Originální díly PARTSDEPOT





Téma: Tak džawisti, jak vám lítají ty vaše 350 ohc Šine ráje?
30.12.2017 v 10:13
Tak je to jedna sezóna, co si několik desítek z vás pořídilo tu jawu Šine ráje. Jak jste spokojeni? Jak to jezdí? Nějaké zádrhele? V kolika kilometrech? Co náhradní díly??

Koupili byste znovu??
Anketa: Vstoupili byste znovu do stejné Žluté řeky?
Jasně, bo je to bohouská mašina pro hustý frajeří.
89%
24
Nikdy více. Radši bych jezdil mastnou tyčí (mhd)
11%
3
Předchozí
1 2
Následující

Tak džawisti, jak vám lítají ty vaše 350 ohc Šine ráje?

30.12.2017 v 11:17 | Nahoru | #1
Mám zetku a jezdí už padesát let bez problému

1 reakcí na tento příspěvek Tak džawisti, jak vám lítají ty vaše 350 ohc Šine ráje?

30.12.2017 v 11:36 | Nahoru | #2
myslim ze ma na mysli uplne jiny stroj :)

(reakce na) Tak džawisti, jak vám lítají ty vaše 350 ohc Šine ráje?

30.12.2017 v 11:54 | Nahoru | #3
foxdive>...vím,ale přesto jsem musel

Tak džawisti, jak vám lítají ty vaše 350 ohc Šine ráje?

30.12.2017 v 13:14 | Nahoru | #4
Nevlastním žádnou Jawu, a nemám žádnej problém

Tak džawisti, jak vám lítají ty vaše 350 ohc Šine ráje?

30.12.2017 v 14:37 | Nahoru | #5
zeptej se montyho, nedávno se 350ohc řešila na jawamanii, hledej ve foru a najdeš

Tak džawisti, jak vám lítají ty vaše 350 ohc Šine ráje?

30.12.2017 v 18:00 | Nahoru | #6
...s Montym se známe léta osobně. Moc nadšený z toho Jawaraye tedy nebyl. Celé to předělal, pár věcí musel opravit (mě by to na nové moto tedy dost nasralo), ale teď to má v kupě, vypadá to lépe a už snad technicky ok.

...je ale fakt, že originál Číňan furt vypadá líp, jak ta Jawa z fabriky a Poláci (Romet) i Francouzi (Mash) to předělali mnohem stylověji....

..pokud rebrandovaného nebo zakázkového Číňana, tak u mě by spíš vyhrál FB Mondial......

Naposledy editováno 02.01.2018 19:10:47

1 reakcí na tento příspěvek Tak džawisti, jak vám lítají ty vaše 350 ohc Šine ráje?

30.12.2017 v 18:32 | Nahoru | #7
montyho zná každý jawař taky jsme se bavili osobně, no zase celý to nepřekopal a něco opravdu předělal, fotky a jeho dobrý názory jsou na jawamanii, tady je k jawě všeobecně odpor a moc znalých jako monty zde nenajdeš.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak džawisti, jak vám lítají ty vaše 350 ohc Šine ráje?

30.12.2017 v 20:07 | Nahoru | #8
bak06> ...k Jawě odpor nemám. Jen bohužel ta pračka na dotace žádnou kloudnou motorku od převratu nepředvedla a už nikdy nepředvede. Tím myslím, že to bude naprosto ok rovnou z fabriky.... ...měl jsem za sociku různé Jawy a pak i eMZety a ty byly o třídu lepší. Nějakou dobu po převratu jsem znovu zkusil štěstí s vodníkem 250/593 Master ... až na motor, který díky bohu Jawa nevyráběla (následně Praga ED 250) ... to byla dost katastrofa - zásadních poruch a problémů (zase mimo motor) na dva romány - s radostí jsem ji poslal dál.

Mno a současný stav Jawy a dealerské sítě? Dva nebo tři srdcaři a zbytek zoufalci, co nemají ani trochu rozumné web stránky (včetně Jawy samotné).

A dát 100 papírů za holý Jawaray nebo 130+ za dodělaný do podoby 639 s opravenýma mouchama po fabrice? To mě osobně nezaujalo....

