Téma: olej do kardanu
6.1.2018 v 18:20
potřebuji radu ,jaký olej do kardanu,četl jsem už hodně názorů,diky
Předchozí
1 2
Následující

olej do kardanu

6.1.2018 v 18:27 | Nahoru | #1
Pre mňa je podstatný názor, ktorý si prečítam v manuáli k motorke.

olej do kardanu

6.1.2018 v 19:08 | Nahoru | #2
no to jsem si taky myslel jenže manual není v češtině,to by tak nevadilo,jenže nikde nebylo psáno jaký tam má být ten olej

1 reakcí na tento příspěvek olej do kardanu

6.1.2018 v 19:29 | Nahoru | #3
Já leju Mogul Trans 80W-90H API GL-5

(reakce na) olej do kardanu

6.1.2018 v 19:49 | Nahoru | #4
JiriK84: Liješ správně

Na obranu romeona musím napsat, že jsem si rozklikal několik manuálů na FJR a Yamaha to tam píše pěkně vychcaně. Není tam specifikace oleje, ale číslo náhradního dílu z katalogu Jen u roku 2012 jsou údaje SAE 80 API GL-5 a když jsem do googlu zadal to katalogové číslo, vyskočila flaška Yamalube s údaji 80W90 GL-5.

olej do kardanu

6.1.2018 v 19:50 | Nahoru | #5
Romeon: kolik ti prosím tě je let? Co tak si to vygůůglit a nebo zavolat do prodejny Yamahy? Dokážeš tyto dvě věci?

olej do kardanu

6.1.2018 v 20:04 | Nahoru | #6
Já myslim, že ty dvě věci zvládne, ale má účet na motorkářích, tak se zeptá zkušených. Co je na tom?

1 reakcí na tento příspěvek olej do kardanu

6.1.2018 v 20:07 | Nahoru | #7
Důležité je označení "GL-5" je to hypoidní olej pro hypoidní soukolí

Dej si do Googlu "mazací plán" a můžeš přidat značku oleje, který se Ti třeba líbí....
Tady máš příklad s Castrolem...
http://media0.primol...aci-motorky_2016.pdf

(reakce na) olej do kardanu

6.1.2018 v 20:46 | Nahoru | #8
kuzmič> souhlasím
Do BMW používám servismany doporučený Castrol Syntrax Limited Slip (SAF-XJ) 75W-140 za 250,-/litr, řekl bych, že pro FJR bude vyhovovat také, ale třeba odborník řekne něco jiného.

1 reakcí na tento příspěvek olej do kardanu

6.1.2018 v 21:58 | Nahoru | #9
kardan má jehličkové ložiska a ty se mažou vazelinou.

olej do kardanu

6.1.2018 v 22:08 | Nahoru | #10
Já třeba používám Agip, tedy vlastně už "eni"
Tady:http://eni-ita.lubricantadvisor.com/advice.aspx?lang=tje&type=df884ed16696708c7544bad44919699b

Ale který výrobce je jedno, hlavně musí splňovat údaje v manuálu...

olej do kardanu

6.1.2018 v 22:12 | Nahoru | #11
na netu dovedu pracovat celkem slušně na to že mi je přes 50,ale názory zkušených si klidně přečtu

(reakce na) olej do kardanu

6.1.2018 v 22:28 | Nahoru | #12

Dolph-cz píše: kardan má jehličkové ložiska a ty se mažou vazelinou.


Trefná připomínka U nás nesprávně zakořenil název "kardan" pro výstupní úhlový převod, podobně jako "CDI" pro každou zapalovací jednotku.

1 reakcí na tento příspěvek olej do kardanu

6.1.2018 v 22:46 | Nahoru | #13
NO.. výstupní úhlový převod bude asi homokinetický kloub, tedy po staru "kardanový kříž"... což...?
Nebude se "kardan" rovnat pojmu "hřídel"......???

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) olej do kardanu

6.1.2018 v 23:53 | Nahoru | #14
kuzmič: Ale vůbec ne. Homokineťák zlomený o 90 stupňů? Kdepak, je tam hypoidní soukolí lidově zvané "hruška/talíř". Klasický kardanový kříž se tam opravdu vyskytuje, ale je mezi výstupem z motoru a vstupem do převodky. A homokineťák by tam byl lepší než kardan, protože na rozdíl od kardanu má během otáčky konstantní úhlovou rychlost, takže nedochází k rázům, ale nejde rozměrově tak smrsknout, proto se tam pořád dávají kardany.

