globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Hmotnosti (c)endur
Podzimní zamyšlení
Když jsou na trh uvedený nový motorky, tak se obecně nadává, jaký jsou to těžký mrchy a snad jsem tu někde pochytil, že dřív byly 100 koňový a 100 kilový a že byly víc enduro.
Tak by mě zajímalo, co je vlastně ta pravá (c)enduro nebo dokonce dual-sport motorka?
Vycházím z toho, že takové Varadero má 100 kobyl, litrovej dvouvál a cca 265kg pohotovostní. V-strom 1000 má taky 100 kobyl, taky litrovej dvouvál a papírově 214kg suchou a 238kg pohotovostní. Mně na váze ukázal 249kg (padáky, rám kufrů, nářadí pod sedlem).
To KTM 950/990 je jiná. To je prý lehká motorka. Ale jen v internetové diskuzi, protože podle manuálu má 206/208kg suchou takže cca 233kg pohotovostní. Zase + pár kg za rám a nosič kufrů eventuálně šusplech.
Takové 800kila jako f800gs nebo Tiger 800xc jsou na tom taky trochu líp. F800gs začíná na 194kg suché a 217kg pohotovostní a Tiger 800xc má 190kg suchou a 215kg pohotovostní.
Tenere 660 je na tom ještě líp. Ta má 183kg suchou a 208kg pohotovostní!
Ale to už jsme u motorek, který mají 90, resp 85 nebo dokonce 50 kobyl!!
No a když se koukám na etalony jako Africa Twin 750 202kg suché resp 236kg pohotovostní na 60 kobyl, SuperTenere 750 má taky 203/234kg a 68kobyl...

Záleží samozřejmě i na poloze těžiště, takže
R1200GS 2013 má těžiště 736mm za a 292mm nad osou předního kola (jsem vyčetl z nějakého pdf)
CRF1000L má těžiště 856mm za a 185mm nad osou předního kola (jsem vydedukoval v obrázku, kde je těžiště vyznačené)

Naposledy editováno 28.11.2017 14:08:54

1 reakcí na tento příspěvek Hmotnosti (c)endur

29.11.2017 v 13:53 | Nahoru | #1
Hmotnost se přeceňuje. Na bezproblémové drandění v (cestovním) terénu je těch 230kg vpohodě. Jen se naučit trochu jezdit. Samozřejmě, že jouda kterému to za den 10x spadne z toho bude nešťastný. Spíš než hmotnost je důležitá celková ergonomie motorky. ¨

Kam až se dá hmotnost stlačit je otázka. Můj názor je, za použití 90% karbonových dílů 180kg suché v litru s kapotáží. Jenže to nikdo nezaplatí tak se vraťte na zem a naučte se vodit mastodonty. Nebo se podívejte na 450 dakarské speciály, na kterých je fakt jen to nejnutnější pro jednoho jezdce, žádné padáky, podsedlovka a stejně mají hmotnost přes 150kg suché.

(reakce na) Hmotnosti (c)endur

29.11.2017 v 15:05 | Nahoru | #2
Tech> 650 Husaberg - pořádný výkon, bytelný a jednoduchý, lehký, prostě nejlepší Kapotáž, resp. přední rally masku bohužel výrobce nedělá, ale dodělat rally masku není zas takový problém.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
F 800 GS - 2024 [1, 2, 3] BMW F 800 GS 1705ol 81 Dnes v 13:27 TomasNBK
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 16.4.2024 v 07:49 Koudy01
Vyplatí se kupovat Hondu AT xrv 750... Honda XRV 750 Africa Twin Kadlina 16 4.4.2024 v 21:40 Anti
Kufry Vario BMW F 800 GS ZbyD 5 24.3.2024 v 16:19 ZbyD
Honda customs Honda XRV 750 Africa Twin, Honda CB 1000R, Honda CB ... TomasNBK 0 8.3.2024 v 22:47 TomasNBK


TOPlist