bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Verva100
14.1.2018 v 22:44
Zdravím všechny příznivce jedné stopy,
jsem tady na webu motorkari.cz novým členem(první příspěvek) a také víceméně motorkářský začátečník (15 let pauza)a tak se předem omlouvám za případné nijance v založení tematu atd. Rád bych se zeptal zkušenějších a prosím o věcnou radu. Pořídil jsem si před 14 dny novou Kawu Versys 650 a rád bych do ní tankoval vysokooktanový benzín Verva100, jelikož s PHM od Benziny mám dlouhodobě dobré zkušenosti co se týká Vervy Diesel a Vervy 100 do mých firmeních vozidel, ale s Vervou100 v mašině nemám zkušenost žádnou.
Mohu s klidným svědomím tankovat do Versyse Vervu100, když má kompersní poměr 10.8 : 1 (DOHC) ???. V manuálu k mašině je uvedeno, že se má používat min. 91 oktanový benzín a vyšší, ale už není uvedeno kolik oktanů je max. přípustné. Nechci tankovat paliva s těma jejich "EURO BIO" přísadama co davaji do klasických 95tek a zasírat tak motor. Trochu vyšší cena Vervy100, mě až tolik netrápí, mám u nich v ramci firemních výhod nějakou množstevní slevu za odběry a jiné bonusy.


Naposledy editováno 14.01.2018 22:55:17

1 reakcí na tento příspěvek Verva100

29.1.2018 v 15:29 | Nahoru | #181
Ivane, proč není dobré nechat baterku připojenou na "inteligentní" nabíječce celou zimu?

Od roku, tuším, 2007, kdy jsem pořídil nabíječku Optimate to jinak nedělám a s baterkou jsem nikdy problém neměl. I v sezoně, když odněkud přijedu, tak připojím baterku na nabíječku a je tam do té doby, než zase někam jedu. Baterku v mojí VTR mám takto už 9 let a pořád je v dokonalé kondici.

Verva100

29.1.2018 v 17:19 | Nahoru | #182
Zkušenost nad zlato , Fido .
Já jsem někde četl, že to prý poškozuje desky akumulátoru,
ale už ani nevím který, jestli + nebo - ...
Každopádně je překvapující zmiňovaná životnost té Tvojí baterky
Prozraď to "sladké tajemství", jaká je to značka

Naposledy editováno 29.01.2018 17:21:18

2 reakcí na tento příspěvek Verva100

29.1.2018 v 17:49 | Nahoru | #183
Ivan2T - Yuasa

A Yuasu jsem měl i v Suzuki V Strom 1000. Když jsem ji v roce 2006 /tu Suzuki/ kupoval, tak bazarista sáhl kamsi pod ponk a vytáhl odsud zaprášenou baterku, která moc důvěry nebudila. Když jsem Sůzu v roce 2015 prodával, byla v ní pořád ta stejná baterka. Udržovaná stejným způsobem, jak v Hondě.

(reakce na) Verva100

29.1.2018 v 18:19 | Nahoru | #184
Fidouš. a IvanDvoutakťák > Potvrzuji, tyhle staré Yuasy originál z provovýroby jsou opravdu dlouhověké. Oproti tomu jejich produkce koupená na krámě stojí už pár let za starou bačkoru

Verva100

29.1.2018 v 21:06 | Nahoru | #185
Toto se prý týká i Varty, která pro auta dělá příslušnou "kvalitu"
a pro motocykly tak jako Yuasa "někde v Ázii z odpadovýho olova" . . .

Naposledy editováno 29.01.2018 21:07:34

(reakce na) Verva100

29.1.2018 v 21:09 | Nahoru | #186

novold píše: Několikrát ověřená osobní zkušenost - V-strom 650, 2006, s Vervou 100 markantní nárůst vibrací ve spektru nejpoužívanějších otáček. Dával jsem pak už jen nádrž na zimu. Jezdit se s tím nedalo.

