bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zanesený sací kanál – vliv ERG ventilu?
26.11.2017 v 17:57
Vlastním motocykl YAMAHA SR400 (vzduchem chlyzený jednoválec, nožní startování, vstřikování paliva,..najeto 7700 km). Vyměnil jsem svíčku (důvody nebudu popisovat, bylo by to na dlouho,..). Po cca 7 km motor zhasl. Zkouším nastartovat, ale motor je téměř bez komprese. Původně jsem to připisoval svíčce - měla více vysunuté „speciální“ jiskřiště, a už mě napadaly tradické scénáře – propálený píst,….Já vůl, to jsem tomu dal….Co naplat, zozebrat to musím, a uvidím. No ale to co jsem viděl, nemohla podle mě způsobit svíčka, prostě to byla asi jen náhoda. Píst OK, pouze slušně zasra.. sací kanál včetně ventilu – viz foto, který asi řádně nedoléhal. Od příruby dál k airboxu je to čisté. Na to co má motorka najeto je i silná úsada karbonu na horní hraně válce. Nejsem nějaký odborník na motory, ale co jsem si přečetl narychlo na netu, to musí být důsledek ERG ventilu (+ asi kombinace způsobu jízdy). A předpokládám že to, co je na motocyklu namontováno, ERG ventil je (ve výfukovém kanálu štěrbina orientována proti směru proudu spalin, na ni napojena kovová trubička, pak gumová (??), pak nějaký ventil, a za ním hadička do airboxu.
Poprosím tedy o Vaše názory, je li můj předpoklad o vlivu ERG správný, nebo Vás napadá něco jiného. Pravda je, že jezdím spíše „okolo komína“ – jízda cca 20-30 km, motor točím většinou v první polovině rozpětí otáček a spíše si vychutnávám pomalejší chod motoru (2,5-3 tis.ot., max. výkon je při 6,5 tis.).
Díky za komentáře.

Aleš
Předchozí
1 2
Následující

Zanesený sací kanál – vliv ERG ventilu?

3.12.2017 v 16:54 | Nahoru | #31
U ventilů bych tomu zahřátí ještě tak nějak věřil(i když vodník),ale škrtící klapky?Teplota,a že by směs "došplíchla" až na ně?

Zanesený sací kanál – vliv ERG ventilu?

3.12.2017 v 18:59 | Nahoru | #32
Netankuješ mix ?

Zanesený sací kanál – vliv ERG ventilu?

3.12.2017 v 23:23 | Nahoru | #33
Jo klasickej upečenej motor. Jako spořiví důchodci, co jezděj fabkou jen v neděli na bohoslužbu do penny marketu s podtočenym kvaltem a milimetrově otevřenou klapkou.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zanesený sací kanál – vliv ERG ventilu?

4.12.2017 v 11:17 | Nahoru | #34
Ahoj Aleši. Jakožto skoro čerstvý majitel SR 400 ( ale to Ty víš) se přikláním spíše k tomuto názoru )

dewwil píše: Taky to vidím na podpálený ventil, ostatně je to vidět i na fotce, že ventil již nedoléhá celou plochou a je vidět i poškození dosedací plochy ventilu...



Pokud byla špatná ventilová vůle na sacím ventilu ( malá nebo žádná), tak to při expanzi nemuselo dovírat a mohlo docházet až k zášlehu do sacího kanálu a i k průniku
následných spalin. Následně vlivem vysoké teploty při zášlehu do sání mohlo dojít k poškození těsnění dříku sacího ventilu a dalšímu průniku motorového oleje do sacího kanálu . No a pak se to může pořád kupit a kupit viz. tvoje foto. Pokud ventil permanentně nedovírá, je tzv. podpálený ventil, nebo je ho kousek vyštíplý, tak určitě dochází i ke ztrátě kompresního tlaku.
Já vím, je to z mé strany jen teorie, ale snad to zní logicky. Vliv např. horší kvality benzínu bych asi vyloučil, a tu jen kochací jízdu určitě taky. Při nájezdu 7000 km to bude mít zanedbatelný vliv.
Jen tak mimochodem, kde jsi byl na 1. garanční prohlídce ? Nebylo to v autorizovaném servisu YAMAHY ve Zlíně ?
Já tam byl a již nikdy tam nepojedu. Přijímací technik mi řekl, že za 1 hodinu po předání motocyklu do servisu si pro něj můžu dojít, a na moji odpověď, že za tu dobu ani nestačí vychladnout motor na předepsané seřízení ventilů, se musel podívat do manuálu a až potom čas zpětného předání motocyklu natáhl na 3 hodiny. Pokud servis nedělá předepsané seřízení ventilů vůbec, nebo dělá na ještě horkém motoru, tak se nemůžeme divit, že se nám to může posrat. Čau Dušan

Naposledy editováno 04.12.2017 11:19:44

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zanesený sací kanál – vliv ERG ventilu?

4.12.2017 v 13:48 | Nahoru | #35
pozdnímíza> no ani ty 3 hodiny neni žádnej ideál, kvalitní servis dělá pak ventily až druhej den.

(reakce na) Zanesený sací kanál – vliv ERG ventilu?

