bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Hmotnosti (c)endur
Podzimní zamyšlení
Když jsou na trh uvedený nový motorky, tak se obecně nadává, jaký jsou to těžký mrchy a snad jsem tu někde pochytil, že dřív byly 100 koňový a 100 kilový a že byly víc enduro.
Tak by mě zajímalo, co je vlastně ta pravá (c)enduro nebo dokonce dual-sport motorka?
Vycházím z toho, že takové Varadero má 100 kobyl, litrovej dvouvál a cca 265kg pohotovostní. V-strom 1000 má taky 100 kobyl, taky litrovej dvouvál a papírově 214kg suchou a 238kg pohotovostní. Mně na váze ukázal 249kg (padáky, rám kufrů, nářadí pod sedlem).
To KTM 950/990 je jiná. To je prý lehká motorka. Ale jen v internetové diskuzi, protože podle manuálu má 206/208kg suchou takže cca 233kg pohotovostní. Zase + pár kg za rám a nosič kufrů eventuálně šusplech.
Takové 800kila jako f800gs nebo Tiger 800xc jsou na tom taky trochu líp. F800gs začíná na 194kg suché a 217kg pohotovostní a Tiger 800xc má 190kg suchou a 215kg pohotovostní.
Tenere 660 je na tom ještě líp. Ta má 183kg suchou a 208kg pohotovostní!
Ale to už jsme u motorek, který mají 90, resp 85 nebo dokonce 50 kobyl!!
No a když se koukám na etalony jako Africa Twin 750 202kg suché resp 236kg pohotovostní na 60 kobyl, SuperTenere 750 má taky 203/234kg a 68kobyl...

Záleží samozřejmě i na poloze těžiště, takže
R1200GS 2013 má těžiště 736mm za a 292mm nad osou předního kola (jsem vyčetl z nějakého pdf)
CRF1000L má těžiště 856mm za a 185mm nad osou předního kola (jsem vydedukoval v obrázku, kde je těžiště vyznačené)


Naposledy editováno 28.11.2017 14:08:54
Předchozí
1 2 3 4
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hmotnosti (c)endur

4.12.2017 v 11:28 | Nahoru | #91

mariano píše: sorry, ale to bys měl zvládnout sám.
na vozík dám 990adv i bez motoru, do dodávky (o 20 cm vyšší podlaha) už ne



ja dam tedy adv i do dodavky, kdyz je najezd Ale nedavno jsem lovil duka z rozbahnenyho pole na vozejk a mel jsem problem vtech zabahnenejch kruskach houpnout prednim kolem pres kolibku. Kacenu bych pred nej asi neprevalil.

Ale 3 lidi na varadero ja fakt skoro az moc

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hmotnosti (c)endur

4.12.2017 v 11:39 | Nahoru | #92

mariano píše: až na to přepákování to platí i o lc8...


Hmmm, Tak si pořádně přečti, k čemu ta hvezdička (výluka LC8 ze soupisu) patří. Ale ono to je stejně jedno, vždyť podle některých příspěvků a podle prodejních statistik není tlak na nízkou hmotnost tím podstatným.

Výhodnější než honit hmotnost a optimalizovat konstrukci je vyrobit "moderní" LED světlomet - ten motorku prodá 100 krát lépe, než kdyby do katalogu napsali, že LED světlomet to nemá, protože je s ním motorka o kilo těžší, nejde opravit, stojí bambilión a stejně svítí na pikaču, protože snad každý si hned namontoval přídavná světla. Nebo to je tím, že stejně drtivá většina lisdí to jako enduro stejně nevyužívají a takové nepodstatné souvislosti neřeší?

Když vyjela nová CRF, tak, aniž by ji fůra lidí odzkoušela či dokonce viděla, byly na ni pořadníky. Teď se podobná mánie chystá u KTM 790 a sedmičkové Tenérky. Nebyly ani ofiko představeny, ale zájemci už vypovídají termínované vklady a v práci si vyjednávají sick day.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hmotnosti (c)endur

4.12.2017 v 12:10 | Nahoru | #93
vilemx> Holt taková je doba...Trhy s motorkama nedrží srdcaři šetřící půl života na svůj vysněný model ale určitá skupina lidí kteří nemají hluboko do kapsy.Ti chtějí mít novinku která je našlapaná novými technologiemi.Nečiní jím potíže zánovní stroj poslat dál a koupit zase něco nového.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hmotnosti (c)endur

