bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Verva100
14.1.2018 v 22:44
Zdravím všechny příznivce jedné stopy,
jsem tady na webu motorkari.cz novým členem(první příspěvek) a také víceméně motorkářský začátečník (15 let pauza)a tak se předem omlouvám za případné nijance v založení tematu atd. Rád bych se zeptal zkušenějších a prosím o věcnou radu. Pořídil jsem si před 14 dny novou Kawu Versys 650 a rád bych do ní tankoval vysokooktanový benzín Verva100, jelikož s PHM od Benziny mám dlouhodobě dobré zkušenosti co se týká Vervy Diesel a Vervy 100 do mých firmeních vozidel, ale s Vervou100 v mašině nemám zkušenost žádnou.
Mohu s klidným svědomím tankovat do Versyse Vervu100, když má kompersní poměr 10.8 : 1 (DOHC) ???. V manuálu k mašině je uvedeno, že se má používat min. 91 oktanový benzín a vyšší, ale už není uvedeno kolik oktanů je max. přípustné. Nechci tankovat paliva s těma jejich "EURO BIO" přísadama co davaji do klasických 95tek a zasírat tak motor. Trochu vyšší cena Vervy100, mě až tolik netrápí, mám u nich v ramci firemních výhod nějakou množstevní slevu za odběry a jiné bonusy.


Naposledy editováno 14.01.2018 22:55:17

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Verva100

21.4.2018 v 10:05 | Nahoru | #211

Zdenál1974 píše: IvanDvoutakťák> Neboj, nedalo mě to a líno mě nebylo. Hned odpoledne jsem vzal pumpičku s nadobkou, co mám od Mounfieldu (či jak se to píše) na odsávání mot.oleje ze sekačky , kterou jsem z nádrže odsál víceméně všechnu Vervu 100. Nechal jsem v nádrži pouze na dojetí k Benzině 15 km cca. 3 litry. Na benzině jsem pak dotankoval plnou nádrž 95. Hned po ujetí pár stovek metrů to bylo fakt znát. Vícemnéně žádné vibrace ani "cinkavý zvuk. Klidnější chod motoru s plynujejším zátahem a bez poškubávání atd. Očividně Verva 100 tomuto motoru nesvědčí a to jsem si myslel opak. Hold budu tankovat 95ku a 100ku dávat jen na zazimování, jak už tady na fóru již bylo několikrát zmíněno a dilema bude vyřešeno. Akorát nevím čím trochu eliminovat bio sajrajt co obsahují benzíny s nižším cetanovým číslem, než 98 a 100 ???


Chlapi, mícháte tu jablka s hruškama.
Cetanové číslo se týká nafty, nikoliv benzínu.
Verva 100 je dobré palivo pro motory, které opravdu vyžadují vyšší oktanové číslo, a těch opravdu málo. Lít to do 99% motorů v plné sezóně je technický nesmysl a vyhazování peněz. Případně pro někoho snobárna, jeho boj. Uvědomte si, že ten benzín je prostě do jiných motorů, než které máte, a od toho se i odvíjí, že s Vervou 100 se ten váš motor může jinak chovat, a může to být hodně individuální. A hlavně je ve Vervě podíl biosložky oproti BA 95 cca dvojnásobný. Současně má ta biosložka jen cca 2/3 výhřevnost proti benzínu.
Je to ale samozřejmě výborná věc na zimní náplň nádrže, protože ETBE, které je v tom místo lihu neabsorbuje vodu. Obsah aditiv s antikorozními a mazacími vlastnostmi lze v sezóně vyřešit i jinak, nejlépe ruční aditivací běžné 95tky aditivem od VIFu, které prodlužuje i oxidační stabilitu.
Ethanol v benzínu není žádné štěstí, zasvěcenci v naší branži říkají, že benzín patří do nádrže a líh do hlavy, ale pokud tu nádrž vyjezdíte za pár dní nebo do cca 2 měsíců, nestane se vůbec nic, ethanol totiž zkracuje hlavně oxidační stabilitu, takže bude vadit, když je to dlouho ve stojícím vozidle - benzín degraduje, vylučují se z něj pryskyřice (ten žlutooranžovej sajrajt, co pak máte v karburátorech).
Takže pokud dáte na mě, tak v sezóně tankovat Vervu když vyjedete až 2 nádrže denně je ve valné většině úplné vyhazování peněz jen pro placebo pocit, někdy může Verva chování motoru i lehce zhoršit, ale v žádném případě mu nemůže ublížit. Před zimou natankuju Vervu, pokud vytáhnu motorku v zimě, tak dotankovávám taky Vervu, ale jinak od března normální BA95, a když chci udělat motorce radost, ručně si nadávkuju aditivum od VIF.
Větší vliv než Verva má na chování benzínových a hlavně karburátorových motorů vliv letní/zimní benzín, liší se výší tlaku par.
P.S. a kdo mě osobně zná, tak snad uzná, že bych mohl vědět, o čem mluvím, konec hlášení.

