globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Pekelník s R6 na Nordschleife
12.12.2017 v 18:25
Nejak to tady na M.cz upada s podobnym zamerenim. Kde sou ty nekonecny diskuze auto vs moto, hadky a moralizovani pod videem naky palby v provozu apod...
Resi se tu politika, rodina a spolecnost obecne castejs nez motorky. Tak tady davam jednoho blazna, kerej si rika Murtanio a svoji R6 ma fakt pekne v pazourach. Porsche, Ferrari atd. polyka ke svacine a vubec se toho neboji.

Docela neprijemnej moment napr. v case 4.43


(reakce na) Pekelník s R6 na Nordschleife

14.12.2017 v 18:25 | Nahoru | #61

WHTRDR píše: SLEEPER> co jsem koukal nejakej on board stary audi quattro tak tam musel brzdit levou nohou aby vubec zatoci, audi je extrem s tim motorem vepredu ale u ostatnich ctyrkol je to jinak?
jsem to nasel



Moc pekny video.

Jo tenhle problem obecne audi maji. Ona 4kolka 50:50 sama o sobe vynasi auto ven ze zatacky a kor u audi, kde je motor umisten pred predni napravou. Moderni audi jako rs6 atp. tento nesvar resi systemem, ktery pribrzduje vnitrni kola v zatacce a tim pomaha autu zatacet.

Kde pak, zlatej baworak.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pekelník s R6 na Nordschleife

14.12.2017 v 18:29 | Nahoru | #62

SLEEPER píše: To co pises, mi moc smysl nedava, ale treba se mylim. Zadokolka s motorem nad zadni napravou preci bude mit po ubrani plynu mensi tendenci jit do pretaciveho smyku, nez zadokolka s motorem vpredu.
Jak rikam, 911 z 80. let jsme neridili, tak o tom muzeme leda tak polemizovat.

Na rizeni auta (a i motorky) jsem si docela jistej...



On je ten motor za napravou, je to specifikum teto koncepce a jsou tim 911 pověstné.
Je ale fakt, ze jsem nemel moznost si to zkusit - s nakejma 911 jsem sice jel, ale nedovolil jsem si zkoušet s tim jet na hrane.

napadlo me, jak ten jev jednoduse popsat - resp vnest do diskuze aspon trosku relevantni argument - neni to tak, ze by z te koncepce vychazelo, ze je zadokolka s motorem vzadu nachylnejsi k pretacivemu smyku. kdyz to zjednodusime, jsou na tom obe koncepce stejne - jedes v zatacce na hrane, tzn rychlosti, kdy pneumatiky maji temer vycerpany "grip" pricnym zrychlenim od zataceni. v tuhle chvili sundas nohu z plynu, dojde k "preneseni vahy" dopredu, zadni kola jsou min zatizena, ale pricne zrychleni je stejne = utrhnou se do smyku. tohle je uplne stejne u obou koncepci RWD. problem je se zvladnutim toho pretaciveho smyku, u klasickeho RWD vetsinu lehci kontra staci, ale u 911 je ta hmotnost za zadni napravou = opravdu velke "kyvadlo" dost narocna na ridicske umeni...
..nebo spis na psychiku, u klasickyho rwd das kontra, vyslapnes spojku a ono se to obvykle srovna, u 911 to chce naopak slapnout na plyn aby se grip obnovil.. to ale udela malokdo, kdyz si mysli, ze je moc rychlej

ovladani vozidla v pretacivem smyku je jednodussi kdyz je "zadek" lehkej. treba oblibeny drift kary typu nissan sx maji lehkou prdel a dobre se v driftu ovladaji. jde to ale proti "gripu" tzn pokud ma to auto vetsi vykon, ma problem ho prenest na silnici a k pretacivemu smyku dochazi snaze pri akceleraci.

u novejsich porsche to vyresili jak tim ze presunuli spoustu tezkejch dilu dopredu (soucasna 911 se bude motat kolem 50:50) a taky pouzitim te slozitejsi "samozatacejici" zadni napravy (weissach axle)

No mam na porschaky trosku úchylku a krom celyho internetu jsem přečetl kde co...


Naposledy editováno 14.12.2017 18:55:14

Pekelník s R6 na Nordschleife

14.12.2017 v 19:27 | Nahoru | #63
assassin: jasně, ještě bych asi dodal, že s Porsche se dle všeho bokem dá pořád jezdit velmi dobře, pokud člověk dodržuje to co říkáš (je to dobrej šofér). A nemusí to být ani o moc "těžší" a děsivější než s FR koncepcí. Jen ta hranice smyku je dál, protože ten zatěžkanej zadek drží výrazně dýl a jde hůř poznat moment ztráty gripu.

