globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: CRF1000L Africa Twin-zkušenosti z praxe-studený start
10.1.2018 v 15:08
Závada startu za studena. Nastartuje a zase chcípne. Po několika pokusech nebo i přidání plynu se udrží ve volnoběhu.
Motoricky trochu kolísá a chová se nestabilně.Toť po garančce na 12tis Km s výměnou oleje a filtru.
Ohřáté aspoň na minimum se chová dobře. Ohřáté na plno vše OK.
Včera odzkoušeno dle návodů a rad na fóru odvětrání klikové skříně. Levá strana u motoru plná oleje,u kapotáže nic.Pravá nic.
Zkouška startu provedena a zcela v naprostém pořádku. Naskočila na na první otočení.
Motor klidný bez výkyvů otáček, je stabilní a jen ševelí.
Dnes opětovné odvětrání levé strany.Viz foto. Oleje jen trošičku.
Opět zkouška startu. Start na první otočení. motor klidný,naprosto bez jakých koliv problémů.
Teď to tedy nechám déle odstát a počkám na chladnější počasí a zkusím zkošku startu již bez odvětrávání.
Doufejme že bude vše OK.
O vyjádření jsem též požádal dealera Hondy- žádost předána na Hondu ČR.


Na několikrát (asi 5x) po odstátí min 2 dny Cca při teplotách 5°C zkošky startu--Naskočí na první otáčku,volnoběh nekolísá, motor v naprostém klidu krásně ševelí. Tak na jaře se ukáže.

Sám jsem se ozval na Hondu,poslal i videa a upozornění na tuto závadu.
Dealer kontaktoval vedení a dnes 18.1.2018 jsem měl od něj
telefonát. Snad tedy pomalu ale jistě se to profláklo již více a prý to hodlají řešit. Je otázkou jak. U mne to má být tak že proběhne kontola a na 100% budou měněny
vypínače na řidítkách. Tam sic problém nevidím ale jsou zkušenosti že zlobí tak je daji už jen z prevence. Kontrolu svíček a vzduch filtru považuji za normál.
To vše ještě v záruce Cca na 12tis. Km .David

21.2.2018-záruční oprava s výmněnou pravého přepínače na řidítkách+kontrola vzduch filtru.

Zkouška nastavení hadice na vypouštění kondenzátu s lepším přístupem.




Naposledy editováno 24.03.2018 23:07:49
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin-zkušenosti z praxe-studený start

10.1.2018 v 16:34 | Nahoru | #1
To jsi šel s motorkou panna-orel, že ti z airboxu vyteklo tolik oleje??? Většinou tam býmá mix vodního kondenzátu s trochou oleje, tohle vypadá na 100 % oleje.

CRF1000L Africa Twin-zkušenosti z praxe-studený start

10.1.2018 v 17:54 | Nahoru | #2
Dle mne to množství po těch km je normálka...

CRF1000L Africa Twin-zkušenosti z praxe-studený start

10.1.2018 v 19:01 | Nahoru | #3
S takovou garančkou mě po*ser. Zažil jsem něco podobného u Suzuki, už k nim nejezdím.

1 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin-zkušenosti z praxe-studený start

10.1.2018 v 19:12 | Nahoru | #4
vysvětlete mi někdo,jak může trocha sajrajtu v odvětrání -ve spodní části zaslepené hadičky- nějak ovlivnit start motoru.

(reakce na) CRF1000L Africa Twin-zkušenosti z praxe-studený start

10.1.2018 v 22:15 | Nahoru | #5
Dolph-cz> předpokládám, že navíc ještě přes odlučovač :) Nejspíš při naplnění silné hadičky (nestlačitelnost oleje vs. vzduchu a rezonanční komory v sání) se změní nějaká pulsace vzduchu kolem čidla, což ovlivní výpočet nasávaného vzduchu.
Každopádně pokud se někomu zdá interval 12 tisíc km pro odkalení normální, jinak motorka škube, střílí, chcípá, tak se bojím, jak si ještě necháme od výrobců sr..t na hlavu a ještě si při tom tleskat.

Naposledy editováno 10.01.2018 22:17:41

CRF1000L Africa Twin-zkušenosti z praxe-studený start

11.1.2018 v 12:12 | Nahoru | #6
Jo četl jsem o tom v jiné diskuzi tady, že tohle odvětrání to spraví.
Na vodou chlazených motorkách tam nemám snad nikdy nic, ale na Banditovi mi asi vyteče takové množství za měsíc,dva. Ale je fakt, že velkého vodníka jsem taky ještě neměl.

