globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: DL, SV, TL-1000, rozvod - nesedi
ahoj,
u tohoto motoru jsem narazil na problem ,ktery neni ojedinely a nenasel jsem na to na tomto serveru odpovidajici tema.

Jedna se o spravne nastaveni rozvodu u motorek DL,SV,TL-1000

Pokud se dodrzi postup v servisnim manualu
SV1000 - ENGINE
na strane 3-100 až 3-111,
tak ve vyslednem postaveni ktere je znazorneno na strane 3-111, nesedi postaveni vacek (znacky na vackach jsou zhruba o zub mimo rovinu hrany hlavy).


Resneim dostat vacky do spravneho postaveni na znackach je bud klikou neotocit o 360° tak jak se pise na strane 3-109, kdyz se prechazi po instalaci vacek predni hlavy na instalaci vacek zadni hlavy.

No a nebo klikou otocit podle pokynu na strane 3-109, ale pak je potreba zadni volnobezne kolo otocit opet znackou nahoru aby po instalaci vacek byly dle znacek na pozici.


nasel jsme k tomu i nejaka zahranicni temata.
Mate s tim nekdo zkusenosti ?
diky za smysluplne reakce.


http://www.tlzone.ne...-timing-correct.html

http://www.tlzone.ne...r-cylinder-cams.html

http://www.tlzone.ne...aft-positioning.html
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek DL, SV, TL-1000, rozvod - nesedi

19.12.2017 v 21:54 | Nahoru | #1
Kolik máš najeto ze delas rozvody?

(reakce na) DL, SV, TL-1000, rozvod - nesedi

20.12.2017 v 01:25 | Nahoru | #2

irmscher1000 píše: Kolik máš najeto ze delas rozvody?


rozvody se nechavaji puvodni, jsou v poradku, ale pulil jsem motor kvuli prevodovce.

1 reakcí na tento příspěvek DL, SV, TL-1000, rozvod - nesedi

Skvělá odpověď, děkuji! 20.12.2017 v 05:25 | Nahoru | #3
Zkus dewila, ten tomu rozumí. I assanin by to mohl vědět.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) DL, SV, TL-1000, rozvod - nesedi

20.12.2017 v 11:35 | Nahoru | #4
miki83>
treba se tu ukazou..nechcu je vylozene otravovat zpravama...

DL, SV, TL-1000, rozvod - nesedi

20.12.2017 v 11:53 | Nahoru | #5
Assasin to bude stopro vědět

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) DL, SV, TL-1000, rozvod - nesedi

20.12.2017 v 13:48 | Nahoru | #6
cuir> oba jsou v pohodě, pošli jim PM

(reakce na) DL, SV, TL-1000, rozvod - nesedi

20.12.2017 v 16:33 | Nahoru | #7

miki83 píše: cuir> oba jsou v pohodě, pošli jim PM


ok...poslu... kdyz rikate :)

DL, SV, TL-1000, rozvod - nesedi

20.12.2017 v 17:16 | Nahoru | #8
Už si to nepamatuju,je to dva roky,ale určitě točíš motorem. Nastavíš na předním otočíš o něco....nevím kolik a děláš zadní. V manualu je to trochu zmatečný.....taky mě to rozbrečelo a musel jsem volat Murkinovi

DL, SV, TL-1000, rozvod - nesedi

20.12.2017 v 17:17 | Nahoru | #9
cau, ja uz si nepamatuju jak to bylo na mym motoru, ale nejspis je mozny ze to nesedi... tzn doporucuju bud to zkouknout pred rozebranim a udelat stejne no a nebo "dial gauges" - nevim jak se tomu uhlomeru nadava - a nastavit to na tu "lepsi" hodnotu podle udaju pro casovani.

uz jsem dneska nakej unavenej, ale myslim, ze by se melo tocit o 360, jeste se nad tim zamyslim :D

Naposledy editováno 20.12.2017 17:18:35

DL, SV, TL-1000, rozvod - nesedi

20.12.2017 v 19:53 | Nahoru | #10
nomotorovou cast manualu muzete k nahlednuti stahnout na prvnim odkazu. Otevre se hned PDF soubor primo motoru. A nize jsou vypsane stranky kde to je. Tak muzete pro osvezeni nahlednout.

Ja to chapu tak, ze nastavim rotor na F/T a volnobezne kolo na prednim valci dam na znacku. Pokud po usazeni retezu a napnuti retezu neni znacka v uzlabi zubu a je mimo, tak je potreba otocit rotorem (klikou) o 360° a znovu usadit volnobezne kolo na znacku.
Tohle funguje a jen jednou za 2 otacky kliky sedi volnobezne kolo na znacce.

Pak se s motorem nema tocit a ma se namontovat volnobezne kolo pro zadni hlavu.

