Téma: Špatně složený karburátor od předchozího majitele? nějak v tom tápu......
29.12.2017 v 00:38
Zdar kluci,
na podzim jsem si večer všiml, že je úplně do ruda rozžhavený začátek výfuku a až teď jsem se konečně dostal k většímu laborování. Kouknu na svíčky a jsou světle šedé (OBRÁZEK) = chudá směs (málo benzínu) to by vysvětlovalo, proč je ten výfuk tak rozžhavený, je tam vyšší teplota, než normálně, starty za studena/tepla a akcelerace je v pohodě, neni to nijak líný, jen při ubrání plynu z kopečka to střílí trochu.

Dneska jsem rozebral celý karburátor a pořádně ho pročistil a seřídil jsem plováky podle návodu zde

Všiml jsem si, že je jehla lehce vybroušená na jedné straně, asi od vibrací OBRÁZEK. to by nemělo mít na to vliv předpokládám, funkční plocha to neni myslím...

U toho jsem si všiml dost zásadní věci... Jehla se skládá ze 4 částí (jehla) - na ní je navlečená kovová podložka, potom uměla podložka, ségrovka, která zajišťuje umělou podložku. Tady na OBRÁZKU to jde vidět pěkně.

Jenže já měl tu kovovou podložku na druhé straně, nad ségrovkou nahoře, tudíž jehla byla níž, takže jsem si říkal, že díky tomu se do směsi dostává i míň benzínu a je chudá.

Na fotce níž jde vidět, že ta bílá podložka v tom šoupátku dřela o takovou hranku a boky má vybroušené, tu bilou podložku jsem otočil, aby jehla byla výš + ještě jde vidět z fotky, že jde posunout ségrovku o jeden zářez níž, tedy zvednout ještě jehlu, ale nechal jsem to tak.OBRÁZEK

Vše jsem to takto složil, ale motorka se chová úplně stejně, vůbec žádný rozdíl jsem nepocítil, když na neutrál přidám plyn na 10 sec, tak výfuk zčervená, při jízdě by určitě taky zčervenal, divím se, zvednul jsem plováky o cca 1 - 2 mm a jehlu posunul o cca 1 - 2 milimetry výš a motorka se chová úplně stejně, nechápu to.

Co by jste dělali vy? a jak má být ta kovová podložka? nemám jehlu posunout ještě výš? co větší hlavní tryska? je tam teď 137,5.... tak že bych tam dal 140 třeba...

Díky za rady :)

Naposledy editováno 29.12.2017 00:44:33

Špatně složený karburátor od předchozího majitele? nějak v t...

29.12.2017 v 01:25 | Nahoru | #1
ještě jsem si všiml, že jsou sací ventily dost černé, je to ok? img

Naposledy editováno 29.12.2017 01:26:18

Špatně složený karburátor od předchozího majitele? nějak v t...

29.12.2017 v 07:11 | Nahoru | #2
Rudý svody při stání není u vzducháče nic zvláštního.Za jízdy se ochladí.Už se to tu párkrát řešilo.

Špatně složený karburátor od předchozího majitele? nějak v t...

29.12.2017 v 09:16 | Nahoru | #3
Ešte je dole skrutka na nastavenie bohatosti zmesi. Na koľko otáčiek ju máš nastavenú? Skús ju pritiahnuť o 1/2 otáčky a vyskúšaj. Keď ju pritiahneš je zmes bohatšia a keď povolíš chudobnejšia. Má ti vlyv hlavne pri voľnobehu a nížkych otáčkach. Najskôr si ale zapamataj ako je teraz aby si to vedel vrátiť spat ked bude treba

1 reakcí na tento příspěvek Špatně složený karburátor od předchozího majitele? nějak v t...

29.12.2017 v 09:17 | Nahoru | #4
Anty: Jsou i při jízdě rudý.

zdeno255: šroub bohatosti volnoběhu mám povolenej o jednu otáčku a čtvrt. Vrátil jsem ho zase zpátky, když to má být jen k volnoběhu, ale můžu to zkusit přitáhnout o půl otáčky třeba.

