Téma: Verva100
14.1.2018 v 22:44
Zdravím všechny příznivce jedné stopy,
jsem tady na webu motorkari.cz novým členem(první příspěvek) a také víceméně motorkářský začátečník (15 let pauza)a tak se předem omlouvám za případné nijance v založení tematu atd. Rád bych se zeptal zkušenějších a prosím o věcnou radu. Pořídil jsem si před 14 dny novou Kawu Versys 650 a rád bych do ní tankoval vysokooktanový benzín Verva100, jelikož s PHM od Benziny mám dlouhodobě dobré zkušenosti co se týká Vervy Diesel a Vervy 100 do mých firmeních vozidel, ale s Vervou100 v mašině nemám zkušenost žádnou.
Mohu s klidným svědomím tankovat do Versyse Vervu100, když má kompersní poměr 10.8 : 1 (DOHC) ???. V manuálu k mašině je uvedeno, že se má používat min. 91 oktanový benzín a vyšší, ale už není uvedeno kolik oktanů je max. přípustné. Nechci tankovat paliva s těma jejich "EURO BIO" přísadama co davaji do klasických 95tek a zasírat tak motor. Trochu vyšší cena Vervy100, mě až tolik netrápí, mám u nich v ramci firemních výhod nějakou množstevní slevu za odběry a jiné bonusy.

Naposledy editováno 14.01.2018 22:55:17
Předchozí
1 2 3 4 5 6 7... 9
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Verva100

14.1.2018 v 22:51 | Nahoru | #1
jasne, ja taky leju stovku do motorky a jak rikas, melo by tam bejt min ten bio sajrajtu

1 reakcí na tento příspěvek Verva100

14.1.2018 v 23:00 | Nahoru | #2
Čím lepší palivo, tím líp. Když tam budeš lít jen vervu a ostatní prémiová paliva motorka "bude jen ráda" protože budou bez biobordelů.

(reakce na) Verva100

14.1.2018 v 23:02 | Nahoru | #3
K660S> Díky, 100 ti asi výkonu moc nepřidá, ale není tam ten bio "sajrajt" V něktrých motorkách prý 100 oktanů dělá neplechu. Koukám, že jsi z Pičína. Pokud je to Pičín u Příbramně, tak jsme Vám nedávno v obecní hasičárně realizovali novou podlahu

Verva100

14.1.2018 v 23:08 | Nahoru | #4
Výkon to nepřidá , ale nic tím nepokazíš . Většinou vervu tankuju Vervu na zimu kvůli absenci biosraček .

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Verva100

14.1.2018 v 23:12 | Nahoru | #5
díky, ty osobně tankuješ 100 oktanové benzíny do mašiny a vše v pohodě?? Četl jsem tady na foru, že některé motory 100 oktanů moc dobře neberou. Např. detonace, kolísání volnoběhu, horší starty atd. Prý záleží na kompresním poměru, ale to já neumím posoudit, zda ten u mé motorky je ten vyhovující pro tankování 100vkového benálu.

(reakce na) Verva100

14.1.2018 v 23:25 | Nahoru | #6
Zdenál1974> hah to nejsem, ale za to sem paranoidni, takze Picin byla jasna volba jinak ja ti muzu rict, ze v tom mym prekonovanym jednobuchu je ta stovka celkem znat, lip mi to startuje, hlavne za tepla a necuka to a jede to lip proste. zkus to a uvidis, nic tim nezkazis

(reakce na) Verva100

14.1.2018 v 23:57 | Nahoru | #7
Zdenál1974> Vysokooktanovej benzín je právě odolnej detonacím , kdy směs z "běžnýho" paliva detonuje před zapálením jiskrou , kvůli zahřátí vysokým tlakem při stlačení .

1 reakcí na tento příspěvek Verva100

15.1.2018 v 05:51 | Nahoru | #8
Verva 100 je dobrá volba ,páč ji naštěstí nevyrábíme v našich rafineriiích :o)...je to dobrej benzin ,stejně jako vysokooktanovej Shell (vlastní aditiva ,benzin z našich rafinerií)

(reakce na) Verva100

15.1.2018 v 07:58 | Nahoru | #9
Zdenál1974> Zkušebně jsem nalil 100 octan do Warriora a asi to nebyl nejlepší nápad. Připadá mi, že se zvýšily vibrace. Jasně, Warrior sebou mlátí i při 95, ( motor, nádrž ), ale teď se to přeneslo i na řiditka a stupačky.
Možná je to jen můj pocit.