Tam kde je problém je taky to, že jelikož to co tady píšem je mimo řidičský schopnosti většiny lidí. Takže v reálu přijde smyk (ať už po "lift offu", nebo jakkoliv jinak), člověk dá automaticky rychle kontra, pustí/nechá povolenej plyn a auto se začne srovnávat jak s klasickou zadokolkou. Jenže v ten moment překmitne to kyvadlo za zadní nápravou a vykopne zadek na druhou stranu = to už chytit prakticky nejde. Widowmaker je na světě

Něco jak smyk na motorce, když podržíš plyn a neztuhneš na řídítkách, nejspíš to dobře dopadne...ubereš, motorka lehce zpomalí, čímž se obnoví grip a motorka kopne "na druhou stranu" = hasan

(reakce na) Pekelník s R6 na Nordschleife

14.12.2017 v 20:52 | Nahoru | #64

assassin píše:

napadlo me, jak ten jev jednoduse popsat - resp vnest do diskuze aspon trosku relevantni argument - neni to tak, ze by z te koncepce vychazelo, ze je zadokolka s motorem vzadu nachylnejsi k pretacivemu smyku. kdyz to zjednodusime, jsou na tom obe koncepce stejne - jedes v zatacce na hrane, tzn rychlosti, kdy pneumatiky maji temer vycerpany "grip" pricnym zrychlenim od zataceni. v tuhle chvili sundas nohu z plynu, dojde k "preneseni vahy" dopredu, zadni kola jsou min zatizena, ale pricne zrychleni je stejne = utrhnou se do smyku. tohle je uplne stejne u obou koncepci RWD. problem je se zvladnutim toho pretaciveho smyku, u klasickeho RWD vetsinu lehci kontra staci, ale u 911 je ta hmotnost za zadni napravou = opravdu velke "kyvadlo" dost narocna na ridicske umeni...
..nebo spis na psychiku, u klasickyho rwd das kontra, vyslapnes spojku a ono se to obvykle srovna, u 911 to chce naopak slapnout na plyn aby se grip obnovil.. to ale udela malokdo, kdyz si mysli, ze je moc rychlej



Mam v sobe treti dvojku, skubu si vlasy a rikam si, jak ti ted vysvetlit, ze nemas pravdu.

Zacnu od zadu, od toho nejjednodussiho.

u 911 to chce naopak slapnout na plyn aby se grip obnovil..



Kdyz ztratis grip zadku (u rwd), a potrebujes ho co nejrychleji ziskat zpet, zadny pridani nebo naopak ubrani ti nepomuze.
Pridas => kola se protoci a jdes do hodin.
Uberes => kola zacnou brzdit a jdes do hodin.
Je jen pouze jedna varianta a to je ta spojka a je uplne jednou, jakou znacku zrovna ridis.
Ano, kdo to ma vychtany, tak ubere jen lehce (na 20-30% vykon motoru) a volantem si to ukormidluje.

Jo, uz vim, preneseni vahy.

Kdyz u rwd zavres plyn, vaha se neprenese dopredu tak jako u fwd. Protoze zadek zacne brzdit, bude mit tendenci potopit se do zeme (neco jako kdyz chces od prudkeho brzdeni zklidnit zadni brzdou zadek na masine). Tzn., ze vaha nejde dopredu nebo trochu ano, ale mnohem mene nez u fwd, hlavni pricina pretoceni je to brzdeni zadku.

Zvladnuti pretaciveho smyku vs. lehke kontra.

Tak tohle fungovalo u socialistickych skodovek a ziguliku. U sport. aut s velkymi, sirokymi koly, musis hodne rychle ubrat (ne zavratit plyn) a jeste rychleji prejit na kontra. Uz jsem to nekde na m.cz psal u debat powerslidu vs. rozmery kol..... a nebo srabsky vyslapnout spojku a dat kontra, ale proto si zadokolku nekupujes.

PS: Stavte se za mnou do asie, vam ukazu jak to funguje v pretacivem smyku.

e: jeste doplnim, proc by 911 mela mit a jiste ma vetsi trakci pri zavranem plynu, nez treba brambora.
Jak jsem psal, brzdis motorem => potapi se zadek a kdyz jeste nad sebou ma motor, tak logicky maji zadni kola vyssi grip nez u rwd s motorem vpredu.

