Téma: Stelovani spojkoveho lanka na motorce
28.12.2017 v 20:35
Vule na pacce 2mm. Pokud je vůle příliš velká spojka nebude vypínat. V opačném případě když bude vůle malá nebo žádná dojde k částečnému prokluzu a to muže vést ke spálení spojky.
A ted co jsem se poradne nikde nedocet je nastaveni na lanku bowdenu, pokud lanko zasroubuju spojka nebude vypinat, kdyz lanko vysroubuju spojka bude klouzat a nastaveni na pacce mi nepomuze.
Tak jak nastavit nejlip bowden a zbytek doladit uz jen na pacce, bowden nastavit tak aby netahal za tahlo spojky a pak doladit na pacce tu vuli?
Naposledy editováno 05.01.2018 15:45:49
A ted co jsem se poradne nikde nedocet je nastaveni na lanku bowdenu, pokud lanko zasroubuju spojka nebude vypinat, kdyz lanko vysroubuju spojka bude klouzat a nastaveni na pacce mi nepomuze.
Tak jak nastavit nejlip bowden a zbytek doladit uz jen na pacce, bowden nastavit tak aby netahal za tahlo spojky a pak doladit na pacce tu vuli?
Naposledy editováno 05.01.2018 15:45:49
1 reakcí na tento příspěvek Stelovani spojkoveho lanka na motorce
Ide o to aby bolo lanko trochu voľné. Aby nebolo napnuté. Lebo ak je napnuté môže ti po zahriatí, alebo vytočení riadidlami šmýkať alebo zle vypínať. Skús si nastaviť plynové lanko tak aby bolo napnuté a uvidíš čo to bude robiť.
Bowdenom doladíš iba ak máš dlhé alebo krátke lanko, aby sa ti dala nastaviť správna vôľa.
Naposledy editováno 28.12.2017 22:52:09
Bowdenom doladíš iba ak máš dlhé alebo krátke lanko, aby sa ti dala nastaviť správna vôľa.
Naposledy editováno 28.12.2017 22:52:09
1 reakcí na tento příspěvek Stelovani spojkoveho lanka na motorce
i když jsou takoví,co lanko chválí-podle mně je na hovno.zlatá hydraulika.....
vůle tam být musí,ale 2mm je moc,spojka potom většinou má snahu táhnout,takže vůli tak max 1mm.
po té,co se motorka pořádně prohřeje,se za vůle zase změní,takže zase o chlup povolit/přitáhnout ,aby se s tím dalo dobře jezdit.
tohle jsou moje zkušenosti z krosek,co jsem měl.....
bovden/lanko,vědu v tom nehledej,prostě tam musí výt chlup vůle,je jedno,jestli ji uděláš na lanku,nebo na bovdenu.
vůle tam být musí,ale 2mm je moc,spojka potom většinou má snahu táhnout,takže vůli tak max 1mm.
po té,co se motorka pořádně prohřeje,se za vůle zase změní,takže zase o chlup povolit/přitáhnout ,aby se s tím dalo dobře jezdit.
tohle jsou moje zkušenosti z krosek,co jsem měl.....
bovden/lanko,vědu v tom nehledej,prostě tam musí výt chlup vůle,je jedno,jestli ji uděláš na lanku,nebo na bovdenu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stelovani spojkoveho lanka na motorce
Dolph-cz> Myslim ze tomu rozumim, pravdepodobne to mam vzdy spatne nastaveny, protoze za studena je to v pohode, kdyz je to teply tak na miste to trosku tahne dopredu ale to zamacknu zadni brzdou, ale zas ubejvaji otacky a chce to chcipnout a furt musim pridavat plyn.
Dneska si stim pohraju ono nakonec mozna je spatna uz spojka a nejde to poradne naladit.
Dneska si stim pohraju ono nakonec mozna je spatna uz spojka a nejde to poradne naladit.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stelovani spojkoveho lanka na motorce
ceB píše: Dolph-cz> Myslim ze tomu rozumim, pravdepodobne to mam vzdy spatne nastaveny, protoze za studena je to v pohode, kdyz je to teply tak na miste to trosku tahne dopredu ale to zamacknu zadni brzdou, ale zas ubejvaji otacky a chce to chcipnout a furt musim pridavat plyn.
