globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Tlumičový olej Ohlins? A jakej olej je červenej?
Zdravím všechny. Myslíte, že stojí za to dát do předních vidlic tlumičák od Oehlins ? Je fakt lepší? A jakej tlumičovej olej 10W je červenej? Díky za rady


Naposledy editováno 08.01.2018 17:33:47

(reakce na) Tlumičový olej Ohlins? A jakej olej je červenej?

3.1.2018 v 19:42 | Nahoru | #61

kerut píše: Krejza> jj, ja mam v planu az to zprovoznim udelat normalne telemetrii-dataloger, a strcit (krome teplotnich cidel na nastaveni prutoku chlazeni vymenikem olej/voda) prave i akcelerometry.. na brejle, pod prdel, na kluzak, a na kyvku.. bez toho podle me nepoznam u hi-speedu (obzvlast ja nevyjezdenej) vubec nic



docela fajn na tenhle vyzkum je hi-speed camera a nataceni prejezdu nerovnosti (idealne testovaci stolice - pevne uchycena moto v riditkach (lze doplnit snimani sily v uchytu) a valec po kterem jede predni kolo a na kterem je pridelana prekazka)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlumičový olej Ohlins? A jakej olej je červenej?

3.1.2018 v 19:46 | Nahoru | #62

kerut píše: Krejza> jj, ja mam v planu az to zprovoznim udelat normalne telemetrii-dataloger, a strcit (krome teplotnich cidel na nastaveni prutoku chlazeni vymenikem olej/voda) prave i akcelerometry.. na brejle, pod prdel, na kluzak, a na kyvku.. bez toho podle me nepoznam u hi-speedu (obzvlast ja nevyjezdenej) vubec nic

E: assassin> no ne, ten rozsah nastaveni zdvihu by mel bejt prave takovej, aby tam nejakej ten zdvih nejakejstale byl.. resp. napsano mozna jinak, ta pruzina/a cela vidle by ani na jednom konci moznyho nastaveni predpeti nemela byt u konce sve pracovni delky.. proste musi tam bejt rezerva tam i tam..
vsak proto jsem zvetsil zdvihy ze 108 (honda pise 120 ale to tam neni ani pri uplnym zamacknuti tech kontrapruzinek, ke kterymu jen vlastni silou hlavni pruziny nedojde.. to bys za ne musel "tahat") na 128



jo v jednom odstavci napises ze by mel byt rozsah atd... a pak napises, ze jde vlastne jen o nastaveni vysky predku. coz je cistej rozpor. jde primarne o nastaveni toho spravneho rozsahu. pokud si chci hrat s geo, popoustim cely vidle v brejlich a ne, ze tocim predpetim.

nejasne se tu vyjadrujete vy, ja vim, ze vis... ale pises to proste spatne. kdybys ty psal skripta, nenauci (a hlavne nepochopi) uz nikdo nikdy nic

(reakce na) Tlumičový olej Ohlins? A jakej olej je červenej?

3.1.2018 v 19:47 | Nahoru | #63
assassin> no kdyz padas do diry tak v zapeti stejne najedes na druhou stranu ty diry, zatim co kdyz prejizdis hrb poletis pres nej dal.. ale jasne ja to myslel dira jako vymol, a ty dira jako sestupna hrana vozovky, rozdil tam v tomhle ohledu neni, kolo ma proste zajet do vidlice nebo vyjet z vidlice ve vsech pripadech stejne, tak rychle aby tam nebylo pozde, ale tak pomalu, aby na konci cesty nevyvolalo dalsi "prekmit"

ohledne zdvihu viz vejs.. linearni pero, pracujici nekde mezi 15-20 a 80-85% svych technickych moznosti (slaboproudari by rekli uprostred linearni oblasti a nikoliv rail-to-rail)

E: uff ty ses rozepsal.. tak popoustet v brejlich nemuzes do nekonecna (a u nekterejch konstrukci ani moc do konecna, muze tam bejt osazeni, drazka s krouzkem..) ber to tak ze to pero bezi na spodni hrane mezi 20-60% drahy, a na horni hrane max predpeti 40-80% drahy.. (obrazne napsano).. tuhost pera napocitana dle hmotnosti a decelerace, a vazkost oleje podle vyrobce a presnosti vnitrku, idealne ridsi = citelnejsi...

Naposledy editováno 03.01.2018 19:51:31

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlumičový olej Ohlins? A jakej olej je červenej?