No nic, kde se tyhle auta pujcujou, at neco natocime.

Naposledy editováno 14.12.2017 21:09:02

2 reakcí na tento příspěvek Pekelník s R6 na Nordschleife

14.12.2017 v 21:23 | Nahoru | #65
sleeper: error mas uz na zacatku : "kdyz ztratis grip, pridani nebo ubrani ti nepomuze" - to neni nas pripad, nas pripad je, ze jedes rychle a pod plynem do zatacky, ale gripu mas, leknes se, ze jsi moc rychlej a pustis plyn, v tu chvili jde auto bokem... jen o malo, ale je to neco jineho...

ja jsem si v tuhle chvili pomerne jistej tim co rikam, asi bych byl schopnej to obhajit na poli klasicke mechaniky, preci jen "par" semestru v tomhle oboru za sebou mam, ale myslim, ze to neni spravne vyuzity cas...

"prenos hmotnosti" coz samo neni vubec fyzikalne spravne, protoze jde o ucinky setrvacnosti - takova sila pusobi v tezisti a je ji celkem sumak, ktery kola auto pohani.
sesednuti zadni casti pri aplikaci zadni brzdy - zatim stoji jinej "mechanismus"

u tech porsaku slo vetsinou o rany ve velke rychlosti, ten motor ma pomerne malej obsah, 2-2,5litru na sest valcu, ten uz treba kolem 100kmh moc motorem nebrzdi... tam ten vliv brzdeni neni tak zasadni .

jezdeni dverma napred v e46 nam toho moc nevysvetli, musel bys sehnat starou 911, v nejhorsim - docela dost podobne osklive chovani ma i stovka skodovka (nebo treba subaru libero :) to muzu dovalit, tam nejsem schopnej udrzet smyk ani na snehu, tahal jsem to z pangejtu mockrat) ....

stara 911 rovna se auto do cca 95tyho, pak uz jsou vyvazenejsi a maji tu weissach axle...

Pekelník s R6 na Nordschleife

14.12.2017 v 21:23 | Nahoru | #66
kocandak

(reakce na) Pekelník s R6 na Nordschleife

14.12.2017 v 21:59 | Nahoru | #67
[quote=assassin]

No mam na porschaky trosku úchylku

- některý úchylky jsou neškodný a docela příjemný

(reakce na) Pekelník s R6 na Nordschleife

14.12.2017 v 22:13 | Nahoru | #68
assassin> mozna jeste chevy corvair...
Jinak trochu ot, ale muj skromny sen je 993 turbo(pripadne gt2), ale asi nejlepe nove Ruf CTR 2017...

1 reakcí na tento příspěvek Pekelník s R6 na Nordschleife

15.12.2017 v 02:42 | Nahoru | #69
Assassin/Sleeper> ctu ten vas elaborat, a snazim se v tom najit ty objektivni fyzikalni priciny.. Assassin ma urcite naprostou pravdu s kyvadlem, cim vic vzadu bude hmota, tim hure ba skoro nemozne se bude pripadnej pretacivej smyk kontrovat, to kazdopadne.. a to si myslim ze bude ten hlavni (v celku jednouse definovanej) problem toho porse
nicmene bych si troufal tvrdit ze to nebude "odlehcenim zadku" nybrz uplne presne naopak - tezka prdel se klouze a otaci se na velkym rameni (dejme tomu zjednodusene) kolem prednich kol tj. lehkej zbytek auta s tim nema moc sanci neco delat i kdyz se v vlastne opira o grip predku (srovnal bych to napr. se SNB ..kdyz si stoupnes do zadni nohy, muzes se snazit ridit jak chces ale prkno si to vali svahem rovne primo dolu), ...a kdyz se to uz povede kontrasmykem "srovnat" nasleduje prekmitnuti a tyhle oscilace se uz nepodari utlumit (jako flatering riditek bez tlumice rizeni) prava,leva,prava,leva, rana..