Poslední kloudná mašina od Jawy byl pérák. Bohužel.... O pár závodních speciálech se nemá cenu bavit....

Naposledy editováno 30.12.2017 20:12:43

(reakce na) Tak džawisti, jak vám lítají ty vaše 350 ohc Šine ráje?

30.12.2017 v 20:11 | Nahoru | #9
..double..

Naposledy editováno 30.12.2017 20:12:18

Tak džawisti, jak vám lítají ty vaše 350 ohc Šine ráje?

30.12.2017 v 21:32 | Nahoru | #10
ale já se toho nedodělku nijak nezastávám a jeho financování mě nijak nezajímá. Opakuji monty má zkušenosti a tipy na úpravy - zrcátka, kolena atd.. Zajímavé je, že tu čínu vehementně propagovala jistá firma z Modřic a žádná odezva není, podezřelé ticho po tom mediálním humbuku, no já se ani nedivím jak je tak trochu znám.

1 reakcí na tento příspěvek Tak džawisti, jak vám lítají ty vaše 350 ohc Šine ráje?

30.12.2017 v 22:56 | Nahoru | #11
Přes všechny neduhy (převážně způsobené tím překopáním v Jawě, kdy si tam museli za každou cenu dát nejhnusnější nádrž celé historiea hranatý kastlíky z poloviny 80 let na mtorku jež jinak vypadá spíš jako ze šedestátejch je to pořád nejspolehlivější aktuální jakožejawa... protože na 650/660 je podíl jejich tvorby rozsáhlejší a věčně je to rozbité do nepojízdnosti pro se opakující závady, že tu něco upadne tu něco zatuhne ale především elektroinstalace ta je přímo na vrcholu invence... Jsou srdcaři co to umí definitivně vyřešit, ale jsou to další vícenáklady a to je u nového stroje za plnou cenu zcela neakceptovatelné.... Jawaray taky není bez chyby, ale spolehlivost je řádově vyšší, téměř normální.... Originální číňan je hezčí, protože je to komplexní design, ne roubování... měli to nechat tak jak to je....

A to toho jawaraye takto chválím i jako člověk co si ho koupit nechce....

Bubak: Ještě kejvačka se dá brát jako solidní věc, kdy tomu tehdy celkem spolehlivému motoru jako modernizaci nadělili relativně moderní a funkční podvozek, kterým ten motocykl získal ve své době a cenové kategorii slušné jízdní vlastnosti a pohodlí... Pérák je pro jezdce pohodlný asi jako trestná lavice, ačkoli ve své době to byl pokrokový stroj, kejvačka je ve všech směrech lepší... Ale panelka to už je jen agonie kdy se neptrně upravil již zastaralý základ a 634 to je čechie nové doby, težké jak hovado, dlouhé jak lovosice, ale výkonu až tak nepřibylo a podvozkové komponenty za tím rámem dost kulhaly... jako hroch na kozích nožičkách.... a ostatek už jsou jen další drobné krůčky vývoje které byly zakončeny jedním větším což jest 640 - ta aspoň dobře vypadá a má rozumnější ergonomii....

Naposledy editováno 30.12.2017 22:57:20

(reakce na) Tak džawisti, jak vám lítají ty vaše 350 ohc Šine ráje?

30.12.2017 v 23:55 | Nahoru | #12
pech.> ...jo na kejvu jsem úplně zapomněl, pravda. Na dvaapůli kejvu si občas vzpomenu i dneska ..... ..

Tak džawisti, jak vám lítají ty vaše 350 ohc Šine ráje?

31.12.2017 v 07:41 | Nahoru | #13
No jezdci na 350 OHC spíš jezdí a na web "Motorkáři" nechodí, nebo "RADĚJI" zde nechodí, nebo vůbec neexistují ?????!!!!!!!
To já pokud něco extrafajnového mám a ono to funuje, tak se rád pochlubím........
Jedině ČMN mají zatím jakés, takés zkušenosti a reakce..............

Naposledy editováno 31.12.2017 07:45:08

(reakce na) Tak džawisti, jak vám lítají ty vaše 350 ohc Šine ráje?

