globalmoto_duben_nolan





Téma: Kyrgyzstan 2018
14.12.2017 v 15:16
Zdravím všechny cestovatele. V létě se chystám do Kirgizie + Tadžikistan. Bez tranzitu = převoz motky na místo. Ježdění light off (prostě co naložená 12stovka může projet). Spaní na divoko. Cca 3týdny. Prosím o jakékoliv relevantní postřehy. Co neminout a čemu se naopak obloukem vyhnout, atp. Předem díky

Kyrgyzstan 2018

14.12.2017 v 16:28 | Nahoru | #1
Skús si prečítať tento cestopis , je celkom čerstvý .
Autor je zo Žiliny a to po rady nie je z Bohumína tak ďaleko .

Kyrgyzstan 2018

15.12.2017 v 19:32 | Nahoru | #2
Na ty tři tejdny by se ti asi vyplatilo si motorku pučit.Kyrgis je nádhernej celej a loni byl bezvízovej.V Tádžiku dáš s velkou jen pamírskou dálnici,cestu kolem Afgánu a jedno sedlo co spojuje tyhle dvě cesty.A návrat máš zase po pamírský dálnici,páč s Kyrgizem je jen jeden mezinárodní přechod(asi aby si turisti museli koupit povolení).A pojedeš přes sedlo v 4700m tak pozor na vejškovou nemoc,potkali sme motorkáře co nebyl schopnej se bez pomoci dostat dolu,protože jel dokud moch.

1 reakcí na tento příspěvek Kyrgyzstan 2018

16.12.2017 v 20:48 | Nahoru | #3
V Kyrgizu se dá půjčit motorka? Jaká a za kolik? Jak to funguje? Beru samozřejmě svoji, ale jen pro zajímavost.

(reakce na) Kyrgyzstan 2018

17.12.2017 v 19:56 | Nahoru | #4
frufruST> motorkárske zázemie v Kyrgyzstane zamezpečuje švajčiar Patrik a jeho MuzToo . Problém je v tom, že má aj švajčiarske ceny. Tento rok cena za kórejské pneu Shinko bez ohľadu na rozmery bola cez 100USD za kus. Sprej na reťaz asi 15USD. V každom prípade si treba dopredu poznačiť, kde sa v Osh nachádza. Bez presných súradníc je nájdenie tohto miesta takmer nemožné. Súradnice som mal, stál som pred dverami a jediné čo odlišovalo daný dvor od všetkých ostatných bola jedna A4ka s drobnými písmenami, kde boli otváracie hodiny.

Osobne nerozumiem doprave takejto motorky do KG. Tá motorka je práve stavaná ako cestovný krížnik, nie nástroj na jazdenie v teréne ktorý KG ponúka. Ale proti gustu žiadny dišputát.
Ak vás bude viac, tak sa môžte pustiť aj do ťažších vecí, ale ja osobne by to považujem za dosť nebezpečné. Krížom cez KG prechádzajú vlastne len 2 rozumné cesty, ktoré sú vzájomne prepojené dobrou cestou len na severe. Z toho dôvodu nejaká pomoc v prípade úrazu nie je otázkou hodín, ale skôr dní.
Ak nepôjdete príliš skoro, ideálne až august, tak sa ale určite dostanete aspoň na Song Kul. Potom prejazd Kazarman - Jalal Abad. Na juhu potom base camp na Pik Lenina a na západe prejazd z Kerbenu cez Ak Taš na Kyzyl Adyr cez Kara Buura Pass.

Na motoride.sk potom nájdeš zopár zaujímavých miest na dynamickej mape s podrobnejším info a fotkami.
Veľa zdaru!

Naposledy editováno 17.12.2017 19:58:05

1 reakcí na tento příspěvek Kyrgyzstan 2018

18.12.2017 v 17:44 | Nahoru | #5
Díky Erbe za odpověď. Tvůj cestopis už mám přelouskaný a musím ho ocenit po všech stránkách. Půjčení moto mi nepřipadá jako atraktivní varianta. Je to dražší než doprava vlastní a hlavně nevíš, na čem to sedíš. Přejezd je o něco lacinější, ale pokud připočteš amortizaci, tak jsi taky cenově výš, k tomu semtam nějaký poplateček, pokutka, … případně něco opravit + čas na skoro 2týdny tranzitování. Dovozem se čas plně využije pro atraktivní oblast.
A s tou (ne)průjezdností na těžké motce jsi mne zaskočil. Chápu, že v problémovém místě člověk nefotí, ale bojuje. Ale jak jsem prohlídl tvou galerii, přijde mi to všechno jako light-off. Jako někde v Albošce, nebo marocký Atlas.

