[b]Dobrý den pane Šmerdo,
konzultoval jsem s technikem Yamahy ČR váš dotaz na kmitání předku u motocyklu Yamaha Tracer 900, který jste u nás zakoupil jako nový. Jak mi bylo sděleno, tak se to u modelu Tracer 900 občas objeví a ze to způsobeno mnoha faktory, které se navzájem ovlivňují při vyšších cestovních rychlostech – je to zejména nastavení přední vidlice v kombinaci se stylem jízdy a zvolenou jezdeckou pozicí ( stačí změnit posez a chvění přestane ) , někomu to dělala pozice předního plexi v kombinaci s kufrem nebo bočními zavazadly a jinému stačilo odmontovat blastry a bylo po chvění.
Překvapivě hodně internetových diskusí se tomuto tématu věnuje, asi nejvýstižnější odkaz vám níže přikládám :
http://www.motorkari.../?t=198016&pgr=2
V zásadě je to chvění přičítáno celkové konstrukci motocyklu spojené s velmi nízkou váhou a poměrně vysokým posezem řidiče. U faceliftovaného modelu Traceru 900 pro rok 2018 vzala Yamaha všechny tyto možnosti v potaz a provedla změny, které by ve výsledku měli tomuto chvění zcela zabránit – je jinak tvarované plexi a blastry, jsou užší řídítka ( ba nebyly tolik vystřené lokty do proudu vzduchu okolo motorky ) byla prodloužena kyvná vidlice .
Nejedná se tedy vadu té motorky ale jízdní projev, který je ovlivněný výše uvedenými faktory.
S pozdravem Martin Blažek
Já jako Michal Šmerda a kamarád Martin Kocián, kteří jsme si letos zakoupili Yamahu Tracer 900, uvažujeme o PODÁNÍ ŽALOBY na Yamahu, pokud by nás bylo více bylo by to jen lepší. Prodali nám nebezpečný motocykl, který za nemalé peníze si musíte upravit, aby se nebezpečné chvění eliminovalo. Tvrzení, že je to posezem atd. jsou jen žvásty. viz. úprava model 2018.
Proto prosím všechny kdo by se chtěli na žalobě podílet, aby mě kontaktovali.
1 reakcí na tento příspěvek tracer900, žaloba na Yamahu, kvůli nebezpečnému chvění nové...
Tracer patří v Evropě mezi nejprodávanější mota a na Youtube je X videí, kde v pohodě stíhají SSP (rychlosti přes 200km) . Samozřejmě jsem ho měl na testování a hodně mi bavil. Myslím si, že jezdíme dost svižně a rovinky nepotřebuji jezdit jak bez mozku . Ta motorka má optimální nastavení a pokud chci z ní ždímat maximum tak si jí doladím Mimo jiné BMW1000XR nad160 taky lehké vibrace . Samozřejmě asi o nějakých problémcích Japonci věděli, proto zapracovali na faceliftu ale to je vývoj zase může někomu vadit, že udělali větší rozvor a moto ztratí mrštnost v zatáčkách Takže se už těším, až bude 2018 v garáži a zase si ho poladíme tak, aby splňoval mé požadavky každopádně motor patří mezi ty nejzábavnějších co jsem jezdil jedině to předčila MT10SP bestie . Uvidíme co ukáže cenová politika Yamahy, až se zveřejní ceník, hlavně u modelu GT s plně stavitelným podvozkem.
Naposledy editováno 30.11.2017 23:03:49
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) tracer900, žaloba na Yamahu, kvůli nebezpečnému chvění nové...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) tracer900, žaloba na Yamahu, kvůli nebezpečnému chvění nové...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) tracer900, žaloba na Yamahu, kvůli nebezpečnému chvění nové...
Ti lidi neumřeli proto, že by se na té motorce nedalo jezdit. Ti lidé umřeli proto, že přecenili své schopnosti tu motorku zvládat. Když má motorka slabší brzdy, ty přilítneš do zatáčky příliš rychle, nebudeš schopný dobrzdit a rozsekáš se, je to vina výrobce? Byl povinný dát na tu motorku lepší brzdy, abys to zvládnul i na poslední chvíli? Napadlo by tě za to výrobce žalovat, protože na dražší stroje motnuje účinnější brzdy a ten tvůj vlastně ojebal?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) tracer900, žaloba na Yamahu, kvůli nebezpečnému chvění nové...
V auto prumyslu tyhle zaloby, stahovaci akce a podobne probihaji davno. Viz. pripady o zaseklych tempomatech, explodujici airbagy a podobne veci. Ale tady u moto ma clovek co za to "vyhodil" 300 tis. najednou mlcet
Naposledy editováno 01.12.2017 11:02:54
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) tracer900, žaloba na Yamahu, kvůli nebezpečnému chvění nové...
Navíc se na vlastnostech podvozku projevují i takové "maličkosti" jako správné huštění pneu, které může uživatel zanedbávat, a vynoří se negativní vlastnosti, které by při správném huštění nevznikly. Výrobce nebo jeho zastoupení ale nemůže vědět, jestli to uživatel používá tak, jak je předepsáno a nemůže nést odpovědnost za nesprávné používání.
Nekonzistenci mezi prokazatelně vzniklou materiální škodou a snahou vytřískat něco ze situace, kdysi člověk koupí zboží s všeobecně známými vlastnostmi a pak si stěžuje, že zboží ty vlastnosti má, nějak nevidím.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) tracer900, žaloba na Yamahu, kvůli nebezpečnému chvění nové...
tracer900 píše: gugo> normálně jedeš po rovince a jak dosáhneš 160km/h tak se to rozkmitá..
