka s hruškama.
Cetanové číslo se týká nafty, nikoliv benzínu.
Verva 100 je dobré palivo pro motory, které opravdu vyžadují vyšší oktanové číslo, a těch opravdu málo. Lít to do 99% motorů v plné sezóně je technický nesmysl a vyhazování peněz. Případně pro někoho snobárna, jeho boj. Uvědomte si, že ten benzín je prostě do jiných motorů, než které máte, a od toho se i odvíjí, že s Vervou 100 se ten váš motor může jinak chovat, a může to být hodně individuální. A hlavně je ve Vervě podíl biosložky oproti BA 95 cca dvojnásobný. Současně má ta biosložka jen cca 2/3 výhřevnost proti benzínu.
Je to ale samozřejmě výborná věc na zimní náplň nádrže, protože ETBE, které je v tom místo lihu neabsorbuje vodu. Obsah aditiv s antikorozními a mazacími vlastnostmi lze v sezóně vyřešit i jinak, nejlépe ruční aditivací běžné 95tky aditivem od VIFu, které prodlužuje i oxidační stabilitu.
Ethanol v benzínu není žádné štěstí, zasvěcenci v naší branži říkají, že benzín patří do nádrže a líh do hlavy, ale pokud tu nádrž vyjezdíte za pár dní nebo do cca 2 měsíců, nestane se vůbec nic, ethanol totiž zkracuje hlavně oxidační stabilitu, takže bude vadit, když je to dlouho ve stojícím vozidle - benzín degraduje, vylučují se z něj pryskyřice (ten žlutooranžovej sajrajt, co pak máte v karburátorech).
Takže pokud dáte na mě, tak v sezóně tankovat Vervu když vyjedete až 2 nádrže denně je ve valné většině úplné vyhazování peněz jen pro placebo pocit, někdy může Verva chování motoru i lehce zhoršit, ale v žádném případě mu nemůže ublížit. Před zimou natankuju Vervu, pokud vytáhnu motorku v zimě, tak dotankovávám taky Vervu, ale jinak od března normální BA95, a když chci udělat motorce radost, ručně si nadávkuju aditivum od VIF.
Větší vliv než Verva má na chování benzínových a hlavně karburátorových motorů vliv letní/zimní benzín, liší se výší tlaku par.
P.S. a kdo mě osobně zná, tak snad uzná, že bych mohl vědět, o čem mluvím, konec hlášení.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Verva100

21.4.2018 v 10:26 | Nahoru | #3

Zdenál1974 píše: Akorát nevím čím trochu eliminovat bio sajrajt co obsahují benzíny s nižším cetanovým číslem, než 98 a 100 ???


Používej tohle. Je to téměř to samé, čím se aditivuje Verva 100. Jen to není modré a je to do benzínu s ethanolem.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Versys/ Nx / NC [1, 2] Kawasaki Versys 650, Honda NC 750X, Honda NX500 HALLU 54 26.3.2024 v 20:03 TomasNBK
Držák mobilu [1, 2] Kawasaki Versys 650 Ameral 41 24.3.2024 v 18:10 Radek_S
Připojení navigace Kawasaki Versys 650 Kuba1369 8 14.3.2024 v 10:57 PD5
Nolan n100-5 Kawasaki Versys 650 jandam 26 12.3.2024 v 23:14 Duchodcee
Dodatečné ceny u dealera Kawasaki Versys 650 MartyFox 14 10.3.2024 v 20:21 Ubrus1


TOPlist