Verva100

21.4.2018 v 10:18 | Nahoru | #212
Pokud, Zdenále, teď v sezóně nemáš týdny či měsíce trvající "odstávky" z provozu, klidně jezdi na "Natural" .
Na konci sezóny udělej něco obdobného jako teď při "zkoumání" vhodnosti Vervy 100 , ale v opačném pořadí,
aby se motor a nádrž naplnila benzinem beze "sračky bio" , NA JAŘE NASTARTUJEŚ BEZ PROBLÉMŮ
a nahradíš ten zbytek Vervy v nádrži Naturalem ...
Je to komplikované, ALE (!) budeš vědět, že jdeš už do vyzkoušeného !
Není nad hobbíckou vynalézavost !!

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Verva100

21.4.2018 v 10:26 | Nahoru | #213

Zdenál1974 píše: Akorát nevím čím trochu eliminovat bio sajrajt co obsahují benzíny s nižším cetanovým číslem, než 98 a 100 ???


Používej tohle. Je to téměř to samé, čím se aditivuje Verva 100. Jen to není modré a je to do benzínu s ethanolem.

1 reakcí na tento příspěvek Verva100

21.4.2018 v 14:21 | Nahoru | #214
A cena , Nicholsone ?? Podej hlášení

Naposledy editováno 21.04.2018 14:24:56

(reakce na) Verva100

21.4.2018 v 19:32 | Nahoru | #216
splasenytrubky> dneska jsem dal vervu ale mam v motorce chip kterej je delanej na vyssi oktanovy číslo. Celkem to bylo znat na chovani motorky. Dneska najeto 550km prvnich 100 na 95 .

Ale obecne na to seru to tam lejt na zimu na to pokazdy zapomenu..ale ja mňa odstávky od moto i v sezóně pres mesic

Naposledy editováno 21.04.2018 19:34:11

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Verva100

21.4.2018 v 19:59 | Nahoru | #217

IvanDvoutakťák píše: A cena , Nicholsone ?? Podej hlášení

podle odkazu kolegy za 170,-Kč pořídíš 500 ml, to je na 500 litrů benzínu, čili si za 34 haléřů si vyrobíš z normální BA 95 prémiové palivo srovnatelné (vyjma oktanového čísla a odolnosti k absorbci vody) s Vervou 100.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Verva100

21.4.2018 v 20:18 | Nahoru | #218
splasenytrubky> nj, ale jak/kde sehnat ten jeste neaditivovanej zaklad ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Verva100

21.4.2018 v 20:33 | Nahoru | #219

kerut píše: splasenytrubky> nj, ale jak/kde sehnat ten jeste neaditivovanej zaklad ?

no, já to běžně tankuju na pumpách. Úplně normálně to prodávaj, to by neměl být problém ani pro keruty.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Verva100

21.4.2018 v 20:43 | Nahoru | #220

splasenytrubky píše: Používej tohle. Je to téměř to samé, čím se aditivuje Verva 100. Jen to není modré a je to do benzínu s ethanolem.



Má to na moto nevýhodu blbé balení hrozně to smrdí pokud se s tím poleješ tak to ničím z oblečení nedostaneš.
Na zazimování funguje stabilizátor paliva, prodávají to v prodejnách zahradní techniky.
Stabilizátor paliva pro všechny dvou a čtyřtaktní motory. Fuel Fit může být použit v jakékoliv palivové soustavě a poskytuje účinnou ochranu po 3 roky. Jeho největší předností je, že usnadňuje rychlé startování a odstraňuje údržbu palivové soustavy po delším nepoužívání motoru a také zvyšuje účinnost paliva. Toto balení 100ml je určeno k ošetření 10l paliva.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Verva100