(reakce na) CRF1000L Africa Twin-zkušenosti z praxe-studený start

12.1.2018 v 02:48 | Nahoru | #7
vilemx> pana orel jsem nešel, a oleje bylo více. Na fotce je druhé zbytkové vypuštění. Startu to ale pomohlo. Nebo aspoň zatím. Uvidime

CRF1000L Africa Twin-zkušenosti z praxe-studený start

17.1.2018 v 22:19 | Nahoru | #8
Pravidelna kontrola tehle hadic je napsana i v manualu,me nekde kolem 3500 km jednou chcipla hned po startu,vycistil jsem tuhle hadici,od te doby jsem pak najel cca 1500 a vse v pohode,jezdeno v teplotach 0-15 stupnu, snad bude v pohode vse i dal

CRF1000L Africa Twin-zkušenosti z praxe-studený start

17.1.2018 v 22:39 | Nahoru | #9
JohnyLuka> Fakt? Vážně nová motorka dokázala najet 1.500 km bez nutnosti servisního zásahu? No tak to je skvělá zpráva, ne?
Aha, tohle vlákno je o nové Africe a ne o čínském pitbajku...

CRF1000L Africa Twin-zkušenosti z praxe-studený start

18.1.2018 v 10:02 | Nahoru | #10
Nevím co je na odpuštění hadice za servisní zasah, to je jak kdyby jsi řekl že musíš mazat řetěz a jaktoze nevydrží celý servisní interval bez čištění a mazání.
Nechci se nijak Hondy zastávat ale v manuálu je to zahrnuté v běžné urdzbe tak to tak beru,zatim mi motorka drží bez jakýchkoli problémů co se všude uvadeji,mam tedy zatím najeto jen necelých 6000 km ale doufám že bude vše v pohode dal jako do ted,zatim jsem z ní nadsenej a neměnil bych za žádnou jinou.

CRF1000L Africa Twin-zkušenosti z praxe-studený start

18.1.2018 v 10:19 | Nahoru | #11
JohnyLuka => Asi tak. Cistenie odvzdusnenia skrine bezna udrzba dle manualu. V manuale je to aj pekne rozdelene udrzba majitel a udrzba servis. Je tam toho viac co by mal majitel pravidelne cistit kontrolovat nezavazne na servisnych prehliadkach.

1 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin-zkušenosti z praxe-studený start

18.1.2018 v 10:46 | Nahoru | #12
Koukám, že ty vaše růžové brýle mají opravdu tlustá skla.
Kolem motorek se pohybuji vcelku dost dlouho, takže si dovolím tvrdit, že nová AT je asi jediná motorka, kde odvzdušnění motoru potřebuje takto častou péči a její zanedbání má tak výrazný vliv na chování motoru. Můžeme polemizovat, jestli to je vlastnost nebo vada, ale každopádně mi to u motorky určené pro univerzální cestování přijde trapné, komické a nedůstojné.

Podle mého skromného názoru to je špatný návrh odvzdušnění zralý na svolávačku. Že si to jako majitelé omlouváte mě štve proto, že Honda nebude mít dostatečně negativní zpětnou vazbu a dál bude zkoušet, kam až se dá zajít.

V tomhle přístupu totiž vidím rozdíl mezi zákazníkem a spotřebitelem. Zákazníkem je pro mě jeden místní člobrda, který si vydupal výměnu motorky za jinou a nejspíš bude opět trvat na odstranění problému se škytáním. Spotřebitelem je pak ten, kdo škytání omlouvá jako svoji vinu, protože zanedbává údržbu popsanou v manuálu a každé tak páté tankování se těší, jak se s láskou ušpiní od oleje.

Předpokládám, že muset tohle dělat u auta, asi byste tak smířliví nebyli.

Naposledy editováno 18.01.2018 10:49:44

1 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin-zkušenosti z praxe-studený start

18.1.2018 v 11:34 | Nahoru | #13
Takže když moje motorka nemá žádné závady tak mám růžové brýle? Nějak nechápu s čím bych měl tedy jít na reklamaci?s tím že jsem po cca 3tis km vypustil hadici kterou mám pravidelně kontrolovat?
Nechápu ale proč je ta hadice ukončena tak vysoko a zaslepena.měl jsem už spoustu motorek,a Afrika je jediná která má tu hadici zaslepenou. Všechny ostatní co jsem měl tak meli buď vývod tak aby to odkapavalo pod motorku nebo do airboxu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin-zkušenosti z praxe-studený start

18.1.2018 v 11:57 | Nahoru | #14
vilemx> Když jsi narazil na ty auta, tak třeba u Volva je v předpisu pro servis kontrola po ujetých km. U VW motoru bylo odvětrání vedené do sání. Dneska už to asi nebude úplně ok kvůli euro normám. Stejný to bude s tou Hondou viz...
JohnyLuka> Ta hadice bude dneska krátká asi protože dřív končila pod motorem a olej z ní kapal na silnici. Nebylo proto potřeba sledovat a vypouštět olej. Dneska už olej na silnici kapat nesmí, tak je hadice krátká a zašpuntovaná.