M800 - 2013 - s vervou v pohodě
XT 660 - s vervou v pohodě

je to asi motorka od motorky


já najel na 650V-Stromu 2011 na vervu 100 cca 3500KM a bez problému
a navíc je krásně "modrý"

(reakce na) Verva100

29.1.2018 v 21:39 | Nahoru | #187

Fidouš. píše: Ivane, proč není dobré nechat baterku připojenou na "inteligentní" nabíječce celou zimu?


Čistě teoreticky - každý vybíjecí a nabíjecí cyklus způsobuje postupnou degeneraci akumulátoru. Počet cyklů, které akumulátor snese, je prostě pevně daný a závisí na konstrukci a technologii. A některé inteligentní nabíječky fungují tak, že hlídají průběžně napětí a když napětí klesne pod nějakou mez, akumulátor dobijí do plných. Tím pádem akumulátor prodělá přes zimu několik zbytečných cyklů.

Ale - je to teoretické vysvětlení a je otázka, jak moc se to na životnosti akumulátoru reálně podepíše. Jiný důvod mě ale nenapadá. Možná to lépe vysvětlí někdo od baterkového fochu.

(reakce na) Verva100

29.1.2018 v 23:06 | Nahoru | #188
IvanDvoutakťák> Díky Ti za požehnání k premiéře po 20 letech. Nejsem technický antitalent a navíc mám něco najeto (mimo moto) taky na "kamionce" atd. Ohledně baterie jsem se dotazoval, jelikož mě prodejce motorky tvrdil, že bych měl baterku v zimní odstávce dobíjet minimálně každých 14 dn., což mě přišlo nějak přehnaně často. Navíc je baterka bez údržbová, tak fakt nechápu, proč lítat každých 14 dnů s nabíječkou, del instrukcí prodejce . No nic, baterku odpojím a dám dobít nějakým tím udžovacím programem a bude vyřešeno. Max. do jara ještě jednou zopakuji jak Ivane píšeš. Co píšeš o ucpání výfuku u dvoutaktu, tak to chápu a má to logiku, jak popisuješ. Doporučuješ ucpat i u čtyřtaktu?? Jo jo, dětičky byli z Kawy vyjevené, jak vyorané myši. Jsem zvědavej na jaře, až jí budu chtít "osedlat" jak budou reagovat. Máš pravdu, vyučovat od útlého mládí je pro ně výhodou včetně neopomenutí vštěpování určitého respektu ke strojům na dvou kolech, což se jim bude určitě hodit. Dnes už to na silnicích bohužel pro "bajkery" tak příznivé, jako kdysi není.

(reakce na) Verva100

30.1.2018 v 05:14 | Nahoru | #189
Fidouš.> Ja se s yuasou nekolikrat spalil, takze za me je to jen predrazeny smejd. Original v motorce, to bylo uplne neco jineho nez kupovana dalsi.

1 reakcí na tento příspěvek Verva100

30.1.2018 v 07:51 | Nahoru | #190
Na kontrolu napětí baterky (i když "bezzátěžového) vyhovuje i ten nejlevnější "multi"tester
z vietnamské tržnice. Podle mého názoru, pokud baterka není uložena za teplot pod nulou,
stačí ji dobít až když napětí klesne níže v rozmezí 12,5 - 12,0 V a samozřejmě v těchto
podmínkách nestartovat.
Co píše Kov potvrzuje informaci, že si výrobci nedovolí dát šmejd do nových bajků, ALE
ta druhovýroba je jedním slovem hrůza ...
Hrůza jsou, bohužel, i ceny těch "pravých" gelovek, NICMÉNĚ jejich výrobci nejspíš
i pro výrobu těch motocyklových, z jejich pohledu "mrňousů", používají stejné materiály i
technologii jako pro "vojenství", kam vzhledem k unikátním parametrům opravdu směřuje
většina jejich produkce. "Zagůglujte" a přečtěte si o bateriích GEL(!) co nejvíc
Já jsem "vsadil" na holandskou LP Landport, která už má v ČR nějakou dobu prodejce ...
http://www.landportb...nd=4&subbrand=27

Naposledy editováno 30.01.2018 08:01:58

Verva100

30.1.2018 v 07:52 | Nahoru | #191
Tak aby nedošlo k omylu, já Yuasu nepropaguju, jen jsem odpověděl na otázku, jakou značku tam mám.
Hlavní hodnota mé odpovědi spočívá v tom, jak s baterkou zacházím a jakou s tím mám osobní zkušenost.