Naposledy editováno 29.12.2017 09:25:01

Špatně složený karburátor od předchozího majitele? nějak v t...

29.12.2017 v 09:39 | Nahoru | #5
Ten mastný šmír na talířcích a dřících sacích ventilů bych neřešil - je to stará vrána - žere ti to tam trochu olej (ono taky kde jinde to z hlavy bude žrát olej, že)...

(reakce na) Špatně složený karburátor od předchozího majitele? nějak v t...

29.12.2017 v 09:41 | Nahoru | #6

skorpa píše: Anty: Jsou i při jízdě rudý.

zdeno255: šroub bohatosti volnoběhu mám povolenej o jednu otáčku a čtvrt. Vrátil jsem ho zase zpátky, když to má být jen k volnoběhu, ale můžu to zkusit přitáhnout o půl otáčky třeba.



Píšu se z měkkým a šroub bohatosti bývá o jeden a půl stabilně.S tou volnoběžnou tryskou se počítá a i ona má vliv v celém spektru.

Špatně složený karburátor od předchozího majitele? nějak v t...

29.12.2017 v 09:57 | Nahoru | #7
Zkus si u někoho půjčit Colortune svíčku, hned budeš vidět, jestli je to bohatý nebo chudý...a nebo holt prostě zkoušet a zkoušet - nastavit karbec, projet se, vytáhnout svíčky a podle barvy upravit směs...stáhni si někde dílenský manuál, tam všechno najdeš...

Špatně složený karburátor od předchozího majitele? nějak v t...

29.12.2017 v 12:17 | Nahoru | #8
Anti: jo sorry :) zkusím ji teda povolit víc, třeba to pomůže.

2stroke: podle svíček to musí být chudé, když jsou do bíla :) asi jo, prostě nastavovat a zkoušet, jednou se třeba zadaří... mám na to ještě necelý 3 měsíce že :D

Špatně složený karburátor od předchozího majitele? nějak v t...

29.12.2017 v 13:35 | Nahoru | #9
Počítej s tím,že jestli ti za jízdy rudne koleno,musí to být něco zásadního,žádná nuance...

Špatně složený karburátor od předchozího majitele? nějak v t...

29.12.2017 v 15:02 | Nahoru | #10
Cados,
PMS sroubky povol o pul az jednu otacku a nemelo by to strilet pri ubrani plynu, co se tyka smesy tak ta je chuda jak krava jukni na trysky zda nejsou zasrane popripade jestli ti to nekde neprisava falesny vzduch - priruby a pod.

Mej se
Pajas

1 reakcí na tento příspěvek Špatně složený karburátor od předchozího majitele? nějak v t...

30.12.2017 v 20:57 | Nahoru | #11
To šoupátko je v háji je vydřené, v háji je i ta jehla a i ten bílej plast v kterým chodí šoupátko. Když si to pořádně prohlídneš tak na to sám příjdeš, bývá to dobře vidět ve spodní části toho bílého plastu kam šoupě dojíždí... a právě proto má ta jehla takovej šlic protože se to celé kříží a vibruje, díky tomu bude i poškozena venturiho trubice (to do čeho zajíždí jehla) a u karbce i málo znamená hodně...

Naposledy editováno 30.12.2017 21:03:23

(reakce na) Špatně složený karburátor od předchozího majitele? nějak v t...

31.12.2017 v 18:13 | Nahoru | #12
Davecherokee> přesně , vychozený šoupě

Špatně složený karburátor od předchozího majitele? nějak v t...

31.12.2017 v 18:37 | Nahoru | #13
Vychozené šoupě by a vydřená jehla s emulzní trubicí by dělal problém s volnoběhem a s přechodem při zavření plynu,ale chudá směs?

Špatně složený karburátor od předchozího majitele? nějak v t...

1.1.2018 v 02:33 | Nahoru | #14
kluci, šoupátko je v dobrém stavu,IMG ta fotka je ilustrační, aby bylo vidět jak má být jehla správně složená podle návodu. ostatní fotky jsou už moje.