Verva100

15.1.2018 v 08:14 | Nahoru | #10
100ka je vždy lepší jak 95, už jen kvůli bio sračkám, 100 dělá míň samo zápalů a je taky vhodnější pro motory kde je větší komprese. Co se týče výkonu, někde jsem viděl test ještě kdysi v ČMN, kde testovali různé motorky a různé paliva a následně na brzdě a na nějakém supersportu to dělal skoro 2 koně, ale jestli ten test byl jen jako reklama na benzín, tak to vyvrátit nemůžu. Jinak taky leju vervu, ze všechn paliv mi přijde že je pro můj motor nejlepší, na stříkačce to není tak znát, ale kdysi na FZS 600 kde byl ještě karbec to bylo dost znát jestli 95 nebo 100, prostě motor tolik necukal.....

1 reakcí na tento příspěvek Verva100

15.1.2018 v 09:47 | Nahoru | #11
Několikrát ověřená osobní zkušenost - V-strom 650, 2006, s Vervou 100 markantní nárůst vibrací ve spektru nejpoužívanějších otáček. Dával jsem pak už jen nádrž na zimu. Jezdit se s tím nedalo.

M800 - 2013 - s vervou v pohodě
XT 660 - s vervou v pohodě

je to asi motorka od motorky

Verva100

15.1.2018 v 09:49 | Nahoru | #12
Oktanové číslo vyjadřuje odolnost proti samozápalům - detonacím. Pokud nemáš vysoký kompresní poměr, tak palivo nevyužiješ, ale ničemu nevadí. Čistě teoreticky by díky nepřítomnosti lihu mohl být nepatrně vyšší výkon díky vyšší výhřevnosti (benzín má vyšší energetickou hustotu, než líh), ale není to nic, co by mohl kdokoli jakkoli poznat. Tankovat to každopádně můžeš, ničemu tím neublížíš, ale ani nijak neprospěješ (kromě pocitu). Jediné, co bude mít "prémiový" benzín lepší, je vyšší obsah aditiv a tudíž i čistících složek. Byť tedy podle testů to nemusí být vždycky pravda (kdysi netem koloval test světa motorů, kde některé "prémiové" benzíny vykazovaly stejný obsah aditiv, jako obyčejná N95).

S oktany je to jako s indexem rychlosti pneu - když koupíš vyšší číslo, tak sice guma vydrží vyšší rychlost, ale motorka rychleji nepojede. Efekt oktanů pro motor je totožný

Verva100

15.1.2018 v 10:01 | Nahoru | #13
Když jsme v různých Tramtáriích tankovali nízkooktanové benzíny do TA/AT (komprese 9 - 9,5), motor byl sice tupější, ale snesl daleko menší otáčky. Zejména na vyšší kvalty se dalo jezdit už od 2.500 ot/min, kdy při těchto otáčkách na běžný N95 motor vyskočí z rámu.

Tady asi vidím tu "nepoužitelnost" V-stroma 650 s Vervou 100. Kdybych byl zvyklý s TA/AT jezdit na 86 nebo 91 a potom natankoval 95, také by mi přišlo, že motorka najednou vibruje a nedá se na tom jezdit.

Verva100

15.1.2018 v 10:27 | Nahoru | #14
Já dávám vervu do všeho... XL 305R (tam je dokonce v manuálu, že min. 96 okt benzín), mustang, fréza, motorovka, křoviňák, akorát v Jawě 350/640 to fakt víc vibruje... Jinak lepší starty u všeho, absence bio sraček a dýl vydrží "čerstvej"... Taky je takovej kultivovaňejší chod motoru s Vervou... Koníky to určitě nepřidá, ale o to mi určitě nejde.

Verva100

15.1.2018 v 10:58 | Nahoru | #15
Měl jsem po ní čistější motor(říkal mechanik při kontrole) a ždibec nižší spotřebu. Výhoda pro ty co jezdí jen občas-neobsahuje biosračky.

3 reakcí na tento příspěvek Verva100

15.1.2018 v 14:19 | Nahoru | #16
klidně jezdi, ničemu to moc nepomůže ale ani neuškodí. je v ní víc aditiv ale vyší oktany (čili vyší bod vzplanutí) nevyužiješ. jinak s tím že je bez "bio sraček" si dovolím nesouhlasit, to bylo možná dříve když měli výrobci na vybranou, teď se to musí přimíchávat (dle mých informací) do všeho rovným dílem. Dříve právě výrobce neměl povinnost to dávat všude ale jenom na určitý podíl paliv využít určitý poměr lihu, takže běžná paliva se "osolila" a prémiová se pyšnila že neobsahují líh.