PS - když jsem VTR koupil, tak v ní byla nějaká Toplite, která šla brzy do kytek. Yuasu jsem koupil normálně v kvelbu.

Verva100

30.1.2018 v 08:37 | Nahoru | #192
To není o tom co si výrobce dovolí a nedovolí osadit.
Je to o tom co se prodává v zahraničí a co se prodává v ČR.

Kdo si někdy koupil nějakou třeba elektrostavebnici, diy výrobek apod třeba z ciziny (ne ebay pochopí). Úplně ale naprosto jiná liga všeho, konektory, kabeláže, krabičky, součástky, žádný pajc apod...

Běžte u nás do gesu, nebo k chobotům (gme) 99% součástek je padělek. Přitom za stejnou cenu jako na jiném trhu originál.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Verva100

30.1.2018 v 16:32 | Nahoru | #193
IvanDvoutakťák> Po tom, co jsem se několikrát nakrnul s kupovanou yuasou, tak jsem se pročetl mraky zkušeností lidí s baterkama a nakonec jsem našel a vybral motobatt. Zatím jsem kupoval dvě. Jednu do varadera a jednu do skůtru. Varadero šlo pak do světa, ale do doby než jsem ho prodal, baterka šlapala jak hodinky. Ve skútru baterka funguje taky jak má, je tam asi dva roky, takže zatím jsem spokojený. Až budu nucen příště koupit baterku, nebo kdybych měl radit, tak s klidným svědomím tuhle značku. http://motobatt.cz/o-motobattu/

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Verva100

30.1.2018 v 17:05 | Nahoru | #194

Kov píše: IvanDvoutakťák> Po tom, co jsem se několikrát nakrnul s kupovanou yuasou, tak jsem se pročetl mraky zkušeností lidí s baterkama a nakonec jsem našel a vybral motobatt. Zatím jsem kupoval dvě. Jednu do varadera a jednu do skůtru. Varadero šlo pak do světa, ale do doby než jsem ho prodal, baterka šlapala jak hodinky. Ve skútru baterka funguje taky jak má, je tam asi dva roky, takže zatím jsem spokojený. Až budu nucen příště koupit baterku, nebo kdybych měl radit, tak s klidným svědomím tuhle značku. http://motobatt.cz/o-motobattu/ [/quote]

mottobatt - stejne jako spousta dalsich "modernich" akku, ktere maji krasne parametry - je choulostiva na uplne vybiti = jednou zapomenes zapnuty svetla a je po ni... u kamarada takhle lezi asi 2nebo3 kousky z enduro husqvarny...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Verva100

30.1.2018 v 17:42 | Nahoru | #195
assassin> Když už jsi ten moderátor, nemohl bys přemístít poslední stránku, která je jenom o baterkách, do extra diskuzního tématu? Tady to začalo Vervou a kluci v tom dělají bordel.

Verva100

30.1.2018 v 20:08 | Nahoru | #196
Pravděpodobně se téma *Verva* vyčerpalo a pro informace o baterkách stačí "jít na web",
tak jako konečně pro všechny informace.
Zanedlouho už zase budeme víc v našich garážích, dílnách a pak už i na silnicích
a nebudeme utrácet svůj čas u klávesnic, když je čas především pro nás "dědky"
tak drahocennej, žejo, Beranidlo

(reakce na) Verva100

30.1.2018 v 20:14 | Nahoru | #197

Beranidlo píše: assassin> Když už jsi ten moderátor, nemohl bys přemístít poslední stránku, která je jenom o baterkách, do extra diskuzního tématu? Tady to začalo Vervou a kluci v tom dělají bordel.


