Téma: řidítka duralová vs. ocelová
Namísto poškrábaných origo řidítek jsem zakoupil nová duralová eloxovaná. Žádná Čína ale Accossato. Ocelová mají stěnu 2 mm, duralová 5 mm. Při deklarované Al slitině T6 by duralová měla mít nelméně pevnost ocelových. Teoreticky. Zajímá mě jestli má někdo zkušenost nebo seriózní informaci o porovnání praktické odolnosti obou materiálů.
Nejde mě o odolnost při havárii ale při krizovém brždění nebo zvedání padlé moto ze země.
Anketa: jaká preferuji řidítka
ocelová
50%
7
duralová
50%
7
jiná - karbon a další
0%
0
neřeším pevnost ale estetiku
0%
0
Předchozí
1 2
Následující

řidítka duralová vs. ocelová

Skvělá odpověď, děkuji! 12.1.2018 v 19:27 | Nahoru | #1
na motorce jsem videl alu riditka ohla jen od padu... od brzdeni, zvedani moto fakt ne...
riditka jsou v podstate stejne zatizena i na kole a tam jezdim leta riditka co se motaj kolem 200g a nikdy nebyl problem

Naposledy editováno 12.01.2018 19:28:58

1 reakcí na tento příspěvek řidítka duralová vs. ocelová

12.1.2018 v 19:28 | Nahoru | #2
Informaci nemám, ale když koukám na ty fotky co máš vše navešený na řidítkách, tak nějakou dobu bude trvat výměna řidítek a tu Tvoji motorku bych zvedat ze země fakt nechtěl..

1 reakcí na tento příspěvek řidítka duralová vs. ocelová

12.1.2018 v 19:29 | Nahoru | #3
Už sis je koupil, tak co? Lepší neřešit a mít z nich radost. Při normálním použití budou fungovat stejně, při větším crashi ti nejspíš nějaký řidítka budou stejně volný...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řidítka duralová vs. ocelová

12.1.2018 v 19:48 | Nahoru | #4
peta.hvezda> jo to je pravda
Ale právě předělávám ty ovladačový satelity, sundal jsem repráky a řidítka jsou uprostřed dost poškrábaný.
Výměna není fakt jen tak. Nová mají vnitřní průměr 12 mm a tak jsem musel řešit upevnění všeho, co mám připevněno dovnitř.
Taky budu muset vyvrtat nějaký díry na fixaci přepínačů - měl jsem to dole jen jednou ale viděl jsem tam nějakou hranatou díru.
Zvedání mý motorky je fakt hustý. Zvednu ale pak dva dny nechodím także si radši nechám pomoct ale nejradši ji nenechám spadnout.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řidítka duralová vs. ocelová

12.1.2018 v 19:50 | Nahoru | #5

se-se píše: peta.hvezda> jo to je pravda
Ale právě předělávám ty ovladačový satelity, sundal jsem repráky a řidítka jsou uprostřed dost poškrábaný.
Výměna není fakt jen tak. Nová mají vnitřní průměr 12 mm a tak jsem musel řešit upevnění všeho, co mám připevněno dovnitř.
Taky budu muset vyvrtat nějaký díry na fixaci přepínačů - měl jsem to dole jen jednou ale viděl jsem tam nějakou hranatou díru.
Zvedání mý motorky je fakt hustý. Zvednu ale pak dva dny nechodím także si radši nechám pomoct ale nejradši ji nenechám spadnout.



A není lepší jezdit dodávkou, když nutně potřebuješ vozit ssebou půlku kvartýru?

(reakce na) řidítka duralová vs. ocelová

12.1.2018 v 19:50 | Nahoru | #6
FiZzeR> ano jsou krásně červený a určitě budou na motce pěkný. Přesto se zajímám o tu bezpečnost.

(reakce na) řidítka duralová vs. ocelová

12.1.2018 v 19:54 | Nahoru | #7
FiZzeR> je ale mě se líbí na motorce. Nově na letošek mám toho Rebela (vozík za), obrovský bedny ( musím kvůli nim vyměnit dveře do garáže za širší ), zvětšenou schránku na nářadí a dělám další schránku na náhradní díly.

