globalmoto_duben_nolan





Téma: Verva100
14.1.2018 v 22:44
Zdravím všechny příznivce jedné stopy,
jsem tady na webu motorkari.cz novým členem(první příspěvek) a také víceméně motorkářský začátečník (15 let pauza)a tak se předem omlouvám za případné nijance v založení tematu atd. Rád bych se zeptal zkušenějších a prosím o věcnou radu. Pořídil jsem si před 14 dny novou Kawu Versys 650 a rád bych do ní tankoval vysokooktanový benzín Verva100, jelikož s PHM od Benziny mám dlouhodobě dobré zkušenosti co se týká Vervy Diesel a Vervy 100 do mých firmeních vozidel, ale s Vervou100 v mašině nemám zkušenost žádnou.
Mohu s klidným svědomím tankovat do Versyse Vervu100, když má kompersní poměr 10.8 : 1 (DOHC) ???. V manuálu k mašině je uvedeno, že se má používat min. 91 oktanový benzín a vyšší, ale už není uvedeno kolik oktanů je max. přípustné. Nechci tankovat paliva s těma jejich "EURO BIO" přísadama co davaji do klasických 95tek a zasírat tak motor. Trochu vyšší cena Vervy100, mě až tolik netrápí, mám u nich v ramci firemních výhod nějakou množstevní slevu za odběry a jiné bonusy.


Naposledy editováno 14.01.2018 22:55:17

Verva100

15.1.2018 v 17:26 | Nahoru | #31
Pokud chcete čistší motor pak berte u Benziny N95 s aditivama nebo kupte jen ty aditiva a přidávejte. Viz články zde a zde.
PS: Jinak teda já kdykoliv vzal Vervu 100, tak hrozně smrděla.

Naposledy editováno 15.01.2018 17:28:36

(reakce na) Verva100

15.1.2018 v 18:17 | Nahoru | #32

Creck píše: Netron> Ja ti nikdy nikoho nepotkal kdo by mel po zime problem neco nastartovat

Sam nechavam benzin v pile, krovinaku (2t) ,sekacce, motorce a nikdy se mi nestalo ze by to po zime melo problem.



Yamahu TRX 850 jsem po zimě nikdy nenastartoval.Dokud jsem nevypustil karbce.A podle poničených hlav šroubů to dělali i předchozí majitelé.

3 reakcí na tento příspěvek Verva100

15.1.2018 v 18:48 | Nahoru | #33
No, já myslím, že je hlavně důležité věřit tomu, že v té Vervě fakt žádné biosračky nejsou a že ta motorka s tím lépe jede...všechno je to o víře : )))

(reakce na) Verva100

15.1.2018 v 18:55 | Nahoru | #34

2stroke píše: No, já myslím, že je hlavně důležité věřit tomu, že v té Vervě fakt žádné biosračky nejsou a že ta motorka s tím lépe jede...všechno je to o víře : )))



Souhlas, ver a vira tva ti nastartuje motor.

Navic ze by polaci delali nejkvalitnejsi benzin v CR, tomu proste ani vira nepomaha

(reakce na) Verva100

15.1.2018 v 18:57 | Nahoru | #35

2stroke píše: No, já myslím, že je hlavně důležité věřit tomu, že v té Vervě fakt žádné biosračky nejsou a že ta motorka s tím lépe jede...všechno je to o víře : )))


Pokud jsem četl správně, tak Benzina do Vervy cpe aditiva od VIFu.

Já to na běhu motorek/auta nepoznám, možná motorka má trochu klidnější volnoběh, ale opravdu to poznám na jarních startech, startech po delší odstávce. Od té doby, co cpu Vervu do plynoauta, nemám problémy se vstřikovačema a škubáním při jízdě na benzín...a to jsem nic nečistil, prostě jsem dal Vervu a hopsal, dokud to nepřestalo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Verva100

15.1.2018 v 19:08 | Nahoru | #36

maški píše: gio9> jo jo, výkřik do tmy, řekni, konkretně v čem je horší benzín z našich rafinerií (výroba, složky, sklady, co já vím) - pro ostatní, nemluvím o benzínu u pumpy, takže nekamenujte mě ))



nechám si to pro sebe :o)
...otázka autora zní ..je Verva ok?...říkám ano
jak a kde Verva ´´vzniká´´...to není téma

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Verva100

15.1.2018 v 19:38 | Nahoru | #37

gio9 píše:
jak a kde Verva ´´vzniká´´...to není téma


no mě by to třeba zajímalo-alespoň rámcově...