Dneska si stim pohraju ono nakonec mozna je spatna uz spojka a nejde to poradne naladit.
ono to bohužel jen lankem asi nebude,problém bývá i v samotné spojce-vymačkaný spojkový koš , zvlněné lemely,vymačkané pružiny.....
taky je dobré občas zainvestovat pětistovku a spokové lanko vyměnit-i když vypadá dobré,tak už těžko chodí,hodně lidí bylo překvapených,jak obrovský to může být rozdíl.
Naposledy editováno 29.12.2017 14:00:32
Dolph-cz> Jo určo, svatá pravda co píšeš Jinak ta vůle páčka by měla být 1 cm volný chod kuličky na konci páčky, opět se stačí podívat do servisního manuálu. Chlapi nebojte se toho, ten manuál je od toho, aby jste si poradili sami s takovejma banalitami, motorka nekouše Ještě k tý hydraulice, osobně ji nemám rád, protože mám nedostatečný cit ve spojce při startu, špatně hledám místo záběrů. Určitě to bude hodně o zvyku, ale klasický lanko bych nezatracoval, hlavně ho chce pravidelně měnit, případně promazat a spojka chodí jak víno, prostě údržbu.
Naposledy editováno 29.12.2017 17:43:50
Naposledy editováno 29.12.2017 17:43:50
Jo pravda to bude, lanko mam cca 4 mesice stary, kazdopadne dneska jsem nastavoval a bowden jsem skoro zasrouboval, na pacce sem udelal vuli asi 1mm, motorka se zarazenym kvaltem na miste netahne do predu, ale zaroven stale ubira na otackach a jakoby chtela chcipnout tak je ji treba probrat plynem, neutral na miste zaradim taky ale musim mit zmacklou spojku, mit tam jednicku nahnat otacky a pak tam krasne skoci, o tom jsem cetl taky a pry to je kvuli slepenejma lamelama.
Proc jsem vlastne menil nastaveni lanka je z duvodu toho ze mi u tahla spojky chcije prevodovej olej, tudiz jsem dneska vypustil olej, vyndal lanko, sundal kryt spojky abych zjistil jestli vubec zvladnu vymenit to gufero, pricemz jsem zjistil ze tahlo spojky bezproblemu sundam a to gufero uplne na pohodu vyndam, jen ceho se bojim jestli neni spatny i to tesneni vika spojky, ale viditelne to chcalo z toho tahla tak jsem sel najisto a objednal tuhle soucastku, pokud to bude chcat dal tak to ma za nasledek i to tesneni vika
Akorat na obrazku nikde to velky tesneni vika nevidim, ale mam ho tam
Naposledy editováno 29.12.2017 17:59:51
Proc jsem vlastne menil nastaveni lanka je z duvodu toho ze mi u tahla spojky chcije prevodovej olej, tudiz jsem dneska vypustil olej, vyndal lanko, sundal kryt spojky abych zjistil jestli vubec zvladnu vymenit to gufero, pricemz jsem zjistil ze tahlo spojky bezproblemu sundam a to gufero uplne na pohodu vyndam, jen ceho se bojim jestli neni spatny i to tesneni vika spojky, ale viditelne to chcalo z toho tahla tak jsem sel najisto a objednal tuhle soucastku, pokud to bude chcat dal tak to ma za nasledek i to tesneni vika
Akorat na obrazku nikde to velky tesneni vika nevidim, ale mam ho tam
Naposledy editováno 29.12.2017 17:59:51
1 reakcí na tento příspěvek Stelovani spojkoveho lanka na motorce
Co popisuješ je nasekanej spojkový koš a to že jsi vyšrouboval seřízení lanka na konec bude sjetejma lamelama, případně i vydřený spojkový unašeč. Takže sundej koš a uvidíš, zase síla lamel má být XXX mm dle manuálu, tak si to ho pohledej. Rovnou změř, jestli nemáš zkroucený plechy a opět se opakuji, je to v manuálu Když teď řešíš tyhle věci, tak jestli jsi nedělal v nedávné době, tak koukni na válec a ojku, ať na jaře nemáš překvápko, až začne sezóna.