4.12.2017 v 14:24 | Nahoru | #36

SuperSic58 píše: pozdnímíza> no ani ty 3 hodiny neni žádnej ideál, kvalitní servis dělá pak ventily až druhej den.



Nepřeháněj to

(reakce na) Zanesený sací kanál – vliv ERG ventilu?

4.12.2017 v 20:21 | Nahoru | #37
pozdnímíza>
Předně k tomu Zlínu, u mě to bylo podobné, a zaráží mě, že se to u nich opakuje (předpokládám, že jsem tam byl dříve - podzim 2015 nebo jaro 2016). Při čekání v servisu při garanční prohlídce jsem tak náhodou vzpomněl seřízení ventilů, které je předepsané, a bylo mi řečeno, že se to dělá až ...... Řekl jsem mu, že je to ale v manuálu napsáno. Po půl hodině mi dali za pravdu, ale dnes už to nestihnou, udělali by to příště. Žádné příště už ale nebylo a nebude. Pustil jsem se do toho sám.

Zanesený sací kanál – vliv ERG ventilu?

4.12.2017 v 20:54 | Nahoru | #38
Ahojte, tak troufám si říci, že jsem se "dopracoval" k příčině zanesení sacího kanálu s ventilem.
Za prvé, není to podpáleným ventilem. Při zpětné kontrole jsem zjistil, že vůle ventilů jsou OK. A ostatní mechanické příčiny jsou velmi pravděpodobně vyloučeny.
Takže jediným možným důvodem je, jak to tu někteří zmiňovali - styl jízdy. Čili kombinace "klidnější" jízdy na kratší vzdálenosti. Při "střihu" ventilů se část spálených plynů dostává za sací ventil, kde pak ulpívají a pokud nedojde k pořádnému prohřátí těchto částí, tak to pak takto dopadá :). Částečně by něco pomohl vyčistit benzín, ale pokud ho opět neproudí mnoho...... Každopádně jízdu v převažujícím rozpětí 2,5-3,5 tis.otáček při stropu 6,5-7 tis. nepovažuji za nějaké podtáčení apod. Ne každý, kdo má motorku, na ni musí hned závodit, že? A tato na to není ani stavěná. Ještě větší vliv budou mít možná kratší vzdálenosti a to, že vyjedu klidně při teplotě 5-10 stupňů. Každopádně, chce to opravdu občas více "prohnat".
V souvislosti s tímto potvrzující a velmi zajímavý je článek:
http://www.petrol.cz...ich-ucinku-6499.aspx
Cituji:
........Karbon na ventilech tak vzniká vinou trojice faktorů: průniku výfukových plynů do sání při překrytí (střihu ventilů) na konci výfukové doby, odpařujícího se benzinu (z nějž zbývají pryskyřičné úsady) a olejové mlhy z odvětrání klikové skříně. ........Právě proto, že při nízké zátěži (městském provozu) je tvorba karbonových úsad nejvyšší.
TAKŽE "VYŘEŠENO" - myšleno úsady. Ztráta komprese byla jen následným důsledkem (pravděpodobně 100% nedovřený sací ventil)

2 reakcí na tento příspěvek Zanesený sací kanál – vliv ERG ventilu?

4.12.2017 v 21:05 | Nahoru | #39
Jak bude vypadat motor čopra,co má provozní otáčky od volnoběhu?

(reakce na) Zanesený sací kanál – vliv ERG ventilu?

4.12.2017 v 21:31 | Nahoru | #40
Anti>
Zajímavá otázka. Možná tím převažujícím faktorem budou ty krátké vzdálenosti. A čopráci asi jezdí delší trasy. A nejsou takoví blázni jako já, kdy vyjedu klidně na vánoce pokud je sucho a minimálně 5 stupňů. A pak je to ještě kratší vzdálenost (ono se více jak 25 km ujet nedá)...........

Zanesený sací kanál – vliv ERG ventilu?

5.12.2017 v 07:12 | Nahoru | #41
Přešel bych taky na výživnější benzín. Já již od koupi své SR 400 jezdím pro jistotu na VERVU 100. Ty 3 koruny na litr navíc mě nezabije a taky v zimě bez ježdění mi to v nádrži vydrží. No a neobsahuje to žádné Babišovi biosložky s pryskyřicí, takže minimum zasírání spalovacího prostoru.
Mimochodem mám to vyzkoušeno na svém malotraktoru s pomaloběžným čtyřdobým jednoválcem Brigs-Straton, kde to výborně funguje. Na běžný natural 95 po 3-4 rocích provozu nic moc, pak 100 oktanová VERVA a ejhle proč to najednou tak jede......?????
Jinak bacha na Ty zastrčené a levné čerpací stanice. Již jsem taky zažil smíchaný benzín s naftou a to byl tedy mazec.

Ale stejně bych se podíval na to těsnění (gufero nebo co tam je) kolem toho dříku sacího ventilu, není to tam nějak načaté ?. Když se dívám na ty Tvoje fotky, tak je to fakt zasrané úsadami až moc.

Naposledy editováno 05.12.2017 10:41:15

Zanesený sací kanál – vliv ERG ventilu?