řidítka duralová vs. ocelová

13.1.2018 v 10:41 | Nahoru | #8
No nevím, pevnější řidítka můžou znamenat zkurvené brýle nebo úchyty při pádu. Už jsem si odvykl zvedat těžkou motorku za řidítka, vzniká v tom místě hrozná zátěž. Některé motorky mají řidítka v celkem měkkých silentblocích a ty se zvedáním taky zbytečně ničí.

řidítka duralová vs. ocelová

13.1.2018 v 14:44 | Nahoru | #9
kvalitní duralové řídítka jsou pevnější,než ocelové.ohnutí při brždění,nebo jakékoli činnosti prováděné jen silou člověka(bez páky a pod.) je naprosto vyloučené.

jednou jsem je po kotrmelci rovnal ve svěráku,nasazenou trubku....... a tahal jsem po garáži celý ponk........

1 reakcí na tento příspěvek řidítka duralová vs. ocelová

13.1.2018 v 17:52 | Nahoru | #10
Tak co řidítka, už proběhla montáž, nebo na tom stále děláš? pak sem dej foto..

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řidítka duralová vs. ocelová

13.1.2018 v 18:29 | Nahoru | #11
peta.hvezda> nedopadlo to. Řidítka jsem koupil na dost renomovaným e-shopu ( jméno neuvádím protoże jinak jsou dobří) přímo podle typu motorky. Vůbec by mě nenapadlo, že nebudou sedět. Jsou delší, nižší, mělčí. Vzhledem k tomu, jak to mám prostorově vyladěný na skoro milimetry, tak takováto změna nepřipadá v úvahu.
Ale nevzdávám to.
Prohledal jsem net a hledal jsem tentokrát podle rozměrů. No bohužel jsem nic podobnýho v eloxu nenašel.
Ale nevzdávám to.
Původní ridítka jsem celá obrousil od laku a zajel do Bauhausu pro barvu. Krásnou červenou metalízu.
Právě schne druhá vrstva. Budu dělat 3 a 2 bezbarvým lakem. Vypadá to předběžně hodně dobře. Nestihnu to zítra smontovat, protože jsem si až teď objednal lepidlo na gripy a jiným to lepit nechci aby to šlo zas sundat ohřátím.
Tu barvu určitě použiji i na nový kryty spínačových satelitů.

Naposledy editováno 13.01.2018 18:31:06

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řidítka duralová vs. ocelová

13.1.2018 v 19:04 | Nahoru | #12
se-se> důležitý je se nevzdávat..

(reakce na) řidítka duralová vs. ocelová

13.1.2018 v 19:42 | Nahoru | #13
peta.hvezda> od doby, co jsme se potkali je motorka zas hodně předělaná.
I když to tak někdy nevypadá, tak většinu věcné kritiky vezmu v úvahu a skoro všechny změny jsem zase předělal.
Na sezónu předpokládám, že bude hotovo tak za měsíc apak to zak nafotím a udělám album

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řidítka duralová vs. ocelová

14.1.2018 v 19:49 | Nahoru | #14
se-se> já to nemůžu číst, abych se nesmál... jsi zarputilej víc jak moje bullterierka
... Ale, lepidlo na Gripy... Jaký to je, jak to funguje a kolik ti ho zbyde?
Mám jednu hroznou úchylku(skoro jako ty), na všech motorkách protáčím level grip... Nevím jak to dělám... Mám nadání. Napadlo mě že bych ho od tebe odkoupil, stejně ti zbytek ztvrdne. Nebo doporuč... Prosím, koupím si vlastní - určitě ho během sezóny vyplácám - pravidelně ten level vždy urvu

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řidítka duralová vs. ocelová

14.1.2018 v 20:05 | Nahoru | #15
t_freedom> To jsme na tom stejně, po nějaké době se mi začne heft na plynu protáčet, už jsem zkusil, lak na vlasy, chemopren a pak i dráty kolem heftu jak na okruhovce a pokaždý za cca měsíc to protočím

(reakce na) řidítka duralová vs. ocelová

14.1.2018 v 20:18 | Nahoru | #16
dewwil> zničil si mi představu že jsem jediný, tudíž jedinečný...

(reakce na) řidítka duralová vs. ocelová

14.1.2018 v 22:40 | Nahoru | #17
t_freedom> gripy se správně lepí lepidlem, který změkne teplem, takže po nahřátí řidítka horkovzduškou (řiditka, ne gripu) se dá grip snadno sundat. Lepidlo se prodává 5 ml za 75 kč (např AB moto a jetam i větší balení). Ta teplota musí být tak 60 st., při větší už se grip taví
Taky se mě protočil Oxford na plynu a neměl jsem lepidlo, tak jsem to podmázl silikonem a drží taky.