Verva100

15.1.2018 v 20:17 | Nahoru | #38
Bezvodý líh v "bio" benzínu časem absorbuje vhkost a způsobuje korozi všeho kovového v palivové soustavě - oceli, zinku, mosazi, hliníku. "Bio" je velmi nestabilní v porovnání s benzínem, a dříve se uvolňují neodstranitelné pryskyřičné úsady. Po potřísnění kůže pálí bio jak čert a smrdí to týden, umýt nejde. Verva krásně voní, neštípe na kůži a jde umýt třeba jarem. Stačí? Mě ano, abych BA95 už netankoval. V nouzi a na delší trase se ho samozřejmě nebojím, ale mít to svinstvo v nádrži dva týdny už nechci. Ani v autě.
Výkon motoru se použitím Vervy nezvýší, protože má stejnou výhřevnost. Respektive ve stechiometrické směsi ve vzduchem je u Vervy míň paliva než ve směsi s lihobenzínem, takže motor s lambda sondou může vykazovat na Vervu menší výkon, než stejný motor na lihobenzín. Pak záleží na kvalitě spalování, jak moc paliva se využije. Takže na brzdě není přínos ve výkonu patrný. Co je ale nerozporovatelné, jsou výsledky z emisí. Na BA95 jsem měl na Mazdě 1,8l (1998) výsledek CO:
160k km - 0,15% volnoběh / 0,13% zvýšené ot.
185k km - 0,16% volnoběh / 0,09% zvýšené ot.
a teď na Vervu
210k km - 0,03% volnoběh / 0,004% (čtyři tisíciny) zvýšené ot.
Nebo se snad po 200 tisících kilometrech konečně zaběhnul katalyzátor? Vše je měřené na jedné stanici, bez zprostředkovatele.

(reakce na) Verva100

15.1.2018 v 20:39 | Nahoru | #39
2stroke> naprostou jistotu asi neziskas nikdy. Ze tam nejsou biosracky mi kdysi odepsal technicky reditel Benziny.

1 reakcí na tento příspěvek Verva100

15.1.2018 v 21:07 | Nahoru | #40
Ahoj, tak trochu negace 😀 že není vše super....Jediný problém co mě napadá je pomalejší dohořívani smesy v motoru. Vyšší OČ znamená vyšší odolnost proti samozápalům - detonačnímu spalování. Když je OČ vyšší než má, prohořívá benzínová směs v daných podmínkách motoru pomaleji a dohořívá v době, kdy již má být spálena a otvírá se výfukový ventil. To mimo jiné způsobuje přehřívání výfukového ventilu, potom přehřívání dna pístu, a od toho se odvíjí další. Takže hned se nic nepozná, ale motor trpí. To je opravdu jen okrajově, to základní.

Proto 100 oktan dávám jenom přes zimu jinak 95 a VIF aditivum a ok.

Pajas

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Verva100

15.1.2018 v 21:16 | Nahoru | #41

fockewulf píše: no mě by to třeba zajímalo-alespoň rámcově...



No delaji to polaci, tak podle me v nejakem sklepe nebo garazi daleko za mestem z krysich bobku, hadich kuzi a netopyrich usi

Ale delam si prdel, taky ji sem tsm beru

(reakce na) Verva100

15.1.2018 v 22:58 | Nahoru | #42
takjanevim> v tom problém není. Motorka je nová, tak že žádné rozpouštění karbonu atd. nehrozí. Dík za poznatek.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Verva100

15.1.2018 v 23:00 | Nahoru | #43

Creck píše: No delaji to polaci, tak podle me v nejakem sklepe nebo garazi daleko za mestem z krysich bobku, hadich kuzi a netopyrich usi

Ale delam si prdel, taky ji sem tsm beru

V ČR je Verva 100 momentálně z Rakouska, stejně stejně jako Maxxmotion u OMV, Racing u Shellu a BA98 u EuroOilu. Tyhle benzíny jsou stejné, liší se jen aditivy.
Ve Vervě v Polsku u Orlenu je polská 98 s normálním ethanolem, a ta nemá 100 oktanů. Ale chystá se už i výroba 100 oktanového benzínu v ČR, takže jsem zvědavý, jak to s ní dopadne ohledně ethanolu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Verva100

16.1.2018 v 07:32 | Nahoru | #44

Rooks píše: Ahoj, tak trochu negace 😀 že není vše super....Jediný problém co mě napadá je pomalejší dohořívani smesy v motoru. Vyšší OČ znamená vyšší odolnost proti samozápalům - detonačnímu spalování. Když je OČ vyšší než má, prohořívá benzínová směs v daných podmínkách motoru pomaleji a dohořívá v době, kdy již má být spálena a otvírá se výfukový ventil. To mimo jiné způsobuje přehřívání výfukového ventilu, potom přehřívání dna pístu, a od toho se odvíjí další. Takže hned se nic nepozná, ale motor trpí. To je opravdu jen okrajově, to základní.