3.1.2018 v 19:48 | Nahoru | #64
assassin>

K tomu jde dodat snad jedině to, že se zatím bavíme jen o nerovnostech povrchu, kdežto i zatížení v důsledku sil působících při jízdě ovlivňuje podvozek taky. Což je u okruhů a kvalitní nezničené silnice důležitější aspekt.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlumičový olej Ohlins? A jakej olej je červenej?

3.1.2018 v 19:48 | Nahoru | #65

assassin píše: jasny, jen tam jdou porovnat dva oleje 10W .. jeden ma viskozitu pri 40C 35,9 mm2/s a druhej 35 mm2/s to asi nebude zasadni rozdil :)

ad to "padani kola do diry" - pokud je kolo ve zdvihu 10mm nebo 40mm dela zasadni rozdil - v prvnim pripade ztrti kolo kontakt s vozovkou uz u pomerne melke diry... tzn rict, ze nastaveni predpeti, resi jen vysku predku je hodne omezene. resi to mimo jine i prave tento pripad, ktery mi prijde pomerne dost dulezitej.



...a třetí 52,5
Hele, VFR má obyč vidle, kde nelze řešit komprese, ale jen odskok. U mojí je rozsah nastavení cca centimetr a když jezdí střed, tak těch 0,5 na každou stranu moc neznamená. Jinak asi nejlíp to vyjádřil Kerut.
Ještě k tý viskozitě: Když jsem po 7,5W dal 10W, bylo to tuhý, jako bych jezdil v mrazu. Mluvím o Motorexu a odskoku. Komprese se moc nemění.

(reakce na) Tlumičový olej Ohlins? A jakej olej je červenej?

3.1.2018 v 19:54 | Nahoru | #66

Krejza píše: assassin>

K tomu jde dodat snad jedině to, že se zatím bavíme jen o nerovnostech povrchu, kdežto i zatížení v důsledku sil působících při jízdě ovlivňuje podvozek taky. Což je u okruhů a kvalitní nezničené silnice důležitější aspekt.



tak nerovnosti resi hi-speed, aktivni pohyb podvozku low-speed.. a samozejme to musi fungovat oboji dohromady..

E: marfy - lze, ale musis sehnat jiny cely ty pistky.. low-speed pri kompresi resi "check valve" horniho pistku (to je ten co jezdi v cartridgi nahoru dolu) kdyz tam das s mensima dirkama (jo, budou se shanet blbe ale da se... ) bude utlum vetsi, kdyz s vetsima dirkama bude utlum komprese mensi.. druhej smer na tomhle pistku, zavrenej sloupcem podlozek je hi-speed odskoku.. (poctem podlozek ridis pri jak velky sile se otevre-podlozky mirne ohnou)

E2: mysleno toto treba za tohle atd..

Naposledy editováno 03.01.2018 20:09:54

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlumičový olej Ohlins? A jakej olej je červenej?

3.1.2018 v 19:54 | Nahoru | #67

Krejza píše: assassin>

K tomu jde dodat snad jedině to, že se zatím bavíme jen o nerovnostech povrchu, kdežto i zatížení v důsledku sil působících při jízdě ovlivňuje podvozek taky. Což je u okruhů a kvalitní nezničené silnice důležitější aspekt.



obavam se, ze nejakej komplexnejsi teoretickej rozbor je v tomto pripade zbytecnej. par lidi si tu bude teoretizovat, prijde nejakej rychlik a vysvetli mi, ze vim picu, protoze jezdim na okruhu pomaleji nez on... uz je to tu o vlakno "vedle". koho to zajima, existuje na to docela dost odbornych knih, vcetne rozboru namerenych dat, ruznych vlivu nastaveni atd...

Naposledy editováno 03.01.2018 19:57:23

(reakce na) Tlumičový olej Ohlins? A jakej olej je červenej?