(reakce na) olej do kardanu

7.1.2018 v 08:39 | Nahoru | #15

1100Virago píše: kuzmič: Ale vůbec ne. Homokineťák zlomený o 90 stupňů? Kdepak, je tam hypoidní soukolí lidově zvané "hruška/talíř". Klasický kardanový kříž se tam opravdu vyskytuje, ale je mezi výstupem z motoru a vstupem do převodky. A homokineťák by tam byl lepší než kardan, protože na rozdíl od kardanu má během otáčky konstantní úhlovou rychlost, takže nedochází k rázům, ale nejde rozměrově tak smrsknout, proto se tam pořád dávají kardany.



přesně tak.

kdyby tomu říkal diferák,tak v pohodě,ale kardan je naprosto odlišný díl.

olej do kardanu

7.1.2018 v 09:26 | Nahoru | #16
A táák... Jsem to konečně pochopil, hnidopichové...

1 reakcí na tento příspěvek olej do kardanu

7.1.2018 v 12:43 | Nahoru | #17
ahoj, psalo se o manuálu, lze ho někde dohledat v češtině ?

olej do kardanu

7.1.2018 v 14:16 | Nahoru | #18
Tak to Ti řeknu zcela přesně. GL - 5 80W - 90 na značce nezáleží.

(reakce na) olej do kardanu

7.1.2018 v 14:49 | Nahoru | #19

maty400 píše: ahoj, psalo se o manuálu, lze ho někde dohledat v češtině ?


O českém nevím. Přímo z webu Yamahy se dají stáhnout tyhle


Dolph-cz píše: přesně tak.
kdyby tomu říkal diferák,tak v pohodě,ale kardan je naprosto odlišný díl.


Přesně vzato to není ani diferenciál (ten rozděluje různé otáčky mezi dva hřídele) ani rozvodovka (ta rozvádí kroutící moment mezi více hřídelů) i když tomu tak taky dost lidí říká. Ale asi je to pochopitelnější a správnější než "kardan", který je opravdu v jiném místě. Přitom se to používá i v českých návodech (aspoň ve starém to mám).

olej do kardanu

7.1.2018 v 16:43 | Nahoru | #20
a co takhle úhlový převod?

Pozdě

Naposledy editováno 07.01.2018 16:44:16

olej do kardanu

8.1.2018 v 21:25 | Nahoru | #21
Čau, já použivám Castrol Axle EPX 80W-90 GL5, v českém manualu je psané - "Doporučený olej koncového převodu - Převodovový olej kloubového hřidele (čislo: 9079ESH001-00), množstvý oleje 0,2 l."

olej do kardanu

8.1.2018 v 21:26 | Nahoru | #22
Čau, já použivám Castrol Axle EPX 80W-90 GL5, v českém manualu je psané - "Doporučený olej koncového převodu - Převodovový olej kloubového hřidele (čislo: 9079ESH001-00), množstvý oleje 0,2 l."

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) olej do kardanu

9.1.2018 v 16:13 | Nahoru | #23

1100Virago píše: kuzmič: Ale vůbec ne. Homokineťák zlomený o 90 stupňů? Kdepak, je tam hypoidní soukolí lidově zvané "hruška/talíř". Klasický kardanový kříž se tam opravdu vyskytuje, ale je mezi výstupem z motoru a vstupem do převodky. A homokineťák by tam byl lepší než kardan, protože na rozdíl od kardanu má během otáčky konstantní úhlovou rychlost, takže nedochází k rázům, ale nejde rozměrově tak smrsknout, proto se tam pořád dávají kardany.



Kardanovy kříž je u FJR jen jeden na výstupu z motoru, vzadu u rozvodky žádný není..

Jinak olej leju ten origo a prý má jiné složení, než běžný GL5

Naposledy editováno 09.01.2018 16:14:51

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) olej do kardanu

9.1.2018 v 19:54 | Nahoru | #24
dakarista: Nebylo to myšleno tak, že jsou tam dva (i když by správně být měly!), ale že je to mezi výstupem z motoru a dlouhým hřídelem, který vede až do převodky. Jeden kardanový kříž ale způsobuje, že úhlová rychlost výstupního hřídele během otáčky kolísá a to tím víc, čím větší je úhel zalomení. Tohle se má právě kompenzovat druhým křížem, který kolísá opačně a výsledkem je zpátky konstatní úhlová rychlost. U motorek to chybí, proto se říká "kardan žere gumy" - v podstatě je pohyb zadního kola trhaný. Vyřešil by to i homokinetický kloub místo kardanu, protože u něj ke kolísání nedochází.