4.12.2017 v 12:27 | Nahoru | #94
vilemx a Anti > Co se na těch LED světlech může podělat?
Mně tohle už trochu zavání akademickou debatou na téma Cayen a Panamera ano/ne. Jako asi je pravda, že Porsche si mohlo zachovat punc výrobce sportovních aut a nepouštět se do rodinných aut a limuzín, ale doba je asi taková, že výroba ryzích sporťáků asi potřebuje trochu zadotovat od těch suv a sedanů.
U motorek je to imho stejný. Sem tam se prostě najde pár kusů, který se dají použít i trochu hruběji.
Já jsem ale tohle vlákno založil především proto, že mi připadá, že ty kila se moc okecat nedají a pokud má být motorka aspoň trochu schopná v terénu (zdvihy třeba 200mm, vyšší světlá výška, nerozbitnost nebo snadná ochrana) a zároveň má být schopná ten terén zpřístupnit na konci evropy (ochrana před větrem, pohodlí), tak ty dva metráky stejně má, ať je to prehistorická afrika, 660tenere a nebo dvakrát silnější nová afrika, lc8 nebo tiger 800xc, f800gs.
A to vůbec nemluvím o tom, že u toho gs je aura zadírajícího se vyvažovacího hřídele a u nesmrtelného motoru tenerky jaksi zjišťuju, že se sere převodovka, takže mi z toho nakonec stejně vyjde dilema koupě tříválce 800xc a padáků a nebo hold té "rozežrané" lc8/990ky.

Naposledy editováno 04.12.2017 12:28:06

(reakce na) Hmotnosti (c)endur

4.12.2017 v 12:38 | Nahoru | #95
Anti> Já to ale vůbec nestavím do roviny chytrý srdcař vs. bohatý tupec, opravdu ne! Vadí mi spíš nekritičnost odborné veřejnosti a hlavně médií. Jak má fabrika dostat přes prsty, když jí opět prošlo oblbnutí lidí rohlíkem a monstrózní reklamou? Výsledkem všeho je potom okrasný držák přídavných světel. Místo toho, aby to stálo židli kompetentní lidi, fabrika to stáhla z nabídky a všem napáleným tu šílenost zdarma vyměnila za standardní padáky, tak se vlastně nic nestalo.

(reakce na) Hmotnosti (c)endur

4.12.2017 v 13:01 | Nahoru | #96

karf píše: Co se na těch LED světlech může podělat?


Jakoukoliv novou technologii beru jako výhodu pouze tehdy, pokud znamená přínos. Proto ji vítám tam, kde má opravdu smysl - kontrolky, podsvícení. Jenže konktérně přední LED světomet u CRF je z mého pohledu krokem zpět:

- je o celé kilo těžší než původní XRV (dvě plechové paraboly na H4 kryté klasickým litým profilovaným sklem). Vzhledem k umístění hodně vysoko a vpředu je to výrazná nevýhoda, obzvlášť u endura už tak přetíženého na předek,
- světlomet a jeho okolí je tvořeno spletí do sebe různě zacvaknutých plastových dílů, všemožných krytek a držáčků. Pro použití na silniční motorce proč ne, ale u endura, u kterého se předpokládá bytelnost, to je opět postavené na hlavu, resp. na efekt,
- světlomet tvoří dominantní část, není nijak chráněn (prostě je hned na ráně). Oprava není možná, takže jedině nový. Jeho cena ale neodpovídá spotřebnímu dílu (pro srovnání - originál kompletní parabola na XRV stojí něco pod dvojku a o dost víc ukrytá),
- dá se očekávat, že při použití mimo cesty dříve či pozdějí odejde elektronika nebo čipy. Ať už chybou dobíjení, vibracemi, prachem, vlhkostí či utopením. Protože tvoří nosnou část přední kapotáže, nemůže být celý světlomet jen tak vyhozen a nahrazen něčím "podobným" z traktoru. U ne LED světel se prostě koupí všude na světě žárovka a jede (svítí) se dál, navíc některé motorky mají dva nezávislé světlomety.
- pro fanjšmerky svítí jen jedna "parabola", takže motorka příšla o své od roku 1996 budované charisma.