3.1.2018 v 20:00 | Nahoru | #68

Marfy.VFR píše: ...a třetí 52,5
Hele, VFR má obyč vidle, kde nelze řešit komprese, ale jen odskok. U mojí je rozsah nastavení cca centimetr a když jezdí střed, tak těch 0,5 na každou stranu moc neznamená. Jinak asi nejlíp to vyjádřil Kerut.
Ještě k tý viskozitě: Když jsem po 7,5W dal 10W, bylo to tuhý, jako bych jezdil v mrazu. Mluvím o Motorexu a odskoku. Komprese se moc nemění.



jo sorry, v ty michaci tabulce jsem to prehlidl.

v tom zbytku se ztracim, ale jak rikas, dulezity je, ze ti to vyhovuje...
ad teorii, vim ze kerut tomu rozumi, ale popisuje to podle me absolutne spatne... kdo tomu nerozumi bude v tom mit akorat gulas. protoze pokud napisete, ze se stelovanim predpeti resi v podstate jen vyska predku, budou si lidi podle toho vaseho "navodu" ladit vysku predku tzn geo - predpetim a to je podle me absolutne spatne. tot vse

1 reakcí na tento příspěvek Tlumičový olej Ohlins? A jakej olej je červenej?

3.1.2018 v 20:02 | Nahoru | #69
Svobodně prohlašuji, že jsem vstoupil do diskuze prot, abych poradil Mikeovi s výměnou oleje a s radou, že viskozita vsech olejů není stejná, dále, že VFR je cestovní motorka a víc, než o desetiny na okruhu u ní jde o pohodlí. Tak už se na mne nezlobte.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlumičový olej Ohlins? A jakej olej je červenej?

3.1.2018 v 20:09 | Nahoru | #70

Marfy.VFR píše: Svobodně prohlašuji, že jsem vstoupil do diskuze prot, abych poradil Mikeovi s výměnou oleje a s radou, že viskozita vsech olejů není stejná, dále, že VFR je cestovní motorka a víc, než o desetiny na okruhu u ní jde o pohodlí. Tak už se na mne nezlobte.



nechci aby to vypadalo, ze prudim, je mi jasny, ze vis co a proc delas ... jen jsem se snazil dat diskuzi nejaky teoreticky ramec a aby treba nekomu k necemu byla (krom rady jaky tam tazatel ma nalit olej) - kdyz uz tady travim ten cas...

(reakce na) Tlumičový olej Ohlins? A jakej olej je červenej?

3.1.2018 v 20:31 | Nahoru | #71

assassin píše: kdybys ty psal skripta, nenauci (a hlavne nepochopi) uz nikdo nikdy nic


..tedy idealni predispozice k prednaseni na CVUT ..jasny, vim ze nemam moc pedagogicky vlohy, znam se, snazim se, nedari se.. moc vic s tim asi nenadelam

(reakce na) Tlumičový olej Ohlins? A jakej olej je červenej?

3.1.2018 v 20:41 | Nahoru | #72
assassin> V pohodě, normální výměna názorů. Co jsem psal, se stejně vztahuje spíš na sedmpade a možná částečně Fi. Vtec bude podvozkově zase jinde.

Kerut> Evidentnějsem na tom hůř.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlumičový olej Ohlins? A jakej olej je červenej?

3.1.2018 v 21:43 | Nahoru | #73

assassin píše: obavam se, ze nejakej komplexnejsi teoretickej rozbor je v tomto pripade zbytecnej. par lidi si tu bude teoretizovat, prijde nejakej rychlik a vysvetli mi, ze vim picu, protoze jezdim na okruhu pomaleji nez on... uz je to tu o vlakno "vedle". koho to zajima, existuje na to docela dost odbornych knih, vcetne rozboru namerenych dat, ruznych vlivu nastaveni atd...



To je vysoce pravděpodobné, na druhou stranu můžeš poradit jinému rychlíkovi a ten ho pojezdí
Mě tohle zajímá, tím spíše, že to je v oblasti, která u nás zatím není vůbec prozkoumána.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlumičový olej Ohlins? A jakej olej je červenej?

3.1.2018 v 23:25 | Nahoru | #74

Krejza píše: To je vysoce pravděpodobné, na druhou stranu můžeš poradit jinému rychlíkovi a ten ho pojezdí
Mě tohle zajímá, tím spíše, že to je v oblasti, která u nás zatím není vůbec prozkoumána.



to si uplne nemyslim, budou u nas odbornici a i se slusnym vybavenim - jen svoje know how nevytrubuji do sveta... ale vetsina spis pres MX. btw, dneska neni problem si zaplatit nekolikadenni kurz od nekoho jako je k-tech a dozvis se docela zajimave info. ja o takovem kurzu u andreaniho premyslim...

(reakce na) Tlumičový olej Ohlins? A jakej olej je červenej?