Mimo jiné to potvrzuje co píš přímo benzina na stárnkách - http://www.vervapaliva.cz/

"Prémiový automobilový benzin VERVA s oktanovým číslem 100 byl vyvinut s cílem zlepšit výkon motoru, speciálně u vozů s vyšším kompresním poměrem, automobilů vyšší luxusní třídy a vozidel uplatňujících sportovní charakter jízdy. Také je vhodný pro výkonné sportovní motocykly a pro malá sportovní letadla.
Při vzniku tohoto vysokooktanového paliva byla použita nová speciální receptura aditivace a moderní typy přísad, které výrazně snižují třecí ztráty a mají příznivý vliv na zvýšení výkonu motoru.
Speciální receptura aditiva benzinu VERVA 100 dokáže snížit ztráty způsobené třením, a energie vzniklá při spalování tak může být efektivně využita, čímž pozitivně ovlivňuje množství spotřebovaného paliva.
VERVA 100 neobsahuje klasický biolíh, ale je na bázi ETBE (etyltercbutyléter) . ETBE má příznivý vliv na výhřevnost paliva, lepší oxidační stabilitu a neváže na sebe vodu, která negativně působí na výkon motoru a korozi."

No a co je ETBE - https://en.wikipedi...hyl_tert-butyl_ether
http://www.chemicke-.../2008_02_102-107.pdf
http://www.petroleum.cz/slovnik.aspx?pid=83

Verva100

15.1.2018 v 14:33 | Nahoru | #17
Stovka je obchodní název pro jelimany, a pridali vám tam modrou abyste zapomneli číst.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Verva100

15.1.2018 v 15:01 | Nahoru | #18
petrprochazka> No prdel na tom je, ze MTBE pisi ze se ziskava ze zemniho plynu a ETBE z obnovitelnych zdroju, predevsim zemedelske plodiny.
Tudiz vlastne verva obsahuje biosracky a normalni 95 ne

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Verva100

15.1.2018 v 15:07 | Nahoru | #19

Creck píše: petrprochazka> No prdel na tom je, ze MTBE pisi ze se ziskava ze zemniho plynu a ETBE z obnovitelnych zdroju, predevsim zemedelske plodiny.
Tudiz vlastne verva obsahuje biosracky a normalni 95 ne


Jasně že je bioethano v obou. Povinost je přidavat minimalně 2 procenta. Přidává se 8-10 procent. Bioethanol má až 115 oktanu, takže by se s tím dalo dovodit, že ve vervě je ho víc Je to pouze odvodněnej líh. Kdyby timhle procesem neprošel,dal by se teoreticky pít, jenže je záměrně znehodnocenej trochou benzinu už z výroby

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Verva100

15.1.2018 v 15:11 | Nahoru | #20
Netron> Tak etanol je i ve verve na tuty (jinak by nedosahli 100 oktanu) , je jen otazka na kolik je marketing lez ze je to vylepseno a nevaze vodu atd....

Naposledy editováno 15.01.2018 15:12:04

(reakce na) Verva100

15.1.2018 v 15:16 | Nahoru | #21

Creck píše: Netron> Tak etanol je i ve verve na tuty (jinak by nedosahli 100 oktanu) , je jen otazka na kolik je marketing lez ze je to vylepseno a nevaze vodu atd....

Vodu to z principu vázat nemůže. Problem u tyhle věci je, že při stejným výkonu to má nižší teplotu hoření a starší stříkačky se s tím perou (kvuli lambdě) U karburátoru takovej problém není. Lil jsem to do vitary 1/2 na 1/2 a byl problém to nastartovat , ale jak se to ohřálo,jelo to jako kráva. Taky to víc žralo Jak píšu. Je to min 2 procenta. To nařizuje zákon. Tuším že je to někdy z roku 2007 ale kecal bych

Naposledy editováno 15.01.2018 16:17:10

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Verva100

15.1.2018 v 15:27 | Nahoru | #22
petrprochazka> V tehle souvislosti by mne zajimalo kdy naposled se delal nejaky poradny rozbor paliv, ktery by vysvetlil, proc karburator je za 14 dni zasrany normalni 95 a kdyz tam jde V-Power, tak se nic takoveho nestane.

Nezajima mne nejaky zvyseny vykon a podobne ptakoviny, ale realita toho co do toho cpou. MTBE jasne, levnejsi atd. a je treba methanol. ETBE drazsi na vyrobu, je potreba vice ethanolu coz jsou nasledne komplikace zpusobene benzim a ethanolem, citlive na objem vody atd.

