globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: instrukce PRO STK č. X/2018 Postup při provádění technických prohlídek...
10.1.2018 v 19:57
Prevzato z FB stranek Jizda rebelů, toto uskupeni jedna s ministerstvem dopravy ohledne STK atd. a snazi se chranit zajmy normalnich lidi, motorkaru...

Přátele chci Vás seznámit z prvními změnami na STK ,které se povedlo pro letošek vybojovat. Podotýkám jsou to první změny ,a bude se pokračovat dál ,ale jsem kurevsky hrdej skoro na prasknutí na nás na všechny. ku**a BANDO MI TO DOKAZALI. Možná se hned nezavděčíme všem,ale je to malý krok pro ministerstvo,ale obrovský skok pro obyčejného motorkáře.

zde je dokument
INSTRUKCE PRO STK č. X/2018
Postup při provádění technických prohlídek u motocyklů
Za účelem sjednocení postupu a činností spojených s provádění technických prohlídek na stanici technické kontroly (dále jen „STK“) vydává Ministerstvo dopravy (dále jen „ministerstvo“) tuto Instrukci pro STK.
Vzhledem ke stále opakujícím se dotazům a podnětům při provádění všech druhů technických prohlídek u motocyklů bylo připravena instrukce, která sjednocuje postupy pro kontrolu některých částí, systémů, provedení a úprav motocyklů.
1. Postup při provádění technických prohlídek
1.1. Kontrola neshody údajů
V rámci vizuální kontroly neshody údajů se jako závada pod kódem 0.3.1.1 hodnotí změna nebo úprava vozidla, která neodpovídá dokumentaci vozidla, tedy pouze zjevné neshody údajů (jako jsou například druh a provedení vozidla, druh pohonu, počet náprav apod.). Kontrola činností a technického stavu systémů, konstrukčních částí a samostatných technických celků vozidla nespadá do skupiny kontrolních úkonů 0 a jsou předmětem kontroly podle kontrolních úkonů spadajících do skupin kontrolních úkonů 1. až 9.
V rámci vizuální kontroly se jako závada pod kódem 0.3.1.2 hodnotí změny nebo úpravy vozidla, které nejsou v předložené dokumentaci vozidla zapsány, a jejichž zápis se vyžaduje. Nejedná se tedy o posouzení neshody údajů s údaji uvedenými v předložené dokumentaci vozidla, ale o vyznačení závady za účelem nutnosti doplnění dokladů k vozidlu.
1.2. Kontrola ostrých hran a výčnělků na vnějším povrchu motocyklu
Obecné požadavky na kontrolu ostrých hran a výčnělků jsou stanoveny minimálními poloměry zaoblení, které jsou na hranách 2 mm, v rozích 3 mm a na zakončení musí být kulovitý tvar s minimálním poloměrem 7 mm např. ovládací páčky. Uvedené požadavky jsou minimální a uplatní se v místech, kde může dojít ke styku či nárazu chodce, cyklisty apod. tj. v místech, které jsou na vnější straně motocyklu dostatečně přístupné. Použijí se pouze u materiálů, které jsou pevné např. kovy či tvrdý plast, nepoužijí se na měkké materiály jako pryž, guma či kůže atd.
Výše uvedené požadavky se krom odkazů v ostatních částí instrukce použijí pro montáž různých doplňků, které nepodléhají schválení, podle přílohy č. 12 části A vyhlášky č. 341/2014 Sb., schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, ve znění vyhlášky č. 235/2017 Sb. nebo schválení podle mezinárodního předpisu. Jedná se především o designové prvky a doplňky, které nemění celkové rozměry, významně nemění provozní hmotnost a nezasahují do ostatních systémů či funkcí motocyklu. Pokud tedy takové doplňky neovlivňují funkci motocyklu, jsou dostatečně upevněny a plní požadavky na ostré hrany a výčnělky není její montáž závadou ve smyslu technické prohlídky. Tyto doplňky nemusí být zapsány v technickém průkazu vozidla.
1.3. Ochranné rámy motocyklů tzv. „padáky“
V případě ochranných rámů tzv. „padáků“ neexistuje samostatný technický předpis, který se stanovoval jejich samostatné schválení a označení schvalovací značkou. Při jejich kontrole není rozhodující, zda se jedná o originální či neoriginální provedení. Posuzuje se pouze, zda jsou dostatečně upevněny k motocyklu, nejsou na něm ostré hrany a výčnělky a nemění maximální rozměry vozidla. V případě, že těmto požadavků namontovaný ochranný rám vyhovuje, je výsledek prohlídky vůči tomuto komponentu vyhovující.
1.4. Zasklení motocyklů
Plastová čelní skla (tzv. „plexy“ nebo „větrné štítky“) namontovaná na motocykly bez karoserie, která nejsou podepřena v horní části, nejsou považována za bezpečnostní zasklení, a proto se na něj nevztahuje požadavek na schválení zasklení podle EHK OSN č. 43, v těchto případech se absence schválení zasklení podle EHK OSN č. 43 nepovažuje za závadu. I na tyto větrné štítky se vztahuje požadavek na absenci ostrých hran a výčnělků. Konce těchto zařízení musí být zaoblené viz bod 1.2.
1.5. Montáž osvětlení motocyklů
Při jejich kontrole není rozhodující, zda se jedná o originální či neoriginální provedení. Posuzuje se pouze, zda jsou dostatečně upevněny k motocyklu, jsou v požadovaném množství a druzích, odpovídají svým zapojením a umístěním na vozidle. Všechny použité světelné zařízení musí mít odpovídající schvalovací (homologační) značku. V případě, že těmto požadavků namontované osvětlení vyhovuje, i přes to, že se nejedná o originální komponent, je výsledek prohlídky vyhovující.
1.6. Montáž zadní registrační značky
Současné technické požadavky na konstrukci motocyklů umožňují umístění registrační značky i mimo podélnou střední osu motocyklu, avšak nikoliv jakkoliv, především ne boční umístění na úrovní středu zadního kola, kdy je omezena viditelnost z opačné strany motocyklu. Umístění mimo osu je možné za splnění následujících podmínek:
- žádná část registrační značky netvoří nejširší část motocyklu (zrcátka se nepočítají),
- montáž registrační značky nesmí bránit maximálnímu náklonu,
- viditelnost registrační značky musí být taková, aby umožňovala vpravo i vlevo viditelnost alespoň 30 stupňů od krajů registrační značky,
- upevnění (držák) registrační značky musí být dostatečně pevné a tuhé, nesmí sloužit jako prostředek upevnění ostatních dílů,
- dále platí ostatní stávající požadavky na umístění.
Pokud jsou uvedené podmínky splněny, jsou požadavky pro montáž splněny. Je však potřeba, aby provozovatel vozidla tuto skutečnost, tj. excentrické umístění registrační značky, měl v souladu s vyhláškou č. 343/2014 Sb., o registraci vozidel, ve znění pozdějších předpisů, zapsanou v technickém průkazu.
Zvláštní ustanovení:
Provozovatel STK musí seznámit s obsahem instrukce kontrolní techniky STK nejpozději v den nabytí platnosti této instrukce. Do příručky jakosti zaznamená způsob, jak bylo zabezpečeno seznámení dotčených pracovníků STK s obsahem této instrukce.
Instrukce nabývá platnosti dnem zveřejnění ve Věstníku dopravy.
V Praze dne 12. ledna 2018
Ing. Bc. Ivan Novák, v.r.
Ředitel
Odbor provozu silničních vozidel

Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek instrukce PRO STK č. X/2018 Postup při provádění technických...

10.1.2018 v 20:31 | Nahoru | #1
Čau, dobrá práce - díky! Hned si to tisknu a ukládám do dílny k motorce, budu na to myslet, až se v tom budu zase rýpat...

Jen doplňující dotaz - ten bod 1.1 pro mě není úplně jasnej, ale asi to neznamená, že si můžu dál nechat TeLisko jako naháče, když mám v techničáku polokapota, co?
Už mám nakoupený díly na návrat do původního stavu, ale sám pro sebe bych to měl radši nahatý... Dík a měj se, Psohlavec

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) instrukce PRO STK č. X/2018 Postup při provádění technických...

10.1.2018 v 20:38 | Nahoru | #2

psohlavec píše: Čau, dobrá práce - díky! Hned si to tisknu a ukládám do dílny k motorce, budu na to myslet, až se v tom budu zase rýpat...

Jen doplňující dotaz - ten bod 1.1 pro mě není úplně jasnej, ale asi to neznamená, že si můžu dál nechat TeLisko jako naháče, když mám v techničáku polokapota, co?
Už mám nakoupený díly na návrat do původního stavu, ale sám pro sebe bych to měl radši nahatý... Dík a měj se, Psohlavec



Jj, kapoty neokecas. Na STK pouze s kapotama. Navic teda si nemuzu pomoct, ale me silnice prestaveny na nahaty motorky proste nelibi. Ale vzdycky je to vec vkusu.

instrukce PRO STK č. X/2018 Postup při provádění technických...