3.1.2018 v 23:52 | Nahoru | #75

assassin píše: to si uplne nemyslim, budou u nas odbornici a i se slusnym vybavenim - jen svoje know how nevytrubuji do sveta... ale vetsina spis pres MX. btw, dneska neni problem si zaplatit nekolikadenni kurz od nekoho jako je k-tech a dozvis se docela zajimave info. ja o takovem kurzu u andreaniho premyslim...


Jen běž, jen běž...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlumičový olej Ohlins? A jakej olej je červenej?

4.1.2018 v 08:01 | Nahoru | #76

dakarista píše: Po pravdě. Používal jsem olej Motorex do Showa vidlice a po 35 t km bylo vidět opotřebení. U Ohlins na stejně motorce je pp 40tkm žádné opotřebení, mají ty oleje jiné složení.


Dík za ukázku v praxi. Ovšem nakonec jsem Oehlins nekoupil, protože mi bylo prodejcem řečeno, že je to závodní olej a ten rychleji degraduje...

(reakce na) Tlumičový olej Ohlins? A jakej olej je červenej?

4.1.2018 v 08:25 | Nahoru | #77

assassin píše: to si uplne nemyslim, budou u nas odbornici a i se slusnym vybavenim - jen svoje know how nevytrubuji do sveta... ale vetsina spis pres MX. btw, dneska neni problem si zaplatit nekolikadenni kurz od nekoho jako je k-tech a dozvis se docela zajimave info. ja o takovem kurzu u andreaniho premyslim...



Taky mám o takové kurzy zájem, sháním po netu, co se dá, ale je to málo, chce to praxi. Sice mám kontakt na Jeremyho, ten by rád předal své znalosti, ale nějak není čas a možnost se domluvit z mé strany.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlumičový olej Ohlins? A jakej olej je červenej?

4.1.2018 v 10:17 | Nahoru | #78

assassin píše: prijde nejakej rychlik a vysvetli mi, ze vim picu, protoze jezdim na okruhu pomaleji nez on...


Většinou to tak bývá. Osobně jsem se s tím setkal v trialu, kdy jsem si půjčil kolo od kluků, co jezdí ME a MS a bylo hůř seřízené, než většina kol od hobíků. On ti teda neřekne, že víš "picu" (většina z nich technice ani moc nerozumí, pro ně je to jen sportovní nástroj) a je mu v "podstatě" jedno, na čem jede (řeší akorát váhu, kvůli fyzičce). Ten největší rozdíl je v tom, že on jako top jezdec se dokáže tomu technickému stavu přizpůsobit a jezdí na tom +/- stejně. Já na tom jeho kole nebyl schopen zajet ani polovinu toho co na svém, protože to prostě vůbec nebrzdilo. A musím říct, že čím jsem starší (a čím míň času mám), tím víc k tomuto stylu inklinuji také, jednou začas odvezu tlumiče na repas a víc neřeším. Rozdíl před a po repasi (zadek se i přeplanžetovával) jsem u WRka stejně nepoznal a to ani na okruhu : )

(reakce na) Tlumičový olej Ohlins? A jakej olej je červenej?

4.1.2018 v 12:05 | Nahoru | #79
PetrS> ohledně brzd mám už i osobní zkušenost, že čím jsi rychlejší, tím méně brzdíš, takže je celkem jasný tvůj příběh

1 reakcí na tento příspěvek Tlumičový olej Ohlins? A jakej olej je červenej?

7.1.2018 v 23:37 | Nahoru | #80
Tak vidle hotový. Nalil jsem tam nakonec Motul 10W a kupodivu stačila litrovka do obou nachlup. Asi do flašky dávaj trochu víc, protože sem z každý vidle vylil cca 540 ml.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlumičový olej Ohlins? A jakej olej je červenej?

Skvělá odpověď, děkuji! 8.1.2018 v 06:22 | Nahoru | #81
Mike70> Víc pravděpodobná bude varianta, že jsi to špatně odvzdusnil.

1 reakcí na tento příspěvek Tlumičový olej Ohlins? A jakej olej je červenej?

8.1.2018 v 06:33 | Nahoru | #82
Fakt je v ty flašce cca o 20-30 ml víc. Než to naliju do vidle tak jsem to odměřil a bylo v litrovce 1025 ml, asi když máš Parkinsona, aby jsi hned neběžel pro novou litrovku

(reakce na) Tlumičový olej Ohlins? A jakej olej je červenej?

