Originální díly PARTSDEPOT





Téma: Verva100
14.1.2018 v 22:44
Zdravím všechny příznivce jedné stopy,
jsem tady na webu motorkari.cz novým členem(první příspěvek) a také víceméně motorkářský začátečník (15 let pauza)a tak se předem omlouvám za případné nijance v založení tematu atd. Rád bych se zeptal zkušenějších a prosím o věcnou radu. Pořídil jsem si před 14 dny novou Kawu Versys 650 a rád bych do ní tankoval vysokooktanový benzín Verva100, jelikož s PHM od Benziny mám dlouhodobě dobré zkušenosti co se týká Vervy Diesel a Vervy 100 do mých firmeních vozidel, ale s Vervou100 v mašině nemám zkušenost žádnou.
Mohu s klidným svědomím tankovat do Versyse Vervu100, když má kompersní poměr 10.8 : 1 (DOHC) ???. V manuálu k mašině je uvedeno, že se má používat min. 91 oktanový benzín a vyšší, ale už není uvedeno kolik oktanů je max. přípustné. Nechci tankovat paliva s těma jejich "EURO BIO" přísadama co davaji do klasických 95tek a zasírat tak motor. Trochu vyšší cena Vervy100, mě až tolik netrápí, mám u nich v ramci firemních výhod nějakou množstevní slevu za odběry a jiné bonusy.


Naposledy editováno 14.01.2018 22:55:17

1 reakcí na tento příspěvek Verva100

16.1.2018 v 10:16 | Nahoru | #61
z toho mě vycházi, že rafinerka toho může klidně míchat i víc, pokud se udrží nad hrnicí oddělení od benzinu a bude to ekonomicky zajímavé,protože výrobní cena byla cca 8 let nazpět cca 16kč a nezatížená spotřební daní

1 reakcí na tento příspěvek Verva100

16.1.2018 v 10:23 | Nahoru | #62
Tohle se mi teda vůbec nezdá, kóór u článku z roku 2012. Domnívám se, že Technická norma u běžného Naturalu 95 povoluje max. 5%. Aspoň v tom r. 2012 jsem o tom teda přesvědčen.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Verva100

16.1.2018 v 10:25 | Nahoru | #63

Pete-Biggy píše: Tohle se mi teda vůbec nezdá, kóór u článku z roku 2012. Domnívám se, že Technická norma u běžného Naturalu 95 povoluje max. 5%. Aspoň v tom r. 2012 jsem o tom teda přesvědčen.


pokud v tom bude zajímavej peníz, jak myslíš že to bude _?
Těch 8-10 procent mám přímo z místa,kde se ethanol vyrábí

Naposledy editováno 16.01.2018 10:26:02

(reakce na) Verva100

16.1.2018 v 10:26 | Nahoru | #64
CIT Pete-Biggy: "Metric, jen jsi v podstatě zopakoval a potvrdil to, co jsem napsal. Trošku jsem se o to dříve zajímal, ale třeba je nějaká změna, o které nevím. Proto chci od kluků, ať to věrohodně doloží.
Jinak to je zase jen další mystifikace, demagogie, která bohužel internetovým diskuzím vládne webem skrz na skrz! "

Pete-Biggy> Pravda pravdoucí

Naposledy editováno 16.01.2018 10:34:29

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Verva100

16.1.2018 v 10:39 | Nahoru | #65

Netron píše: pokud v tom bude zajímavej peníz, jak myslíš že to bude _?
Těch 8-10 procent mám přímo z místa,kde se ethanol vyrábí



Podle mě pleteš jabka s hruškama
Dle mě stále platí ČSN EN 228, tedy u běžného Naturalu 95 max. 5%. Ale jak už jsem psal, třeba nastala změna. Ale znovu se opakuji, prosím důkaz. A pokud možno odkaz na ČSN nebo aspoň nějaký důvěryhodný zdroj a ne nějaký internetový kec.

Tady jsem našel pár měsíců starý článek ČESKÉ ASOCIACE PETROLEJÁŘSKÉHO PRŮMYSLU A OBCHODU:

https://www.cappo.cz...tomobilovych-benzinu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Verva100

16.1.2018 v 10:52 | Nahoru | #66

milan10 píše: verva 100 je obchodní (trochu klamavý)název.Ve skutečnosti má jen 98 oct....