10.1.2018 v 20:46 | Nahoru | #3
Ještě jak to bude fungovat v praxi?...dneska taky na každý STK jinej metr

2 reakcí na tento příspěvek instrukce PRO STK č. X/2018 Postup při provádění technických...

10.1.2018 v 21:29 | Nahoru | #4
A co třásně ? Můžou být ? Bojujete i za ně ? Díky motorodino

instrukce PRO STK č. X/2018 Postup při provádění technických...

10.1.2018 v 21:53 | Nahoru | #5
vidi nekdo nejake jasne zmeny oproti tomu, co platilo doposud...?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) instrukce PRO STK č. X/2018 Postup při provádění technických...

10.1.2018 v 21:59 | Nahoru | #6
Pipla> určite aj to treba....a potom ešte rohy na
Wermacht prilbe.....Ale trasne to je samosebou prím....

1 reakcí na tento příspěvek instrukce PRO STK č. X/2018 Postup při provádění technických...

10.1.2018 v 22:06 | Nahoru | #7
Jen mi tam něco nehraje. Na FCB se to objevilo včera tedy 9.1.2018. Tady je to dneska , ale podepsáno je to 12.1.2018 ???. Tak kde se ten dokument objevil dva dny před jeho podpisem ? Jinak tam vlastně nic nového není a každá STK k tomu bude přistupovat stejně jako doposud, prostě si to každý z nich přebere po svém.

Naposledy editováno 10.01.2018 22:07:52

instrukce PRO STK č. X/2018 Postup při provádění technických...

10.1.2018 v 22:27 | Nahoru | #8
ministerstvo řeší kokotiny místo real problémů

(reakce na) instrukce PRO STK č. X/2018 Postup při provádění technických...

10.1.2018 v 22:51 | Nahoru | #9

StiefTomas píše: Jj, kapoty neokecas. Na STK pouze s kapotama. Navic teda si nemuzu pomoct, ale me silnice prestaveny na nahaty motorky proste nelibi. Ale vzdycky je to vec vkusu.



Díky za potvrzení, i když z toho vlastně velkou radost nemám... Jinak jak píšeš, to jak se to líbí nebo ne je věcí vkusu každého soudruha, čau, P.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) instrukce PRO STK č. X/2018 Postup při provádění technických...

10.1.2018 v 23:04 | Nahoru | #10

Vítězslav_Máří píše: Jen mi tam něco nehraje. Na FCB se to objevilo včera tedy 9.1.2018. Tady je to dneska , ale podepsáno je to 12.1.2018 ???. Tak kde se ten dokument objevil dva dny před jeho podpisem ? Jinak tam vlastně nic nového není a každá STK k tomu bude přistupovat stejně jako doposud, prostě si to každý z nich přebere po svém.

tak uz tam neni „podepsano dne 12.1.2018"

(reakce na) instrukce PRO STK č. X/2018 Postup při provádění technických...

11.1.2018 v 04:18 | Nahoru | #11
Woodie> Jestli ty si neděláš srandu s toho ,jak za nás motorodinu ti naší Rebelové bojují . Chtělo by to spojit víc MC klubů a není boha ,aby se s nás motorodiny na ministerstvu neposrali

instrukce PRO STK č. X/2018 Postup při provádění technických...

11.1.2018 v 08:12 | Nahoru | #12
a to se mam s toho posrat???

(reakce na) instrukce PRO STK č. X/2018 Postup při provádění technických...

11.1.2018 v 10:40 | Nahoru | #13

Eso_Rimmer píše: tak uz tam neni „podepsano dne 12.1.2018"



Ne, už je tam "V Praze dne 12. ledna 2018, Ing. Bc. Ivan Novák, v.r.", což je stále zítra

2 reakcí na tento příspěvek instrukce PRO STK č. X/2018 Postup při provádění technických...

11.1.2018 v 11:41 | Nahoru | #14
A hlavne na STK o tom zatim nikdo nic nevi

(reakce na) instrukce PRO STK č. X/2018 Postup při provádění technických...

11.1.2018 v 11:52 | Nahoru | #15

dva_hrnce píše: A hlavne na STK o tom zatim nikdo nic nevi


Nemůžou vědět, když se to vydá až zítra!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) instrukce PRO STK č. X/2018 Postup při provádění technických...

11.1.2018 v 12:34 | Nahoru | #16

dva_hrnce píše: A hlavne na STK o tom zatim nikdo nic nevi



Už o tom ví motorodina, to stačí

(reakce na) instrukce PRO STK č. X/2018 Postup při provádění technických...