No když jsem si usmyslel, že řidítka budou červený, tak prostě budou i kdybych si je měl vyrobit sám.Alespoň jsem při tý příležitosti láknul i držák tlumiče řízení, kterej byl hnusně šedivej.

Ještě vybarvit nový gumy, ty mám tak z půlky hotový, je to dost pracný.

řidítka duralová vs. ocelová

15.1.2018 v 09:12 | Nahoru | #18
Srovnávat pevnost hliníku a železa není tak jednoznačný, jak se na první pohled zdá. Ocelová řídítka jsou "měkčí" a pružnější. Takže nepřenášejí tolik vibrací do rukou, snadněji se ohnou. U hliníku - duralu je to naopak, na požadovanou pevnost má silnější stěny, je tvrdší, míň pruží, přenáší líp vibrace a je náchylnější k praskání. Další nevýhodou hliníku je, že stárne a mění své vlastnosti, jen jsem se osobně ještě nesetkal s poškozenou duralovou součástkou - moto, kolo vlivem stárnutí.

řidítka duralová vs. ocelová

15.1.2018 v 09:19 | Nahoru | #19
uniperun: hele pustit se do "odborneho" popisu materialu riditek s tim ze ocel je mekkci a hlinik tvrdsi...

(reakce na) řidítka duralová vs. ocelová

15.1.2018 v 09:19 | Nahoru | #20

dewwil píše: t_freedom> To jsme na tom stejně, po nějaké době se mi začne heft na plynu protáčet, už jsem zkusil, lak na vlasy, chemopren a pak i dráty kolem heftu jak na okruhovce a pokaždý za cca měsíc to protočím



Nechceš moje rizomy? Levně

1 reakcí na tento příspěvek řidítka duralová vs. ocelová

16.1.2018 v 08:03 | Nahoru | #21
se-se: tvl teď jsem si vzpomněl, že jsem tě s tím parníkem potkal v září na gargánu :D :D :D a musels to bejt ty, to je podle motorky jasný :D

(reakce na) řidítka duralová vs. ocelová

16.1.2018 v 21:25 | Nahoru | #22
Harry007> jasně, tam jsme v září byli. V jedný šílený italský uličce jsme urazili levou zadní šlapku a v děsným lijáku se šlapkou na drátu jsme sjezdili celý Gargáno jestli někdo nemá zadní držák třeba z Bandita. Druhý den nám to zas po šíleným hledání špičkově opravil pán v Manfredonii v opravně Daewo motors. Ten držák je teď lepší než originál. Gargano miluju, jezdíme tam skoro každý rok do Mattinaty.

řidítka duralová vs. ocelová

17.1.2018 v 03:31 | Nahoru | #23
je mi jasny jak to bylo mysleny s tim "odbornym" popisem na ktery zcela trefne a spravne narazi Assassin, nicmene i tak pro upresneni a faktickou spravnost

ocel ma modul 210Gpa, zatim co slitiny hliniku jen 70Gpa, takze tim pruznejsim bude samozrejme dural.. (pojmy tvrdy a mekky bych vynechal uplne)
..ma ovsem mensi pevnost, tudiz musi mit trubka tu tlustsi stenu (kvuli pozadavku na nizsi sigma musi mit pri stejnem Mo vetsi Wo) ..proto bude mit ve vysledku trubka stejnou nebo mensi deformci (a nebo treba i vetsi, takovej "extrem" 7075 bude pevnostne dokonce fous nad "blátem" 11373 ) - a ne proto ze by byl dural tuzsi

řidítka duralová vs. ocelová

17.1.2018 v 11:12 | Nahoru | #24
Za sebe říkám ocel, ale je fakt, že moje zkušenost s Al mohla být ovlivněna kvalitou. Jinak abys byl v obraze... Měl jsem Al, jezdil motogymkhanu v nulové rychlosti padla motorka na bok na řidítko a už byly šuré... neříkám, že nějak závratně, ale poznat to bylo, hlavně za jízdy to bylo takové nepřijemné...

řidítka duralová vs. ocelová

28.2.2018 v 20:01 | Nahoru | #25
Tak jak pokračují další úpravy? Co ty řidítka?