Proto 100 oktan dávám jenom přes zimu jinak 95 a VIF aditivum a ok.

Pajas



No to mě může napadnot taky ledacos a když tomu dám trochu logiky, tak to taky zní pravděpodobně. Oni i naši politici hovoří všichni logicky a věrohodně a přitom si úplně protiřečí, tak kde je pravda ? Jaksi nechápu, že benzín o vyšším OČ by měl pomaleji prohořívat ve směsi !!!! Tvoje logické uvažování má určitou logiku, ale asi tomu tak nebude.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Verva100

16.1.2018 v 07:50 | Nahoru | #45

pozdnímíza píše: No to mě může napadnot taky ledacos a když tomu dám trochu logiky, tak to taky zní pravděpodobně. Oni i naši politici hovoří všichni logicky a věrohodně a přitom si úplně protiřečí, tak kde je pravda ? Jaksi nechápu, že benzín o vyšším OČ by měl pomaleji prohořívat ve směsi !!!! Tvoje logické uvažování má určitou logiku, ale asi tomu tak nebude.



ze ruzne chemicke slouceniny hori ruznou rychlosti asi vis ne? to ze se do 100okt benzinu pridava sloucenina co zabrani samozapaleni, taky ok? no a ze ta sloucenina zpusobi, ze smes hori pomaleji - to ti prijde nepravdepodobne? zvlast kdyz to co je tam "navic" ma necemu "zabranit" nebo neco "zpomalit"? (detonace je hodne zjednodusene hodne rychle horeni)

Verva100

16.1.2018 v 08:40 | Nahoru | #46
Za mě Verva 100 ok, ale stačí 98 okt nebo třeba adit. benzín maxxmotion 95 od OMV..

(reakce na) Verva100

16.1.2018 v 08:51 | Nahoru | #47

assassin píše: ze ruzne chemicke slouceniny hori ruznou rychlosti asi vis ne? to ze se do 100okt benzinu pridava sloucenina co zabrani samozapaleni, taky ok? no a ze ta sloucenina zpusobi, ze smes hori pomaleji - to ti prijde nepravdepodobne? zvlast kdyz to co je tam "navic" ma necemu "zabranit" nebo neco "zpomalit"? (detonace je hodne zjednodusene hodne rychle horeni)



Jo Assasine to beru, ale že by používání vysokooctanového benzínu mělo nějaký významný vliv na jak se domnívá Rooks "To mimo jiné způsobuje přehřívání výfukového ventilu, potom přehřívání dna pístu, a od toho se odvíjí další. Takže hned se nic nepozná, ale motor trpí." to mi už moc nepřipadá ?

Naposledy editováno 16.01.2018 08:52:43

Verva100

16.1.2018 v 08:52 | Nahoru | #48
Já to tady už nějaký den sleduji a musím napsat,že jsem vypozoroval že je to o kvalitě paliva jako takové. Kolikrát jsem vzal lepší benzín (myslím tím Vervu,VPower Racing,OMV Premium a pod) a ne pokaždý ta motorka jela líp,nebo měla lepší chod motoru a podobně. Spíš jela hůř. Ale úplně stejně je to u obyčejné BA95. Takže mám vypozorováno,že zhruba jedna třetina od lepších benzínů a i jedna třetina obyčejných benzínů stojí za hovno. Naposled mě motor koktal minulý rok na Slovensku,kde jsem v Komárně nabral plnou Shel Vpower Racing (píšou,že to má víc jak 100 oktanů,přesné číslo teď nevím) a motorka jela na prd. Když jsem to pak v Brně dorazil obyčejnou 95kou,tak se to zlepšilo. A stejně tak jsem kolikrát nabral 95 a musel jsem to dolít vysokooktanovým benzínem,protože ten motor "kokrhal".
Akorát v Řecku na Zakyntosu,když už tam musím tankovat,tak se snažím vzít vysokooktanový benzín vždy,protože ta 95 tam není 95,ale něco slabšího. Motorka jede vždy blbě,motor jede nepravidelně,nemá sílu a má větší spotřebu. Údajně někdo říkal,že ten benzín do lodních motorů nepotřebuje tolika oktanů,tak tam berou jako obyčejný benzín s nižším oktanovým číslem. Ale to mám jen z doslechu,takže nemůžu říct,jestli to tak opravdu je.