31.12.2017 v 10:50 | Nahoru | #14
[quote=Bubak-z-Nemecka]bak06> ....zoufalci, co nemají ani trochu rozumné web stránky (včetně Jawy samotné).
z nostalgie a zvědavosti jsem na orig jawácké stránky kouknul, a musím souhlasit - katastrofa

Tak džawisti, jak vám lítají ty vaše 350 ohc Šine ráje?

31.12.2017 v 12:57 | Nahoru | #15
Nechápu, jak si "novou" Jawu v dnešní době může někdo koupit. Fabrika, dealerská i servisní síť na mě působí dojmem že za měsíc vůbec nemusí existovat, cenovka je nesmysl a funglovku aby si člověk nechal předělat aby to jakš takš spolehlivě jezdilo. To už není ani srdcařina, to je diagnóza...

A hlavně všichni čekáme na toho litra...

Tak džawisti, jak vám lítají ty vaše 350 ohc Šine ráje?

31.12.2017 v 13:26 | Nahoru | #16
Prosím Vás, o mrtvých jen v dobrém.

3 reakcí na tento příspěvek Tak džawisti, jak vám lítají ty vaše 350 ohc Šine ráje?

31.12.2017 v 13:27 | Nahoru | #17
Koukám, že jak ses zbavil Cagivy, koukáš zase po nějakém tom novém "exotu" .

Já měl možnost se na tom letos povozit a najel jsem s tím nějakých 500 km v několika delších cestách. Bohužel to bylo v době záběhu, takže jsem to moc honit nemohl, ale pár hodnocení bych asi říci mohl.

Při mé výšce a hmotnosti (190 cm/ 120 kg) je to celkem pohodlný stroj, který tak akorát výkonově a funkčně nahradí původní 350, tj. stroj vhodný na naučení nebo, jak dokonce snad Jawa prezenotvala, "na dojíždění jézéďáků do práce". K designu se nebudu vyjadřovat, protože každému se líbí něco jiného, ovšem mohl bych něco říci ke zpracování. Byl jsem celkem mile překvapen, že ač čína v základu, všechno tak nějak fungovalo dobře, tedy jak mělo. Za jízdy se to nijak moc nekroutilo, ba dokonce si ten podvozek i na čínských pneu nechal dost líbit v zatáčkách, slušné překvápko byly gumy, které i po 500 km byly pořád "chlupaté" (ale držej), brzdilo to podle mě slušně (když mi bába skočila pod kolo), ABS jsem nikdy nepotřeboval a brzdy skoro také ne, vzhledem k slušnému brzdnému momentu motoru, odpružení jsem si vzadu nastavil dle libosti a pak bylo vše ke stylu jízdy přiměřeně tvrdé. Motor jsem na tom měl rád, protože nebylo nutné jej nějak moc vytáčet (v záběhu nešlo), ale těch 80 - 90 to jelo na pětku na nějakých 4500 toček, takže ještě pohodlně, ale rychlost nad 100 km už bych tomu jednobuchu asi nedělal. Vibrace pro mě snesitelné a to zejména na nádrži, stupačky a řidítka byly celkem v klidu. Síly na ovládací prvky byla dobrá a neměl jsem s nimi problém, až na řadičku. Ta byla pro mě daná poměrně dost dolů a vzhledem k tomu, že šroub svěrného spoje byl uchycen směrem k alternátoru, nebylo možné jí dát o moc výše, protože by to nešlo smontovat. Číňani holt asi počítají jen s malýma nohama . Docela mě překvapilo přední světlo, které za tmy při dobrém seřízení funguje dobře.Dále bych ocenil sekundární řetěz, který je konečně obstojného rozměru a nevytahuje se pořád jak kšandy. Nastartování nebyl problém i po měsíci stání a baterka se viditelně nevybíjela.