Naposledy editováno 04.12.2017 13:30:39

Hmotnosti (c)endur

4.12.2017 v 14:38 | Nahoru | #97
karf:Představ si,že i led může umřít.Měl jsem tu Diavela(i když můžeš namítnout že Ital) ,ten měl snad najeto nějakých náct kilometrů a u zadního led světla už nesvítilo několik diod.Nevím jestli to je problém vysokého napájení nebo špatných spojů,ale prostě srát to může jít.Nové vycházelo lidových 7,5k

vilemx:Také to nestavím do roviny chytrý srdcař vs. bohatý tupec.Jen prostě srdcař když už pustí prachy a posléze zjistí problém,chce nápravu a je ochoten to řešit nějakou reklamací,dodatečnou úpravou.Lidi co mají peníze nemají potřebu to nějak složitě řešit. Prostě prodají a koupí jinou.Tak jako mobil,televizi,auto.Prostě mají peníze.Pojmenuj to jak chceš,pro mě je to devalvace hodnot.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hmotnosti (c)endur

4.12.2017 v 22:50 | Nahoru | #98

gugo píše: ja dam tedy adv i do dodavky, kdyz je najezd Ale nedavno jsem lovil duka z rozbahnenyho pole na vozejk a mel jsem problem vtech zabahnenejch kruskach houpnout prednim kolem pres kolibku. Kacenu bych pred nej asi neprevalil.

Ale 3 lidi na varadero ja fakt skoro az moc



zabahněnou nakládám jen malou a tu urvu i bez motoru...ale v zabahněných cross botech na měkkým jsem to ještě nezkoušel.
až to budu zkoušet, řeknu, aby mě natáčeli

(reakce na) Hmotnosti (c)endur

4.12.2017 v 22:53 | Nahoru | #99

vilemx píše: Hmmm, Tak si pořádně přečti, k čemu ta hvezdička (výluka LC8 ze soupisu) patří. Ale ono to je stejně jedno, vždyť podle některých příspěvků a podle prodejních statistik není tlak na nízkou hmotnost tím podstatným.

Výhodnější než honit hmotnost a optimalizovat konstrukci je vyrobit "moderní" LED světlomet - ten motorku prodá 100 krát lépe, než kdyby do katalogu napsali, že LED světlomet to nemá, protože je s ním motorka o kilo těžší, nejde opravit, stojí bambilión a stejně svítí na pikaču, protože snad každý si hned namontoval přídavná světla. Nebo to je tím, že stejně drtivá většina lisdí to jako enduro stejně nevyužívají a takové nepodstatné souvislosti neřeší?

Když vyjela nová CRF, tak, aniž by ji fůra lidí odzkoušela či dokonce viděla, byly na ni pořadníky. Teď se podobná mánie chystá u KTM 790 a sedmičkové Tenérky. Nebyly ani ofiko představeny, ale zájemci už vypovídají termínované vklady a v práci si vyjednávají sick day.



;)

afru jsem si zkusil (sice jen na silnici) a příjemně překvapila...ale rozdíl mezi 990adv a afrou nebyl takový, abych si její koupi zařadil na "to do list"

(reakce na) Hmotnosti (c)endur

4.12.2017 v 23:22 | Nahoru | #100

mariano píše: zabahněnou nakládám jen malou a tu urvu i bez motoru...ale v zabahněných cross botech na měkkým jsem to ještě nezkoušel.
až to budu zkoušet, řeknu, aby mě natáčeli



Plechovej vozejk je taky super.... v zabahnenejch botach Ale tak nakonec to proste clovek dycky nejak urve. TO je jak kdzy jedes sam a nekde si zahrabes motorku

Hmotnosti (c)endur

4.12.2017 v 23:28 | Nahoru | #101
Musím říct že s těma ledkama souhlasím. Ta technologie je podle mého pořád v plenkách a chybí normalizované díly. I ty xenonové výbojky jsou normalizované, ale u ledek o tom tedy nevím (můžu se mýlit). A že i ledka může selhat ví každý. A bohužel to není jen samotná ledka, ale i ten balast okolo který u normální žárovky odpadá. Sice by to nemělo být tak často, ale stejně...

Hmotnosti (c)endur

5.12.2017 v 11:30 | Nahoru | #102
k hmotnostem, bmw si dřív u f800gs ve specifikacích ještě ubíralo, frantíci navážili o 10kg provozní nad. Víc by mi asi vadil původ motoru nových 850tek, nově z loncinu, má to premiové bmw u vyšších kubatur zapotřebí? I když možná bude nakonec spolehlivější než rotax800 z rakouska
http://www.loncin.co...lassid=9&id=1126

k led souhlasím, když už led potkávací, tak led denní k tomu už jen zvyšuje cenu (cb500f 12tkč, duke390 22tkč za komplet) A selhat může, na duke už je svolávačka.