11.1.2018 v 13:14 | Nahoru | #17

panTerek píše: Už o tom ví motorodina, to stačí

instrukce PRO STK č. X/2018 Postup při provádění technických...

11.1.2018 v 14:54 | Nahoru | #18
V tom pripade v poradku

instrukce PRO STK č. X/2018 Postup při provádění technických...

15.1.2018 v 17:21 | Nahoru | #19
převzato z Jízdy rebelů:
Zdar bando především pro ty z vás kteří máte neustále potřebu do něčeho rejpat a dokazovat si že víte vše nejlépe.
Přidávám znova instrukce pro STK z připsanými poznámkami co která změna znamená .Pokud toto nepochopíte pak vraťte občanku toto pochopí i dítě.

Jarda

INSTRUKCE PRO STK č. X/2018
Postup při provádění technických prohlídek u motocyklů

Za účelem sjednocení postupu a činností spojených s provádění technických prohlídek na stanici technické kontroly (dále jen „STK“) vydává Ministerstvo dopravy (dále jen „ministerstvo“) tuto Instrukci pro STK.
Vzhledem ke stále opakujícím se dotazům a podnětům při provádění všech druhů technických prohlídek u motocyklů bylo připravena instrukce, která sjednocuje postupy pro kontrolu některých částí, systémů, provedení a úprav motocyklů.

1. Postup při provádění technických prohlídek

1.1. Kontrola neshody údajů
V rámci vizuální kontroly neshody údajů se jako závada pod kódem 0.3.1.1 hodnotí změna nebo úprava vozidla, která neodpovídá dokumentaci vozidla, tedy pouze zjevné neshody údajů (jako jsou například druh a provedení vozidla, druh pohonu, počet náprav apod.). Kontrola činností a technického stavu systémů, konstrukčních částí a samostatných technických celků vozidla nespadá do skupiny kontrolních úkonů 0 a jsou předmětem kontroly podle kontrolních úkonů spadajících do skupin kontrolních úkonů 1. až 9.
V rámci vizuální kontroly se jako závada pod kódem 0.3.1.2 hodnotí změny nebo úpravy vozidla, které nejsou v předložené dokumentaci vozidla zapsány, a jejichž zápis se vyžaduje. Nejedná se tedy o posouzení neshody údajů s údaji uvedenými v předložené dokumentaci vozidla, ale o vyznačení závady za účelem nutnosti doplnění dokladů k vozidlu.
1.2. Kontrola ostrých hran a výčnělků na vnějším povrchu motocyklu

Obecné požadavky na kontrolu ostrých hran a výčnělků jsou stanoveny minimálními poloměry zaoblení, které jsou na hranách 2 mm, v rozích 3 mm a na zakončení musí být kulovitý tvar s minimálním poloměrem 7 mm např. ovládací páčky. Uvedené požadavky jsou minimální a uplatní se v místech, kde může dojít ke styku či nárazu chodce, cyklisty apod. tj. v místech, které jsou na vnější straně motocyklu dostatečně přístupné. Použijí se pouze u materiálů, které jsou pevné např. kovy či tvrdý plast, nepoužijí se na měkké materiály jako pryž, guma či kůže atd.

Takže různé špičaté bodce, hřebeny parohy a jiné pytlikoviny budou i do budoucna problém – pokud nebudou z gumy, plastu – apod. Leda by byly zakulacené na uvedené 2 mm (resp. 3 mm – koncovky) Z toho nám nesleví víc. A důležitý poznatek pro tento případ je dále ten, že už nebude nikdo kontrolovat třásně, kožené záležitosti, apod. To samé platí další boxy, tašky, lešení, apod.

Výše uvedené požadavky se krom odkazů v ostatních částí instrukce použijí pro montáž různých doplňků, které nepodléhají schválení, podle přílohy č. 12 části A vyhlášky č. 341/2014 Sb., schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, ve znění vyhlášky č. 235/2017 Sb. nebo schválení podle mezinárodního předpisu. Jedná se především o designové prvky a doplňky, které nemění celkové rozměry, významně nemění provozní hmotnost a nezasahují do ostatních systémů či funkcí motocyklu. Pokud tedy takové doplňky neovlivňují funkci motocyklu, jsou dostatečně upevněny a plní požadavky na ostré hrany a výčnělky není její montáž závadou ve smyslu technické prohlídky. Tyto doplňky nemusí být zapsány v technickém průkazu vozidla.