Ve skutečnosti má často i přes 100 oktanů Jen v ČR neexistuje norma pro 100 oktanové benzíny, ale "pouze" pro 98. A tu samozřejmě musí Verva 100 splňovat. Co se týče oktanového čísla, tak tu samozřejmě splňuje s velkým přehledem
Takže bych řekl, že o klamavý název ani moc nejde

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Verva100

16.1.2018 v 10:55 | Nahoru | #67

Pete-Biggy píše: Podle mě pleteš jabka s hruškama
Dle mě stále platí ČSN EN 228, tedy u běžného Naturalu 95 max. 5%. Ale jak už jsem psal, třeba nastala změna. Ale znovu se opakuji, prosím důkaz. A pokud možno odkaz na ČSN nebo aspoň nějaký důvěryhodný zdroj a ne nějaký internetový kec.

Tady jsem našel pár měsíců starý článek ČESKÉ ASOCIACE PETROLEJÁŘSKÉHO PRŮMYSLU A OBCHODU:

https://www.cappo.cz...vych-benzinu [/quote]

Nebude to náhodou v tomhle řádku?
Cíl splnění úspor emisí v roce 2020 bude vyžadovat zvýšit obsah biolihu na 10%, který evropská norma již dnes připouští.
že by možnost byla již dnes?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Verva100

16.1.2018 v 10:58 | Nahoru | #68
Netron> Cíl ano, a to jsem taky psal, jaký je výhled. Nicméně stále platí ČSN EN 228 a ta dle mého, připouští stále jen 5%. Ale zkoušíš to hezky, jen co je pravda

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Verva100

16.1.2018 v 11:04 | Nahoru | #69

Pete-Biggy píše: Netron> Cíl ano, a to jsem taky psal, jaký je výhled. Nicméně stále platí ČSN EN 228 a ta dle mého, připouští stále jen 5%. Ale zkoušíš to hezky, jen co je pravda


Nepiše se tam že evropská norma připouští 10 procent již dnes?
která teda platí?

Naposledy editováno 16.01.2018 11:05:26

Verva100

16.1.2018 v 11:07 | Nahoru | #70
http://www.unmz.cz/u....asp?cd=50&typ=c

pravda .není tam datum

z toho se dá vyvodit, že minimalně nevíme

Naposledy editováno 16.01.2018 11:10:00

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Verva100

16.1.2018 v 11:11 | Nahoru | #71
Netron>

Nic, hoši já to tu balím. Po dloouuuhé době se tady trochu začtu a i sem teda něco napíšu, protože mi prostě přijde správný nepravdy, polopravdy a demagogie uvést na správnou míru, ale...na tohle já asi fakt nemám

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Verva100

16.1.2018 v 11:11 | Nahoru | #72
Netron> nemůže přimíchávat víc - B95 (E5) max 5% lihu; znovu Pete-Biggy má pravdu pravdoucí. Nevím, jakou kdo má představu o výrobě paliv, rozhodně to není systém lopata/vidle, za další to není černobílé jak tu z kdejakých diskuzí vyplývá. Z uživatelskýho pohledu koncového spotřebitele respektuju objektivní názory přítomných : premiový benzin nebo obyč + aditiva. Obojí stojí šušně navíc, ale co bych pro mazlíka neudělal; propili jsme víc. Spekulace o "zázračných benzinech ze zahraničí a fatální účinek 5% příměsi lihu" na motor běžného (nikoliv sportovního speciálu) přibližovadla opravdu autorovi vlákna jasno v jeho dotazu neudělají.
PS: ETBE/MTBE obecně antidetonační přísada nezpůsobuje delší hoření, jak tu někde výše uvedeno, ale zápal pouze při iniciaci jiskrou (lze si dovolit větší předstih u motorů s vysokým kompresním poměrem a využít max tlak vybuchující směsi před úvratí). Na průběh a charakteristiku hoření (Bi asi 10 000x rychleší než nafta) má vliv spousta dalších faktorů, ale to je opět zase debata někde jinde - netroufnu si fušovat do řemesla a nechám na fachmany, kteří se tím profesně zabývají.

Naposledy editováno 16.01.2018 11:45:25

(reakce na) Verva100

16.1.2018 v 11:12 | Nahoru | #73

Pete-Biggy píše: Netron>

Nic, hoši já to tu balím. Po dloouuuhé době se tady trochu začtu a i sem teda něco napíšu, protože mi prostě přijde správný nepravdy, polopravdy a demagogie uvést na správnou míru, ale...na tohle já asi fakt nemám


nic. není to podstatný. dej si tam to na co ti to jede.