Sleeper ma zas podle me urcite pravdu s tou spojkou, je to logicky nejjednodussi zpusob jak srovnat obvodovou rychlost gum s rychlosti ubihajici vozovky, a tim ze se gumy chytnou alespon do rotatce i kdyz stale zustane pricny smykani (jako ven ze zatacky) bude grip trosku zpet a bude pak tim spis nejaka sance (otazkou je jaka?) nasledne resit i to pricny smykani se.. zatim co kdyz ubiram/pridavam, guma klouze v obou smerech (axialne i tangencialne po CVUTacku receno ) bude to jak sanky.. smyk, hodiny, jasny..

to ze se naklon/vaha u zadniho nahonu neprenese pri ubrani vyrazne dpredu si netroufam potvrdit, ale zni to podle me docela logicky - trosku se to dotyka moji oblibene RC30 a toho divnyho ramena zadniho brzdice ktery melo za ukol pri vylozene "brzdeni zadkem" branit klesnuti cely motorky ale drzet dole stale jen prdek a prdel nechat nahore (pokud to spravne chapu, ale moc jinak se to moc pochopit neda.. na jiny motorce jsem to nevidel, na NC30 na to mame na ramu pripravu.. ja za to kotvim montazni stojan ) - tady si myslim ze je to fakt spis naopak, ze u motoru za napravou bude ten zadek napric ruznejma jizdnima rezimama stabilnejs zatizenej nez u motoru pred zadni napravou, nebo vepredu..

Naposledy editováno 15.12.2017 03:45:14

(reakce na) Pekelník s R6 na Nordschleife

15.12.2017 v 07:05 | Nahoru | #70

assassin píše: sleeper:

ja jsem si v tuhle chvili pomerne jistej tim co rikam, asi bych byl schopnej to obhajit na poli klasicke mechaniky, preci jen "par" semestru v tomhle oboru za sebou mam, ale myslim, ze to neni spravne vyuzity cas...

"prenos hmotnosti" coz samo neni vubec fyzikalne spravne, protoze jde o ucinky setrvacnosti - takova sila pusobi v tezisti a je ji celkem sumak, ktery kola auto pohani.
sesednuti zadni casti pri aplikaci zadni brzdy - zatim stoji jinej "mechanismus"



Kdyz to je tezky, ja mluvim o realnych podminkach a ty o teorii. Nemam moc cas, ale v rychlosti... Auto nikdy v realu nebudes rikat tak, aby bylo kolam jedno, o jaky typ ozidla jde (fwd,rwd,awd)... To proste neudelas.

Rikal jsem si, ze asi narazis na hmotnost motoru vzdadu a tim spojene "kyvadlo"....

Ale jak rikam, hmotnost motoru prave prida kolu grip i po tom ubrani...... S tim pridani plynu je to u silne rwd blbost, ale to by sis musel zkusit. Resp. neni to blbost, kdyz chces pobavit sebe a divaky peknym slajdem, ale rozhodne to nechyti grip.

Rozebirat to teoreticky je sice pekny, ale je to uplne k nicemu.

(reakce na) Pekelník s R6 na Nordschleife

15.12.2017 v 07:08 | Nahoru | #71

kerut píše:

Sleeper ma zas podle me urcite pravdu s tou spojkou, je to logicky nejjednodussi zpusob jak srovnat obvodovou rychlost gum s rychlosti ubihajici vozovky, a tim ze se gumy chytnou alespon do rotatce i kdyz stale zustane pricny smykani (jako ven ze zatacky) bude grip trosku zpet a bude pak tim spis nejaka sance (otazkou je jaka?) nasledne resit i to pricny smykani se.. zatim co kdyz ubiram/pridavam, guma klouze v obou smerech (axialne i tangencialne po CVUTacku receno ) bude to jak sanky.. smyk, hodiny, jasny..



Tak tak.
Kupatko uz mam po servisu, ted ceka jen na znacky a pak zkusim natocit nejakou jizdu bokem.

1 reakcí na tento příspěvek Pekelník s R6 na Nordschleife

15.12.2017 v 07:17 | Nahoru | #72
a od tedka uz se nedohaduju, jestli mi chce nekdo u rwd ukazat srovnani pretaciveho smyku pripadnim plynu, ok, rad se na to podivam.

Ja nemam problem s tim dokazat, jak se auto pekne rychle srovna vyslapnutim spojky.

Jo a bacha, v nejakych naucnych videii jsem videl a cetl kycoviny, ze to s tou spojkou (srovnani smyku) plati i pro fwd, coz je blbost a je dost smutny, ze prave toto vyuciji "instruktori" autoskoly smyku...

e: Jeste doplnim, jak psal Assassin o situaci, kdyz jsi s autem dlouhej a pusobi na nej takova dostrediva sila, ze uz nestihaj gumy.... V takovy (realny) situaci vzdycky sahnes po brzde, abys mel hmotnost na predku a mohl jsi zatacit...
Mrsknout do teto situace plyn..., no nevim....

