globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Suzuki srad 600 problém na volnoběh
13.12.2017 v 16:34
Zdravím, mám SRADA rok 1998, dávám to trochu do kupy ale už před rozděláním byl problém který přetrvává. V otáčkách uplně v pohodě, ale na volnoběh se to strašně hádá, občas i chcípne, drží to 1100-1200 otáček a vždy z ničeho nic propad až na 700 kdy to skoro chcípne, nevím jestli jde na tři válce, u auta jsem to slyšel hned ale tady mi to tak nepříjde. Dal jsem tam teda laďák a ještě nejsou nastavené podtlaky, myslíte že by to mohla být příčina? mám ale pocit že to dělalo i před tím. Motorku jsem koupil v září a najel asi 1500km než jsem se pustil do celolaku a menšího servisu, takže olej, filtry a svíčky jsou nové. Něco jsem četl že by to mohla být i vůle na ventilech, je to možné? Co takové seřízení může stát? Díky za odpovědi
Předchozí
1 2
Následující

Suzuki srad 600 problém na volnoběh

13.12.2017 v 17:56 | Nahoru | #1

Suzuki srad 600 problém na volnoběh

13.12.2017 v 18:08 | Nahoru | #2
to je motor jeste SACS?

Suzuki srad 600 problém na volnoběh

13.12.2017 v 19:00 | Nahoru | #3
To vypadá jak kdyby někde přisával vzduch, ventily udělat 100%, vyměnil bych svíčky, zkouknul nastavení bohatosti směsy, a udělal synchronizaci, koukni jestli jde stáhnout servisní manuál, a spousta věcí si můžeš udělat sám. A kouknul bych na příruby mezi karburátorem a hlavou, jestli těsní.

Suzuki srad 600 problém na volnoběh

13.12.2017 v 22:45 | Nahoru | #4
houpání mi u CBR dělaly svíčky. Zkus postupně vytahovat fajfky a pokud se u nějaké chod motoru nezmění tak je chyba na tom válci. Jinak ventilové vůle nastav a zkontroluj příruby na airboxu a válci.

Edit: A při synchronizaci hned poznáš který válec to dělá, třeba to je jenom rozhozený

Naposledy editováno 13.12.2017 22:46:19

Suzuki srad 600 problém na volnoběh

13.12.2017 v 23:40 | Nahoru | #5
Motor má označení N714.

Svíčky jsou vyměněny, příští týden to dávám na podtlaky, nechám zkouknout ještě ty karbce, směs atd. Servisní manuál mám, ale takový ventily jsou vypodložkovaný ne? takže bez sady pdoložek toho doma moc nezmůžu. Jinak pokud sundám lištu s karbcema můžu něco podělat? Mám u motorek zkušenosti hlavně s 2T a většinu jednoválec.4T a čtyřválec mám porpvé, takže se nejdřív raději zeptám. Vím že na podtlaky potřebuju budíky, který nemám takže toho moc nezmůžu. jediný co jsem zjistil, že první válec měl svod o hodně chladnější než zbytek, ale po opětovném navrknutí byly teplý všechny stejně. Najeto má 59 a o historii toho moc nevím, můžou to dělat starý rozvody? Asi bude nejlepší to nejdřív všechno seřídit a pak kdyžtak řešit co dál že?

Suzuki srad 600 problém na volnoběh

13.12.2017 v 23:51 | Nahoru | #6
Ještě by mě zajímalo podle čeh ose dá zjsitit jestli je to ta verze 81kw nebo těch 74 nebo kolik to mělo. nevíte někdo? Je to dovoz z itálie a v papírech to je tak nějak zvláštně i když tam je 81kw