(reakce na) Verva100

16.1.2018 v 11:14 | Nahoru | #74

maški píše: Netron> nemůže - viz ČSN EN


viz odkaz z #70 . nevím která platí v současnosti ale typl bych si že ta co bude výhodnější pro rafinerii.
Až tam pojedu tak se zeptám. Toť ode mě vše

(reakce na) Verva100

16.1.2018 v 11:35 | Nahoru | #75
Pete-Biggy> Jasne. Nevšimol som si, že si písal. Som v práci, tak mi napísanie čohokoľvek obvykle chvíľu trvá a keď medzičasom niekto pridá nový príspevok, všimnem si to až dodatočne.

(reakce na) Verva100

16.1.2018 v 11:47 | Nahoru | #76
Pete-Biggy> Tady treba uvadeji, ze i EN228 pripousti az 10% (samotnou EN228 jsem necetl) http://www.auto.cz/...ela-10-biolihu-97714 , ovsem operuji tam s tim, ze nejpozdeji od 2019 tech 10% ma byt povinne. Nevi ovsem zdroj toho proc to ma byt povinne

1 reakcí na tento příspěvek Verva100

16.1.2018 v 11:51 | Nahoru | #77
Tady treba je, ze CSN EN 228 uz bylo zruseno https://www.en-stan...ts-and-test-methods/ , takze v ramci "dobrych" EU mravu je tu urcite novejsi EN 228 nez 2012 a tam uz to muze byt uplne jinak opet.

(reakce na) Verva100

16.1.2018 v 11:58 | Nahoru | #78

puffybodie píše: Tady treba je, ze CSN EN 228 uz bylo zruseno https://www.en-stan...ts-and-test-methods/ , takze v ramci "dobrych" EU mravu je tu urcite novejsi EN 228 nez 2012 a tam uz to muze byt uplne jinak opet.



Ale teď už nám to dohledej. Bouráš moji i jeho teorii.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Verva100

16.1.2018 v 12:31 | Nahoru | #79

Pete-Biggy píše: Ve skutečnosti má často i přes 100 oktanů Jen v ČR neexistuje norma pro 100 oktanové benzíny, ale "pouze" pro 98. A tu samozřejmě musí Verva 100 splňovat. Co se týče oktanového čísla, tak tu samozřejmě splňuje s velkým přehledem
Takže bych řekl, že o klamavý název ani moc nejde


když tankuješ vervu 100,tak kolik oct. je napsáno na stojanu? 98. kdyby měla 100,tak by asi psali 100.

2 reakcí na tento příspěvek Verva100

16.1.2018 v 12:37 | Nahoru | #80
Jak už píšu delší dobu, i ten nejbanálnější dotaz/téma se na m.cz změní v neřešitelný problém

Ještě, že svět mimo tohle fórum je tak nesnesitelně jednodušší

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Verva100

16.1.2018 v 12:48 | Nahoru | #81

milan10 píše: když tankuješ vervu 100,tak kolik oct. je napsáno na stojanu? 98. kdyby měla 100,tak by asi psali 100.



Každá dodávka je trochu jiná. Co vím, tak se to pohybuje mezi 99,5 až 101,6 oktanů. Splňovat musí těch 98, ale skutečnost je výrazně vyšší. Ber to tak, že většina dodávek se bude motat kolem té 100 nebo spíš o něco málo výš, sem tam to bude pod těch 100.

(reakce na) Verva100

16.1.2018 v 14:11 | Nahoru | #82

fockewulf píše: Jak už píšu delší dobu, i ten nejbanálnější dotaz/téma se na m.cz změní v neřešitelný problém

Ještě, že svět mimo tohle fórum je tak nesnesitelně jednodušší



Zrovna na to myslím

(reakce na) Verva100

16.1.2018 v 14:41 | Nahoru | #83

Pete-Biggy píše: Každá dodávka je trochu jiná. Co vím, tak se to pohybuje mezi 99,5 až 101,6 oktanů. Splňovat musí těch 98, ale skutečnost je výrazně vyšší. Ber to tak, že většina dodávek se bude motat kolem té 100 nebo spíš o něco málo výš, sem tam to bude pod těch 100.



Taky jsem to četl někde... že zákon vlastně zná jen 98 a žádný stovky, takže oficiálně to bude vedeno jako 98 oktanový palivo, nicméně dle testů premiových paliv je to u vervy fakt kolem stovky nebo dokonce i přes...