Podle výš uvedeného – veškeré designovky – cingrlátka už nebudou muset mít „Éčka v kroužku. Můžou být tedy „no – name“, ale zůstává problém s ostrými hranami, kde – jestliže tyto udělátka vysloveně čučí kamkoliv ven ze stroje, páč tam je potencionální hrozba pro okolí, když by se stroj někam napasoval…… Takže ústupek tu je – ale pro zaryté příznivce fšelijakých bodců, kopí, špiček, parohů a jiných trdlovin – to nebude po chuti! Leda by je opilovali – zakulatili bo vyrobili z gumy!!
1.3. Ochranné rámy motocyklů tzv. „padáky“

V případě ochranných rámů tzv. „padáků“ neexistuje samostatný technický předpis, který se stanovoval jejich samostatné schválení a označení schvalovací značkou. Při jejich kontrole není rozhodující, zda se jedná o originální či neoriginální provedení. Posuzuje se pouze, zda jsou dostatečně upevněny k motocyklu, nejsou na něm ostré hrany a výčnělky a nemění maximální rozměry vozidla. V případě, že těmto požadavků namontovaný ochranný rám vyhovuje, je výsledek prohlídky vůči tomuto komponentu vyhovující.

Padáky v podstatě nikdo nebude kontrolovat, pokud na nich nebudou nějaké ostré hrany, které by vysloveně čučel ze stroje. Jinak je jedno, jestli budou vyrobeny z lešenářské trubky – akce „doma dělo“! Nebude vyžadována certifikace „Éčka“!!

1.4. Zasklení motocyklů

Plastová čelní skla (tzv. „plexy“ nebo „větrné štítky“) namontovaná na motocykly bez karoserie, která nejsou podepřena v horní části, nejsou považována za bezpečnostní zasklení, a proto se na něj nevztahuje požadavek na schválení zasklení podle EHK OSN č. 43, v těchto případech se absence schválení zasklení podle EHK OSN č. 43 nepovažuje za závadu. I na tyto větrné štítky se vztahuje požadavek na absenci ostrých hran a výčnělků. Konce těchto zařízení musí být zaoblené viz bod 1.2.

Jediné co tu – oproti výkladu k ostrým hranám, ještě chybí – ale vyplývá to z výkladu, a to je konstatování, že různé nálepky, kvůli který někde buzerují nejsou na závadu, a to právě z definice výše uvedené. „ …nejsou považována za bezpečnostní zasklení….“, u kterého se požaduje bezpečný výhled. Není to zde uvedeno hlavně z důvodu, aby to někoho nelákalo a nezalepil si celé plégo (hlavně ty velký „lízátka“. U těch mrňavých – není o čem mluvit.

1.5. Montáž osvětlení motocyklů

Při jejich kontrole není rozhodující, zda se jedná o originální či neoriginální provedení. Posuzuje se pouze, zda jsou dostatečně upevněny k motocyklu, jsou v požadovaném množství a druzích, odpovídají svým zapojením a umístěním na vozidle. Všechny použité světelné zařízení musí mít odpovídající schvalovací (homologační) značku. V případě, že těmto požadavků namontované osvětlení vyhovuje, i přes to, že se nejedná o originální komponent, je výsledek prohlídky vyhovující.

Tady jsme dosáhli, myslím největšího pokroku, a tím je, že pokud to utáhne „elektrárna“ stroje majitele, ať tam má světel, jak na vánočním kamiónu! V nadsázce!!!

1.6. Montáž zadní registrační značky

Současné technické požadavky na konstrukci motocyklů umožňují umístění registrační značky i mimo podélnou střední osu motocyklu, avšak nikoliv jakkoliv, především ne boční umístění na úrovní středu zadního kola, kdy je omezena viditelnost z opačné strany motocyklu. Umístění mimo osu je možné za splnění následujících podmínek:
- žádná část registrační značky netvoří nejširší část motocyklu (zrcátka se nepočítají),
- montáž registrační značky nesmí bránit maximálnímu náklonu,
- viditelnost registrační značky musí být taková, aby umožňovala vpravo i vlevo viditelnost alespoň 30 stupňů od krajů registrační značky,
- upevnění (držák) registrační značky musí být dostatečně pevné a tuhé, nesmí sloužit jako prostředek upevnění ostatních dílů,
- dále platí ostatní stávající požadavky na umístění.

Pokud jsou uvedené podmínky splněny, jsou požadavky pro montáž splněny. Je však potřeba, aby provozovatel vozidla tuto skutečnost, tj. excentrické umístění registrační značky, měl v souladu s vyhláškou č. 343/2014 Sb., o registraci vozidel, ve znění pozdějších předpisů, zapsanou v technickém průkazu.