Zkoušel jsem zvedat jehlu a nepomohlo to, výfuk furt rudý, schválně jsem ji pak dal níž a při přidání plynu se motor dusil, což je logický teda no...

Každopádně koupím sadu těsnění. Ještě dneska zkusím zavřít víc vzdušník a uvidím no.

Rooks: trysky jsou pruchozí, nikde si to nepřisává, alespoň jsem nenašel nikde žádnou prasklinu...

Špatně složený karburátor od předchozího majitele? nějak v t...

1.1.2018 v 08:51 | Nahoru | #15
Jaký vzdušník budeš zavírat?Co vím,tak tyhle karburátory mají jediný šroub a tím se šteluje bohatost volnoběžné trysky.

Špatně složený karburátor od předchozího majitele? nějak v t...

1.1.2018 v 10:30 | Nahoru | #16
Tomu šroubu volnoběžných otáček na ladění bohatosti se říká vzdušník ne?

Naposledy editováno 09.01.2018 22:18:58

Špatně složený karburátor od předchozího majitele? nějak v t...

1.1.2018 v 13:21 | Nahoru | #17
Vzdušník je vzdušník-kanál přivádějící vzduch.Respektive kalibrovaný nástavec v tom kanálu.Vypadá jako tryska ale proudí jím vzduch,ne palivo.Dva vzdušníky uvidíš když se koukneš zezadu na karburátor.Jeden vede k volnoběžné trysce,druhý k emulzní trubici.
To čemu ty říkáš vzdušník je prostě šroub bohatosti,v angličtině pilot air srew nebo idle mixture screw což je přesnější protože nereguluje vzduch,ale už směs,alespoň u toho nejběžnějšího systému kam patří i tvůj Mikuni.
Takže si toho smajlíka umázni,nebo si raď sám.

Naposledy editováno 01.01.2018 15:09:07

Špatně složený karburátor od předchozího majitele? nějak v t...

9.1.2018 v 22:18 | Nahoru | #18
Anti: ten smajlík nebyl myšlen nějak zle :) Tak to jsem asi špatně pochopil, každopádně jsem myslel ten šroub bohatosti volnoběžných otáček.

Konečně jsem se dostal k ladění a zkoušel jsem seřídit karburátor pomocí té volnoběžné trysky. místo 1 otáčky a něco jsem to nastavil na 3, když jsem pak ubral, nebo přidal otáčku, tak to mělo snahu chcípat, ale i tak žádná změna, praskání do výfuku je možná trošičku míň při zavření plynu z kopěčka, ale furt střilí a výfuk je rudý při běžné jízdě, jediný co je lepší (rychlejší) je přechod na volnoběžné otáčky z vyšších.

Zkusím koupit více druhů trysek a budu zkoušet. Snad to pomůže... jinak nevím, asi do servisu

Děkuji vám všem kdo přispěli do diskuse a snažili se mi pomoct.

Naposledy editováno 09.01.2018 22:36:09

Špatně složený karburátor od předchozího majitele? nějak v t...

10.1.2018 v 06:33 | Nahoru | #19
Ta fotka je aktuální?Máš tam jiný výfuk?Pokud ano,tak s tryskou hore-větší.

Špatně složený karburátor od předchozího majitele? nějak v t...

11.1.2018 v 19:38 | Nahoru | #20
Je to aktuální, výfuk zatím origo, ale mám v plánu dávat laďák, takže stejnak koupím vetší trysku :)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
za studena nestartuje Suzuki DR 650 xxxx1 5 19.6.2018 v 20:54 xxxx1
DR 650 nechytá za tepla Suzuki DR 650 Dreadlock 3 31.5.2018 v 21:35 Dreadlock
Dr 650 nestartuje Suzuki DR 650 rteplogsxerto 16 29.5.2018 v 22:23 kodl77
Rozhozenej karbec suzuki dr 650 Suzuki DR 650 Pazez 22 20.5.2018 v 21:33 Pazez
Výmena pružiny na nakopavacke Suzuki DR 650, Suzuki DR 650 SE Roninus 1 9.5.2018 v 12:32 Roninus


TOPlist