(reakce na) Kyrgyzstan 2018

18.12.2017 v 19:45 | Nahoru | #6
frufruST> to bude tým, že ja som v KG žiadny ťažší offroad nešiel Ja som tam bol nejakých 10 dní a bral som to light. Po Pamíre som mal boja s terénom dosť.
Jediný náročnejší úsek bol Tosor pass. Ja osobne by som si tam s ťažkou motorkou netrúfol. Ale ja som malý a slabý, navyše nemám odjazdené. Ono prejsť by sa to určite dalo, ak máš v ťažšom teréne odjazdené. Hlavne z južnej strany je ale záver veľmi prudký a kamenistý. Riziko poškodenia motorky pri páde nie je zanedbateľné. Na ostrých kameňoch ani padacie rámy nepomôžu.
Keď nad tým ešte rozmýšlam, tak určite by sa dalo zájsť na juh od Naryn. Ku Charyr Kol je ale treba permit. Potom napr. Barskoon valley a na úplnom východe smerom na Enilchek. Tam som ale nebol, neviem konkrétne poradiť.
Inšpirovať sa dá inak tu dangerousroads.org

1 reakcí na tento příspěvek Kyrgyzstan 2018

19.12.2017 v 13:57 | Nahoru | #7
Vidíš?:) To je velice inspirativní stránka. Trochu mně poděsily popisy tras. Ale když jsem tam pro kontrolu pohledal cesty, co už mám projeté, tak jsem se dovtípil, že jejich komentáře jsou poněkud hysterické:) Nicméně pro plánování tripu super pomůcka. Díky
... ty lokální permity se dají sehnat u nějaké místní samosprávy? nebo v Biškeku? Nebo na ambasádě?

(reakce na) Kyrgyzstan 2018

19.12.2017 v 17:43 | Nahoru | #8
Hej popisky tam majú také prehnané a často sa aj opakujú Ale je tam kopec zaujímavých miest. Pozor v KG sú google mapy na viacerých ťahoch úplne mimo cesty. Maps.me fungujú dobre.

Tie permity neviem presne. Ja som nič nevybavoval, lebo som tieto časti nenaštívil. Skús kontaktovať Jolču z "Po Vlastní Ose". Oni riešili permit ku Chatyr Kul ak sa nemýlim, tak bude vedieť.

K Tosor pass som našiel jedno video. Je to zaverečná pasáž z južnej strany. Slabý jazdec a nevidno tam aké je to prudké, ale pre predstavu možno stačí
Tosor pass

Kyrgyzstan 2018

19.12.2017 v 21:59 | Nahoru | #9
Jak psal erbe a ceny měly kolem 100éček na den,na 14 dní a víc 80.Pak eště ktm westeast.

1 reakcí na tento příspěvek Kyrgyzstan 2018

20.12.2017 v 08:16 | Nahoru | #10
Chlapi, mám v těch permitech hokej. Čím víc toho někde načítám, tím je ten obrázek rozplizlejší. Píšou, že permit je nutný do všech pohraničních oblastí 50km od hranice + do některých dalších turisticky exponovaných regionů. To by znamenalo, že bez permitu můžeš škrtnout půlku země. Pokud by na každou oblast stál permit 100e, tak to bude nejdražší položka celého výletu. A pokud vyřízení trvá 4-6týdnů a dýl, podle toho jak se úředníci vyspí, tak je vlastně můžeš dostat třeba až po návratu domů : ) Ne, ten systém přece musí fungovat jinak. To by přece bikeři nemohli po té zemi vůbec jezdit.

(reakce na) Kyrgyzstan 2018

20.12.2017 v 08:54 | Nahoru | #11
frufruST> možno aj to je dôvod, prečo keď nejaké informácie o KG sú, tak sú to len klasické veci okolo Song Kul, Kazarman a Issyk Kul. Zbytok je jednak nedostupný pre ťažké motorky a zároveň to môže komplikovať ten permint.

môžeš skúsiť ešte ADVFactory.com. Poliaci tam robia tours už nejakú dobu. Dá sa predpokladať, že to majú nejako podchytené.

Kyrgyzstan 2018

21.12.2017 v 10:01 | Nahoru | #12
Jedinej permit kterej sem platil byl v tádžiku(nevim jak se ta oblast jmenuje,ale vede po ní pamirhighway)V kirgizu sem nic neplatil,jedinej permit je prej pod pik Lenina.A při výjezdu z kirgizu chtěly ekopoplatek,kterej se prej má platit v bance,že sem si to měl přečíst na vjezdový tabuli.