2 reakcí na tento příspěvek Hmotnosti (c)endur

5.12.2017 v 11:35 | Nahoru | #103
bmw MA MOTOR LONCIN JO ty kjaaaaaaaaaaaaavo tak to je mazec.

(reakce na) Hmotnosti (c)endur

5.12.2017 v 11:47 | Nahoru | #104
gugo> no jednobuch loncin650 měl třeba spolehlivější spojku než poslední rotax650.

Zajímalo by mě, kolik by zvedl cenu motorky v německu montovaný motor. 20-30tkč?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hmotnosti (c)endur

5.12.2017 v 11:53 | Nahoru | #105
Odstavec motorárna gugo>
Holt chudáci z BMW prodávají tak levně,že musí motory brát od žlutých bratrů aby na tom něco vydělalí...

(reakce na) Hmotnosti (c)endur

5.12.2017 v 12:31 | Nahoru | #106
Anti> chtel bych byt hrdym majitelem vrtule co ma cinskej motor .

1 reakcí na tento příspěvek Hmotnosti (c)endur

5.12.2017 v 18:52 | Nahoru | #107
Hoši. I F800gs má čínský motor
//přesněji bmw koupilo od rotaxu licenci na dvouválce a výrobu zadalo loncinu. Asi proto se na prvních 2008 ročníkách občas trochu přidře vyvažovací hřídel, když se s tím flákne a cucne si vzduch do mazání.

Naposledy editováno 06.12.2017 08:20:42

(reakce na) Hmotnosti (c)endur

6.12.2017 v 09:09 | Nahoru | #108
karf> to je jen rozšířený mýtus od dob výroby jednoválce650 loncinem. Na ebay jsou motory 800gs, všude značky rotax a made in austria na odlitcích. Tady přeložená historie loncin-bmw z čínštiny:
http://translate.goo...80%26id%3D2146799254

Hmotnosti (c)endur

6.12.2017 v 10:00 | Nahoru | #109
Možná původní 800vka není z číny, ale to nakonec je to jedno kde se vyrábí, jen když se to nesere což případ 800vky bohužel moc není.

Hmotnosti (c)endur

6.12.2017 v 11:18 | Nahoru | #110
Podle všeho se jednalo o první ročníky.Zrovna nedávno jsem obdivoval jednoho hrdého majitele 800 který byl naprosto spokojený,i když jednou měnil kliku a poté celý motor...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hmotnosti (c)endur

6.12.2017 v 11:48 | Nahoru | #111
mariano> To ja nemam sanci zvednout sam ani gs. Jak zaberu, protestuji zada. Uz jsem byl v situaci, kdy jsem skrz zada nemohl ani na hajzlik, takze si s tim nehodlam zahravat.

(reakce na) Hmotnosti (c)endur

6.12.2017 v 17:20 | Nahoru | #112

Kov píše: mariano> To ja nemam sanci zvednout sam ani gs. Jak zaberu, protestuji zada. Uz jsem byl v situaci, kdy jsem skrz zada nemohl ani na hajzlik, takze si s tim nehodlam zahravat.



to nebylo o zvedání - taky mám problém zvednout 990adv a nemusím mít ani kola nahoru, ale když není nabalená, nějak to dám. ale na vozejk to trochu rychleji rozjedeš a vytlačíš i bez motoru

taky se zádama laboruju, skoro každý rok jsem pár dní jak stoletý qasimodo...ale paradoxně když se hýbu, ne - než se v nějaké poloze "zakřečuju", tak už jsem jinak a jde to
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
F 800 GS - 2024 [1, 2, 3] BMW F 800 GS 1705ol 87 Dnes v 10:45 Míra1970
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 16.4.2024 v 07:49 Koudy01
Vyplatí se kupovat Hondu AT xrv 750... Honda XRV 750 Africa Twin Kadlina 16 4.4.2024 v 21:40 Anti
Kufry Vario BMW F 800 GS ZbyD 5 24.3.2024 v 16:19 ZbyD
Honda customs Honda XRV 750 Africa Twin, Honda CB 1000R, Honda CB ... TomasNBK 0 8.3.2024 v 22:47 TomasNBK


TOPlist