8.1.2018 v 07:00 | Nahoru | #83
dewwil> 20ml beru, ale 80ml už se mi moc věřit nechce.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlumičový olej Ohlins? A jakej olej je červenej?

8.1.2018 v 11:57 | Nahoru | #84

Mike70 píše: Dík za ukázku v praxi. Ovšem nakonec jsem Oehlins nekoupil, protože mi bylo prodejcem řečeno, že je to závodní olej a ten rychleji degraduje...



Ale když se má měnit cca 10-20 tkm, tak ti nestihne degradovat. Ale hold ti to bude fungovat trochu jinak když máš jinak hustý olej. .. a pozor na Motul, mají dvě řady olejů a každá má jinou hustotu a to o dost... uvidíš sám. Ale když už máš kvalitní podvozek, chce to i dobrý servis a olej

(reakce na) Tlumičový olej Ohlins? A jakej olej je červenej?

8.1.2018 v 12:09 | Nahoru | #85
Jestli máš standartní přední vidlice Öhlins, tak tam patří olej Ohlins 1309-01 , ten má hustotu 19 při 40C , ale třeba ten Motul Fork oil 10W má hustotu 36 při 40C

Jsem zvědav jak to bude fungovat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlumičový olej Ohlins? A jakej olej je červenej?

8.1.2018 v 12:10 | Nahoru | #86

dakarista píše: Ale když se má měnit cca 10-20 tkm, tak ti nestihne degradovat. Ale hold ti to bude fungovat trochu jinak když máš jinak hustý olej. .. a pozor na Motul, mají dvě řady olejů a každá má jinou hustotu a to o dost... uvidíš sám. Ale když už máš kvalitní podvozek, chce to i dobrý servis a olej


Tenhle Motul má podle tabulky 36 cSt @ 40C, což je rozdíl 0,8 a při míchání by to bylo přidání jen 3% hustšího, a to považuju za zbytečný.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlumičový olej Ohlins? A jakej olej je červenej?

8.1.2018 v 12:17 | Nahoru | #87

Mike70 píše: Tenhle Motul má podle tabulky 36 cSt @ 40C, což je rozdíl 0,8 a při míchání by to bylo přidání jen 3% hustšího, a to považuju za zbytečný.



Ale olej do vidlic je Ohlins 1309-01 a těm má hustotu 19 cSt při 40C

Já vidím rozdíl 17 cSt a to je sakra hodně

A neplést si motokrosový olej Öhlins s olejem do silničních moto

Edit: co máš vlastně za vidlice? Pošli jejich číslo, je dole vyražené

Naposledy editováno 08.01.2018 12:19:16

(reakce na) Tlumičový olej Ohlins? A jakej olej je červenej?

8.1.2018 v 13:45 | Nahoru | #88

dakarista píše: Ale olej do vidlic je Ohlins 1309-01 a těm má hustotu 19 cSt při 40C

Já vidím rozdíl 17 cSt a to je sakra hodně

A neplést si motokrosový olej Öhlins s olejem do silničních moto

Edit: co máš vlastně za vidlice? Pošli jejich číslo, je dole vyražené



Taky mi byl servisem doporučenej Ohlins 1314-01, kterej má 40 cSt. Vidlice má číslo MCW-00-R(L) SA-1

Tlumičový olej Ohlins? A jakej olej je červenej?

8.1.2018 v 15:36 | Nahoru | #89
A je to vidlice Ohlins? Na jakou moto?

Tlumičový olej Ohlins? A jakej olej je červenej?

8.1.2018 v 18:00 | Nahoru | #90
to by mně fakt zajímalo, kdo pozná rozdíl mezi značkami oleje v tlumičích:))
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Sundání nádrže bez vypuštění VFR 80... Honda VFR 800 Mike70 6 1.4.2024 v 21:27 Mike70
Zachrastění po vrknutí plynem - nap... [1, 2] Honda VFR 800, Honda VFR 800X Crossrunner Obo67 33 16.3.2024 v 17:31 Obo67
Převoz moto [1, 2] Honda VFR 800 Corlis 37 14.3.2024 v 11:17 Gahan37
Oživení VFR 800 rv 2000 Honda VFR 800 JARYN82 27 23.11.2023 v 22:54 JARYN82
VFR 800 - spojka skoro ON/OFF Honda VFR 800 Ferda22 2 4.10.2023 v 15:18 ja1


TOPlist