Téma: ČZ 150
15.12.2017 v 21:23
Dobry vecer,poradite prosim nekdo,co jsem vlastne koupil??*

Naposledy editováno 15.12.2017 21:46:26

ČZ 150

15.12.2017 v 22:07 | Nahoru | #1
ČZ 125 T

1 reakcí na tento příspěvek ČZ 150

15.12.2017 v 22:29 | Nahoru | #2
Není to stopadesátka ale stopětadvacítka .Vyráběla se kolem roku 1949 a měla něco málo přes 4 koně. Její raritou byl dekompresor,který otvíral páčkou válec pro snadnější nakopnutí.Měla již přední teleskopy oproti 125 B,která měla tzv. šavle.Jezdil jsem s ní začátkem padesátých let terenní soutěže,a bylo s podivem ,jak tento slabý motorek čile jezdil.Později byl její motor upraven na obsah 150 ccm a používal se i do prvních kývaček.

ČZ 150

16.12.2017 v 07:50 | Nahoru | #3
Ahoj, no nevím jestli to byla rarita, ale dekompresor už měla treba i Jawa Villiers z roku 1932

ČZ 150

16.12.2017 v 07:58 | Nahoru | #4
On to myslel spíš žše předtím ani potom asi nebyl na malých čízách.... Jinak je to jak bylozmíněno 125T, objem 150 byl až od modelu C kd ybyl motor rále modernizován a dělaly se dvě objemové kategorie.

ČZ 150

16.12.2017 v 08:06 | Nahoru | #5
Aha, tak to potom jo, to jsem nevěděl. Dík za objasnění

2 reakcí na tento příspěvek ČZ 150

16.12.2017 v 14:37 | Nahoru | #6
Celkem pěknej kousek. Je sice trošku sfušovanej lak a přepínač světel není původní, ale jinak se zdá všechno origoš! Jinak na řídítkách chybí páčka dekompresoru, která je pod sedlem, kde nemá co dělat a určitě by to neměla být páčka s kola. Jinak dekompresor na této motorce sloužil místo zkratovacího tlačítka, které bylo na 150-kách, na zhášení motoru, nikoliv na usnadnění startu. Dekompresor se používá k snadnějšímu startu na čtyřtaktních motorech většího objemu a na dieselových motorech, kde jsou veliké tlaky.

Naposledy editováno 16.12.2017 14:38:20

(reakce na) ČZ 150

16.12.2017 v 21:57 | Nahoru | #7
udinar> Dekompresor se používá k usnadnění startování i u Stadiona.

Naposledy editováno 16.12.2017 22:13:08

(reakce na) ČZ 150

16.12.2017 v 23:14 | Nahoru | #8
udinar> Máš pravdu-dekompresorem se vypínal motor.Až později byl na stopadesátkách zhášák z pravé strany bloku.Ale přepínač světel je původní,alespoň jsem ho na své číze zrovna takový.

(reakce na) ČZ 150

17.12.2017 v 11:06 | Nahoru | #9

Edrig píše: Není to stopadesátka ale stopětadvacítka .Vyráběla se kolem roku 1949 a měla něco málo přes 4 koně. Její raritou byl dekompresor,který otvíral páčkou válec pro snadnější nakopnutí.Měla již přední teleskopy oproti 125 B,která měla tzv. šavle.Jezdil jsem s ní začátkem padesátých let terenní soutěže,a bylo s podivem ,jak tento slabý motorek čile jezdil.Později byl její motor upraven na obsah 150 ccm a používal se i do prvních kývaček.



Téměř ve všem máš pravdu, akorát ten dekompresor, nebyl žádná rarita, a nebyl určen k snadnému startu, ale hlavně ke zhasnutí motoru

2 reakcí na tento příspěvek ČZ 150

18.12.2017 v 15:28 | Nahoru | #10
Jak bylo řečeno, čz 125 T.
Celkem dobrej kup, něco koupím a pak teprve zjišťuju, co to je

Ad. toho dekompresoru, tak nemáte tak zcela pravdu. I u 125T bylo v posledních letech výroby zkratovací tlačítko na boku pravého karteru.
Doporučuji přečíst:
http://jawarmaniak.w...nika/odlisnosti.html

Naposledy editováno 20.12.2017 10:33:05

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ 150

19.12.2017 v 19:38 | Nahoru | #11
zdenek86> S tím tlačítkem máš pravdu, ke konci výroby 125t měli již zkratovaní tlačítko, ale také jinou hlavu, bez kompresoru!

(reakce na) ČZ 150

20.12.2017 v 08:29 | Nahoru | #12

udinar píše: zdenek86> S tím tlačítkem máš pravdu, ke konci výroby 125t měli již zkratovaní tlačítko, ale také jinou hlavu, bez kompresoru!



To taky, ale těch odlišností je podstatně víc, třeba jinak vedená spojka atd.