Naposledy editováno 15.12.2017 07:22:31

1 reakcí na tento příspěvek Pekelník s R6 na Nordschleife

15.12.2017 v 08:15 | Nahoru | #73
SLEEPER: nemluvime o rwd, mluvime o hodne specifickym aute s hodne specifickym chovanim - o stare 911.
vypada to jako bys ty byl jedinej kdo tu kdy jel v rwd dverma napred, pritom z tech aut o kterejch si tu psal ani jedno nemelo samosvor...

(reakce na) Pekelník s R6 na Nordschleife

15.12.2017 v 08:34 | Nahoru | #74
SLEEPER> asi by se to fakt chtelo svezt, jen najit toho hodneho cloveka co pujci starou 911, nejlepe turbo kolem 1975...
Proste BMW neni kratky auto s malym rozvorem a relativne velkym vykonem nad zadnima kolama a pohonem rwd...
Teda je rwd, ale jiste vite jak to myslim...

Naposledy editováno 15.12.2017 08:35:40

2 reakcí na tento příspěvek Pekelník s R6 na Nordschleife

15.12.2017 v 09:02 | Nahoru | #75
Se tu hadate, jak maly smradi nad kulickama. Vzdyt je zima, mnohde i snih a Stodvac s motorem vzadu je stale dost a nic nestojej. Dejte Skoda120demolitionDerby. Ma to motor za zadkem uplne stejne, jako Porsche, jen je to slabsi, tak to holt chce snih a led. Jinak Sleepere, kdo jezdil skodovku drifty na snehu vi, ze spojka nene. Pekne si hrat s plynem, abys kontroloval drift. Jinak Ti uleti ten lehky predek a jsi v zadeli. Jen u tech Porsatek je to holt nejen na snehu ale i na suchym povrchu a v dost vyssi rychlosti.

(reakce na) Pekelník s R6 na Nordschleife

15.12.2017 v 09:25 | Nahoru | #76
DrDNA01> tak, nebo peknou velkou louku, s kamosema jsme na nich dali zabrat nemalo stodvacitkam...

1 reakcí na tento příspěvek Pekelník s R6 na Nordschleife

15.12.2017 v 09:49 | Nahoru | #77
Kerut: za prve pisu o realnem stavu, kdy auto ujede do smyku ve chvili kdy uberes plyn - to je fakt, jehoz vysvetleni muzes zkusit aplikovanim teorie, rozbor o tom, ze podle tebe musi nastat neco jineho je k nicemu, bez urazky.

Prenos hmotnosti - v odborne literature "longitudal load transfer" je pomerne jasna vec a na koncepci zavisi minimalne. S brzdenim zadnimi koly nebo snad se vzperou zadni brzdy ma pramalo spolecneho - akceleracni a deceleracni sila pusobi na plochach dotyku pneu s vozovkou, setrvacna sila pusobi v tezisti - teziste je obvykle vyrazne vyse nez dotykova plocha a je jasne ze akcelerace/decelerace vyvolava moment kde rameno je prave vyska teziste nad vozovkou - kterej nasledne jednu napravu odlehci a jednu zatizi . Docela jednoducha rovnice rekl bych.

Ad spojka - bavime se tu o smyku, kterej je zpusobenej tim "axialnim" zatizenim pneu, kdyz budu hovorit "po tvem" - jde tu totiz o velke rychlosti a docela malej vykon - nedochazi tam k tomu "tangencialnimu" smyku v dusledku krouticiho momentu prenaseneho na kolo - kola maji temer odpovidajici otacky, neni co srovnavat...

Ad ta tvoje vfr - si to nakresli a uvolni - pak ti bude jasnej mechanismus toho proc si motorka pri brzdeni zadkem "seda" (je to stejnej princip jak u toho load transfer) a ze je to dane polohou teziste a kinematikou kyvky - zpusob zachyceni momentu zadniho brzdice urcuje jak hodne tahle reakce ovlivni funkci odpruzeni - pevnej brzdic na kyvce (kterej se pouziva v spucasnosti) odpruzeni "zamkne" kdezto systemy plovouciho brzdice naopak ovlivneni funkce odpruzeni reakci brzdice omezuji - to tahlo podle me naopak tomu "sednuti" zadku pomuze a maji to tak vsechny starsi motory (TL taky) jen u te VFR to vypada slozite tim jak to veprostred projde kyvkou na druhou stranu a otoci se... Opet, doporucuju si to nakreslit a uvolnit.