5.12.2017 v 08:13 | Nahoru | #42
Stačí dávat do benzínu VIF. Ale pravidelně. Ne jednu nádrž za půl roku. Je s tím sice čabrání, ale účinek na motor je zřetelný. Verva, Efecta, Optimal, V-power fungují prakticky stejně.

Zanesený sací kanál – vliv ERG ventilu?

5.12.2017 v 10:32 | Nahoru | #43
Sorry panove, ale u konstrukcne 30 let staryho dvouventilovyho vzduchace resit pridavani aditiv do paliva, to mi pripada jako uplnej nesmysl. Ta motorka byla 2 roky stara a mela naprosty prd najeto. Takhle udelat pri beznym provozu ventil - to si fakt nedokazu predstavit ani u nejvetsi jebky z ciny. IMHO tam byla nejaka absolutne vyjimecna konstrukcni vada, ale pak bych to byt majitelem samozrejme reklamoval - pokud si to nerozebral sam a neni tedy uz pozde...

Zanesený sací kanál – vliv ERG ventilu?

6.12.2017 v 22:29 | Nahoru | #44
Už to rozebral, je po záruce. To utavil jak starou avii

(reakce na) Zanesený sací kanál – vliv ERG ventilu?

8.3.2020 v 21:54 | Nahoru | #45
Anti> a co teprve takový VTX, který se standardně zahřeje tak za 50 km

1 reakcí na tento příspěvek Zanesený sací kanál – vliv ERG ventilu?

8.3.2020 v 22:32 | Nahoru | #46
Dělají to auta tak proč né moto?
Karbon bývá prevít
Zmíněné problémy rozhodně nejsou banální, avšak stále jsou řešitelné ještě za přijatelné peníze. Tou nejfatálnější závadou, kterou dokáže motor THP jak pro Euro 4, tak i Euro 5 svého majitele vytrestat, je zanášení karbonem. Přímému vstřikování obecně chybí čistící funkce. Zpočátku se tak karbon hromadí na ventilech a v sacím potrubí, „vyšší“ metu pak představuje zanesení spalovacích prostor. Předejít tomu lze používáním benzínu o vyšším oktanovém čísle, i když to PSA přímo nepředepisuje. A také občasné dodatečné aplikování aditiv. Zkušení přijímací technicky servisů skupiny PSA také poukazují na, že problémy s karbonizací mají hlavně motory, provozované na krátké vzdálenosti a jen s malou zátěží. Pokud tedy máte v plánu jezdit spíše krátké trasy, motoru THP se i přes jeho kouzelný jízdní projev vyhněte a zvolte raději VTi.

Je-li však karbonu ve spalovacích prostorech stále více, může dojít až ke vzniku takzvaných samozápalů, které jsou pro motor velmi nebezpečné. K zapálení směsi tak nedochází od přeskoku jiskry na svíčce, ale prostě vysokou teplotou ve spalovacím prostoru, jíž se zapálí mastné usazeniny. Následné kolísání tlaku při expanzním zdvihu nadměrně namáhá klikový mechanismus spolu s písty. Ve výsledku tak může dojít až k odlomení části pístu (stejný problém jako na motorech VW 1.4 TSI Twincharger) a to je pro motor konečná. Pokud se tak stalo v záruce, měnily servisy kompletní polomotor (motor bez příslušenství) za asi 130.000 korun. Pokud po záruce, musíte najít někoho, kdo to dokáže opravit. Tak hodně štěstí.
článek z auto cz.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zanesený sací kanál – vliv ERG ventilu?

8.3.2020 v 22:35 | Nahoru | #47
kratkej01> jenze SR je neprimovstrikovej dvouventil...

(reakce na) Zanesený sací kanál – vliv ERG ventilu?

8.3.2020 v 22:42 | Nahoru | #48
Slávek-TDM>
součastnej benzín konstrukce spalovacících prostorů a podtáčení a studenej motor a je vymalováno.

Naposledy editováno 08.03.2020 22:55:14

Zanesený sací kanál – vliv ERG ventilu?

9.3.2020 v 13:09 | Nahoru | #49
ju já to vidim leta na babetě, co mam doma. Jezdim s ní jen jen po městě pro rohlíky, na úřad atd, což je dejme tomu tak 3km max a vždycky tak po dvou letech musim vyčistit vejfuk, svíčku, hlavu atd, je tam bordelu fest a to neleju psí sádlo M2T. Dřív na ní jezdil dědek na chalupu, asi 16km, žádný jiný trasy, takže už se pořádně zahřála a karbonu bylo fakt minumum, je to prostě o tom trochu ten motor rozhicovat, jinak se zanese jak starý kamna
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... bumla 92 11.9.2023 v 18:47 callowsick
Pneumatiky Yamaha SR 400 hyll 10 27.5.2023 v 14:44 vojtechposmourny
Naplnění nové brzdy Yamaha SR 400 vojtechposmourny 7 10.3.2020 v 09:35 novej
Cena pro ČR [1, 2] Yamaha SR 400 frujt 45 9.3.2014 v 08:42 Che


TOPlist