Shrnuto řečeno, od teďka – měj si RZ, kde chceš, vlevo – vpravo, jediné co musíš dodržet – úhel viditelnosti (15 st.) + hrany (dnes veškeré kryty i s osvětlením snad splňuje + případné ohnutí při položení. Aby to nebylo natvrdo a opět se z takového „pylonu“ týčící se do prostoru vedle stroje nestala „zbraň“.

Zvláštní ustanovení:
Provozovatel STK musí seznámit s obsahem instrukce kontrolní techniky STK nejpozději v den nabytí platnosti této instrukce. Do příručky jakosti zaznamená způsob, jak bylo zabezpečeno seznámení dotčených pracovníků STK s obsahem této instrukce.
Instrukce nabývá platnosti dnem zveřejnění ve Věstníku dopravy.

V Praze dne . ledna 2018

Ing. Bc. Ivan Novák, v.r.
Ředitel
Odbor provozu silničních vozidel

1 reakcí na tento příspěvek instrukce PRO STK č. X/2018 Postup při provádění technických...

18.1.2018 v 16:58 | Nahoru | #20
Tak z posledního příspěvku zmizelo datum. Ne že by ho někdo smazal, ale prostě tam není. A na STK stále nikdo nic neví. Že by jen výstřel do tmy, aby se vlk nažral a koza zůstala celá.

1 reakcí na tento příspěvek instrukce PRO STK č. X/2018 Postup při provádění technických...

18.1.2018 v 19:34 | Nahoru | #21
Vícekrát jsem tu četl, že nemá smysl se o něco snažit, že se s tou buzerací nedá nic dělat. Jak je vidét, tak něco se dělat dá a ti, kteří se v tom angažují si zaslouži velký dík a uznání.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) instrukce PRO STK č. X/2018 Postup při provádění technických...

18.1.2018 v 20:18 | Nahoru | #22
se-se> No STK jsou jedna cast problemu, ale ten problem uz bohuzel nevznika primarne jen na pude CR. Takze nejak se stavet muzeme, ale strana rekla jasne, kam smerovat. S uctou k veskere praci na tve motorce asi vsichni ocekavame jak ti to pujde pristi rok na STK a jestli projdes kdekoliv bez objednani

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) instrukce PRO STK č. X/2018 Postup při provádění technických...

18.1.2018 v 20:50 | Nahoru | #23
puffybodie> no já jsem provedl spoustu nových úprav a vše jde teď během 15 minut snadno odmontovat i přesto, že je vše homologované, takže problémy nebudou

(reakce na) instrukce PRO STK č. X/2018 Postup při provádění technických...

18.1.2018 v 22:38 | Nahoru | #24
Vítězslav_Máří> datum tam není,protože to je stejný příspěvek jako ten první,který byl dát ve známost,jeho platnost měla být datována 12.1.2018,doplněné jsou jenom vysvětlivky autora
jinak cituji:Celorepublikové svolání Bikerů III 2018 - Děkovačka
Veřejná · Pořádá Jízda rebelů

KDY: 21. červen v 8:00–17:00
KDE: Ministerstvo dopravy České republiky
Podrobnosti
Gron a Pechy vás opět svolávají: A jak se říká do třetice všeho dobrého i zlého. Máme tu další a nejspíš poslední jízdu rebelů proti buzeraci na STK před MD buď jako další demonstrativní jízdu a nebo jízdu rebelů jako poděkování Ministrovi dopravy p. Ťokovi za změny v systému kontrol na STK na našich mazlících. Za v času se dozvíte zda to bude demonstrace či děkovačka. Díky všem opět za podporu, protože podpoříte nejen nás, ale hlavně i vás samotné. Sraz bude od 8:00 u čerpací stanice OMW na dálnici D11 ve směru od Hradce Králové na Prahu odkud budeme opět vyjíždět v 11:00, před ministerstvem dopravy budeme ve 12:30 až 14:30. Zde je mapa srazu : https://l.facebook....o1fNgctFzivrrl-eJy7g

instrukce PRO STK č. X/2018 Postup při provádění technických...

19.1.2018 v 00:29 | Nahoru | #25

(reakce na) instrukce PRO STK č. X/2018 Postup při provádění technických...

19.1.2018 v 07:04 | Nahoru | #26
se-se> Mno jo, ale nebylo by lepsi aby jsi nemusel nic sundavat nebo vubec na nejakou STK chodit? V tom ale bohuzel nepomuze zadna STK, urednik nebo EU.

instrukce PRO STK č. X/2018 Postup při provádění technických...