Suzuki srad 600 problém na volnoběh

14.12.2017 v 06:44 | Nahoru | #7
Pokud ti to takhle lita, tak to bhde nekde neco na smesi. Jak psali kluci. Udelej servis karbecu tzn. Synchro + zakladni nastaveni a koukni na priruby aby ti nesal fakesnej vzduch. Jeste by mohla byt mrtva zapalovaci civka. Kamos mel podobny problem na R1 a bylo to prave civkou. Ventily se daji zbrousit na magnetce, takze sadu podlozek nepotrebujes. Co se tyce rozvodu. Na svojim Sradovi jsem menil rozvodak po cca 70.000km a to jen z duvodu, ze jsem sundaval vacky kvuli ventilum. Kdyz je vytahanej tak ti rachta a maximalne se ti trochu zmeni casovani, ale takovej vliv by to nemelo. Co se tyce tve otazky skrceni je to vcelku jednoduchy. Az vyndas karbce tak koukni na cisla trysek. Skrcena verze ma mensi prumery. Z hlavy nevim kolik ma N714, ae mam tucha ze nekde kolem 138. Ve vsech karbcich jsou stejny. Neni zde, ze vnejsi valce maji jiny prumer nez vnitrni. Kdyby jsi potreboval jeste poradit tak se ozvi. SRADA mam prokouknutyho do sroubku 😀

Suzuki srad 600 problém na volnoběh

14.12.2017 v 08:18 | Nahoru | #8
Ještě bych dodal, kdy budou karburátory venku, tak je poslat na ultrazvukovou čističku, ať máš jistotu že jsou karbeci čisté, na mojí motorce precedůra ultrazvukem pomohla.

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki srad 600 problém na volnoběh

14.12.2017 v 17:29 | Nahoru | #9
Ventily se daji zbrousit na magnetce?

Suzuki srad 600 problém na volnoběh

14.12.2017 v 18:07 | Nahoru | #10
Mel jsem na 750 podobny problem. Totalne neseriditelny volnobeh. Zezacatku pomohlo zmereni vuli ventilu a nasledne serizeni vymenou podlozek. Bylo to ale jen docasne, protoze saci ventily byly uz tak zaklepane, ze vule postupne mizela a mizela. Az nastala postupna ztrata komprese(pri toceni starterem to bylo i slyset, ze jeden valec je bez komprese). V otackach to jelo, to se to nejak zahadne chytlo.
Sehnal jsem tedy zdrave ventily a nechal je zabrousit na puvodni sedla v hlave (ty jsou z tak tvrdeho materialu, ze byly netknuty). Tohle reseni mi zatim vydrzelo doted a vic nez 10000km jsem zatim na vule nemusel sahnout.
Jo a taky jeden karbec mel spatne poskladany system volnobehu. Musi to byt sesazeno v poradi 1.sroubek,2.pruzinka,3.podlozka a 4. tesnici o krouzek.

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki srad 600 problém na volnoběh

14.12.2017 v 21:21 | Nahoru | #11
Dobře, tak to sundám, nechám vyčistit ultrazvukem, všechno nastavíme a uvidí se. Jinak k tomu výkonu, co jsme četl tak rok 1997 měl nižší výkon a od 98 už měl mít 81, tak jen jestli se to lišilo typem motoru nebo pouze osazením sání atd. Jinak zatím díky, během příštího týdne to okoukneme a dám vědět. Je teda pravda, že v otáčkách to jde normálně.

Suzuki srad 600 problém na volnoběh

14.12.2017 v 22:02 | Nahoru | #12
Jinak ja jsem te samozrejme nechtel s tema ventilama strasit. Doufam, ze to bude nejaka banalni zavada. To jen ja jsem mel s touhle motorkou to stesti, ze jsem zacal svickama a koncilo to sundanou hlavou .

Suzuki srad 600 problém na volnoběh

14.12.2017 v 22:43 | Nahoru | #13
No jako tím koelčkem kde přidáváš volnoběžné otáčky u vyrovnávací nádobky se to nějak extra neměnilo furt to pokulhávalo a pak to najednou skočilo třeba na 2 tisíce. Taky dufám že to bude nějaká banalita. Furt je mi divný, že ten jeden svod byl chladnější. zkusím ještě třeba prohodit cívky a uvidíme. Svíčky jsem dal nový protože jsem něvěděl jak starý vlastně byly ty původní. a v Itáčkách to právě taky jede takže zatím to je nejvíc podobný tobě.

Suzuki srad 600 problém na volnoběh

15.12.2017 v 08:18 | Nahoru | #14
Když se ještě vrátim k té mojí závadě (s tim zaklepaným ventilem), měl jsem po krátké době provozu tu svíčku z válce bez komprese v místě jiskřiště úplně černou (stačilo pár km, nebo pár desítek km).
Kdybys potřeboval na vyzkoušení ty vysokonapěťový cívky, ty se mi někde váli doma (neorigo od Ignitechu), na vyzkoušení ti jí klidně pošlu.