Ukoly z dnesni lekce mechaniky rozdany a ja se jdu opet venovat barevnemu vlaku :)

Pekelník s R6 na Nordschleife

15.12.2017 v 09:55 | Nahoru | #78
s tou skodovkou to bude slozitejsi, mechanizmus vzniku toho jevu bude stejnej, to jo, ale srovnavat smyk zavodniho auta (velka dopredna rychlost + smyk)i s klouzanim se po zasnezeny louce (minimalni dopredna rychlost vuci rychlosti smyku) je trosku mimo.. samozrejme ze v tom druhym pripade, kdy je ta sozka axialniho smyku vyrazne vetsi nez kdyz rychlost tangencialni uz spojka nepomuze, predpokladam ze sleeper nemel na mysli "vybirani hodin" ale rizenej rychlej prujezd zatackou ve smyku..

1 reakcí na tento příspěvek Pekelník s R6 na Nordschleife

15.12.2017 v 10:04 | Nahoru | #79
Kerut: porad jsi mimo, co mel na mysli sleeper je fuk - tady nejde o rizenej prujezd smykem zatackou s 911 - to samozrejme jde, kdyz to clovek umi - jde o to, ze ta auta tenkrat svym "podivnym" chovanim vytrestala ridice co tolik zkusenosti nemeli a bylo to prave ve chvili, kdy v zatacce ubrali plyn... Ne pri pokusu o driftovani...

A ano simulovat chovani 40 a vice let stareho porsaka skodovkou nebo bmw mi prijde taky jako pomerne malo prukazne...

(reakce na) Pekelník s R6 na Nordschleife

15.12.2017 v 10:10 | Nahoru | #80
assassin> coz o to, neprukazne to je, ale nekdo by tu exhibici zaridit mohl, hlasim se jako divak...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pekelník s R6 na Nordschleife

15.12.2017 v 10:13 | Nahoru | #81
assassin> jj, ja se s tebou nehadam a s tim co pises v podstate souhlasim ze zasadni je rameno na kterym se ta hmota motoru otaci (tedy umisteni dokonce az za zadni napravou).. uberes plyn, ale auto jede porad stejne rychle, vznikne rozdil v obvodove rychlosti pneumatik (jinak by to do tak zasadniho smyku neslo) zadek zacne tancovat a protoze zatacis - teziste je venku z trajektorie zatacky - zviezi ta oscilace zadkem ven.. cim dal budes mit teziste za autem, tim hure se takova situace bude korigovat presne jak pises s tim kyvadlem.. a k tomu se domnivam ze kdyz misto ubrani plynu soucasne s tim i citlive vymacknes spojku jak pise sleeper tak tomu jevu muzes ve velke mire zabranit (nebo minimalne dejme tomu zbytecne jeste vic "nepomahat")

BTW co se tyka teziste a ramena nad vozovkou - jj presne tak, souhlas, ale pokud je to teziste (pudorysne) bliz k jedne z naprav, tim spis prece bude mit tenhle "prenos vahy" naopak mensi vliv na tu danou napravu - je to jako houpacka, kdyby bylo teziste (fakt v extremu samozrejme ) dokonce primo nad tou zadni napravou nemela by pak zadni naprava uz vubec duvod pri akceleraci/deceleraci nejak cvicit nahoru a dolu, to by pak delala uz jen ta predni

ad VFR jj vsak me to jasny je, navic to nejspis moc ucinny nebylo zavodni motorky to mivaly sundany.. (to rameno) ..jen jsem tim popisoval to prisednuti pri brzdeni, ale o tom (jak sme se asi vsichni uz shodli) to neni..

1 reakcí na tento příspěvek Pekelník s R6 na Nordschleife

15.12.2017 v 10:34 | Nahoru | #82
kerut: jenze ja jsem si temer jistej, ze k tomu smyku nedojde zmenou rychlosti otaceni pneumatiky, ten motor moc nebrzdi, ale ztratou casti "pritlacne" sily - pokud auto projizdi zatackou na hranici smyku od pricneho zrychleni, a ty v tu chvili na zadni naprave zmensis zatizeni - je jasny, ze se zmensi treci sila a kola zacnou v tom "axialnim" smeru klouzat ne? najdi si dobova videa, clanky atd... profi piloti tohodle jevu vyuzivaji, kdyz netrefi presne apex, sunda nohu z plynu a ve chvili kdy ma auto spravnej smer plyn prida .... tohle prece s tvoji teorii vubec nejde dohromady...

je to jedna z technik nasazeni driftu - lift off oversteer.

