Téma: KTM 950 vs 990 vs Aprilia Dorsoduro vs něco úplně jiného
Potřebuju pomoc s výběrem moto. Doteď samé velké, těžké, silní (ZRX1100,ZX12R).

Jenže už jezdim solo, ale s manželkou za zády na vlastní, takže dost pomalu. Když vyjdu sám, najedu po okrese pár km a není to tady oblast s rychlýma zatáčkama a skvělým povrchem. Rád bych teda něco ovladatelnějšího, ale přitom s výkonným motorem (ZX12 pokud půjde z domu bude těžko překonatelná), nejde mě ale o maximálku, 2kila fakt nejezdím. Jednou za rok dovča denně cca 300km, bágly samozřejmě tahám já pro oba. Občas na okruh nebo zablbnout někam do zatáček s kámošem.  No a v neposlední řadě, jsem normální chlap, tzn. přes metrák a skoro 2m, takže na většině motorek budu jak na odrážedle. Chtěl bych se cenou motat do 150t Kč +-

Z vlastního průzkumu vychází KTM 950/990 SM. SMT je už většinou finančně mimo místu SM-R ani nemluvím. Rád bych asi 990, ale zase mám strach, že to bude ten první ročník a nemám nastudované, jaké měl mouchy a jestli raději nejít do posledního 950. Dost lidí taky odrazuje nad zpracováním KTM, ale kamarád má 950ADV a nevím, že by řešil nějaký problém, na druhou stranu je až chronický puntičkář, takže pokud má v manuálu generálka po 1 roce, bude ji dělat, i kdyby mašina nevyjela z garáže. Taky zmiňovaná nestabilita nad 160km/h mě zaráží, je pravda, že to je tak moje max, ale když se náhodou dostanu na dálnici, chci z ní co nejdřív pryč a tam by to vadilo.

Ještě jsem začal přemýšlet o KTM Duke 990, je jich celkem na výběr, ale připadá mi to jako celkem malá motorka a design mě taky nějak nebere.

Další adept Aprilia Dorsoduro 1200 – asi hezčí design, ale je jich málo, jsou dražší a hlavně ta spotřeba mě dost odrazuje. U motorky sice spotřebu neřeším, ale aby mě to žralo 10 a víc a do toho se díval co 150km po benzině se mě taky moc nechce.

Ducati SM jsem zavrhl rovnou, kvůli velikosti a posezu.

Z klasických naháčů je všechno už asi dost malé, ale protože mě 4V motor vyhovuje a Kawu mám rád, díval jsem se i na Z1000 (2010), ale mám strach, že bude taky asi dost malá. Nic jiného mě už nenapadá, možná Tuono, ale to má kamoš, super motorka, ale tak nějak bych chtěl něco jiného, nějak se do ní neumím zamilovat, i když by asi vše splňovala. Triumph Tiger stejně tak, bohužel jsem prošvihl, když ho měl známý vyzkoušet, ale taky by to byla takové svatba z rozumu, nějak mě nebere. Hodně doporučované Triump Speedtriple bych si musel koupit asi kvůli velikosti 2 a používat jako kolečkové brusle.

Samozřejmě hodnocení, recenze atd. hlavně KTM a Aprilie jsem už přečetl, ale za každou zkušenost děkuju, stejně tak a doplnění, jestli jsem na nějakou vhodnou mašinu zapomněl.

Pisu z mobilu, tzn. Sry za chyby a nevím jestli se mi podaří dát anketu

Naposledy editováno 19.12.2017 16:10:21
Anketa: Jakou?
KTM 950 SM
0%
0
KTM 990 SM
0%
0
KTM 990 SMT
0%
0
Aprilia Dorsoduro 1200
0%
0
Aprilia Tuono
40%
2
Kawasaki Z1000
0%
0
jinou? Jakou?
60%
3

KTM 950 vs 990 vs Aprilia Dorsoduro vs něco úplně jiného

Skvělá odpověď, děkuji! 19.12.2017 v 14:15 | Nahoru | #1
máš štěstí že jdu zrovna kolem, sice jsem ani na jedný nejel, ale teoreticky vim o všech všechno na příkladu uživatele MichalR10 je vidět, že o výkon, respektive pocit výkonu, nemusíš mít strach ani po přesedlání z 200k mrchy, zkus pročíst tohle vlákno, pokud jsi tak ještě neučinil:

http://www.motorkari.cz/tema/?t=187977

990 SM určitě nebude špatnej výběr na kravení na okreskách, jen je trochu zarážející přístup dodavatelů KTM, vláken s nespokojeností tu poslední dobou nějak přibývá. ale tak u ojetiny tě to asi až tak trápit nemusí