Kyrgyzstan 2018

21.12.2017 v 20:19 | Nahoru | #13
dangsx1100g: to jsi ale jel jenom středem země, ne? V Tadžickém pohraničí nebyl třeba permit, protože jsi měl vízum. Jinak prý poměrně často. Můžeš mi fwd nějaký tvůj itinerář, kudy jsi tam brízdil? ď

Kyrgyzstan 2018

21.12.2017 v 20:23 | Nahoru | #14
šoupnu sem info, co mi postupně přichází, aby ten, kdo to někdy bude číst měl ucelenější obrázek. Poptal jsem se i Krzystofa z ADVfactory, ten je teď ale v Africe a taky jsem zaúkoloval ruskou kámošku, aby popátrala. Jinak borec co tam má cestovku píše:

Hi Pavel,

yes it is true, in Kyrgyzstan you need a special permit for some border regions (China, Kazakhstan, etc.). This special permit I can organize for you, the special permit costs 25 Euros for all regions and is valid for 2 months. The transport costs for round trip are 1,600 Euro

Hope have cleared all the clarity. ;)

Have a nice Christmas and a happy new year!

Wolfgang

Kyrgyzstan 2018

22.12.2017 v 08:49 | Nahoru | #15
Přijeli sme z kazachu od šarynkaňonu,u jezera isykol sme to řízli odbočkou kolem čínský hranice zpátky k isykolu(krásný,ale na mastodontech masakr),pak sme kličkovaly středem mimo hlavní tah kterej vede na Naryn a Osh.Trochu sme bloudily protože neseděla mapa a vyjely sme z hor na cestu co vedla z Biškeku na Osh.Z Oshe sme jeli na tádžik a kolem tádžický hranice kde sem chtěl pod pik Lenina,ale nenašli sme tu správnou odbočku,tak sme to otočili zpátky a jeli do tádžiku.Jednou sme dostaly pokutu na hlavnim tahu za rychlost a to bylo jedinkrát co po nás něco chtěly.Kluci tady od nás projížděli někde kolem čínský hranice a taky vpohodě,akorát na jedný cestě je otočili zpátky vojáci,že prej sou v hraničnim pásmu a cesta končí v kasárna.Na ten permit se můžeš poptat na ambasádě,ale nedělal bych z toho kovbojku,maximálně ho zaplatíš na místě nebo tě otočí zpátky.U tý kazachský hranice to bylo ůplně volný a na ten kousek kolem číny taky nikdo nechtěl vidět permit.Nevym jak si fizicky zdatnej,ale sám s mastodontem toho po čínský hranici moc nedáš.Pokud motorku povezeš tam i zpátky tak si vem něco lehkýho ať si to víc užiješ,matodont je na cestu po ose.

Kyrgyzstan 2018

22.12.2017 v 13:04 | Nahoru | #16
Časem zjistím podrobnosti, ale před měsícem a půl jsem se na jedný akci bavil s kámoškou, byli s partou v Kyrgizu letecky a půjčovali si tam motorky - tuším DRZ400 a jestli si dobře pamatuju tak motorky jim přivezli z Kazachstánu. Já bych tam chtěl jet asi až 2019, tak zatím detaily nezjišťuju. Cena zapůjčení mi taky vypadla, ale matně tuším něco kolem 60E/USD na den.
Čau, Tom

Kyrgyzstan 2018

4.1.2018 v 15:22 | Nahoru | #17
Nezkoušel někdo koupit moto 250 v Japonsku nebo Koreji a jet přes Vladivostok na ty Himálaje?

Kyrgyzstan 2018

6.1.2018 v 17:27 | Nahoru | #18
tak přátelé, pro info přikládám mail z KGZ. Do příhraničních oblastí je opravdu třeba mít permity a zdá se, že v Biškeku se dá požádat o nějaký univerzální.

Dear Pavel
Thank you for contacting us!
Sorry for my late reply
Yes, you are right there are many areas in Kyrgyzstan wich needs border permition, some areas where the border is with China - usually around 50 km.
The best option for you to make a border permits for all areas of Kyrgyzstan, this permit is only possible to get from Bishkek, mainly you ask some Touristic organizations about the responsibility letter and they will make it for you.
Best Regards
Community Based Tourism Karakol
Azamat Asanov coordinator
Facebook/CBTKarakol
tel:+996 555150795, 0701 002927
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
XT1200Z - elektrika - Blikaju pravé... Yamaha XT1200Z Super Tenere hudekd 11 4.3.2024 v 19:22 hudekd
Yamaha XT1200Z super ténéré Yamaha XT1200Z Super Tenere jannyjohn112 8 7.1.2024 v 11:03 _pat_
Pyreneje,Sardinie,Korsika 2024 Yamaha XT1200Z Super Tenere 31081 10 22.12.2023 v 23:20 Banditpavel
Teploměr vzduchu kecá Yamaha XT1200Z Super Tenere MartyBar 7 19.12.2023 v 06:30 Lopp
Spojka Yamaha XT1200Z Yamaha XT1200Z Super Tenere Boda 11 17.12.2023 v 22:59 Slávek-TDM

TOPlist