EDIT: teda ne podle zákona, ale ČSN...

Jinak tady nějakej test:
http://www.auto.cz/v...raky-necekejte-82674

Naposledy editováno 16.01.2018 14:42:37

2 reakcí na tento příspěvek Verva100

16.1.2018 v 17:37 | Nahoru | #84
Jezděme ty 100 oktanové benziny (bez biosraček) dokud můžeme
Jejich výhody jsou totiž naprosto nezpochybnitelné
a snadno se totiž může stát, že EU - "inženýři všech oborů" naordinují
ty zkapalněný rostliny do všech benzinů a konečně tak dosáhneme
emisí třetího tisíciletí . . .

Naposledy editováno 16.01.2018 17:39:41

(reakce na) Verva100

16.1.2018 v 17:41 | Nahoru | #85
IvanDvoutakťák> ...

(reakce na) Verva100

16.1.2018 v 17:42 | Nahoru | #86

IvanDvoutakťák píše: Jezděme ty 100 oktanové benziny (bez biosraček) dokud můžeme
Jejich výhody jsou totiž naprosto nezpochybnitelné
a snadno se totiž může stát, že EU - "inženýři všech oborů" naordinují
ty zkapalněný rostliny do všech benzinů a konečně tak dosáhneme
emisí třetího tisíciletí . . .



co ja vim, tak EU uz prisla na to, ze tudy cesta nevede a takove podily bio v benzinu/nafte nepozaduji... to jen CR v tom trendu pokracuje...skoro jako by se to nekomu hodilo...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Verva100

16.1.2018 v 18:37 | Nahoru | #87

pozdnímíza píše: Jaksi nechápu, že benzín o vyšším OČ by měl pomaleji prohořívat ve směsi !!!!



assassin píše: ze ruzne chemicke slouceniny hori ruznou rychlosti asi vis ne? to ze se do 100okt benzinu pridava sloucenina co zabrani samozapaleni, taky ok? no a ze ta sloucenina zpusobi, ze smes hori pomaleji - to ti prijde nepravdepodobne?



panove, pravdu mate svym zpusobem oba, ovsem zasadni vliv na rychlost horeni te smesi ma skutecne az smesovaci pomer (hodne podobne jako mezni vybusnost u unikajicich horlavych plynu ), uz jsem ten graf (tento se tyka leteckych motoru ale neni duvod aby to bylo v silnicnim vozidle jinak) jednou nekam postoval myslim


splasenytrubky píše: V ČR je Verva 100 momentálně z Rakouska, stejně stejně jako..


za me nejzajimavejsi info z celyho vlakna - dobry vedet, dik

Naposledy editováno 16.01.2018 18:38:32

(reakce na) Verva100

16.1.2018 v 18:46 | Nahoru | #88

fockewulf píše: Jak už píšu delší dobu, i ten nejbanálnější dotaz/téma se na m.cz změní v neřešitelný problém

Ještě, že svět mimo tohle fórum je tak nesnesitelně jednodušší



Tak o no je to vicemene o tom, jestli se tu nenajde jeden clovicek co tu Vervu dela, nenajde to maji polaci osefovane a nikdy nepusti info co potrebujes Globalizace.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Verva100

16.1.2018 v 19:09 | Nahoru | #89
kerut> Proč se tedy v pravěku na žigulech a škodovkách musel při přechodu na ,,lepší palivo'' měnit předstih,aby to jelo alespoň tak jak na ten horší?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Verva100

16.1.2018 v 19:23 | Nahoru | #90
axs> v pravěku neměly motory snímač klepání tak se to ladilo všelijak, dneska pokud zjistí řj motoru detonace hned upraví palivovou mapu,
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kawasaki versys 650 2011 Kawasaki Versys 650 berny777 10 30.12.2020 v 19:02 berny777
Prvá motorka po skútri - Suzuki V-S... [1, 2] Suzuki DL 650 V-Strom, Kawasaki Versys 650 w0rm 55 8.12.2020 v 20:04 w0rm
kawasaki versys 650 stojan předního... [1, 2] Kawasaki Versys 650 vopák 38 3.12.2020 v 13:26 vopák
Nolan n100-5 Kawasaki Versys 650 jandam 22 30.11.2020 v 18:35 Drakosaurus
Versys neobvyklé zvuky z výfuku. Kawasaki Versys 650 chytrej 23 20.10.2020 v 10:50 Codo

TOPlist