řidítka duralová vs. ocelová

28.2.2018 v 23:59 | Nahoru | #26
řidítka jsou tampůvodní nalakova á červenou metalízou ( ta nová neseděla).
Kompletně jsem předělal ty spínačové satelity, vypadají mnohem lépe, kabeláž je více schovaná, odebral msem rádio (mám nové Interphone F5)
Na řidítkách nový dálkový ovladač Interphone (bylo šílený ho sehnat už se nevyrábí)
Plotnu horního kufru jsem zvýšil a předělal do nerezu,
Komp!etně jsem předělal držáky zadních stupaček, aby se už nedaly urazit a jsou o 20 ymm níž,
všechny přídavný světla jsem dal na vodotěsný konektory a předělal jejich držáky takže se dají snadno sundavat,
přídavné boxční blinkry nahrazeny homologovanými
dal jsem nový největší boční kufry a na ty jsem přidal přední a zadní pozičky,
na levým kufru USB zásuvka pro kameru na helmě spolujezdce,
kanystry zezadu na kufrech, další kanystr na prsou přívěsného vozíku
přívěsný vozík dostal zadní mlhovku
pod pravým kufrem nerezová zamykatelná schránka 8L,
nafukovací polšrář spolujezdce,
přídavnou baterii pod levým kufrem jsem posunul níž teď nad ní laminuji novou malou schránku na díly,
komp!etně předělané napájení kamer a tabletu (samostatné zdroje a apevno USB micro kabely),
čirý plexi chránič předního světla,
novější typ mikrovlnných senzorů alarmu,
hasicí přístroj v držáku vlevo za sedlem, neoprenové červené chrániče kluzáků přední vidle, červeně eloxovaný napínač řetězu
Karbonový polepy brýlí, víčka nádrže rámečku tacnometru a držáků stupaček
červeně eloxovaný podložky plexi štítu a blasterů
široké odrazmové pásy na boční schránce a na kanystru
loketní opěrky spolujezdce mají výrazně zjednodušené držáky
voltmetr vyměněn za typ provedením shodný s teploměrem oleje
přídavné houkačky vyměněny za výkonnější typ
řada dalších šroubů vyměněna za pevnostní nerezové
osy předních padáků vyměněny za houževnaté nerezové
kompletně předělaná elektroinstalace horního kufru
GPS tracker vyměněn za lepší
šrouby víka tachometruvyměněny za ruční takže je ke xenonům přístup bez použití nářadí

zbývá zadní tlumič poslat do Anglie na výměnu pružiny
nechat obout nové pneu

Naposledy editováno 01.03.2018 00:00:55

řidítka duralová vs. ocelová

1.3.2018 v 06:58 | Nahoru | #27
a nějaká aktuální fotka není?

řidítka duralová vs. ocelová

1.3.2018 v 18:04 | Nahoru | #28
snad se k tomu dostanu o víkendu a něco nafotím

řidítka duralová vs. ocelová

1.3.2018 v 22:25 | Nahoru | #29
Tý jo, je vidět že jsi celou zimu nelenil... už se těším na fotky..

1 reakcí na tento příspěvek řidítka duralová vs. ocelová

23.3.2018 v 19:25 | Nahoru | #30
Tak jsem koukal na fotky a nějaký změny tam vidím.. proč nemáš na tom vozíku taky SPZ na přání? Tam by se to hodilo..
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
opotřebení zadní pneumatiky [1 ... 17, 18] Suzuki GSX 1250 FA se-se 518 1.9.2018 v 15:54 Maxipes_Fík
utažení kloubu zrcátek Suzuki GSX 1250 FA se-se 6 12.7.2018 v 01:43 vybouřená_mrkev
Ochotný domácí kutil či mechanik v ... [1, 2] Suzuki GSX 1400, Suzuki GSX 1100, Suzuki GSX-R 750, ... Tomas463 40 11.7.2018 v 21:09 Julip
špatný běh motoru na náhradní jedno... Suzuki GSX 1250 FA se-se 2 14.4.2018 v 23:56 se-se
výměna zadního kotouče za větší [1 ... 30, 31] Suzuki GSX 1250 FA se-se 905 11.7.2017 v 22:17 dva_hrnce

motozem_zari
Objednat reklamu
TOPlist