Pekelník s R6 na Nordschleife

15.12.2017 v 11:36 | Nahoru | #83
Vetsinou kdyz assasin zabloudi do roviny mechaniky/fyziky, moc mi to neda, pac na to mam asi v palici mozek nestastne koncepcne umistenej (zrejme pred spatnou napravou a v pripade nepochopeni tech chytrejch slov du okamzite na brzdy a mozek de do hodin:D), ale v tomhle vlakne se to zatim drzi v nakejch sajtnach, kde +- staci si to predstavit v realu, aby to clovek pochopil.
Zase sem o neco chytrejsi, at uz v karach porsche, ci v rizeni obecne. Diky, ze mas porad trpelivost konstruktivne prispivat na m.cz

Naposledy editováno 15.12.2017 11:39:51

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pekelník s R6 na Nordschleife

15.12.2017 v 12:06 | Nahoru | #84
kerut> Kromě toho, že všichni jsou už pěkně dlouho off topic, tak sorry, ale tvoje snůšky polopravd a v takovém množství jsou přesně to, co zamořuje internet a udělalo z internetu absolutně nedůvěryhodný zdroj při hledání té pravé Pravdy (a lásky). Celkově by to tady chtělo zopakovat si Kinematiku a Dynamiku, že platí rovnováha sil a momentů, atd.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pekelník s R6 na Nordschleife

15.12.2017 v 12:23 | Nahoru | #85

assassin píše: SLEEPER: nemluvime o rwd, mluvime o hodne specifickym aute s hodne specifickym chovanim - o stare 911.
vypada to jako bys ty byl jedinej kdo tu kdy jel v rwd dverma napred, pritom z tech aut o kterejch si tu psal ani jedno nemelo samosvor...



Za prve jsem auto se smosvorem ridil - m3 a za druhe, ja jsem praktik, a tak chovani auta (nebo motorek) znam dobre.

Zkusim jeste jednou.... pokud jedes s autem takovou rychlosti, kdyz uz pro dostredivou silu (pretizeni) nestihaji gumy, pridanim plynu tomu nepomuzes, naopak. Jedno jak stara 911 je, porad je to zadokolka se silnym motor => auto se ti pretoci do hodin.
Neco jineho by bylo, kdybys plynem absolutne srovnal kola takovym zpusobem, ze by auto nemelo dentenci zpomalit ani zrychlit, ale to se ti v praxi v takove krizovce nikdy nepovede (hroznej fofr) a i pro odlehceni napravy je znatelne lepsi pouziti spojky.
Nechapu, proc se o tom chces dohadovat. Tak to proste je, na tom nic jinyho nevymyslime.

Jo a taky mam odjety 3 zavody do vrchu a na velkym dromu jsem ridil zavodaka. Pravdepodobne budu mit i vetsi pero...

O autech/motorkach si rad pokecam, ale neblbni, pises veci, ktere v praxi nejsou mozne...

Ale jak jsem navrhoval, muzeme si sve "teorie" podlozit praktickou ukazkou, protoze bych tvuj zpusob srovnani auta opravdu rad videl.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pekelník s R6 na Nordschleife

15.12.2017 v 12:25 | Nahoru | #86

DrDNA01 píše: Jinak Sleepere, kdo jezdil skodovku drifty na snehu vi, ze spojka nene. Pekne si hrat s plynem, abys kontroloval drift. Jinak Ti uleti ten lehky predek a jsi v zadeli.



Jasne, ze jsem uz na zakladce blbnul se skodarnama, zigulikama a ruznyma predokolkama..., ale silna motokara vs. socialisticke samohyby, to je uplne jinej pribeh.

