bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zanesený sací kanál – vliv ERG ventilu?
26.11.2017 v 17:57
Vlastním motocykl YAMAHA SR400 (vzduchem chlyzený jednoválec, nožní startování, vstřikování paliva,..najeto 7700 km). Vyměnil jsem svíčku (důvody nebudu popisovat, bylo by to na dlouho,..). Po cca 7 km motor zhasl. Zkouším nastartovat, ale motor je téměř bez komprese. Původně jsem to připisoval svíčce - měla více vysunuté „speciální“ jiskřiště, a už mě napadaly tradické scénáře – propálený píst,….Já vůl, to jsem tomu dal….Co naplat, zozebrat to musím, a uvidím. No ale to co jsem viděl, nemohla podle mě způsobit svíčka, prostě to byla asi jen náhoda. Píst OK, pouze slušně zasra.. sací kanál včetně ventilu – viz foto, který asi řádně nedoléhal. Od příruby dál k airboxu je to čisté. Na to co má motorka najeto je i silná úsada karbonu na horní hraně válce. Nejsem nějaký odborník na motory, ale co jsem si přečetl narychlo na netu, to musí být důsledek ERG ventilu (+ asi kombinace způsobu jízdy). A předpokládám že to, co je na motocyklu namontováno, ERG ventil je (ve výfukovém kanálu štěrbina orientována proti směru proudu spalin, na ni napojena kovová trubička, pak gumová (??), pak nějaký ventil, a za ním hadička do airboxu.
Poprosím tedy o Vaše názory, je li můj předpoklad o vlivu ERG správný, nebo Vás napadá něco jiného. Pravda je, že jezdím spíše „okolo komína“ – jízda cca 20-30 km, motor točím většinou v první polovině rozpětí otáček a spíše si vychutnávám pomalejší chod motoru (2,5-3 tis.ot., max. výkon je při 6,5 tis.).
Díky za komentáře.

Aleš
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Zanesený sací kanál – vliv ERG ventilu?

26.11.2017 v 18:05 | Nahoru | #1
Alešu,jmenovče,nevím jestli se jedná u motorek přímo o ERG ventil,ale pokud je to stejný udělátor jako ma XT660,tak ano,může při špatné funkci zakarbonovat sání.Je to divný,protože by to mělo posílat čerstvý vzduch do výfuku a ne naopak.Jsou tam nějaké jednocestné ventily budeš to muset zkontrolovat...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zanesený sací kanál – vliv ERG ventilu?

26.11.2017 v 18:21 | Nahoru | #2
Ahoj, díky za info. O tom přisávání vzduchu do výfuku jsme také četl. Ale myslím si, že u této motorky tomu tak není. Kanálek ve výfukovém kanálu je orientován dost proti proudu spalin, takže ty tam jsou spíše tlačeny, než aby byl umožněn proud čerstvého vzduchu do výfuku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zanesený sací kanál – vliv ERG ventilu?

26.11.2017 v 18:46 | Nahoru | #3
ČZAleš: Je to opravdu AIS - Air Induction System, čili přisávání vzduchu do výfuku, aby docházelo k dodatečnému prohořívání směsi a produkci méně škodlivin.

A ERG ventil neexistuje. Je to EGR ventil.- Exhaust Gas Recirculation.

(reakce na) Zanesený sací kanál – vliv ERG ventilu?

26.11.2017 v 19:05 | Nahoru | #4
1100Virago>
Chlapi, dívám se do servisního manuálu, a máte pravdu. Slouží k přisávání vzduchu do výfuku.
Ale co pak to znečištění sacího kanálu? Pak jedině poruchou tohoto ventilu že propouští opačným směrem? Může být jiný důvod zanešení?

1 reakcí na tento příspěvek Zanesený sací kanál – vliv ERG ventilu?

26.11.2017 v 19:28 | Nahoru | #5
A nebere to náhodou olej přes gufera dříku ventilů, kombinovaně přes pístní kroužky?
Zdar S

(reakce na) Zanesený sací kanál – vliv ERG ventilu?

26.11.2017 v 19:36 | Nahoru | #6
SOUSEDRH9> Od kroužků se to do sacího nedostane.Olej z vodítek by měl být spláchnutý směsí.Na druhou stranu,pokud to jezdilo s podpáleným ventilem.tak bych se to profukováním mohlo zakarbonovat.Nicméně tak nějak vypadají ventily zasrané od přisávání vzduchu u aut...

A mě se to pořadí písmen zdálo divný

Naposledy editováno 26.11.2017 19:38:37

1 reakcí na tento příspěvek Zanesený sací kanál – vliv ERG ventilu?