Pak se daji vacky do predni hlavy, mase otocit rotorem o 360° tak, ze se znacka na volnobeznek kole zadni hlavy otoci smerem dolu a neni videt a maji se namontovat vacky pro zadni hlavu. Pokud to takto udelam, nikdy vacky pro zadni hlavu nesedi tak jak maji.

Pokud neotocim rotorem mezi instalaci vacek predni a zadni hlavy a tudiz mi volnobezna kola zustanou na znacce , tak pak tam vacky zadni hlavy usadim naprosto presne.

Pokud otocim rotorem mezi instalaci vacek predni a zadni hlavy tak se volnobezna kola otoci o pul otacky a znacky jsou schovane dole a neni na ne videt. Ale kdyz pak sundam retez z volnobezneho kola zadni hlavy a vratim ho zas na znacku, retez pak nasadim, tak vacky usadim opet presne.

Vysledek je ovsem ten, ze pokud dodrzim otoceni rotorem mezi instalaci vacek predni a zadni hlavy, tak pak to neni mozne usadit tak aby bylo vse na znackach podle manualu a vzdy neco bude mimo.

No a ted duvod proc to resim.
Mohl bych to dat tak jak to bylo...cili mimo znacky. Ale ja nevim jestli to nahodou neni spatne, jestli se v te motorce uz nekdo nehrabal a proste to nenastavil blbe. Protoze borec si mi stezoval uz driv , ze motorka je takova ucukana a jakasi divna. A tohle by bohlo bejt ono. Ze v tom nekdo byl,udelal to podle manualu a proste neresil.
No a proto jsem doufal, ze to nekdo resil. Obzvlast kdyz jsem o tom nasel zminky na zahranicnich forech a bude vedet jak je to tedy spravne. Jestli manual keca, ja si sedim na vedeni a nebo co s tim...
diky.

DL, SV, TL-1000, rozvod - nesedi

Skvělá odpověď, děkuji! 20.12.2017 v 20:58 | Nahoru | #11
Už jsem ti napsal do PM, snad to z toho pochopíš, nejlepší je to zkouknout naživo, no...

(reakce na) DL, SV, TL-1000, rozvod - nesedi

20.12.2017 v 21:00 | Nahoru | #12
miki83> jinak tobě se omluvuju, měl jsem to teď hektický, takže jestli ještě chceš ten servis tak od půlky ledna přijímám zakázky, dík za pochopení

1 reakcí na tento příspěvek DL, SV, TL-1000, rozvod - nesedi

Skvělá odpověď, děkuji! 20.12.2017 v 22:03 | Nahoru | #13
Prvně máš nasadit vložené kolo pro přední v. ,protočit motor zkontrolovat zda sedí,dát napínák,potom to samé s vloženým kolem pro zadní,dvakrát otočit motorem a musí obě sedět na značkách,pak teprve namontovat vačky pro první válec ,otočit o 360 st. klikou a namontovat vačky na zadní v.

(reakce na) DL, SV, TL-1000, rozvod - nesedi

20.12.2017 v 22:17 | Nahoru | #14

axs píše: .......pak teprve namontovat vačky pro první válec ,otočit o 360 st. klikou a namontovat vačky na zadní v.



a tady je prave ten forek... kdyz otocim klikou v tomhle bode tak zadni vacky nedam na znacky. Zejtra to vyfotim a postnu to sem..
Ale dekuji za reakci.

1 reakcí na tento příspěvek DL, SV, TL-1000, rozvod - nesedi

21.12.2017 v 00:35 | Nahoru | #15
cuir: co jsem mrknul do manualu - tak jak popisujes montaz toho "mezikola" na prednim valci, tak to uplne stejne udelas na zadnim - tzn natocit na znacku a musi sedet znacka na kole plus zubova mezera. pokud nesedi, otocis o 360....

1 reakcí na tento příspěvek DL, SV, TL-1000, rozvod - nesedi

21.12.2017 v 12:15 | Nahoru | #16
Tak jeste poprosim o trochu pozornosti... udelal jsem fotky a popisu to cele jak to delam.

Takze nastavim si rotor na znacku F/T


Nasledne nainstaluju volnobezne kolo, tak aby sedelo na znacce (na kole jsou viditelne i bile carky na hrebenech dvou zubů, je to pro lepsi orientaci, protoze ryska na kole je schovana za ulozenim , kdyz je kolo nainstalovane a neni na ni videt. Proto se to orientuje podle udoli zubu, protoze to souhlasi s ryskou).
Pokud neni mozne dat volnobezne kolo na znacku a pri nainstalovani je vychylene na jednu nebo druhou stranu, tak je potreba otocit rotorem o 360° a nasledne znovu nainstalovat volnobezne kolo a nyni jiz bude sedet.
Foto volnobezneho kola.


obe tato volnobezna kola jsou naprosto stejna coz potvrzuje i stejne objednaci katalogove cislo (cili jejich pripadna zamena nic neresi).

foto nainstalovaneho volnobezneho kola predni hlavy


No a ted, pokud to dobre chapu se s motorem nema otacet o 360° a ma se nainstalovat volnobezne kolo do zadni hlavy. Tak aby byl dodrzen tento diagram, kde je jasne videt, ze obe volnobezna kola maji tu dirku co na nich je a co je u znacky smerem k horni hrane hlav.