Verva100

16.1.2018 v 08:54 | Nahoru | #49
jinak bioethanol není nic jiného než odvodněný líh. dělá se to hlavně jako vedlejší produkt při vyrobě cukru. Jinak taky z brambor,obilí ...atd. Odvodňuje se protlačením přes molekulární síto. (taková modelína) , následně se ještě ve fabrice znehodnotí čistým benzinem, aby se to nedalo zpětně uvést do formy, kdy se to dá chlastat. Nic se do toho nepřidává. Jediný co by mohlo mít nějaký vliv je skladování pod dusíkem, ale to bude běžná praxe i u benzinu v rafinerii. Poměr benzin/ethanol se míchá hlavně podle aktuální ceny ropy. Minimálně však 2 procenta a možná byla změna kterou jsem neregistroval na 5 procent. Vím že rafinérka přidává v reálu 8-10 procent. Ethanol není levnější, jen je osvobozen od SD. Verva bude mit pravděpodobně jen tvrdší normu na čistotu a nějaké adetiva. čekal bych že pokud se benzin odpaří z časti z karbecu tak adetiva zůstanou
To by mohla bejt ta břečka, co tam potom zůstane. Nic nevypouštím v ničem. Točím dokud to nechytne. Hulí to trochu ale jak se to ohřeje, je to OK. Mám ve všem jen N95. Jen starej 1203 karbec se mě zanáší, ale to může bejt klidně bordel na trase

Naposledy editováno 16.01.2018 08:58:42

2 reakcí na tento příspěvek Verva100

16.1.2018 v 09:02 | Nahoru | #50
verva 100 je obchodní (trochu klamavý)název.Ve skutečnosti má jen 98 oct.Dováží se z Rakouska a měla by být bez biosložek.Do motorky to dávám taky.Jede to pěkně a píst je ůplně čistej,bez nápeků oleje.za mě

Verva100

16.1.2018 v 09:07 | Nahoru | #51
Na N98 a na Vervu 100 mám v autě najeto cca 70tis.km a max.spokojenost.Dokonce motor přestal brát olej
A po tom co mi N95 zalepila karbece na motorce tak Vervu beru i do ní a je klid.

(reakce na) Verva100

16.1.2018 v 09:08 | Nahoru | #52

milan10 píše: verva 100 je obchodní (trochu klamavý)název.Ve skutečnosti má jen 98 oct.Dováží se z Rakouska a měla by být bez biosložek.Do motorky to dávám taky.Jede to pěkně a píst je ůplně čistej,bez nápeků oleje.za mě



Nemůže být bez bio. Nařizuje to zákon, který platí v celé EU

Verva100

16.1.2018 v 09:12 | Nahoru | #54
No právě ten karbon co se usazuje na ventilech, pístu a spalovacím prostoru hlavy motoru z těch biosložek v palivu by mohl být to hlavní, co dnes může způsobovat detonační spalování a taky následné ničení motoru. Pokud je toho karbonu větší vrstva, tak by mohl způsobovat ty detonační samozápaly. Samozřejmě je to ode mne taky jen tzv. logická úvaha ???

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Verva100

16.1.2018 v 09:22 | Nahoru | #55

Netron píše: https://www.novinky.cz/ekonomika/110541-biopaliva-se-zacnou-pridavat-do-pohonnych-hmot-az-pristi-rok.html



Jo to platí, to je ale 10 roků starý článek a navíc říká, že ne v každém benzínu musí být povinně přimíchaná biosložka, ale v globální výrobě benzínu se výrobce musí např. dnes dostat do těch 5-ti procent biosložky. Např. VERVA 100 nic a Natural 95 třeba i 8 procent . A když se sečte objem všech vyráběných benzínů a vydělí tou přimíchanou biosložkou, tak na průměrný vyrobený litr jakéhokoliv benzínu, musí vyjít dnes těch 5 procent biosložky.

Naposledy editováno 16.01.2018 09:23:57

(reakce na) Verva100

16.1.2018 v 09:42 | Nahoru | #56

petrprochazka píše: ..... bez "bio sraček" si dovolím nesouhlasit, to bylo možná dříve když měli výrobci na vybranou, teď se to musí přimíchávat (dle mých informací) do všeho rovným dílem. Dříve právě výrobce neměl povinnost to dávat všude ale jenom na určitý podíl paliv.....



Můžeš prosím tě tuto informaci něčím podložit??? Docela by mě to zajímalo.