21.4.2018 v 21:09 | Nahoru | #221
splasenytrubky> ted uplne nerozumim, na pumpe je bud benzin aditovovanej nejakejma tema R-OH kterej ale natahuje vodu, nebo verva aditivovana o dost lip ktera vodu tolik nenatahuje - tj. idealne koupit neaditivovanej uhlovodikovej zaklad (ale to jsi psal ze prakticky nejde, ze se to hlida uz kvuli spotrebni dani) a aditivovat necim jinym sam, s tim ze by nemusle mit eq. 100okt. jako verva.. strucne receno - uholvodiky + takovy aditivum ktery se bude chovat jako verva ale bude mit treba 98okt ekvivalent - chapem ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Verva100

21.4.2018 v 21:11 | Nahoru | #222
[quote=splasenytrubky]Používej [url=http://www.vif.cz/produkty/aditiva-do-benzinu/super-benzin-aditiv-1.html]tohle. Je to téměř to samé, čím se aditivuje Verva 100. Tak jsem to dnes až na 4. pumpě koupil, dal do nádrže a uvidím.
Akorát by mě fakt zajímalo, jakým způsobem to miniarturní množství toho aditiva eliminuje tu biosračku.
Že by nějaká chemická reakce ? Z chemie jsem skoro vždycky propadal

(reakce na) Verva100

21.4.2018 v 21:20 | Nahoru | #223

kerut píše: splasenytrubky> ted uplne nerozumim, na pumpe je bud benzin aditovovanej nejakejma tema R-OH kterej ale natahuje vodu, nebo verva aditivovana o dost lip ktera vodu tolik nenatahuje - tj. idealne koupit neaditivovanej uhlovodikovej zaklad (ale to jsi psal ze prakticky nejde, ze se to hlida uz kvuli spotrebni dani) a aditivovat necim jinym sam, s tim ze by nemusle mit eq. 100okt. jako verva.. strucne receno - uholvodiky + takovy aditivum ktery se bude chovat jako verva ale bude mit treba 98okt ekvivalent - chapem ?

prostě koupíš tu nejobyčejnější a nejlevnější 95tku s lihem, co kde prodávají, a naleješ do ní aditivum od VIFu. Nic víc jsem tím nemyslel. Takové ty akce jako je třeba Efekta u Benziny, není nic jiného, než aditivovaná 95tka s lihem. Líh je ve všem.

(reakce na) Verva100

21.4.2018 v 21:31 | Nahoru | #224
PinkPanther> neliminuje to biosračku, ale zvyšuje to mazivost, prodlužuje to oxidační stabilitu (trvanlivost) a rozpouští to usazeniny, čistí to motor (při dlouhodobém používání). Mazivost snižuje pasivní odpory (tření) v motoru a přispívá ke zvýšení výkonu a nižší spotřebě. Líh absorbuje vodu, a voda v benzínu urychluje rozklad pryskyřic. Prodloužením oxidační stability se ten proces vyloučení pryskyřic zpomaluje. Detergentní vlastnosti mají všechny aditiva. Nečekej zázraky, ale určitě to pozitivní vliv má. Že to nějak funguje testoval i D-FENS, a musel připustit, že jo.
edit - D-FENS test.

Naposledy editováno 21.04.2018 22:01:48

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Verva100

21.4.2018 v 21:41 | Nahoru | #225
kratkej01> jo, smrdí to, ale funguje to. Já si to přelévám do menší lahvičky, přece sebou nebudu vozit 0,5 litrovou pixlu. Na zimu to nepoužívám, dám tam prostě Vervu a víc neřeším, nikdy jsem neměl problém. Tahle věc (Fuel Fit) ti zdraží litr o 6,40, koupit Vervu na zimu je pro mě jistější, jednodušší, levnější. V ní líh není, tak není co řešit.

(reakce na) Verva100

21.4.2018 v 22:31 | Nahoru | #226
splasenytrubky>
To bylo myšleno pro ty kteří mají problém se 100 oktanama.
Jo a počítat efektivitu provozu u našich hraček tak chodíme po svejch.

1 reakcí na tento příspěvek Verva100

22.4.2018 v 06:46 | Nahoru | #227
Takze z pocitu zvysenych vibraci se nam najednou stalo skubani a pocukavani...

Promin, jen muj nazor, ale nevidim jakykoliv teoreticky zaklad. Tohle me nepresvedci.