Muzu jen mazat :( je fakt, ze jsem k OT přispěl

(reakce na) Verva100

19.2.2018 v 18:29 | Nahoru | #198

Beranidlo píše: Gewo> jedno kolik otáček, do dvoutaktu Vervu. A olej.



No, v mých 67 letech už to o tom oleji do dvoutaktu vím... Se to nějak proslechlo v mých 14+, když jsem dostal první S-22.. novinký. Vervu jezdím v obou BMW i v dvoutaktní Hondě. Někdy i v sekačce.... A naftu v oslíkovi taky od B.

1 reakcí na tento příspěvek Verva100

20.4.2018 v 13:16 | Nahoru | #199
Zdaravím všechny po delší odmlce a rád bych oprašil tot téma. Jak jsem si myslel, že "benál" Verva 100 bude pro mého nového Versyse to pravé ořechové, tak musím uznat, že takto vysoké oktanové číslo asi úplně motoru mé Kawy neprospívá. Jak jsem zde na foru již četl, tak pozoruji v určitých otáčkách vibrace a takové něco jako zvonění. Je sice pavda, že vibrace se projevují jen v určitém spektu otáček a krátkodobě, ale jsou prostě tam. Za prvé je to tochu cítit v heftech, ale hlavně se to projevuje v rozvibrování zrdcátek, tak že je na určitý moment v nich prd vidět. Motorku teprve zajíždím s tím, že točím max.4 až 4.5 tisíc otáček do ujetí prvních 1.500 km. Co myslíte?Jsou vibrace způsobené jen 100 oktan.benzínem a nebo tím, že je motor nový a vše jde motoru ještě ztuha?? Díky za věcné postřehy.

Verva100

20.4.2018 v 13:27 | Nahoru | #200
I u dodavatelů Vervy 100 může dojít k nějakýmu "zaprasení", ale vyšší oktančíslo jen těžko
může způsobit problém, o kterém se zmiňuješ .
Je to "piplačka", ale vzhledem k tomu, že zajíždíš "novase", doporučuju vypustit nádrž
a naplnit jiným benzinem (Natural 95 ?), jestli problém bude trvat !

Verva100

20.4.2018 v 13:40 | Nahoru | #201
Také mě to napadlo, ale odsávat nádrž se mě moc nechce. Určitě bych si loknu fuj. Mám půl nádrže 100ky a tak zkusím dotankovat 95tkou a pak dát celou nádrž 95tky a uvidím, zda se projeví změna. Ještě uvidím, ale dík Ti.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Verva100

20.4.2018 v 14:17 | Nahoru | #202

Zdenál1974 píše: Zdaravím všechny po delší odmlce a rád bych oprašil tot téma. Jak jsem si myslel, že "benál" Verva 100 bude pro mého nového Versyse to pravé ořechové, tak musím uznat, že takto vysoké oktanové číslo asi úplně motoru mé Kawy neprospívá. Jak jsem zde na foru již četl, tak pozoruji v určitých otáčkách vibrace a takové něco jako zvonění. Je sice pavda, že vibrace se projevují jen v určitém spektu otáček a krátkodobě, ale jsou prostě tam. Za prvé je to tochu cítit v heftech, ale hlavně se to projevuje v rozvibrování zrdcátek, tak že je na určitý moment v nich prd vidět. Motorku teprve zajíždím s tím, že točím max.4 až 4.5 tisíc otáček do ujetí prvních 1.500 km. Co myslíte?Jsou vibrace způsobené jen 100 oktan.benzínem a nebo tím, že je motor nový a vše jde motoru ještě ztuha?? Díky za věcné postřehy.


A není to normální projev této motorky? Nebo jsi už jezdil na stejné motorce a ta se chovala jinak?

2 reakcí na tento příspěvek Verva100

20.4.2018 v 14:28 | Nahoru | #203
Hosu, ta Verva 100 to je uvedeno v MONech a nebo RONech?

