globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Převinutí Alternátoru
11.12.2017 v 12:37
Alternátor mám na své motorce v pořádku,nicméně uvažuji o jedné věci:
Můj altík obsahuje dvě cívky pro napájení CDI které díky změně řídící jednotky už nepotřebuju.Pokud bych odstranil tenký drát a o tyto cívky rozšířil alternátorové vinutí,zvýšil bych výkon alternátoru?Nebo má být určitý počet cívek pro alternátor?
Předchozí
1 2
Následující

(reakce na) Převinutí Alternátoru

14.12.2017 v 18:18 | Nahoru | #31

Anti píše: Když tu mám znalé-jaká je akceptovatelná vzduchová mezera mezi statorem a rotorem?



Co nejmenší ale s ohledem na házení kliky vůle v ložiscích tam musíš něco nechat.

(reakce na) Převinutí Alternátoru

14.12.2017 v 18:28 | Nahoru | #32
Anti> Možná zbytečná otázka, ale jak je na tom baterka? Aby nešel všechen výkon na dobíjení.
Když světla vypneš, zlepší se to? Jdou ti všechny tři fáze na alternátoru?

1 reakcí na tento příspěvek Převinutí Alternátoru

14.12.2017 v 18:42 | Nahoru | #33
Baterie má cca dva roky.Pokud by byla špatná,tak nenatočím,bo pod 8V vypíná jednotka.Ano,když vypnu světla,samozřejmě to jde nahoru.Fáze měřeny v létě-klekl mi jeden tyristor v regleru.
Nevím co furt hledáte.Je to evidentní že když požaduju dvojnásobný výkon,že to na nižší otáčky nebude stíhat.

Naposledy editováno 14.12.2017 18:48:36

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Převinutí Alternátoru

14.12.2017 v 19:01 | Nahoru | #34
Anti> ber to tak,že by to mělo bez problémů na volnoběh utáhnout světlo-50W,blinkrky 2x21W,a brzdové světlo 21W-což je běžná situace při čekání na křižovatce.

ano,věřím,že při volnoběhu a takovém zatížení může problikávat dobijení,ale ve 3000ot už určitě ne.

prostě se mi to nějak nezdá, 12,4V ve 3000ot při odběru kolem 100W mi nepříjde normální.

(reakce na) Převinutí Alternátoru

15.12.2017 v 06:43 | Nahoru | #35
Dolph-cz> Vono je nakonec fuk,jestli scháním stator protože nestíhá,nebo proto že ten můj je načnutý.Jen malou poznámku:Kontrolku dobíjení má málokterý stroj,ten můj ne.Já mám k dispozici skutečnou hodnotu.
Na korektní zjištění bych musel změřit celkový odběr a mít k dispozici graf průběhu toho alternátoru.
Hele,šel jsem na to od lesa.Takže zatímco klasické BMWF650 s karburátorem má psaných 280W výkon alternátoru,ve verzi GS je to 400W,proč asi...

Naposledy editováno 15.12.2017 07:19:45

Převinutí Alternátoru

15.12.2017 v 07:04 | Nahoru | #36
Co koupit regulátor na nějaký čínský scooter co používá jen jednofázové vinutí??? Když jsem u prodejce dílů na číny hledal statorové vinutí na yuki tak se tam jednofázové statory válely...
Tyto regulátory nejsou tak drahé a pokud ti spálí to pomocné vinutí tak ti to stejně moc vadit nebudekdyý napájíš vše ostatní hlavním vinutím...
Netroufnu si tvrdit že to musí fungovat ale za pokus to stojí.

2 reakcí na tento příspěvek Převinutí Alternátoru

15.12.2017 v 08:28 | Nahoru | #37
Tvoje KLR by melo mit vykonejsi altik nez stara jeho verze. Myslim ,ze se to lamalo kolem roku 97/98
takze tvuj altik by mel mit
cca 240W / 14V / 17A / 7000 ot/min

Nasel jsem jakousi nahradu, kde se pise, ze pri 3500ot/min ma original vinuti 210W
Nahrada ma mit udajne 280W pri 3500ot/min
no a cena 160 dolaru :) plus clo a DPH...

Taky se hodne casto zapomina na vetrak jako spotrebic, ktery toho taky nebude zrat malo. Obzvlast pokud ma horsi loziska. A to presne se ti projevi v popojizdeni po meste na nizke otacky v pomale rychlosti v kolonach a na semaforech.

Takze pokud ti to vylozene nestiha (coz mi prijde divny a vim ,ze to uplne neni odpoved na tvoji puvodni otazku) hledal bych chybu nekde jinde.
Bud jsem to prehlednul a nebo jsi to nenapsal... kolik mas namerenej celkovej odber z baterky kdyz vsechno zapnes vcetne vetraku, brzdovejch svetel a tak dale...?
Nicmene jako cesta kdy se vytlouka klin klinem by bylo resenim povesit na AC 1f vinuti regulator co se pouziva u cross motorek bez baterek. Mrkni na stranky VAPe ... urcite znas.

(reakce na) Převinutí Alternátoru

15.12.2017 v 09:11 | Nahoru | #38
cuir> Moje KLR má motor z Tengaie,rok cca 90.Řešení je několik.Našel jsem cca pět druhů alternátorů které tam dostanu s výkonem kolem 400W a cenou lehce přes litr.Když prodám to co mám teď,mám to v podstatě zadarmo...
Kdybych neměl monitoring palubního naopětí,tak bych to asi neřešil,ale když tam člověk vidí tu nízkou hodnotu tak je z toho nesvůj...