Nu a nějaké negativa, abych jen nechválil. Na motorce jsem našel nějaké drobné vady laku a různé oděrky asi od toho, jak se to vybaluje z krabic nebo převáží jako hotové motorky, ale nic hrozného. Po najetých 500 km bylo trochu mastno a kapka pod sekundárním kolečkem, ale jelikož jsem motorku vracel, těžko jsem mohl prověřit, zda to byl nějaký únik nebo to bylo z řetězu, který byl velmi bohatě namazán (tedy mohl to být steklý rozstřik). Za sebe negativně hodnotím zejména kontrolu oleje, protože měrka je umístěná pod kastlíkem, který je přišroubovaný (!) a běžná kontrola tedy není vůbec jednoduchá, ale spíše otravná (Shineray má kastlíky tuším nasazené jen na gumách, tj. ke kontrole oleje není třeba nástrojů). Na druhou stranu musím uvést, že za těch 500 km záběhu si ta motorka nevzala snad žádný olej (viditelně), což se mi líbí (a proto si myslím, že mastnota pod sekundárem byla od řetězu). Osobně se mi nelíbilo provedení sedla. Na posez bylo i na mě dosti tvrdé, ale tvarem pohodlné, ovšem co se mi nelíbilo (osobní názor), tak je hladký a klouzavý PVC povrch sedla. Potí se na něm řiť a když zmoknete, tak je to dobrá klouzačka . Nicméně přečalounění sedla u čalouníka je v řádu tisícikoruny, takže to nepovažuji za velkou a neřešitelnou vadu. Docela praktický je kastlík pod sedlem (které bohužel nejde zamnkout...), jen bych v něm uvítal nějaký pásek na uchycení obsahu, aby to tam tolik necestovalo (nářadí a lékarna) + má na dně vyvrtané díry, takže od zadního kola do něj nespíše teče (neměl jsem možnost ověřit, za deště jsem nejel). Nu a ještě bylo nepříjemné, že při volnoběžných otáčkách byl zadní blatník se značkou v rezonanci, takže to na každé křižovatce na červené dělalo pěkný kravál, ale kdyby se nedal podtácek pod značku nebo se dal těžší, přeladilo by se to a bylo by po problému. Možná bych vytknul ještě hmotnost celého stroje a výšku těžiště, protože na místě se s tím zrovna moc dobře nezacházelo... ale to je daň za vysoký vzpřímený posaz a to, že je ta motorka ještě pořád "ze železa" (v porovnání třeba s Duke 390). Z tohoto důvodu bych při koupi u menších lidí nejprve zkusil, jak se s tím zachází a pak přemýšlel.

Jak jsem uvedl, ujel jsem na tom nějakých 500 km a to v záběhu, takže těžko můžu zcela soudit o kvalitě, ale já jsem s tou motorkou problém neměl, jezdilo se mi na tom slušně, poruchu jsem nezaznamenal. Za mě pokud někdo chce motorku na kratší dojíždění nebo pomalejší toulání, tak za ty peníze je OHC přijatelná volba, ale vidím to spíše jako důstojnou náhradu "smradlavky" 350, tj. motorka stejné kategorie, jen modernější, než jako motorku jiného charakteru. Za mě pozitivum ještě takové, že se prý k tomu připravuje tažné na PAVíka a prý se dá získat i povolení na sajdku + se snad připravuje i padák a ten bude jistě za "jawskou" cenu. Možná by mi na cesty chyběly boční kufry, ale co, třeba se od Týneckejch ještě dočkáme (vzhledem k umístění výfuků to rozhodně není nereálné). Nosič na topcase je a stojí nějakých 1000 kaček, což je také super.
Hele po pravdě, v dané kategorii (cca 400 ccm motorek) je dneska Shineray a jeho deriváty v provedení "classic bike" jediná, protože ať se podíváme k BMW (310 R a 310 GS), na 390 Duke, Kawasaki atd. všecko jsou to motorky spíše se sportovním posazem a nikoli se vzpřímeným, což je po zkušenostech s některýma jmenovanýma pro mě slušná přednost a "konkurenční výhoda", chcete-li to tak chápat. Ještě se mi líbí vzduchem chlazený motor, který tedy netrpí obtížema vodního chlazení.

Víc nevím, jen to, že jsem si tu asi právě podepsal ortel smrti, tak do mě .

Howgh.

Tak džawisti, jak vám lítají ty vaše 350 ohc Šine ráje?