Podobný to bude jako odvětrání nádrže - dřív prostě hadice strčená skrz brýle, dneska hadice vedená pod sedlo, tam filtr s aktivním uhlím a ven jde pohádkově čistý vzduch - žádné emise výparů benzínu.

(reakce na) CRF1000L Africa Twin-zkušenosti z praxe-studený start

18.1.2018 v 12:32 | Nahoru | #15
karf> no vidis,to mě nenapadlo,nejak se pořád s tou dnešní eko dobou nemůžu szit
Kdyby to bylo po státu tak se nejspíše tyto problémy neřeší a nedeji

1 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin-zkušenosti z praxe-studený start

18.1.2018 v 12:35 | Nahoru | #16
celkem by mně zajímalo,na co tam ta hadička vlastně je.

odvětrání kliky to není 100% protože odvětrání už od názvu musí větrat a né být zadělané špuntem.

každý motor odvětrání potřebuje a musí ho mít i afrika a to odvětráví téměř vždy vede do airoxu a to konktrétně do prostoru za vzduchovým filtrem(tam,kde už je vzduch přefiltrovaný).
z toho odvětrávání odchazí předeším plyny,které při výbuchu projdou kolem pístu a taky nějaký olej,který v podobě olejové mlhy odchází spolu s těmi plyny.
a právě tento oleje,se v malém množství vysráží v prostoru airboxu,kde stíká do nejnižšího místa a následně do hadičky,která je zadělaná špuntem a musí se čas od času nechat vytect-tak jako u té afriky.

to na co chci poukázat,je to,že množství oleje v té hadičce nemá absolutně žádný vliv na chod motoru,nebo na jeho start.

proto by mně zajímala odpověď někoho,kdo o této motorce ví něco víc,než jak se maže řetěz-KAM TO "ODVĚTRÁNÍ" OPRAVDU VEDE.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin-zkušenosti z praxe-studený start

18.1.2018 v 12:45 | Nahoru | #17
Dolph-cz> to si mi nasadil slusnyho brouka,asi to tedy až budu mít čas,ze zvědavosti rozeberu. Žil jsem v domeni že je to to odvětrání. Každopádně odpuštění pomohlo tomu že to za studena po startu nechcipne.

CRF1000L Africa Twin-zkušenosti z praxe-studený start

18.1.2018 v 12:58 | Nahoru | #18
Nedalo mi to a kouknul jsem alespoň do manuálu a jak servisní tak uživatelsky udává že je to odvětrání klikovky,vypada to že je to vypust z toho airboxu

CRF1000L Africa Twin-zkušenosti z praxe-studený start

18.1.2018 v 14:53 | Nahoru | #19
Abych nechodil daleko, tak stará Afrika měla tuhle hadici zašpuntovanou už před 25 lety a po mnohaletém provozu z ní vytékal zhruba tak panák vodního kondenzátu smíchaného s olejem (dlouhodobá zkušenost, když jsem tyhle motorky měl na servis) a nikoliv snad 100% olej, co jsem viděl z fotek CRF.

Vůbec mi nejde o to, že se má odkalovat, jde mi ale o ty nehorázně krátké intervaly a škytání motoru, když se to zanedbá. Pokud z toho teče tolik oleje a tak často, má to výrobce buďto předělat nebo přidat nějakou nádobku, kde by se olej shromažďoval a třeba při výměně oleje se nádobka vylila.

Pokud s tím mají motorky problém po pár tisících, tak fakt nechápu, jak tohle řešit třeba na delším výletě, abych neporušoval například zákon o nakládání s nebezpečnými odpady. Vypustit to v tomto množství do ubrousku někde na parkovišti nebo v kempu mi fakt nepřijde jako fajn řešení.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin-zkušenosti z praxe-studený start

18.1.2018 v 15:18 | Nahoru | #20
vilemx> Ahojky omlovat se nic nebude!!!!!! Sám jsem se ozval na Hondu,poslal i videa a upozornění na tuto závadu. Dealer kontaktoval vedení a dnes jsem měl od něj
telefonát. Snad tedy pomalu ale jistě se to profláklo již více a prý to hodlají řešit. Je otázkou jak. U mne to má být tak že proběhne kontola a na 100% budou měněny
vypínače na řidítkách. Tam sic problém nevidím ale jsou zkušenosti že zlobí tak je daji už jen z prevence. Kontrolu svíček a vzduch filtru považuji za normál.
To vše ještě v záruce Cca na 12tis. Km .David

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin-zkušenosti z praxe-studený start

18.1.2018 v 15:47 | Nahoru | #21
DavidŠlechta> super,tak pak napiš jak jsi dopadl a jestli přišli čím to bylo. Pochopil jsem dobře že ti to zaclo dělat až po ty garancce ve 12 tis?