Naposledy editováno 15.12.2017 09:15:14

(reakce na) Převinutí Alternátoru

17.12.2017 v 00:14 | Nahoru | #39
e

Naposledy editováno 10.03.2018 20:12:11

Převinutí Alternátoru

6.3.2018 v 18:21 | Nahoru | #40
Trochu to tady oživím a zeptám se znovu:Jaká je akceptovatelná mezera mezi rotorem a statorem?Mám možnost koupit nový alternátor,nicméně venkovní průměr je o 1mm menší.Kolik ztratím výkonu?

1 reakcí na tento příspěvek Převinutí Alternátoru

6.3.2018 v 19:15 | Nahoru | #41
Zkoušel jsem něco najít jelikož mě to docela zaujalo a našel jsem toto :

Dost bude záležet na konstrukci a typu( pokaždé to bude jinak ) ale snad můžeš aspoň trochu z něčeho vycházet...
Můj laický odhad je max 10%

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Převinutí Alternátoru

6.3.2018 v 19:41 | Nahoru | #42
syrrius> Díky za snahu Pokud by to bylo opravdu 10%,tak to je naprosto v pohodě.Teď tam je 190W,ten co tam chci dát má cca 380W...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Převinutí Alternátoru

6.3.2018 v 21:03 | Nahoru | #43
Anti> Ber to spíš jako teorii.
Co jsem se snažil najít tak většinou jsou tyto informace asi pouze know-how výrobce a vlastní měření jsem na motor/generátor podobného typu nenašel. Je v tom spousta parametrů od tvaru plechů na cívkách po konstrukci permanentních magnetů a každá práce kterou jsem na toto téma našel se ve výsledku shoduje že čím je mezera větší tím se nárůst ztráty zmenšuje.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Převinutí Alternátoru

6.3.2018 v 21:12 | Nahoru | #44
syrrius> my jsme to kdysi pocitali na SS, ale sesit shorel a ja si to nepamatuju

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Převinutí Alternátoru

6.3.2018 v 21:23 | Nahoru | #45
gugo> Taky se mě to snažili naučit Bohužel mě to táhlo spíš k automatizaci a o vzduchové mezeře si pamatuju jen že má být do 0,5mm a u velkých motorů do 1%...

(reakce na) Převinutí Alternátoru

6.3.2018 v 21:46 | Nahoru | #46
syrrius> ja ani to ne, byl jsem energetik. Z motoru si pamatuju akorat tak to ze seriovej motor nesmis odlehcit. A ze u cize buzenyho je dobry si pri mereni dat ten potak spravne jinak to pri maturitnich praktickejch vyleti do otacek a vsichni se divej.

Převinutí Alternátoru

26.3.2018 v 21:27 | Nahoru | #47
Takže data:
Elektronika bere na volnoběh cca 3,5A,světla jsou další 4A,což je nějakých 7,5A.Fáze dávají na volnoběh cca 7A.Reálné měření tomu odpovídá,na volnoběh jsem přibližně 0,5A v mínusu.Nejspíš by stačil alternátor z nové verze KLR,který dává cca 36W navíc...Roozměrově pasuje i alternátor z CBR900RR,tam je skoro dvojnásobný výkon.

1 reakcí na tento příspěvek Převinutí Alternátoru

27.3.2018 v 23:22 | Nahoru | #48
Tak mě napadlo napsat do gugle LED H4. Ušetřil bys 3A, ve dne to nějak svítí, aby se vyhovělo četnictvu, a potmě možná nejezdíš.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Převinutí Alternátoru

28.3.2018 v 05:22 | Nahoru | #49
Beranidlo> Tohle mě taky napadlo...Nicméně po tmě jezdím a i s klasickou H4 je to nic moc.Já narazil na stránky kde za ni chtěli desetinásobek,od žlutých pánů to brát nechci.
Navíc mám nový poznatek.Zatím co předevčírem stačilo vrknout plynem a byl jsem cca 2A v plusu,včera jsem udělal krátkou testovací jízdu a měřák ukazoval se světly nějakých 11,7 i při vyšších otáčkách.Buď je někde něco špatně zapojeno,nebo po zahřátí oleje jde altík nebo relé s výkonem dolů.Takže znova měřit a hledat botu...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Převinutí Alternátoru

28.3.2018 v 08:34 | Nahoru | #50
Anti: Pokud je teď těch 11,7V i za studena, nejspíš máš prošlehnutou jednu fázi. Je to dost typická hodnota v těchhle případech.

(reakce na) Převinutí Alternátoru

28.3.2018 v 15:43 | Nahoru | #51
1100Virago> Za studena měřeno,všechny fáze vůči sobě 7A.Problém bude po zahřátí.Budu to muset ohřát a změřit znova...
Tak edit:Vyřešeno,z konektoru na relé vypadla jedna fáze...

Naposledy editováno 28.03.2018 20:39:18
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Zpřevodování KLR 650c Kawasaki KLR 650 KubAiS 6 19.2.2024 v 21:27 KubAiS
Montáž blastrů - plná, zaslepená ří... Kawasaki KLR 650 KubAiS 8 19.2.2024 v 20:44 Slávek-TDM
Díra v plechové nádrži skrz Kawasaki KLR 650 KubAiS 11 16.5.2023 v 20:13 Julip2
výfuk Leo Vince x3 na čtyřkolku Suzuki DR 650, KTM LC4 640, Kawasaki KLR 650, Suzuki... Perkz 2 24.10.2022 v 14:02 Eddie83
Ventilátor běží pořád Kawasaki KLR ... Kawasaki KLR 650 Sasori23 13 20.7.2022 v 10:17 Anti


TOPlist