19.1.2018 v 08:06 | Nahoru | #27
a nebylo by lepší nechat motorku v originál stavu?

instrukce PRO STK č. X/2018 Postup při provádění technických...

24.1.2018 v 14:34 | Nahoru | #28
STK pro motorky jinak a příznivěji.
MACR - MOTOCYKLOVÁ ASOCIACE ČR·23. LEDEN 2018
Společným tlakem, ale především velkou zásluhou Rebelů, kteří se obuli do MDCR, když nám slábli síly se podařila změna, která se týká motocyklů. Právě na STK stanice dorazil věstník pokynů, k motorkám tím vstupuje v platnost. Další návrh je ojetiny jednou za 4 roky nikoli za 2 jako auta. Čtěte dál:
VĚSTNÍK DOPRAVY 1/2018 19. ledna 2018
INSTRUKCE PRO STK č. 1/2018 – Postup při provádění technických prohlídek u motocyklů (MD)
Za účelem sjednocení postupu a činností spojených s provádění technických prohlídek na stanici technické kontroly (dále jen „STK“) vydává Ministerstvo dopravy (dále jen „ministerstvo“) tuto Instrukci pro STK.
Vzhledem ke stále opakujícím se dotazům a podnětům při provádění všech druhů technických prohlídek u motocyklů bylo připravena instrukce, která sjednocuje postupy pro kontrolu některých částí, systémů, provedení a úprav motocyklů.
1. Postup při provádění technických prohlídek
1.1. Kontrola neshody údajů
V rámci vizuální kontroly neshody údajů se jako závada pod kódem 0.3.1.1 hodnotí změna nebo úprava vozidla, která neodpovídá dokumentaci vozidla, tedy pouze zjevné neshody údajů (jako jsou například druh a provedení vozidla, druh pohonu, počet náprav apod., v rozsahu údajů uvedených v technickém průkaze nebo C.O.C listu a dokumentace jim na roveň postavení např. zahraniční registrační dokumenty). Kontrola činností a technického stavu systémů, konstrukčních částí a samostatných technických celků vozidla nespadá do skupiny kontrolních úkonů 0 a jsou předmětem kontroly podle kontrolních úkonů spadajících do skupin kontrolních úkonů 1. až 9.
V rámci vizuální kontroly se jako závada pod kódem 0.3.1.2 hodnotí změny nebo úpravy vozidla, které nejsou v předložené dokumentaci vozidla zapsány, a jejichž zápis se vyžaduje. Nejedná se tedy o posouzení neshody údajů s údaji uvedenými v předložené dokumentaci vozidla, ale o vyznačení závady za účelem nutnosti doplnění dokladů k vozidlu.
1.2. Kontrola ostrých hran a výčnělků na vnějším povrchu motocyklu

Obecné požadavky na kontrolu ostrých hran a výčnělků jsou stanoveny minimálními poloměry zaoblení, které jsou na hranách 2 mm, v rozích 3 mm a na zakončení musí být kulovitý tvar s minimálním poloměrem 7 mm např. ovládací páčky. Uvedené požadavky jsou minimální a uplatní se v místech, kde může dojít ke styku či nárazu chodce, cyklisty apod. tj. v místech, které jsou na vnější straně motocyklu dostatečně přístupné. Použijí se pouze u materiálů, které jsou pevné např. kovy či tvrdý plast, nepoužijí se na měkké materiály jako pryž, guma či kůže atd.
Výše uvedené požadavky se krom odkazů v ostatních částí instrukce použijí pro montáž různých doplňků, které nepodléhají schválení, podle přílohy č. 12 části A vyhlášky č. 341/2014 Sb., schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, ve znění vyhlášky č. 235/2017 Sb. nebo schválení podle mezinárodního předpisu. Jedná se především o designové prvky a doplňky, které nemění celkové rozměry, významně nemění provozní hmotnost a nezasahují do ostatních systémů či funkcí motocyklu. Pokud tedy takové doplňky neovlivňují funkci motocyklu, jsou dostatečně upevněny a plní požadavky na ostré hrany a výčnělky není její montáž závadou ve smyslu technické prohlídky. Tyto doplňky nemusí být zapsány v technickém průkazu vozidla.
1.3. Pomocné rámy motocyklů tzv. „padáky“