Jinak si přesně pamatuju, jak se mi to chovalo. Buď to bylo ve vysokých nebo v nízkých otáčkách, nebo to houpalo. Během vyjížďky jsem to kolikrát na křižovatce šteloval tím kolečkem u expanzky, ale dělalo si to co chtělo. Jo a taky jsem měl v airboxu naflusáno víc benzínu, než bylo zdrávo. Prostě to foukalo zpět do airboxu a kdoví co všechno tim bylo následně rozhašeno, možná proto to tak haprovalo naprosto náhodně na ten volnoběh. Myslim, že bys tu případnou ztrátu komprese měl celkem spolehlivě poznat pouhým točením startérem, dělalo to zvuk něco jako vu-vu-vuuu-vu-vu-vu-vuuu-vu... a ještě spolehlivěji měřákem komprese .
A nakonec ani to sundání hlavy nebylo tak hrozný. Dokonce jsem tam nechal původní těsnění pod hlavou a funguje doteď.
Ale jak jsem psal už dřív, snad to bude jen banalita a sundání hlavy je až to poslední .

Naposledy editováno 15.12.2017 08:21:52

(reakce na) Suzuki srad 600 problém na volnoběh

15.12.2017 v 18:00 | Nahoru | #15

hycomat píše: Ventily se daji zbrousit na magnetce?



Tak samozřejmě určitě taky dají :) ale omlouvám se za chybný text... ventilové podložky se dají zbrousit na magnetce....

(reakce na) Suzuki srad 600 problém na volnoběh

15.12.2017 v 18:02 | Nahoru | #16

Stechy643 píše: Dobře, tak to sundám, nechám vyčistit ultrazvukem, všechno nastavíme a uvidí se. Jinak k tomu výkonu, co jsme četl tak rok 1997 měl nižší výkon a od 98 už měl mít 81, tak jen jestli se to lišilo typem motoru nebo pouze osazením sání atd. Jinak zatím díky, během příštího týdne to okoukneme a dám vědět. Je teda pravda, že v otáčkách to jde normálně.



N714 je už novější typ. Starší byl tuším N716...

Suzuki srad 600 problém na volnoběh

16.12.2017 v 02:14 | Nahoru | #17
Díky za info. Jinak do sání to nefluše vůbec nic, měl jsem i airbox dole při nastartovaném motoru, všechny ty nátrubky jsou suché, vydávají stejný zvuk, svíčky mají všechny barvu stejnou jak staré tak i nové. Ještě zkusím třeba tu cívku na prvním válci odpojit jestli to změní nějak zvuk a měl jistotu jak to zní opravdu na 3 válce. A ten volnoběh kolečkem jsem ladil až teď jinak jsem s tím jezdil od září a během těch cca 1500km to dělalo furt to samý, začal jsem to řešit až teď když už jsem vyměnil svíčky, filtry atd... Jinak ty karbce nechám určitě vyčistit tím ultrazvukem, člověka co to zařídí jsem sehnal a když jsem koukal na ty klapky vevnitř tak jsou trochu očernalé na stranách

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki srad 600 problém na volnoběh

16.12.2017 v 21:13 | Nahoru | #18
Tak to se zda byt v pohode. Takze jak pises, veskere usili bych ted venoval podrobne inspekci karburatoru, zejmena volnobeznemu systemu. Dal bych urcite zkusil proverit hladinu plovaku kdyz uz budou karby venku a tesnost jehlovych ventilu privodu paliva do jednotlivych karbu. V neposledni rade taky dokaze pekne potrapit kohout paliva pod nadrzi. Klidne bych zkusil i pumpu jak tlaci palivo z nadrze ven.
Civka dokaze byt taky peknej previt, ale ta by ti odstavila v pripade poruchy vzdy dvojici valcu a to uz je neomylne poznatelnej zvuk. V tvym pripade byc hadal nejvic ten ucpanej kanalek volnobehu, nebo netesnici jehlovy ventil u plovaku.
Taky jsem jednou zazil, ze byla zpuchrela a praskla hadicka podtlaku k palivovemu kohoutu, takze nejen ze si to zcela nahodne prisavalo falesnej vzduch, ale jeste to taky poradne neotevrelo kohout paliva.