e: já bych se v týhle cenový hladině koukal asi po 990 SD, Triumph Speed Triple nebo jako Ducatista po HM 1100, ale spát by mi nedala ani 690 SMC, to už jsme ale zase trochu jinde... navíc píšeš že by ti tohle bylo malý. takže SM by mohla bejt dobrá volba, jen nevim jak je to s verzema, jestli jako u SD, kde ten první byl prej hrozná žížnivá bestie, druhej se už trochu uklidnil, už tolik nechlastá a dostal radiální brzdy

e2: teď se mi určitě budeš smát, ale vcelku mě oslovila i první Duc MTS, sice škaredá motorka, ale musim uznat že má něco do sebe, kámoš si jí koupil, a po svezení se mi začala už i líbit

a jestli ti vyhovuje 4V, tak asi klasika no, CB 1000, Z1000 nebo FZ1...

Naposledy editováno 19.12.2017 14:29:02

KTM 950 vs 990 vs Aprilia Dorsoduro vs něco úplně jiného

Skvělá odpověď, děkuji! 19.12.2017 v 17:17 | Nahoru | #2
na 990 SD nedas skoro nic, je to motorka ala street, ne SM, za me vyskrtnout

950SM / SMR - 72kw, karbec, od roku 2005 bych se toho nebal, melo by to byt vsechno vychytane co se ve vyrobe nepovedlo, pripadne bych si nechal par penez na doladeni, ale to s rozpoctem 150 nebude problem. Karbec ma rychlejsi reakci na plyn, nesere se, muzes si s tim "pohrat" na smesi s vejfuckama a filtrem. Spotreba 5,5 - 12l.

990SM (na SMR nemas) bych asi v tvem pripade volil ja (pokud bude za ty penize) motor vychytany, jede pekne

990SMT - podle me zbytecne cestovni na to co chces jezdit, jede nadherne, sedis na tom normalne i se svou vyskou, ale za 150 bude k sehnani tezko

690SM - nejvetsi problem bude asi tvoje vyska a jak na tom budes vypadat, jinak se motorka da celkem solidne naladit na sve potreby, na silnici s ni bude daleko nejvetsi zabava, ale ta vyska, no....spotreba 4 - 7l kdyz to tahas.

Jak je psano vyse, u ojetin te nemusi trapit pristup servisu, dily do 3 - 5 dnu celkem bez problemu, online katalog volne na netu.
Nestabilita ne, nevim kdo co rikal. Dilenske zpracovani, normalni.

KTM 950 vs 990 vs Aprilia Dorsoduro vs něco úplně jiného

Skvělá odpověď, děkuji! 28.12.2017 v 01:12 | Nahoru | #3
co jsem se projel...osobní pocity

z sd990, sm950, sm-r990 a sm-t990 doporučuju poslední. trochu se dočteš u mě v profilu - když "utáhneš" podvozek (podle manuálu na sport), získáš, dle mě, ideální cestovně sportovní mašinu (na předchozím h9 mě už v budějicích bolely kolena/kyčle, u sm-t jsem měl po 5 hodinách za řídítkama - s jednou zastávkou na tankování - pocit, že ještě můžu. za ááá kvůli jiné ergonomii - větší moto - za béé kvůli tomu, že se dá postavit do stupaček...ale mám necelý metrdevade, tak budeš trochu nahrbený).

sm a sm-r jsi trochu víc na řídítkách a dlouhodobě přes 120 už je o bolesti krku...když jedeš po okreskách 70-170, dá se. ale ne celý den.
podvozkově jsou si sm, sm-r a sm-t podobné...sm mi připadala nejměkčí. dle mě záleží víc na naladění než na základu (máš v návodu tabulky, od kterých se dá odpíchnout) - jezdím na "silnice sport" (990 sm-t a poslední roky adventure) a spokojenost (advu si do terénu překlikám)

na zbytku jsem nejel

proti japoncům víc záleží na servise, ale vybíráš evropský motorky, tak asi víš

sd je malý...připadal mi menší než h9
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Continental TKC70 vs RoadAttack - s... KTM 990 SM mmks 3 24.5.2018 v 09:59 pese
KTM 990 SM - na zadní jen plynem [1, 2, 3, 4] KTM 990 SM mmks 112 23.5.2018 v 18:26 Julip
Problém s řazením KTM 950 (990) [1, 2] KTM LC8 950 Adventure, KTM 950 SuperEnduro, KTM 950 ... KubaLC8 41 20.4.2018 v 08:43 KubaLC8
KTM 990 - spojka KTM 990 SM mmks 13 27.3.2018 v 23:02 Peterka77
KTM 990 Adv. cuka KTM 990 SuperDuke, KTM 990 Adventure R, KTM 990 SM-T... Rambooo 20 17.3.2018 v 07:53 Jafoun


TOPlist