Jo jo, přesně na 160ti to začíná. Ten správný adrenalin. A tlumič řízení pomůže jen minimálně. Až půjdu na servisní prohlídku, tak do nich v Yamaze znovu nastoupím, aspoň bude zase chvíli sranda. Handrkovat se o hovně.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) tracer900, žaloba na Yamahu, kvůli nebezpečnému chvění nové...
1100Virago píše: Vibrace je "vlastnost". Třeba Harleye prostě vibrují a přesto, že to výrobce postupně omezuje a vylepšuje silentblokama a vyvažovákama, pořád tam jsou. Menší, ale jsou.
Myslíš toto? Tu je to možno vidieť ešte lepšie. To by som práve vlastnosťou nenazval. Pozri si napríklad - netvrdím, že to je (bol) problém u všetkých HD, ani u všetkých, čo na tie vibrácie trpeli, ani že to je chyba výrobcu (mohol to niekde položiť a zle sa to opravilo), ale určite by som to nenazval vlastnosťou.Samozrejme, môže to byť zlým nahustením pneumatík, možno je zle naložená, ale za štandardných podmienok by pri jazde rovnomernou rýchlosťou vibrovať nemala a keď vibruje, považujem to za problém.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) tracer900, žaloba na Yamahu, kvůli nebezpečnému chvění nové...
Metric píše: Myslíš toto? Tu je to možno vidieť ešte lepšie. To by som práve vlastnosťou nenazval.
Ten druhý odkaz je klasické rozkmitání říditek v násobcích rychosti 60 km/h při jízdě bez držení ustálenou rychlostí. Kdyby tohle byla "závada" a nikoliv "vlastnost", tak polovina všech motorek je bez TK a míří na šroťák....
1 reakcí na tento příspěvek tracer900, žaloba na Yamahu, kvůli nebezpečnému chvění nové...
(reakce na) tracer900, žaloba na Yamahu, kvůli nebezpečnému chvění nové...
Mimochodom, trochu (ale iba trochu) som googlil a po odfiltrovaní všetkých tých Jeepov to vyzerá, že väčšina motoriek takéto tendencie nemá, takže sa nedá povedať, že by to nešlo.
Osobne by som od výrobcu čakal viac, než "občas sa to deje, deal with it".
Čiže jazda s plexi a blastrami, jazda s iným plexi, jazda bez plexi /rôzne polohy plexi/, jazda bez blastrov. Či niečo má na to vplyv. Vymieňať riaditka za ušie, aj to sa dá, ale zas viacej finančné náročné. + doladenie podvozka podľa svojej váhy.
Ak to robí iba nejakým jazdcom, možno to bude ich dĺžkou a váhou. Ale iste o tom vedia v Yamahe, všetky tieto veci zobrali do úvahy a preto prišli s faceliftom, snáď to pomohlo /ale to sa nedozvieme, lebo zas nik neurobí užívateľsku recenziu porovnania modelov 2016/2017 a 2018 - ale možno áno - teším sa na budúci rok/.
Otázka znie, predávať novú moto po roku, alebo si to skúsiť poriešiť sám?
1 reakcí na tento příspěvek tracer900, žaloba na Yamahu, kvůli nebezpečnému chvění nové...
Yamaha Tracer 900 je 4. nejprodávanější motorka v Itálii - v roce 2019 prodáno 2714 kusů.
Před ní jsou BMW GS (4069 ks), Africa Twin (3819 ks) a Benelka TRK 502 (3066 ks).
V ostatních zemích to je obdobné.
Asi jsou to všichni hlupáci, když si podle některých zdejších soudruhů kupují šrot
Nebo že by chyba byla někde jinde?
Naposledy editováno 15.06.2020 21:18:24
Treba na zmíněném TL 97 jsem najezdil uz dost km, docela dost z nich bez tlumice rizeni a ta motorka k tankslapperu ma tendence pri tvrde akceleraci na nižší kvalty a nerovné silnici - znamena to, ze kazda motorka musi zvladnout plnou akceleraci v rukou kohokoliv bez jediného problemu? Se pak divte, ze vyrobci omezují vykon na nižší rychlosti a montují dalsi “kurvitka” - je to zčásti obrana pred expertama co neumi jezdit / nedokazi odhadnout moznosti stroje a pak by se ideálně soudili, ze výrobce nezajistil aby se do takove nebezpecne situace nedostali...
Naposledy editováno 15.06.2020 22:16:51
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Dotaz na volnoběh Yamaha Tracer 9 / 900 | olin72 | 4 | Včera v 18:43 Kohlstein |
Tracer 900 GT přední vidlice Yamaha Tracer 9 / 900 | dodocb | 10 | 14.4.2024 v 17:29 JAVR |
Tracer 9 GT zadní centrála Yamaha Tracer 9 / 900 | mára929r | 15 | 14.4.2024 v 09:58 mára929r |
Tracer 9 poziční světla Yamaha Tracer 9 / 900 | Michal.R6 | 6 | 19.3.2024 v 16:55 Jirka.46 |
Laděný výfuk Tracer 900 [1, 2] Yamaha Tracer 900 | JimMrJim | 40 | 6.3.2024 v 13:26 PeťanBé |