To nas ale nejak neposouva blize k tomu, kdyz do oboji se cpou BIO primesi, tak proc jedno palivo to zaprasi a druhe ne. Ne, nejsem chemik, takze to nevim A jednu pripadnou evidentni vec jako pancovani paliva, nekvalitni vyroba ted nechme stranou.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Verva100

15.1.2018 v 15:37 | Nahoru | #23
puffybodie> to že vyrobci drží výrobu na spodní hranici kvalitativní normy se obecně ví. Je možné že u lepších produktu se tak neděje. Biosložka je v každým benzinu co v EU koupiš, protože jim to nařizuje zákon. U bioethanolu je malér,pokud je ho hodně a máš motor 2T. Nerozpouští olej. Narážím na to stejné u traktůrku. Když chvilku nejezdím, tak je to ucpaný. Zřejmě se neřeší tolik čistota, protože střikačkám to je fuk a těch je většina

1 reakcí na tento příspěvek Verva100

15.1.2018 v 15:52 | Nahoru | #24
Zdenál1974 > klidně jezdi na Vervu 100, výkon se ti nezvýší (páč Versys není Supersport), ale jsou v něm jistě aditiva (detergenty, antioxidační, mazivostní apod.). Já jezdim každou tak 3. nádrž. Na zimu plnou bandu, aby v ní bylo málo vzdušného kyslíku a vlhkosti. ETBE tam je taky, jedno jestli vyrobeno z biolihu nebo lihu. Samptný líh Verva100 neobsahuje. Kdybych to chtěl mít úplně jisté, koupím si Batmanbike a jezdím na palivo vodík/kyslík

Ještě pěkný článek pro širokou veřejnost: http://www.auto.cz/...raky-necekejte-82674

Verva100

15.1.2018 v 16:01 | Nahoru | #25
Jezdím veršů v tl 1000 lepší starty klidnější chod a hlavně nastartuje po zimě

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Verva100

15.1.2018 v 16:14 | Nahoru | #26
gio9> jo jo, výkřik do tmy, řekni, konkretně v čem je horší benzín z našich rafinerií (výroba, složky, sklady, co já vím) - pro ostatní, nemluvím o benzínu u pumpy, takže nekamenujte mě ))

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Verva100

15.1.2018 v 16:22 | Nahoru | #27
Netron> Ja ti nikdy nikoho nepotkal kdo by mel po zime problem neco nastartovat

Sam nechavam benzin v pile, krovinaku (2t) ,sekacce, motorce a nikdy se mi nestalo ze by to po zime melo problem.

Naposledy editováno 15.01.2018 16:23:20

(reakce na) Verva100

15.1.2018 v 16:29 | Nahoru | #28
maški> Díky za postřehy a rady. Myslím díky všem, co napsali příspěvek na můj dotaz. Mám echo od jednoho kluka tady z webu, co Vervu100 leje do Versyse pravidelně a je spokojenej, tak to také prubnu a uvidím co na to "holka" řekne. Jinak dobrá připomínka od nicku "maški" ohledně potřeby plné bandy na zimu. Mám jen 1/2 nádže blbec zapomětlivá, tak honem pro "kanďák" a doplint nádrž do plna.

Verva100

15.1.2018 v 16:36 | Nahoru | #29
Do ER6 (stejny motor jako Versys 650) tankuju V-Power 100 od Shellu. Lip to nejede, vic to nevybruje, zere to stejne. Osobne sazim na dlouhodoby ucinek, cistejsi motor a delsi zivotnost motorky. Mozna to jsou vyhozeny prachy, ale za ten klid duse mi to stoji.

1 reakcí na tento příspěvek Verva100

15.1.2018 v 17:25 | Nahoru | #30
Taky leju stovku do všeho,sekačka,pila,křovinák a motorka.není jedinej problém ,spíše naopak.Lepší starty,jak v sezoně tak i po zimě.Z žádného pracovniho stroje benzin na zimu nevypouštím,na jaře zatahám za špagát a jede to.to samé motorka.jen jedna poznámka,pokud jsi koupil starší stroj,kde se tankovalo kdoví co,je tady naděje že ti rozpustí staleté sajrajty v nádrži v karbci a na jaře to bude komplet zalepené.je lepší projet několik nádrží před zazimováním,protože nejenom že je to 100oktanu ale jsou v tom všelijaké čističe.
Předchozí
1 2 3 4 5 6 7... 9
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pirelli scorpion trail II Kawasaki Versys 650 posejpik 21 15.8.2018 v 19:52 supi27
Versys 650 nedobíjí - zkusil jsem v... [1, 2] Kawasaki Versys 650 Vozembouch 32 13.8.2018 v 08:42 Lucishek
Versys - chlazení Kawasaki Versys 650 dernier 12 2.8.2018 v 12:31 Ohm711
Výběr cestovního endura - začátečník Suzuki DL 650 V-Strom, Kawasaki Versys 650, BMW F 700 GS Marlin_3 10 10.7.2018 v 22:27 Ordox
Laďák Kawasaki Versys 650 Kawasaki Versys 650 Jarryf 5 5.7.2018 v 12:41 Piwell


TOPlist