(reakce na) Suzuki srad 600 problém na volnoběh

17.12.2017 v 21:34 | Nahoru | #19
petr.machy> Hele ten kohout jsem teď dával do kupy, nevíš jak přesně to má fungovat? Když jsem pusou nasál přes podtlak (tenká hadička), otevřel se vývod (tlustá hadička) a chvíli se přes to dalo foukat a pak se to zavřelo. Ale neodzkoušel jsem jak to fungovalo předtím. Koupil jsem tu repasní sadu kde je pružinka, štoubky, těsnění a ten vnitřek hliníkovej s o-kroužkem. Jinak benzín to tlačilo mi přišlo v pořádku, ale sáklo to furt. A k tý cívce, pokud je v prdeli tak nejde dvojce válců jo? tak to bych poznal určitě. Ten jehlovej ventil se dá kdyžtak sehnat samostatně nebo celá ta sada asi za 900 kde je těsnění plovákovky a kupu dalšího pouze na jeden karbec? Jehlovej ventil je takový váleček s gumovou špičkou že?

Suzuki srad 600 problém na volnoběh

17.12.2017 v 21:57 | Nahoru | #20
Jinak když už jsem v tom vyptávání, neřešil někdo nový šroubky do kapotáže? Pár z těch imbusů už jsou slušně ojebaný a rád bych nový ale mají takový sedlo a na netu jsem našel maximálně hliníkový což mi příjde blbost, tam ten závit zmizí dřív než to utáhnu...

Suzuki srad 600 problém na volnoběh

17.12.2017 v 22:39 | Nahoru | #21
No k tomu palivovýmu kohoutu. Myslím, že by měl zavřít palivo v případě že je motor vypnutý (V sání není podtlak). Asi to bude fungovat podobně jako u motorové pily, ale z motorky jsem ho ještě neměl rozebranej, tehdy jsem ho sehnal jako celek. Takže je-li podtlak (v tenké hadičce), měl by pouštět palivo. Tipuju že nějaká membrána pohne s jehlovým ventilem a ten pustí/zavře tok paliva. Takže by to v klidu nemělo vůbec kapat (To v kombinaci se špatným jehlovým ventilem karbu způsobuje přeplavování a v krajním případě tečení benzínu přes otevřený ventil a kroužky až do oleje, viz můj případ.). Pumpa to ale přetlačí.

Ten jehlovej ventil karbu je to, co je ovládaný plovákem, takovej váleček se špičkou na konci a je na tom nasazená takovej gumovej bazmek. Myslim si,že nejčastější příčinou nefunkčnosti jehl. ventilu je nečistota. Ještě jsem snad neviděl, že by byl vymačkanej. zkus si změřit hladiny. Já jsem si dal karby do svěráku, ve stejné poloze jako jsou na moto a ze zhora jsem lil trychtýřem benzín. Z odkalovacího kanálku karbu jsem dal průhlednou hadičku a ta mi ukázala hladinu. Správnou hodnotu si najdeš v manuálu. Tohle je ze 750, ale princip je stejnej. Kdyby se hladina v hadičce zvyšovala, je jasný že ti t netěsní. Když bude hladina jiná než má, tak opatrným ohýbáním plíšku na plováku to seřídíš do správný hodnoty.


A k těm cívkám, na sekundární straně cívky (strana vysokého napětí) jsou dva vývody na VN kabely. Když na ně šáhneš Ohm Metrem, naměříš na Primární straně jednotky Ohmu cca 3 Ohmy Odpor a na sekundární straně cca 35kiloOhm odpor. Svíčky jsou řazeny do série pro dvojice válců 1-4 a 2-3.

Suzuki srad 600 problém na volnoběh

18.12.2017 v 21:47 | Nahoru | #22
Dobrá díky. Už to mám u známýho a v tejdnu na tom budeme dělat

Suzuki srad 600 problém na volnoběh

19.12.2017 v 13:38 | Nahoru | #23
Ještě mě tak došlo. Ty jsi mluvil o cívkách vždy pro dva válce. Ale 600 má každou cívku na každej válec takež tam by to mohlo být tím.