(reakce na) Verva100

20.4.2018 v 14:58 | Nahoru | #204
mito7> jel jsem na naháčovi od Kawy se stejnou koncepci motoru 650, jen starší rok výroby. Vzhledem k rozdílnému roku výroby se to bude lišit možná mapou motoru, ale jsou prý jinak stejné. Na náhačovi jsem vibrace defakto necítil.

(reakce na) Verva100

20.4.2018 v 14:59 | Nahoru | #205
spalovac> tak to ti nepoví. Nevím, ale zkusím zjistit.

(reakce na) Verva100

20.4.2018 v 17:05 | Nahoru | #206
spalovac> Ešte som nevidel (v našich končinách) niekoho používať iné číslo ako z výzkumnej metódy... I keď vraj v normách je motorová.

Verva100

20.4.2018 v 17:18 | Nahoru | #207
100 oktanem se vibrace vždy sníží. Buď to poznáš, nebo ne, ale v případě natankování vyššího než požadovaného to nemůže začít vibrovat.

Tomu nevěřím

Naposledy editováno 20.04.2018 17:18:50

1 reakcí na tento příspěvek Verva100

20.4.2018 v 18:00 | Nahoru | #208
" Míchat " považuju za nejhorší pokus !
Existují přece v prodejnách autopříslušenství hadička s "mačkacím balonkem" uprostřed
právě k takovémuto nasátí (bez použití ústní dutiny v hubě) a vypouštění nádrže , ne !!???
Jestli ale je ti líno zajet k pumpě s kanystříkem pro pár litrů jinýho benzinu, než Verva 100
co máš v nádrži , tak to pak je těžký . . .

Naposledy editováno 20.04.2018 18:02:21

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Verva100

20.4.2018 v 18:02 | Nahoru | #209

IvanDvoutakťák píše: " Míchat " považuju za nejhorší pokus !
Existuje přece v prodejnách autopříslušenství hadička s "mačkacím balonkem" uprostřed
právě k takovémuto nasátí (bez použití ústní dutiny v hubě) a vypouštění nádrže , ne !!???
Jestli ale je ti líno zajet k pumpě s kanystříkem pro pár litrů jinýho benzinu, než Verva 100
co máš v nádrži , tak to pak je těžký . . .

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Verva100

20.4.2018 v 23:50 | Nahoru | #210
IvanDvoutakťák> Neboj, nedalo mě to a líno mě nebylo. Hned odpoledne jsem vzal pumpičku s nadobkou, co mám od Mounfieldu (či jak se to píše) na odsávání mot.oleje ze sekačky , kterou jsem z nádrže odsál víceméně všechnu Vervu 100. Nechal jsem v nádrži pouze na dojetí k Benzině 15 km cca. 3 litry. Na benzině jsem pak dotankoval plnou nádrž 95. Hned po ujetí pár stovek metrů to bylo fakt znát. Vícemnéně žádné vibrace ani "cinkavý zvuk. Klidnější chod motoru s plynujejším zátahem a bez poškubávání atd. Očividně Verva 100 tomuto motoru nesvědčí a to jsem si myslel opak. Hold budu tankovat 95ku a 100ku dávat jen na zazimování, jak už tady na fóru již bylo několikrát zmíněno a dilema bude vyřešeno. Akorát nevím čím trochu eliminovat bio sajrajt co obsahují benzíny s nižším cetanovým číslem, než 98 a 100 ???
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Versys/ Nx / NC [1, 2] Kawasaki Versys 650, Honda NC 750X, Honda NX500 HALLU 54 26.3.2024 v 20:03 TomasNBK
Držák mobilu [1, 2] Kawasaki Versys 650 Ameral 41 24.3.2024 v 18:10 Radek_S
Připojení navigace Kawasaki Versys 650 Kuba1369 8 14.3.2024 v 10:57 PD5
Nolan n100-5 Kawasaki Versys 650 jandam 26 12.3.2024 v 23:14 Duchodcee
Dodatečné ceny u dealera Kawasaki Versys 650 MartyFox 14 10.3.2024 v 20:21 Ubrus1


TOPlist