(reakce na) Pekelník s R6 na Nordschleife

15.12.2017 v 12:39 | Nahoru | #87
Beranidlo> OK, popis mi prosim nejakou tu "polopravdu" konkretne ty mudrci

nevim co nechapes na tom, ze se to bude chovat jako nosnik s vnesenym momentem (moment zpusobuje setrvacny ucinek vahy vozidla pri akceleraci/deceleraci na rameni vysky teziste), misto reakce v podporach interpretuje stlaceni/odlehceni tlumicu.. cim blize bude teziste a tudfiz i tento moment nektere z podpor (naprav, tlumicu) tim mensi reakci (stlaceni/odlehceni) muzes v teto podpore ocekavat.. tedy cim blize teziste k zadni naprave, tim mene se bude zadni napravavlivem dynamickeho pusobeni "odlehcovat" a "zatezovat"

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pekelník s R6 na Nordschleife

15.12.2017 v 12:45 | Nahoru | #88
assassin> nechci rejpat, ale kdyby nezalezelo na te trakci tak by ta zatacka pak prece nesla projet vubec

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pekelník s R6 na Nordschleife

15.12.2017 v 13:16 | Nahoru | #89

SLEEPER píše: Za prve jsem auto se smosvorem ridil - m3 a za druhe, ja jsem praktik, a tak chovani auta (nebo motorek) znam dobre.

Zkusim jeste jednou.... pokud jedes s autem takovou rychlosti, kdyz uz pro dostredivou silu (pretizeni) nestihaji gumy, pridanim plynu tomu nepomuzes, naopak. Jedno jak stara 911 je, porad je to zadokolka se silnym motor => auto se ti pretoci do hodin.
Neco jineho by bylo, kdybys plynem absolutne srovnal kola takovym zpusobem, ze by auto nemelo dentenci zpomalit ani zrychlit, ale to se ti v praxi v takove krizovce nikdy nepovede (hroznej fofr) a i pro odlehceni napravy je znatelne lepsi pouziti spojky.
Nechapu, proc se o tom chces dohadovat. Tak to proste je, na tom nic jinyho nevymyslime.

Jo a taky mam odjety 3 zavody do vrchu a na velkym dromu jsem ridil zavodaka. Pravdepodobne budu mit i vetsi pero...

O autech/motorkach si rad pokecam, ale neblbni, pises veci, ktere v praxi nejsou mozne...

Ale jak jsem navrhoval, muzeme si sve "teorie" podlozit praktickou ukazkou, protoze bych tvuj zpusob srovnani auta opravdu rad videl.



Ale řeč byla o situaci kdy byl moc rychlej nájezd do zatáčky a potom korekce rychlosti, to se zadek utrhne a nejde do smyku plynule. S motorem vepředu do předek vyváží a zadek se má šanci srovnat sám. S motorem vzadu (nebo teda s vyvážením víc na zadek, což starý porsche budou přes 60%) zadek předběhne předek a jde to do hodin. Přidání plynu je jediná možnost jak z toho ven, protože zadek jde pryč takovou rychlostí že se kola samy nechytnou, respektive ve chvíli kdy se chytnou pojedeš pozadu.

Zkoušet s něčím jiným než se starým poršákem nemá smysl, bavorák se chová úplně jinak.

1 reakcí na tento příspěvek Pekelník s R6 na Nordschleife

15.12.2017 v 13:29 | Nahoru | #90
..rekl bych se ten popis situace/stavu je prave kamen toho sporu.. ja stale predpokladam ze pouziti spojky bvylo mysleny v najezdu, driv nez zadek stihne utect vic nez je zdravo (mimochodem ta pretacivost by sla mozna nejlepe popsat pohledem z druhe strany - tedy ne z pohledu ridice ale z pohledu toho tratovyho komisare co tam teda nekde je.. ten uvidi ze predek chce zatacet ale zadek jede poprad rovne, tohle je proste jasne dany koncepci/konstrukci jak pise assassin tim tezkym zadkem - to je bez debat...) ...kdyz uz to jde do hodin je spojka k hovnu, to je jasny.. viz ta skodovka a snih
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Označení ložisek v kyvné vidlici Yamaha YZF-R6 Hašlik 4 Dnes v 10:03 Slow
yamaha yzf r6 RJ09 Yamaha YZF-R6, Yamaha YZF-R6R Yamahatorr 2 15.3.2024 v 18:23 Yamahatorr
Vymena lozisek v krku rizeni [1, 2] Yamaha YZF-R6 harwey10 35 5.2.2024 v 13:58 Gahan37
Spinanie ventilátora Yamaha yzf r6 ... Yamaha YZF-R6 Jar0 10 1.2.2024 v 16:06 Jar0
Yamaha R6 chcípá Yamaha YZF-R6 LukeyR6 7 11.10.2023 v 17:47 LukeyR6


TOPlist