Nainstaluji tedy volnobezne kolo do zadni hlavy a vypada to tato:


Lehce to nesedi, ale budiz...

Nicmene ted se maji nainstalovat vacky do predni hlavy. Ty sedi na ryskach naprosto perfektne.
Po instalaci vacek predni hlavy se ma otocit rotorem o 360°.
Tim se volnobezna kola otoci o 180° a znacky se presunou smerem dolu. Tak jak je ukazano v manualu na strane 3-109

Jenze kdyz tam dam vacky tak jsou takto mimo


pokud neotocim rotorem o 360° jak rika manual a tudiz nedojde k otoceni volnobeznych kol, tak vacky i na zadni hlave sedi paradne.


A je zvlastni, ze nejsem jedinej kdo to ma takto problem slozit aby to sedelo, ale zaroven jsou lide, kteri dodrzi postup v manualu a sedi jim to. Cili tak jak je psane na zahranicnich forech (viz odkazy v prvnim postu). Chyba v postupu v manualu nebude. Spise to vypada na vyrobni chybu pri skladani a oznacovani. Ale jak je to tedy v tomto pripade sprave?
diky za reakce.

(reakce na) DL, SV, TL-1000, rozvod - nesedi

21.12.2017 v 12:31 | Nahoru | #17

assassin píše: cuir: co jsem mrknul do manualu - tak jak popisujes montaz toho "mezikola" na prednim valci, tak to uplne stejne udelas na zadnim - tzn natocit na znacku a musi sedet znacka na kole plus zubova mezera. pokud nesedi, otocis o 360....



to znamena, ze potom neresis , ze nedodrzis tento diagram ? Jistou logiku by to melo, to co rikas...


pokud by to takto bylo, (ze se nedodrzi ten diagram) tak pak by vacky sedely a je pravda, ze takto sedi o trochu lepe i volnobezne kolo na znacce.
Cili jsou lide, kteri ten diagram neresi a nemaji problem se slozenim, protoze si toho nevsimnou a pak jsou lide, kteri toto resi a pak maji problem s nesedicima rozvodama, protoze diagram v manualu je blbe namalovanej?

Kazdopadne by to znamenalo, ze ten co v motoru byl predemnou, tak to slozil spatne a vysral se na to, ze mu nesedi rozvody, protoze tak jak to ted nesedi me, tak tak to nesedelo, kdyz jsem to rozebiral.

DL, SV, TL-1000, rozvod - nesedi

21.12.2017 v 12:34 | Nahoru | #18
co ale enchapu je, ze pak by musel bejt spatne namalovanej i tento zaverecny diagram rozestaveni rozvodu a vacek.
Takze by nekdo udelal dve chyby v manualu v jednom konkretnim miste? Nevim nooo
co si o tom myslis?

diky

DL, SV, TL-1000, rozvod - nesedi

21.12.2017 v 18:00 | Nahoru | #19
Trochu to TOPuju, je to moje motorka, tak co kluci, nikdo nic?

DL, SV, TL-1000, rozvod - nesedi

21.12.2017 v 22:54 | Nahoru | #20
Me třeba značky nesedely na masine(je to tedy jinej motor) taky, dělá se to tak, že to nastavis, aby si počítal s natažením řetězu při chodu motoru. Časem se to opotřebením srovná na značky.

Edit: jak vypadá napinak, snad jsem to někde neprekoukl, jestli je zajetej nebo vyjetej.

Naposledy editováno 21.12.2017 22:56:35

(reakce na) DL, SV, TL-1000, rozvod - nesedi

22.12.2017 v 00:26 | Nahoru | #21
cuir>

Nainstaluji tedy volnobezne kolo do zadni hlavy a vypada to tato:

Lehce to nesedi, ale budiz...