26.11.2017 v 19:38 | Nahoru | #7
nedovírá ti ventil a část spalin se přes něho dostane. seřídt vúle nebo pokud tam jsou hydro,tak vyměnit. j.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zanesený sací kanál – vliv ERG ventilu?

27.11.2017 v 15:16 | Nahoru | #8

Benda1 píše: nedovírá ti ventil a část spalin se přes něho dostane. seřídt vúle nebo pokud tam jsou hydro,tak vyměnit. j.



tak tím, to fakt není...
tohle dělá egr ventil.... je to jen na sacím ventilu...



Naposledy editováno 27.11.2017 15:24:40

Zanesený sací kanál – vliv ERG ventilu?

27.11.2017 v 20:22 | Nahoru | #9
Kolik to bere oleje ?

Zanesený sací kanál – vliv ERG ventilu?

27.11.2017 v 21:17 | Nahoru | #10
špatná ventilová vůle, podpálil se ti ventil a při expanzi ti to hází skrz sací ventil zpět do sacího kanálu, nebo ti prochcávaj gufera na ventilech...

(reakce na) Zanesený sací kanál – vliv ERG ventilu?

27.11.2017 v 21:19 | Nahoru | #11
ariba> dělal by to egr ventil pokud by ho to mělo... todle není auto... je tam pair systém tzn. připouštění čerstvého vzduchu do výfukového kanálu aby nespálená směs dohořívala ve výfukovém kanálu...

1 reakcí na tento příspěvek Zanesený sací kanál – vliv ERG ventilu?

27.11.2017 v 21:53 | Nahoru | #12
Taky to vidím na podpálený ventil, ostatně je to vidět i na fotce, že ventil již nedoléhá celou plochou a je vidět i poškození dosedací plochy ventilu...

1 reakcí na tento příspěvek Zanesený sací kanál – vliv ERG ventilu?

28.11.2017 v 09:51 | Nahoru | #13
Vzdyt je to nova motorka - necelych 8 tisic km Nebyla jeste v zaruce?

(reakce na) Zanesený sací kanál – vliv ERG ventilu?

28.11.2017 v 11:07 | Nahoru | #14

Slávek-TDM píše: Vzdyt je to nova motorka - necelych 8 tisic km Nebyla jeste v zaruce?


Odpověď na příčinu je myslím hned v zakladatelově dotazu....
"Pravda je, že jezdím spíše „okolo komína“ – jízda cca 20-30 km, motor točím většinou v první polovině rozpětí otáček a spíše si vychutnávám pomalejší chod motoru (2,5-3 tis.ot., max. výkon je při 6,5 tis. )."

Naposledy editováno 28.11.2017 11:09:08

Zanesený sací kanál – vliv ERG ventilu?

28.11.2017 v 11:23 | Nahoru | #15
JiriBN> i v tomhle rezimu by se za par tisic nepokazila ani cinska mrdka, natoz tak dobre udelanej, jednoduchej a blbuvzdornej motor jako je SR400. Budto to soudruzi v JPN posrali s ekologickyma ficurama nebo naladenim vstrikovanim a nebo to byl jen vadnej kus (jeden pokazenej na 10 tisic)...

Zanesený sací kanál – vliv ERG ventilu?

28.11.2017 v 13:05 | Nahoru | #16
To je ten yamaží klenot, archaická 4stovka za 170 litrů? Ventilový vůle měli kontrolovat na garanci ne? Ale tim, jak si to rozebral, si přišel o záruku, jesli to v ní tedy ještě bylo. A nebo je možný, že si to upek ježděním v nízkejch otáčkách. Ale je divný, že to ztratilo kompresi tak náhle..

Zanesený sací kanál – vliv ERG ventilu?

28.11.2017 v 13:08 | Nahoru | #17
O upeceni motoru jezdenim v nizkejch otáčkách slysim poprve

Zanesený sací kanál – vliv ERG ventilu?

28.11.2017 v 17:40 | Nahoru | #18
Mýty a pověry, jak já to mám rád je třeba občas vyhnat pavouky, utrápit motor v nízkých otáčkách apod.. platilo tohle vůbec někdy?
Já vím o překročení kritické pístové rychlosti, o rozlétnutí vlivem setrvačných sil, utečení vačky, prasknutí pružiny.

Ale že by někdo utrápil motor nízkými otáčkami, o tom si povídají na autofórech.

Zanesený sací kanál – vliv ERG ventilu?

28.11.2017 v 17:43 | Nahoru | #19
Pokud se u jednoválce podpálí ventil,motor stojí.Takže těžko by se nachytalo tolik bordela na sací ventil.Tohle je buď karbon z výfuku který fluše nespálený olej,nebo olej jede přes odvzdušnění klikovky(pokud je spojen s airboxem)....