Měl jsem za to, že stále platí, že u benzínu je myslím (nebo minimálně dříve bylo) max. přípustných 5,0 % daných technickou normou na odebraný vzorek a 4,1% musí dodavatel paliv (nikoliv prodejce) splnit za rok v celém spektru svých paliv, tedy klidně i prodejem E85. U nafty tuším je (či bylo) 7,0% daných normou a 5,0% bio potřeba splnit. Proto si třeba Čepro jakožto docela významný dodavatel paliv může dovolit na svých čerpačkách (EuroOil) nabízet bezbio naftu a i benzín u nich dle dodáváků bývá údajně někde mezi 1-3% a těm pěti se blíží jen výjimečně, aniž by se tím teda nějak chlubili, což je u klasické 95 docela unikát...

Jestli teda nastala změna, tak jsem ji nezaznamenal. Proto prosím, doložit Díky

(reakce na) Verva100

16.1.2018 v 09:50 | Nahoru | #57

pozdnímíza píše: ...Např. VERVA 100 nic a Natural 95 třeba i 8 procent....



Chlapi, sakra, nemystifikujete tady tak náhodou? A nebo se to už tak změnilo??? Technická norma už u Naturalu 95 jakože dovoluje 8% bioethanolu??? Doložit prosím! Díky. V plánu je sice bohužel E10, tzn. že se bude i u nás (jako např. ve Francii apod.) prodávat Natural s 10% bio, ale to je zatím jen ve výhledu, pokud vím....

TAKŽE DOLOŽIT PROSÍM!!!

Verva100

16.1.2018 v 10:00 | Nahoru | #58
Vo v ČR bežne používanom benzíne E5 je maximálny podiel biozložky 5%, tým sa dosť limituje, koľko benzínu bez biozložky možno predať. Minimum nie je 5%, ale niečo nad 4%, takže určitá rezerva tam je; navyše sa to dá vyrovnať E85-kou, lenže koľko ľudí má autá na FlexiFuel? Ford nejaké predával, ale pokiaľ viem, proste sa neuchytili. Benzíniek s E85 je tiež minimum. To sa môže o pár rokov zmeniť, počul som o benzíne E10 (10% biozložky), ale nie som si istý, či to je už "upečené". Asi áno. Predpokladám, že sa zároveň s tým zmení i minimum, aby tak primäli benzínky E10 aj používať, ale to je čiste moja špekulácia.

Čo sa týka biozložiek, prakticky všetky negatívne efekty sú pripisované bioliehu (alebo liehu obecne), ktorý sa používa v lacnejších benzínoch. Vo vysokooktánových sa používajú ETBE, ktoré sa z liehu vyrábajú, majú ešte vyššie oktánové číslo, no aj viac stoja.

2 reakcí na tento příspěvek Verva100

16.1.2018 v 10:09 | Nahoru | #59
Metric, jen jsi v podstatě zopakoval a potvrdil to, co jsem napsal. Trošku jsem se o to dříve zajímal, ale třeba je nějaká změna, o které nevím. Proto chci od kluků, ať to věrohodně doloží.

Jinak to je zase jen další mystifikace, demagogie, která bohužel internetovým diskuzím vládne webem skrz na skrz!

Verva100

16.1.2018 v 10:11 | Nahoru | #60
tady je kus :
E5 je prakticky dnes každé palivo, honosící se označením Natural 95, jelikož EU předepisuje přídavek zhruba takového množství ethanolu do benzínu s tím, že hranice je někde na 7%. Podle rozsáhlých výzkumů E5 může baštit každý motor bez ohledu na stáří a typ. Proti čistému N95 se zvýší spotřeba asi o 1,5%, což je na hranici laické měřitelnosti. Problém tohoto paliva je citlivost na obsah vody, stačí překročit jedno hmotnostní procento a líh se od benzínu oddělí.
Tady je zdroj: http://skoda.panda.cz/clanek.php?id=496
Celkem dobrý čtení
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Versys/ Nx / NC [1, 2] Kawasaki Versys 650, Honda NC 750X, Honda NX500 HALLU 54 26.3.2024 v 20:03 TomasNBK
Držák mobilu [1, 2] Kawasaki Versys 650 Ameral 41 24.3.2024 v 18:10 Radek_S
Připojení navigace Kawasaki Versys 650 Kuba1369 8 14.3.2024 v 10:57 PD5
Nolan n100-5 Kawasaki Versys 650 jandam 26 12.3.2024 v 23:14 Duchodcee
Dodatečné ceny u dealera Kawasaki Versys 650 MartyFox 14 10.3.2024 v 20:21 Ubrus1

TOPlist