Jinak to na fotce má pár předělávek, které tam nepatří... zmíněný přepínač, startovací páka má být pevná, víčko nádrže jiné, rozdílné linkování atd. doporučuji pro zakladatele dotazu přečíst odkaz, několikrát
Nebo kdyby se jí chtěl zbavit, tak koupím ke svému Tčku ze 48

Naposledy editováno 20.12.2017 08:30:08

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ 150

20.12.2017 v 09:23 | Nahoru | #13

zdenek86 píše:
Celkem dobrej kup, něco koupím a pak teprve zjišťuju, co to je



Takhle, nevíš, kolik za to dal. Jestli mu to nabídli za pár tisíc, tak asi tušil, že je to dobrej kup bez ohledu na 125,150,c,t.... udělal bych to stejně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ 150

20.12.2017 v 09:33 | Nahoru | #14

PetrL3 píše: Takhle, nevíš, kolik za to dal. Jestli mu to nabídli za pár tisíc, tak asi tušil, že je to dobrej kup bez ohledu na 125,150,c,t.... udělal bych to stejně.



Ale jo, to beru, nicméně i takovej kup se může krajně nevyplatit To když třeba koupíš něco, co je složeninou B, T, C a pak stejnak sháníš všechno a defakto nemáš použitelnou motorku

(reakce na) ČZ 150

20.12.2017 v 09:54 | Nahoru | #15

zdenek86 píše: Ale jo, to beru, nicméně i takovej kup se může krajně nevyplatit To když třeba koupíš něco, co je složeninou B, T, C a pak stejnak sháníš všechno a defakto nemáš použitelnou motorku



Vždycky je možnost to rozprodat po dílech. Do určité ceny se prodělat nedá. a když vidím, že bez papírů se to prodává za 30 a víc...

Naposledy editováno 20.12.2017 09:54:51

1 reakcí na tento příspěvek ČZ 150

20.12.2017 v 09:56 | Nahoru | #16
No je otázkou, kdo to za ty peníze koupí bez papírů je reálná cena tak 10k za nezrenovovanou

ČZ 150

20.12.2017 v 10:00 | Nahoru | #17
V tom je ten vtip, že jednoho mám poblíž, takže vím, že to ti lidé kupujou. A není jedinej.
Stejně jako se lidí hrozí, že by nedali 50 za kývačku. Ale lidi to dávaj, tak to tolik stojí.

(reakce na) ČZ 150

20.12.2017 v 10:01 | Nahoru | #18

zdenek86 píše: No je otázkou, kdo to za ty peníze koupí bez papírů je reálná cena tak 10k za nezrenovovanou



Typický příklad je chybějící kryt řetězu, jak vidno, který chybí i tady, tak dementi na burze za něj chtějí 3tis. replika, naprosto totožná s originálem stojí 1400,-
No mě je to jedno, ať to ti lidé klidně dají, já to doma mám jen jako dekoraci s papírama

Naposledy editováno 20.12.2017 10:02:58

ČZ 150

20.12.2017 v 10:09 | Nahoru | #19
Ale přesně tak to je. Lidi to kupujou za 3 tisíce. Repliky jsou jakože neveteránský. je to taková móda. už se na to nekouká jako na stroje, co mají jezdit. Když ti odejde na autu nebo moderní motorce tlumič, tak ho celej vyměníš a rovnou tam dáš lepší, kvalitnější. Ale udělej to na jawě/čz a chtěli by ti sekat ruce

1 reakcí na tento příspěvek ČZ 150

20.12.2017 v 10:30 | Nahoru | #20
No tak nebavím se o vylepšení, ale třeba spoustu replik, pokud bys je na chvíli hodil do trávy, tak je nikdo nerozezná a upřímně, i když jsem třeba já nechával šrouby černit, a zbytek je tak, jak by "měl" být, tak to, že tam mám dvě repliky je mi úplně u zadele a nikdo to nepozná

Jo a ještě na první fotce vidím neoriginální karburátor

Naposledy editováno 20.12.2017 10:30:48

(reakce na) ČZ 150

20.12.2017 v 10:34 | Nahoru | #21

zdenek86 píše:

Jo a ještě na první fotce vidím neoriginální karburátor



Určitě by se našlo i nepůvodní gufero...
Zrovna karbec je taková věc, která když se vyšoupe, tak proč nedat kvalitněší. No, je holt vidět na první pohled. Zrovna karbece se vyvíjely tak, že ty pozdější byly v některých případech lepší pro provoz.

Naposledy editováno 20.12.2017 10:35:36
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... MarekPalovic 34 17.7.2019 v 10:31 Čadil
Neřešitelný problém hoši [1, 2, 3] ČZ 150 FiZzeR 84 1.7.2019 v 20:20 Kohlstein
pružina startování ČZ 150 1Marten1 3 30.4.2019 v 17:32 1Marten1
Problém předního sedla ČZ 150C ČZ 150 ČZ 500 Henry1879 1 19.2.2019 v 17:29 jawarmaniak
ČZ 150, zapalování ČZ 150 mira592 18 19.2.2019 v 17:20 jawarmaniak

TOPlist