(reakce na) CRF1000L Africa Twin-zkušenosti z praxe-studený start

18.1.2018 v 15:57 | Nahoru | #22
JohnyLuka> Vědět dám. Začlo to těsně před tím a pak se to přechodně zhoršilo a zase ustálilo. Po vypuštění zcela vylepšilo.

1 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin-zkušenosti z praxe-studený start

21.1.2018 v 12:42 | Nahoru | #23
Ciže jednoducha oprava po domacku, nadrzku vymenit za vacsiu a tym zvysit dojazd bez potreby zasahu, alebo vymena hadicky za dlhsiu az pod motor a je klud. Par kvapiek oleja na ceste nikoho nezabije, je ho tam od inych ucastnikov plna prdel

(reakce na) CRF1000L Africa Twin-zkušenosti z praxe-studený start

21.1.2018 v 13:51 | Nahoru | #24

caba29 píše: Ciže jednoducha oprava po domacku, nadrzku vymenit za vacsiu a tym zvysit dojazd bez potreby zasahu, alebo vymena hadicky za dlhsiu az pod motor a je klud. Par kvapiek oleja na ceste nikoho nezabije, je ho tam od inych ucastnikov plna prdel


Jasně, po domácku by vůbec neměl být problém si s tím častým odkalováním poradit (hadice protáhnout až pod kryt motoru a přinejhorším přidat nádobku). U staré motorky z druhé ruky za pár šupů proč ne. Ale řešit to takhle u funglovky přes tři sta kolíků a v záruce, když výrobce ji bombasticky propaguje jako nejlepší univerzální cestovní motorku???

1 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin-zkušenosti z praxe-studený start

21.1.2018 v 16:25 | Nahoru | #25
tady jde o to,že jestli je to hadička na odvod vysráženého oleje v airboxu(což podle mně je) tak to nemůže mít absolutně žádný vliv na chod motoru......a výrobce mlží,problém neřeší,dělá se zákazníků idioty.....a nakonec zatlačí na moderátory,aby nepohodlné téma smazali.tak jako to dělá KTM.

CRF1000L Africa Twin-zkušenosti z praxe-studený start

22.1.2018 v 06:03 | Nahoru | #26
A to jsem si myslel, co to není za motorku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin-zkušenosti z praxe-studený start

22.1.2018 v 11:04 | Nahoru | #27

Dolph-cz píše: nepohodlné téma smazali.tak jako to dělá KTM.

Len tak zo zvedavosti, už niečo mazali? KTMku to moc nevyšlo, ak sa dobre pamätám...

CRF1000L Africa Twin-zkušenosti z praxe-studený start

23.1.2018 v 22:49 | Nahoru | #28
Hoši v klidu to se vyřeší a někdy se stane, že se z toho stane vlastnost dané motorky, to není poprvé a ani naposledy. Koukám že zde kvičí nejvíce ti, co tu motorku nemají.Odkalovat se má jednou za rok,nebo po určitých kilometrech, nebo po jízdě v dešti, vlhku. Tak nevím proč se tu tak všechno hrotí.

Naposledy editováno 23.01.2018 22:50:46

(reakce na) CRF1000L Africa Twin-zkušenosti z praxe-studený start

24.1.2018 v 19:57 | Nahoru | #29

Metric píše: Len tak zo zvedavosti, už niečo mazali? KTMku to moc nevyšlo, ak sa dobre pamätám...



něco?z hlavy si vzpomínám na minimálně 3 témata,diskuze na úrovni,bez nadávek a vulgarit.......,které zmizely,nebo byly promazány a uzamčeny....(jedna měla dokonce 17 stran-ta zmizela úplně)

1 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin-zkušenosti z praxe-studený start

3.2.2018 v 13:53 | Nahoru | #30
Nuž dobrá Dolphe, tak až to tady na příkaz Hondy smažou, tak můžeš začít kritizovat a meldovat , ne však v módu "možná", což děláš.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jakou spojkovou sadu a Africa Twin ... Honda CRF1000L Africa Twin Yurii 11 7.3.2024 v 21:52 T4C0
Bliká kontrolka ABS Honda CRF1000L Africa Twin Davidrak 7 1.3.2024 v 19:50 Davidrak
Africa Twin CRF1000 odstín barvy Honda CRF1000L Africa Twin Drak-09 2 27.2.2024 v 19:50 Drak-09
připojení kabelu [1, 2, 3] Honda CRF1000L Africa Twin šlauch0 69 26.2.2024 v 16:33 LiborGSXR
Rovnání / oprava ráfku Honda CRF1000L Africa Twin Scottpalda 26 6.2.2024 v 21:49 Drak-09

TOPlist