Jeste pises srovnani, 95 vs 98+100. Ale pouze 100 uz ma nahradu v etbe. Ptali jsme se dopisem site cerpacich stanic.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Verva100

22.4.2018 v 07:44 | Nahoru | #228
Jurawood> to asi nebylo na mě?
Kdyby jo, tak v 98, pokud není polská, je ETBE taky. Je to stejnej benzín jako ve Vervě 100, akorát bez aditiv.

Naposledy editováno 22.04.2018 07:59:32

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Verva100

22.4.2018 v 09:45 | Nahoru | #229
splasenytrubky> diky za elaborat o benzinech a VIF.
Co VIF a dvoutakty ktere si primazavaji olejem do paliva?

(reakce na) Verva100

22.4.2018 v 10:31 | Nahoru | #230

PetrXX píše: splasenytrubky> diky za elaborat o benzinech a VIF.
Co VIF a dvoutakty ktere si primazavaji olejem do paliva?

sorry, ale s dvoutaktama já nemám teď nemám zkušenost. Se svojí kejvačkou a pak třindou jsem brázdil silnice ještě v dobách M2T a benzínu Speciál (ještě v olovnaté verzi a bez lihu). Ale myslím si, že když to dáš do dvoutaktu, tak možná budeš mít čistej karburátor a motor, ale o to víc budeš mít vejfuk plnej sraček. Ale to je jen má domněnka, nikoliv zkušenost.

(reakce na) Verva100

22.4.2018 v 12:24 | Nahoru | #231

PetrXX píše: splasenytrubky> diky za elaborat o benzinech a VIF.
Co VIF a dvoutakty ktere si primazavaji olejem do paliva?



Čtyři roky odstavenej dvoutakt v karbci hronada hustejch sraček, dvakrát ultrazvuk desetkrát rozborka a pořád problém, při odstávce zavřít benzín a karbce vyjet do sucha.A nekupovat benzín u ´´vesnických ´´pump. Kamarád má servis zahradní techniky a když to zákazníkovi nefunguje tak stačí dát pořádnej benzín a je opraveno.

1 reakcí na tento příspěvek Verva100

22.4.2018 v 17:18 | Nahoru | #232
Karbece vyjet do sucha. Dalsi mytus.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Verva100

22.4.2018 v 19:02 | Nahoru | #233
Jurawood>
Dřív žádnej problém dnešní benzín ??? přál bych ti dolovat ten sajrajt z karbce olej používám furt stejnej v tom to asi nebude.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Verva100

22.4.2018 v 19:35 | Nahoru | #234
kratkej01> Karburator do sucha znamena paradni vyschnuti tesneni, me tenhle pokus stal vymenu jehly plovaku ktera po vysusesni prestala tesnit v gumovem valecku.
Na zimu kvalitni benzin a nikdy jsem nemel problem, s karburatorem do sucha jo.
Muj dotaz byl na VIF u dvoutaktu, jen pro pripomenuti.

Verva100

22.4.2018 v 21:19 | Nahoru | #235
No já nevím, ale karbec, z kterého jsem vypustil benzín je vpohode. Tam, kde jsem ho zapomněl, tak to celé "zarostlo" Ne přes zimu. Byla to delší doba.

(reakce na) Verva100

22.4.2018 v 21:27 | Nahoru | #236

PetrXX píše: kratkej01> Karburator do sucha znamena paradni vyschnuti tesneni, me tenhle pokus stal vymenu jehly plovaku ktera po vysusesni prestala tesnit v gumovem valecku.
Na zimu kvalitni benzin a nikdy jsem nemel problem, s karburatorem do sucha jo.
Muj dotaz byl na VIF u dvoutaktu, jen pro pripomenuti.



To je spotřební matros

Já to nikam neleju. Myslím, že benzín, který je v pořádku to nepotřebuje.

Verva100

22.4.2018 v 22:21 | Nahoru | #237
A neodpaří se při zimním stání všechen benzin z plovákovky / karbecu ?
Ještě bych řekl, že žádnýmu motoru neuškodí, když po zimním stání spotřebuje
benzin z nádrže, do které člověk přidal "decko" motor. oleje jako prevenci
případné koroze stěn nádrže ( v nevytápěné garáži) .