31.12.2017 v 14:17 | Nahoru | #18
Sofia díky, konečně někdo tady napsal nějakou obsáhlejší zkušenost. Takže to asi celkem jde, jenom doladit detaily. Uvidímě jestli se na motovýstavě v Brně dočkáme nějaké inovace. Pokud fabrika chce existovat, tak by se měla snažit.

(reakce na) Tak džawisti, jak vám lítají ty vaše 350 ohc Šine ráje?

31.12.2017 v 14:39 | Nahoru | #19
Sofía> Taky jsem se na nové Jawě 350 / 400 svezl a hodnotím to podobně. Jen k tomu sedlu - potah sedla se dá přímo v Týnci změnit, nabízejí tuším 3 druhy potahů, stačí si vybrat. I když slovo nabízejí se asi psát nedá ...oni je mají, ale člověk o tom musí vědět a říci si sám, co chce. V serii je potah jediný.
Mám novou Jawu 660, naštěstí už jsem měl novou Jawu 650 a o potah sedla k ní, jako znalý poměrů v Jawě, jsem si řekl sám. Neklouže, sezení parádní. Proti Jawě 660 vypadá u této 350 zpracování důkladněji, hlavně elektrika je zdá se v pořádku. Já jsem si s elektrikou jak u 650, tak ted' u 660 užil svoje, naštěstí po reinstalaci elektriky od jawáckého mechanika Hrnouse už je vše v nejlepším pořádku.
K ceně snad jen to, že se mi zdá vzhledem ke kvalitám motorky přiměřená.

Tak džawisti, jak vám lítají ty vaše 350 ohc Šine ráje?

31.12.2017 v 16:35 | Nahoru | #20
Tak asi snad jedna jezdí tuhle jsem potkal v půlce října na Kozákově, pokud to není z nočníků a je to pořádně strojírensky zpracované tak se to možná pod prdelí nerozpadne ,až na ten dizajn a nějaké detaily no nekoupil bych si to.

(reakce na) Tak džawisti, jak vám lítají ty vaše 350 ohc Šine ráje?

31.12.2017 v 17:52 | Nahoru | #21
Sofía> díky za rozumnou recenzi.
Exota jsem se zbavil, to je fakt, ale tohohle si neporidim. Motorka sama by mi až tak moc nevadila, a i v Týnci ve fabrice se moc snažili, ale neexistence servisní sítě a nejistota existence dealera- to jsem si zažil s tou cagivou.
Každopádně díky za recenzi a jawě ať to ještě chvíli vydrží. Nakonec těšíme se na ten litr...

3 reakcí na tento příspěvek Tak džawisti, jak vám lítají ty vaše 350 ohc Šine ráje?

31.12.2017 v 18:06 | Nahoru | #22
Jen počkejte na nový rok.. něco se chystá/je nachystáno.. a těch 85 registrovaných tecničáků pro řadu 838 tím nemyslím. Tak se nechte překvapit něčím nekonvenčním.

Naposledy editováno 31.12.2017 18:12:32

(reakce na) Tak džawisti, jak vám lítají ty vaše 350 ohc Šine ráje?

31.12.2017 v 19:18 | Nahoru | #23
hrnous> Chystá se nějaká další "císařova nová motorka" nebo litr kterej svět neviděl?

(reakce na) Tak džawisti, jak vám lítají ty vaše 350 ohc Šine ráje?

31.12.2017 v 20:09 | Nahoru | #24

hrnous píše: Jen počkejte na nový rok.. něco se chystá/je nachystáno.. a těch 85 registrovaných tecničáků pro řadu 838 tím nemyslím. Tak se nechte překvapit něčím nekonvenčním.



Toz jsem zvedavej predpokladam ze vic povedet nemuzes...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak džawisti, jak vám lítají ty vaše 350 ohc Šine ráje?

31.12.2017 v 20:56 | Nahoru | #25
Sofía> 10b za to, jakou jsi si s tím dal práci,

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak džawisti, jak vám lítají ty vaše 350 ohc Šine ráje?

31.12.2017 v 21:20 | Nahoru | #26

GL1 píše: Sofía> 10b za to, jakou jsi si s tím dal práci,



Myslíš s tím najetím 500 km na Jawě . Však to pro mě bylo potěšení, protože já rozhodně "neodpaňuji" motorky každý den .