Zanesený sací kanál – vliv ERG ventilu?

29.11.2017 v 11:31 | Nahoru | #20
takhle zanesený sací ventily jsem viděl na mnoha motorkách, na kterejch majitel jezdí jen na nízký otáčky, nízký zatížení a hodně ježdění po městě a stání na semaforech.... když to pořádně neprojede, nedá tomu po okreskách a tak... nevylučuju, že v tvým případě není problém jinde....

Zanesený sací kanál – vliv ERG ventilu?

30.11.2017 v 11:59 | Nahoru | #21
když to shrnu, tak zhasnutí+bezkomprese bude asi podpálenym ventilem. Příčinou podpálení bude buď malá vůle ventilu nebo zakarbonování ventilu jízdou v nízkých nebo oboje. Přitom tenhle pomaluběžný motor, by měl mít nízké otáčky rád.

Zpětný tok spalin přes přívod vzduchu AIS skoro vylučuju. Yamaha používá 2spojené ventily (jazyčkový+elektroventil), zadělalo by to i vzduchový filtr. Ariba dal obrázek na přímovstřikový (neopláchne sání) automotor se skutečným egr, ten se zanáší nejvíc.

2 reakcí na tento příspěvek Zanesený sací kanál – vliv ERG ventilu?

30.11.2017 v 18:13 | Nahoru | #22
Rád bych,kdyby mi někdo(ideálně jeden z autorů dvou posledních příspěvků) vysvětlil,jak se pomalou jízdou zakarbonuje sací potrubí u stříkačky s necelými osmi tisíci...

(reakce na) Zanesený sací kanál – vliv ERG ventilu?

1.12.2017 v 08:36 | Nahoru | #23
Anti> to netušim, já jen iniciativně shrnul příspěvky ostatních

Jaká může být závada na odvětrání? Sr400 má suchou skříň a nad převody napojení na airbox přes nějaký filtr č.6:



Naposledy editováno 01.12.2017 09:02:06

Zanesený sací kanál – vliv ERG ventilu?

1.12.2017 v 08:57 | Nahoru | #24
Vypadá to podobně jako ventil na ducati.Ti tam mají zpětnou klapku aby šel vzduch ven ze skříně ale ne dovnitř.Nevím co je tady,ale zdá to že to na airbox napojené je.Závada není na odvětrání,ale pokud je z nějakého důvodu vysoká hladina oleje v motoru,nebo dochází k profukování plynů(třeba vlivem zadřených kroužků),může být olej vytlačován do airboxu a odtud strháván do sacího potrubí.U stroje s takovými kilometry bych předpokládal spíše první možnost,pokud se někdo ulil.Nicméně máš dobrou připomínku,nejspíš by ten olej musel jít i přes vzduchový filtr.Já osobně tyhle závadu řadím spíše do roviny těch teoretických,ale občas se tu vyskytuje.
Pokud je tam suchá skříň je občas špatně měřená hladina a někdo se uleje...

Naposledy editováno 01.12.2017 08:59:01

Zanesený sací kanál – vliv ERG ventilu?

1.12.2017 v 10:12 | Nahoru | #25
začínám si myslet, že Anti měl pravdu hned prvním příspěvkem a jestli je závada na elektroventilu sekundárního vzduchu, tak se sání může zakarbonovat (samotný jazýčkový nestačí a bývá doplněn filtrem, ten tu není).

Tady obrázek s podtlakovým ventilem:


nakonec se možná dozvíme, že bezkomprese byla podfouknutou svíčkou a sací ventil je v pořádku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zanesený sací kanál – vliv ERG ventilu?

1.12.2017 v 10:15 | Nahoru | #26

Anti píše: Rád bych,kdyby mi někdo(ideálně jeden z autorů dvou posledních příspěvků) vysvětlil,jak se pomalou jízdou zakarbonuje sací potrubí u stříkačky s necelými osmi tisíci...


Prachsprostá konspirace:
- při podtáčeni se jede v režimu plného výkonu = hodně spalin,
- sací ventil otevírá před úvratí, takže část spalin má při malých otáčkách čas proniknout do sání,
- ve studeném prostředí sání spaliny kondenzují na povrchu ventilu i hlavy, kdežto v horké výfukové části hlavy ne.

(reakce na) Zanesený sací kanál – vliv ERG ventilu?