V případě pomocných rámů tzv. „padáků“ neexistuje samostatný technický předpis, který se stanovoval jejich samostatné schválení a označení schvalovací značkou. Při jejich kontrole není rozhodující, zda se jedná o originální či neoriginální provedení. Posuzuje se pouze, zda jsou
2 z 3
VĚSTNÍK DOPRAVY 1/2018 19. ledna 2018
dostatečně upevněny k motocyklu, nejsou na něm ostré hrany a výčnělky a nemění maximální rozměry vozidla. V případě, že těmto požadavkům namontovaný pomocný rám vyhovuje, je výsledek prohlídky vůči tomuto komponentu vyhovující.
1.4. Zasklení motocyklů

Plastová čelní skla (tzv. „plexy“ nebo „větrné štítky“) namontovaná na motocykly bez karoserie, která
nejsou podepřena v horní části, nejsou považována za bezpečnostní zasklení, a proto se na něj nevztahuje požadavek na schválení zasklení podle EHK OSN č. 43, v těchto případech se absence schválení zasklení podle EHK OSN č. 43 nepovažuje za závadu. I na tyto větrné štítky se vztahuje požadavek na absenci ostrých hran a výčnělků. Konce těchto zařízení musí být zaoblené viz bod 1.2. V případě, že daným zařízením je průhled, musí být splněny navíc vlastnosti nezkreslené průhlednosti bez deformace obrazu a zkreslení barev.
1.5. Montáž osvětlení motocyklů

Při jejich kontrole není rozhodující, zda se jedná o originální či neoriginální provedení. Posuzuje se pouze, zda jsou dostatečně upevněny k motocyklu, jsou v požadovaném množství a druzích, odpovídají svým zapojením a umístěním na vozidle, je potřeba zdůraznit, že co není dovoleno je zakázáno, tj. např. nesmí být ani větší počet. Všechny použité světelné zařízení musí mít odpovídající schvalovací (homologační) značku, tento požadavek se nepoužije pouze v případě, že vozidlo bylo uvedeno na trh, kdy nebyly homologační značky vyžadovány. V případě, že těmto požadavků namontované osvětlení vyhovuje, i přes to, že se nejedná o originální komponent, je výsledek prohlídky vyhovující.
1.6. Montáž zadní registrační značky

Současné technické požadavky na konstrukci motocyklů umožňují umístění registrační značky i mimo podélnou střední osu motocyklu, avšak nikoliv jakkoliv, především ne boční umístění na úrovní středu zadního kola, kdy je omezena viditelnost z opačné strany motocyklu. Umístění mimo osu je možné za splnění následujících podmínek:
- žádná část registrační značky netvoří nejširší část motocyklu (zrcátka se nepočítají),
- montáž registrační značky nesmí bránit maximálnímu náklonu,
- viditelnost registrační značky musí být taková, aby umožňovala vpravo i vlevo viditelnost alespoň 30 stupňů od krajů registrační značky,
- upevnění (držák) registrační značky musí být dostatečně pevné a tuhé, nesmí sloužit jako prostředek upevnění ostatních dílů,
- dále platí ostatní stávající požadavky na umístění.

Pokud jsou uvedené podmínky splněny, jsou požadavky pro montáž splněny. Je však potřeba, aby provozovatel vozidla tuto skutečnost, tj. excentrické umístění registrační značky, měl v souladu s vyhláškou č. 343/2014 Sb., o registraci vozidel, ve znění pozdějších předpisů, zapsanou v technickém průkazu.
Zvláštní ustanovení:
Provozovatel STK musí seznámit s obsahem instrukce kontrolní techniky STK nejpozději v den nabytí platnosti této instrukce. Do příručky jakosti zaznamená způsob, jak bylo zabezpečeno seznámení dotčených pracovníků STK s obsahem této instrukce.
Instrukce nabývá platnosti dnem zveřejnění ve Věstníku dopravy.

instrukce PRO STK č. X/2018 Postup při provádění technických...

24.1.2018 v 14:45 | Nahoru | #29

(reakce na) instrukce PRO STK č. X/2018 Postup při provádění technických...

9.2.2018 v 06:22 | Nahoru | #30
Pipla> třásně mohou být a nesmí je kontrolovat jako brašny a rolky a sošky na blatníkách
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Route 66 Ostatní Chopper Proskoč 12 24.3.2024 v 11:58 Bigbear
společné výlety Ostatní Chopper cz444 2 12.12.2023 v 16:03 Juraj22
výměna Z750s Ostatní Chopper Martin2712 12 7.7.2022 v 20:36 Martin2712
Hledám chopper s nakopávací pákou Ostatní Chopper Maršál_ 15 9.4.2022 v 20:56 Pedl
Plastový kryt na kaslík na levé str... Ostatní Chopper mil750 1 22.6.2020 v 12:30 zdenysrx6


TOPlist