Fantom111> Ja ji kupoval v dubnu, cert vi jak vypada valec, (rocnik 2003) nedavno jsem vypaloval koleno vyfuku, koukal sem tam tim kanalem ale ja hovno poznam, steny byly stribrny a videl jsem tam jednu rejhu, uz sem zkouknul par videii jak sundat valec a vymenit pist tak se na to v nejblizssi dobe dam a odvezu valec do strakonic at mi to tam zmeri.
Ojnici necham puvodni
Jeste mam objednanou vatu do koncovky tak to sem se taky rozhod ze udelam..
To lanko jsem dnes vysrouboval dovnitr tedy zasrouboval tim se lanko povolilo a ja doladil vuli na pacce
Naposledy editováno 29.12.2017 18:31:11
Ojnici necham puvodni
Jeste mam objednanou vatu do koncovky tak to sem se taky rozhod ze udelam..
To lanko jsem dnes vysrouboval dovnitr tedy zasrouboval tim se lanko povolilo a ja doladil vuli na pacce
Naposledy editováno 29.12.2017 18:31:11
1 reakcí na tento příspěvek Stelovani spojkoveho lanka na motorce
JJ ten válec změřit chce to děláš dobře, ale spíše předpokládám, že bude vyběhaný. U takto starých motorek je to pravděpodobné, uvidíš. V každým případě, jestli budeš dávat nový píst (případně i nikasil) tak být tebou hodím novou i ojnici a ložiska na kliku. Novým pístem ti stoupnou tlaky a pokud nevíš jak je stará ojnice, tak je pravděpodobné, že ti stejně původní ojnice odejde (většinou praskne klec). Lepší to udělat preventivně, něž když ti to sundá nový píst včetně nikasilu. Stejně i tak bych to rozpůlil kvůli převodovce, kouknout na stav koleček.
Valec, pist, ojnici bych udelal, spojkova sada stoji ani ne 1500 tak to je vsecko na klid, ale ten kos 3000 a prevodovka kdovi co, tak to radsi necham bejt, zase na to jezdeni po loukach to vydrzi jeste nakou dobu
Ted se divam jak vymenit ojnici, na to nemam veci, skoda.
Naposledy editováno 29.12.2017 19:00:30
Ted se divam jak vymenit ojnici, na to nemam veci, skoda.
Naposledy editováno 29.12.2017 19:00:30
1 reakcí na tento příspěvek Stelovani spojkoveho lanka na motorce
Tak jestli ten koš budeš mít nasekaný od lamel a není nějak extrémně zeslabený, tak ho zapiluj do roviny. Chvili ti to vydrží, dá se to takto provizorně opravit, ale výdrž už není taková, jak když byl nový. Lamely ti to vysekají do půl roku znovu. Pokud by jsi časem kupoval nový, nekupuj nejlevnější od Mitaky, je to měkká sračka, za 4,5 mají Wiseco a vydrží ti víc. Pokud ti z toho neskáčou kvalty a v oleji nejsou kovové otřepy, tak by snad ta převodovka mohla být ok
Naposledy editováno 29.12.2017 19:09:15
Naposledy editováno 29.12.2017 19:09:15
Téma je zamknuto
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Kawasaki kx 250, co to způsobilo Kawasaki KX 250, KTM 125 SX, Suzuki RM 125, Honda CR... | DrevoKocurik | 9 | 8.1.2024 v 22:46 Kohlstein |
co je lepší? kx 85,cr85,yz 85 Kawasaki KX 85 | Dominik007 | 7 | 4.10.2023 v 07:49 Mat879 |
Kawasaki KX 1998 spojka Kawasaki KX 250 | Wrabis | 19 | 19.4.2023 v 13:49 sirr |
Kawasaki kx 250 1986 prevodovka Kawasaki KX 250 | Jogo | 1 | 25.3.2023 v 11:59 krokoš |
Koupě motorky KTM 125 SX, Suzuki RM 125, Honda CR 125, Yamaha YZ 1... | Tomino104 | 3 | 14.11.2022 v 20:37 Julip2 |