1.12.2017 v 10:51 | Nahoru | #27
vilemx> Na takové konspiraci něco je,ale slabina je ve výrazu: "při podtáčeni se jede v režimu plného výkonu".Pokud tím výrazem myslíš plný plyn,tak to odpovídá prudké akceleraci z nízkých otáček ale ne kochací jízdě kterou popsal autor vlákna.Teoreticky je možné takové zanášení karbonem v režimu kochací jízdy u špatně seřízeného karburátoru.

bledemon>Pokud je to stejný systém jak na XT,tak tam je ventil ovládaný podtlakem odváděným kanálem z okolí vstřikovače.Stačí,aby se ten podtlak z nějakého důvodu spojil s prostorem za výfukovým ventilem a bude to tahat spaliny.To by ale zřejmě byl problém z volnoběhem.

Naposledy editováno 01.12.2017 13:53:14

Zanesený sací kanál – vliv ERG ventilu?

1.12.2017 v 12:50 | Nahoru | #28
taky motor ala sr400 nebude mit zadny zvlastni uhly otevreni ventilu, resp prekryti...

Zanesený sací kanál – vliv ERG ventilu?

1.12.2017 v 23:33 | Nahoru | #29
Díky za názory. Zatím jsem s tím ale nijak nepokročil, nakonec není kvůli počasí kde spěchat. Zkusím reagovat na pár názorů. Ventil na přisávání vzduchu bude podle mě v pořádku, jelikož si myslím, že by min.hadice za ventilem do airboxu případně airbox byl alespoň trochu od spalin znečištěn. Ale vše je naprosto čisté. Co se týče odvětrání, je tam odlučovač oleje, a ani airbox není v blízkosti ústění hadice odvětrání nějak zamaštěn. Pak jsem se přikláněl k malé vůli ventilu (seřizováno po cca 2 tis.km - sice OK) a tomu že málo těsnil, čemuž by naznačovalo také dost zasra..é sedlo. Bohužel jsem vůli nepřeměřil před rozebráním motoru :). Ale když jsem se teď díval na vačku, tak nejnižší oblast, přes kterou by v případě minimální nebo žádné vůle vahadlo "přejíždělo", měla jevit známky alespoň minimálního opotřebení. Ale v této oblasti je to "hrubě opracované" oproti ostatním lesklým plochám, po kterých vahadlo jezdí. Jinak, že by to bralo olej jsem nepozoroval (skříň je navíc suchá, myslím že moc výparů by se nemělo tvořit), ani ztrátu výkonu. Motor zhasl v nízkých otáčkách při dojíždění ke kraji cesty. No a pak téměř bez komprese (ulpěl karbon v sedlu pod ventilem ?) Jsem z toho jelen.
Napadá mě kombinace možných, a také některých vzpomenutých vlivů: malá vůle na ventilu, tím trochu rozhozené časování + v poslední době jízda za chladného počasí (dost chlazený sací ventil.......) + horší kvalita benzínu ?? (tankuji pořád na místní malé pumpě) a tím možná velmi malá čistící schopnost prostoru za ventilem +.....????
Nezbývá mi asi než zkontrolovat a případně zabrousit sedla, seřídit vůli ventilů raději na horní hranici, lít kvalitní benzín a uvidím. Po delším čase shodím sání a mrknu na ventil jestli je čistý.

Zanesený sací kanál – vliv ERG ventilu?

3.12.2017 v 12:24 | Nahoru | #30
Anti> Nevysvětlím ti proč a jak je to možný, ale prostě to tak je.Tady na Taiwanu si lidi motorky pořizujou především proto, aby udělali na ostatní dojem, pak s tím jezděj jen po městě, furt to stojí na semaforu, klape to na volnoběh a tak.... žádnou vyjížďku to nezažije. Často když pak dělám velkou údržbu, tak sací ventily jsou takhle zarostlý. Totální extrém byla Hayabusa, která měla najeto asi jen 20 tisíc, ale to sání, to jsem ještě neviděl. Foto viz. níže. Naopak moje Benelli, která má najeto už asi 140 tisíc km, tak má ventily totálně čistý - po městě jezdím na skútru, Benelli jezdí jen po horách. Jak bylo zmíněno, mělo by to mít spojitost s překrytím ventilů a teplotou ventilů. Když se tomu dává, zahřejou se natolik, že se bordel opálí. Naopak, když se tomu nedává, tak se ventil nasávanou směsí stihne chladit natolik, že se tam brodel napeče.

Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... bumla 92 11.9.2023 v 18:47 callowsick
Pneumatiky Yamaha SR 400 hyll 10 27.5.2023 v 14:44 vojtechposmourny
Naplnění nové brzdy Yamaha SR 400 vojtechposmourny 7 10.3.2020 v 09:35 novej
Cena pro ČR [1, 2] Yamaha SR 400 frujt 45 9.3.2014 v 08:42 Che


TOPlist