(reakce na) Verva100

22.4.2018 v 22:53 | Nahoru | #238
Beranidlo> reaguju na svůj dřívější příspěvek, pro PetraXX
VIF do čehoholiv, i do dvoutaktu. Ale ještě lepší bude benzín, který má místo lihu ETBE, tedy verva nebo maxxmotion. U čtyřtaktu náš benzín jenom v sání a ve válci, zatímco u dvoutaktu kontaminuješ kyselou zvodnatělou agresivní lihosračkou celou klikovou skříň, všechna ložiska a gufera.
Co je tou tajnou přísadou vifu a jiných výrobců stabilizátorů, to ví málokdo, a ten to jen tak neřekne. Princip je ale jasný - líh, kromě toho, že je hydrofilní, je taky hodně reaktivní, oxiduje a reaguje s oxidy kovů. Každá reakce chce samozřejmě svůj čas a ještě lépe zvýšenou teplotu. Takže po odstavení dvoutaktu zkondenzuje líh z paliva v klikové skříni, začne oxidovat, vytvoří se kyselý oxid uhličitý a voda, a když se tomu dá čas, začne hlodat. Aby líh nereagoval, je potřeba nedovolit atomu vodíku na konci molekuly etanolu, aby se odpoutal, anebo je třeba, aby byl nahrazen molekulou stabilizátoru a pak se zase vrátil zpět. Anglicky je to formulované takto:

Generally speaking, the oxidation that occurs happens catalytically. Once a trace amount of a type of decomposition known as radical formation occurs, it's a downhill cascade. Stabilizers act as dead ends for these catalytic cycles. You can look up what exactly a radical is, but generally speaking all you need to know is that it's highly reactive and leads to all sorts of pathways that don't normally happen and leads to sever decomposition. The mechanism, no matter what the stabilizer is roughly the same. The radicals are still there, just occupied in the form of the stabilizer, which doesn't propagate a cascade to further degrade whatever it's in. All sorts of things can trigger the initial degradation; from oxygen, to light, to thermal decay. Stabilizers are used in everything industrially. An example of such stabilizers that's extremely common even in the food we eat is something called BHT, which is also used as a common stabilizer in many solvents.


Česky, i malé množství stabilizátoru, ať je to cokoliv, může zabránit počátečnímu rozkladu (v našem případě lihu), které by časem způsobilo značný rozklad všech látek (v palivovém systému, kovy nevyjímaje).
Někdy se objevuje ve stabilizátorech butoxyethanol, který ovšem nestabilizuje, ale čistí od všemožných nánosů, včetně pryskyřic a asfaltů.

1 reakcí na tento příspěvek Verva100

23.4.2018 v 01:50 | Nahoru | #239
Trochu do mlýna ohledně 91, 95 a 100.

Stará AT a Transalp (komprese 9 a 9.5, bez čidla klepání, psaných min 91 oktanů, ale snese i 86): na 91 miň škube v nízkých otáčkách, je oproti 95 trochu chcíplý, a žere asi o 0.5 až 1 litr víc než na 95. Na Vervu 100 lépe startuje, jinak se chová stejně jako na 95.

Veterán s rozvodem SV, kompresí 6 a schopností fungovat na cokoliv nad cca 60 oktanů (nyní seřízen na 86 a víc oktanů): na Vervu 100 jede tiššeji s méně vibracemi a jde lépe za plynem než na 95 (oboje navíc s olovo náhražkou), ale kupodivu se snížil volnoběh, až občas chcípnul, musel jsem krapet přidat.

(reakce na) Verva100

23.4.2018 v 06:48 | Nahoru | #240
vilemx> o potizich s volnobehem na Vervu jsem uz taky slyšel, ale sam jsem se s tim nesetkal. Ale mam same relativně nove stříkačky.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Versys/ Nx / NC [1, 2] Kawasaki Versys 650, Honda NC 750X, Honda NX500 HALLU 54 26.3.2024 v 20:03 TomasNBK
Držák mobilu [1, 2] Kawasaki Versys 650 Ameral 41 24.3.2024 v 18:10 Radek_S
Připojení navigace Kawasaki Versys 650 Kuba1369 8 14.3.2024 v 10:57 PD5
Nolan n100-5 Kawasaki Versys 650 jandam 26 12.3.2024 v 23:14 Duchodcee
Dodatečné ceny u dealera Kawasaki Versys 650 MartyFox 14 10.3.2024 v 20:21 Ubrus1


TOPlist