Suzuki srad 600 problém na volnoběh

19.12.2017 v 18:40 | Nahoru | #24
Tyjo, s těma cívkama máš pravdu, teď jsem se koukal do manuálu, je to tam úplně jinak než u 750, takže to se omlouvám. Nevim, proč jsem si myslel že je to stejně na obou modelech. Pak by to samozřejmě dělat mohla i ta cívka. Co jsem zažil cívky na autech, tak ještě to ztíží tím, že se např. závada projeví jen za tepla, nebo jen za studena atd. Špatně se to pak simuluje. Přeju hodně štěstí .

Suzuki srad 600 problém na volnoběh

20.12.2017 v 18:31 | Nahoru | #25
Tak dnes se udělali podtlaky a zatím to vypadá ok. Měl jsem teda nádrž na stojánku, origo se dává do laku... Tak jestli fakt nezlobilo to čerpadlo. uvidíme až ji vzrnu zpět

Suzuki srad 600 problém na volnoběh

22.12.2017 v 09:32 | Nahoru | #26
Tak snad to bude dobry. Ja jsem koupil tu moto v takovym dobastlenym stavu, ze to bylo osazeny (nevim proc) karbama ze 600. Presne jak pises ty, tim koleckem u expanzky to bylo neseriditelny. Jelo to celkem pekne, ale az po tom, co jsem udelal ten kohout, vule na ventilech a celkovy vycisteni. Pak jsem sehnal spravny karby az dyl.

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki srad 600 problém na volnoběh

22.12.2017 v 10:00 | Nahoru | #27
a jak byly rozhozený podtlaky moc ? Mě třeba na CBR pokulhává jeden válec po delším startu cca 3měsíce. Chytne skoro hned, ale běží na 3 válce a po chvilce se připojí i ten poslední a pak už pohoda. Mám tam iridia, nový filtr. Synchro musím ještě udělat a zrepasovat čerpadlo + přidat a něj relétko.

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki srad 600 problém na volnoběh

23.12.2017 v 00:33 | Nahoru | #28
No jestli to neměla bejt stříkačka a neposralo se to, tak tam někdo osadil 600cc karbce a zbytek elektra z karbecový 750, protože to třeba vyšlo levnějc.

Jinak bylo to rozhozený dost, byl ovidět že ten první válec je fakt uplně mimo ostatních. Po seřízení líp chytá, i za tepla. Jde neskutečně do otáček, předtím jsem si myslel, že jde rychle, oproti tomuhle šla pomalu. A pokud to máš starší karbcový CBR, tak známý ho má taky, takový ten model s dírkama v masce a po delším stání mu to chytne na dva, pak na tři a po chvíli se přidá i ten čtvrtej. Říkal, že to může být cokoli, od podtlaků po hladinu nebo ventil v krbcích...

Suzuki srad 600 problém na volnoběh

23.12.2017 v 14:55 | Nahoru | #29
Skoro bych řekl, že "nechytání" motoru po dlouhé odstávce je u karburátorových motorek vlastnost. SRADa při prvním startu po zimně celkem přemlouvám, většinou tak napotřetí, napočtvrté chytne tak na dva válce a pak se postupně rozběhne. Další mašinu máme CBF600s a ta mi dokonce skoro sežrala baterku po zimě, než chytla. Střílela z výfuku, pak se chytly dva válce a až po jaké době běžely všechny 4. Pak už to jede zbytek roku parádně bez chyb. To samé u Suzuki GSX1100g po delší odstávce ten samej průběh... A např. kámoše Suzuki SV 650 se stříkačkou ta chytla po zimě na cvrnknutí. A to pravidelně před zimou vypouštim u všech strojů karburátory.

Suzuki srad 600 problém na volnoběh

24.12.2017 v 00:50 | Nahoru | #30
Já zase naopak u všeho nechávám mokrý to, co morký bejt má. Jednou za měsíc to protočím a je to.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Gipro z Hayabusa Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 RTSbike 5 5.1.2024 v 23:47 RTSbike
kde shánět ND Suzuki GSX-R 600 Zajda2004 5 7.11.2023 v 13:42 Kubák
suzuki gsxr 600 sytic Suzuki GSX-R 600 malbbs 8 15.9.2023 v 19:32 yurcko
kontrolka rezervy Suzuki GSX-R 600 Motomaniak 16 24.5.2023 v 05:56 Maly1
Karburátory a delší odstavení [1, 2] Suzuki GSX-R 600 Jawista1234 31 15.4.2023 v 21:31 Milos1


TOPlist