(reakce na) olej do kardanu

10.1.2018 v 11:37 | Nahoru | #25
1100Virago>

a dlouhým hřídelem, který vede až do převodky

Nevede do převodky ale do druhého, dokonce i homokinetického kloubu(zubové uhlové spojky).To kolísání úhlové rychlosti je podle mě nepodstatné,stejně jako od motoru,něco poberou vůle, tlumič v převodovce a něco gumová spojka v náboji.

1 reakcí na tento příspěvek olej do kardanu

10.1.2018 v 17:58 | Nahoru | #26
třeba můj brambor K1200R měl klasický kardan se dvěma kříži.

...podstatné je úplně všechno,třeba dvouvál má o chlup nižší grip zadní gumy,protože ty rázy od motoru jsou silnější a stejně tak i řetěz vydrží méně,než na 4válci.

ale jinak je kardan výborná věc-samozřejmě pokud majitel nebyl kokot,zhnilý vyměnit jednou ročně 2dcl oleje.........,vydrží strašně moc bez neustálého otravného mazaní a čištění řetězu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) olej do kardanu

11.1.2018 v 12:19 | Nahoru | #27
Dolph-cz> Psal jsem o FJR a to je čtyřválec, podstatná změna (úhlová) bude na kole z motoru na 5 stupeň 9x, z kardanu je 14x. Pokud počítám zdvih zadní vidlice 100 mm,délku 500 mm a že je kloub uprostřed zdvihu v rovině,tak mám max. úhel kloubu β 5,75°. Počítám 7°a vyšlo mě +- α 1°(kardanová chyba)což je za úhlovým převodem na průměru náboje 0,07mm (max.hodnota při max .výkyvu od kříže 14x za jednu ot. kola).Podle mě to z toho motoru nebude o nic lepší

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) olej do kardanu

11.1.2018 v 19:18 | Nahoru | #28

axs píše: Dolph-cz> Psal jsem o FJR a to je čtyřválec, podstatná změna (úhlová) bude na kole z motoru na 5 stupeň 9x, z kardanu je 14x. Pokud počítám zdvih zadní vidlice 100 mm,délku 500 mm a že je kloub uprostřed zdvihu v rovině,tak mám max. úhel kloubu β 5,75°. Počítám 7°a vyšlo mě +- α 1°(kardanová chyba)což je za úhlovým převodem na průměru náboje 0,07mm (max.hodnota při max .výkyvu od kříže 14x za jednu ot. kola).Podle mě to z toho motoru nebude o nic lepší



hele,já to spočítat neumím-říkám na rovinu.
ale taky už jsem se setkal s borcama,co počítali velmi efektně,ale ve finále se sekli o 3 desetinná místa.......... kde jsi ty nevím.

vím,že FJR je 4válec......,já psal,že vše souvisí se vším a že na grip zadního kola má vliv i počet válců-byť to "na první pohled" s pneumatikou vůbec nesouvisí.

(reakce na) olej do kardanu

12.1.2018 v 19:17 | Nahoru | #29
Dolph-cz> Počítal jsem to v programu co používám pro stavbu speciálních podvozků. Odhadl jsem jen ty rozměry a polohu vidlice, převod je z manuálu a náboj jsem dal průměr 30mm (na obvodu pneu. to je 0,95mm)

olej do kardanu

25.1.2018 v 12:01 | Nahoru | #30
Kúp originál Yamalube....presne na tento typ
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Yamaha FJR1300 nestartuje, nereaguje Yamaha FJR 1300 Dinooo 20 Včera v 09:24 maco
olej v alternatoru Yamaha FJR 1300 romeon 15 21.9.2018 v 13:08 wiking
Manuál Yamaha FJR 1300 Yamaha FJR 1300 JosefCB 2 13.9.2018 v 11:49 JosefCB
osa zadního kola FJR 1300 Yamaha FJR 1300 maty400 2 14.8.2018 v 16:13 maty400
stopování motoru Yamaha FJR 1300 maty400 11 30.7.2018 v 19:57 maty400

TOPlist