Ale jinak díky za uznání .

Jo a ještě bych přidal jeden praktický poznatek... použítí klasického kotoučového zámku u tohoto stroje je dosti obtížné. Díry v kotouči mají totiž průměr cca 8 mm (jestli si dobře pamatuji... a navíc pálené) a ty větší díry mimo třecí plochu u náboje jsou sice větší, ale (trochu nepochopitelně) je jich 12 a jsou tak nahňácaný k nálitkům náboje, že tam není možné dát kotoučák, protože je tam kolize tělesa zámku s nábojem. Pro praktické použití je tedy možné použít jen zámek na skútry s čepem 6 mm, ale to je spíše designový doplněk, jak zabezpečení.
Jelikož takto malý zámek nemam, tak jsem s sebou vozil řetěz a to mě štvalo, nebo to bylo těžký a v topcase to bylo při blbnutí v zatáčkách znát (vysoko). Takže na kotouči bych určitě zapracoval a vymyslel do něj nějakou rozumnou díru pro zámek, případně například na sedle zespodu udělat kapsu na U-zámek, jako to dělávala třeba Honda (VTR Firestorm apod.). Je to sice drobná, ale užitečná blbost, která podle mě moc nestojí, pokud v Číně budou chtít nebo pokud by se to nějak vešlo do schránky z Týnce.
Případně pokud v Týnci připraví podobný maxipadák, jako je na "smradlavkách", pak by to asi šlo namotat na padák pod krk (jak jsem to právě na "smradlavce" dělal) a byl by klid.

Howgh!

(reakce na) Tak džawisti, jak vám lítají ty vaše 350 ohc Šine ráje?

31.12.2017 v 22:07 | Nahoru | #27
Sofía> myslel jsem tvůj příspěvek, ale za ten nájezd samozřejmě taky 10b

1 reakcí na tento příspěvek Tak džawisti, jak vám lítají ty vaše 350 ohc Šine ráje?

31.12.2017 v 23:44 | Nahoru | #28
Jel jsem na ní a musím jí pochválit . Pérování a tlumení počitá i s horšími českými silnicemi. Motor má dost výkonu pro jízdu v sólu. Kdybych měl jmenovat nějakou slabinu, tak by to byl rejd řízení. Prý daný tvarem nádrže.

Tak džawisti, jak vám lítají ty vaše 350 ohc Šine ráje?

1.1.2018 v 09:07 | Nahoru | #29
slovo jawa,zakázat,a klumpy s tímto nápisem,vystřelit ze zeměkoule

(reakce na) Tak džawisti, jak vám lítají ty vaše 350 ohc Šine ráje?

1.1.2018 v 09:32 | Nahoru | #30
[quote=Big.One]Jel jsem na ní a musím jí pochválit . Pérování a tlumení počitá i s horšími českými silnicemi. Motor má dost výkonu pro jízdu v sólu. Kdybych měl jmenovat nějakou slabinu, tak by to byl rejd řízení. Prý daný tvarem nádrže.[/quote

No musím kriticky přiznat , že na své Yamaze SR 400 taky nejsem nadšený z malého rejdu. Celkem problém se na běžné silnici otočit
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Hlavní stojan na Jawu 350 OHC Jawa 350 OHC Amri 2 4.1.2021 v 19:38 udinar
Ukazatel zařarené rychlosti Jawa 350 OHC, Romet Classic 400, Romet ADV 400 Amri 6 8.12.2020 v 18:06 udinar
,Jawa 350 OHC na jakou hodnotu je n... Jawa 350 OHC jarda24 11 24.10.2020 v 17:39 hrnous
Jawa 350 OHC, Special - zkusenosti [1 ... 5, 6] Jawa 350 OHC, Jawa 350 OHC Special, Jawa 350 OHC Scr... Smradson 163 16.9.2020 v 14:48 SuperSic58
přestavba 350 OHC na karburátor Jawa 350 OHC, Jawa 350 OHC Scrambler KVTU 29 7.9.2020 v 13:48 KVTU

TOPlist