Nicmene ted se maji nainstalovat vacky do predni hlavy. Ty sedi na ryskach naprosto perfektne.
Po instalaci vacek predni hlavy se ma otocit rotorem o 360°.
Tim se volnobezna kola otoci o 180° a znacky se presunou smerem dolu. Tak jak je ukazano v manualu na strane 3-109

Jenze kdyz tam dam vacky tak jsou takto mimo


Natočil bych kliku na značku,nasadil obě vložená kola na značky, dal napínáky,protočil dvakrát motorem (ve směru ot) natočil na značku na klice a zkontroloval značky na kolech, pokud nesedí tak je potřeba přesadit na zubech.Potom zas protočit a znovu zkontrolovat,až to bude sedět, namontovat přední vačky,pokud sedí otočit jednou motorem dát zadní v. a musí sedět(podle mě jsou ty tvoje potřeba přesadit o půl zubu tzn.dole na malém kole)Pokud ne tak je vadnej řetěz, přední lišta, zkroucená spodní hřídel/volnej klínek,dlouhej válec (tuste těsnění)

DL, SV, TL-1000, rozvod - nesedi

22.12.2017 v 09:35 | Nahoru | #22
A nemáš s tím motorem točit dozadu? Třeba u RSV se s nim otáčí dozadu a ne po směru kvůli rozdílu přední zadní

DL, SV, TL-1000, rozvod - nesedi

22.12.2017 v 13:28 | Nahoru | #23
Když koukám na ty obrázky tak si řikám zda skutečně točíš správným směrem protože pokud nastavuješ rozvod tak by jsi měl vždy natahovat pevné strany řetězů a ty napínané aby se prověšovaly, protože předpokládám že pokud nasazuješ kola a řetěz tak napínáky jsou venku, pokud budeš tady u toho motoru točit po směru hodinových ručiček tak vlastně natahuješ napínané strany řetězu a tím pádem je celé nastavení rozvodu a značky v pytli.

DL, SV, TL-1000, rozvod - nesedi

22.12.2017 v 15:48 | Nahoru | #24
dakarista: nene podle manualu se toci protismeru hodinovych rucicek , kdyz mas predni valce k leve ruce a k sobe mas rotor. Na rotoru je dokonce jak byva zvykem i sipka kam teda tocit... Kazdopadne dekuji za reakci.

JiriK84: diky za postreh, ale tocim spravne.

1 reakcí na tento příspěvek DL, SV, TL-1000, rozvod - nesedi

Skvělá odpověď, děkuji! 22.12.2017 v 19:38 | Nahoru | #25
Cuir: necetl jsem to cele od mého posledního příspěvku, jsem na mobilu, ale ten obrázek nesedi - rid se tim popsanym postupem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) DL, SV, TL-1000, rozvod - nesedi

24.12.2017 v 01:09 | Nahoru | #26
assassin> Co na tom obrázku nesedí,podle mě je o.k. I kdyby nasadil vložené kolo zad. válce na značku při klice otočené o 360° je přece jedno, jde jen o to aby mu to sedělo na značkách až je sedlý a napnutý řetěz, hlavně musí sedět vačky (a na správných značkách protože zadní nastavuješ na T předního válce).

1 reakcí na tento příspěvek DL, SV, TL-1000, rozvod - nesedi

25.12.2017 v 16:09 | Nahoru | #27
Tak už si došel na to, že to má 1:2 jako součet dvou převodů?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) DL, SV, TL-1000, rozvod - nesedi

25.12.2017 v 18:25 | Nahoru | #28

axs píše: Tak už si došel na to, že to má 1:2 jako součet dvou převodů?


tohle uplne nechapu co tim chces rict...zkus mi to vysvetlit .dik.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) DL, SV, TL-1000, rozvod - nesedi

25.12.2017 v 18:27 | Nahoru | #29

axs píše: assassin> Co na tom obrázku nesedí,podle mě je o.k. I kdyby nasadil vložené kolo zad. válce na značku při klice otočené o 360° je přece jedno, jde jen o to aby mu to sedělo na značkách až je sedlý a napnutý řetěz, hlavně musí sedět vačky (a na správných značkách protože zadní nastavuješ na T předního válce).



ten diagram a nejen ten je proste zavadejici. Protoze v manualu je to malovane tak, ze obe vlozena kola jsou na znacce ve stejnou dobu, ale v praxi to tak neni. Aby vacky sedely, tak vlozena kola budou na znacky chodit stridave.

(reakce na) DL, SV, TL-1000, rozvod - nesedi

27.12.2017 v 00:46 | Nahoru | #30
cuir> Klika : vložená hřídel 1:1,1612... ,vložená hřídel : vložená kola v hlavách 1:1,7222...
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Suzuki TL 1000 nereaguje na otočení... Suzuki TL 1000S irmscher1000 10 Včera v 18:24 irmscher1000
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 34 26.3.2024 v 10:06 kokosman
Origo kufry DL 1000 14-16 Suzuki DL 1000 V-Strom Hlubas 8 21.1.2024 v 15:00 jarekol
v strom Suzuki DL 1000 V-Strom aldags 6 20.1.2024 v 21:47 aldags
Nálepky na výfuk LeoVince SBK Suzuki SV 1000 Bajvoj 8 15.1.2024 v 21:06 sox

TOPlist