globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Motorka nebo kabrio po "50" ? Zimní úvaha o porovnání.
26.11.2017 v 13:33
Podzimní úvaha postaršího motorkáře
V životě většiny motorkářů, kteří se dožili ve zdraví a celí 50 let a více nastane občas otázka „ mám tohle za potřebí ? “ U nás k ní došlo loňský rok (2016) při náročném přejezdu v rámci našeho každoročního putování Evropou. Silnička ve Slovinských horách podél říčky Soča se dá jen doporučit a cílové město Bovec také. Jezdíme tam rádi. Tedy pokud zrovna nepřijde pořádná bouřka. Po třech hodinách jízdy ve slejváku na úzké cestě zasypané spadaným listím a větvemi, zpestřených průjezdem škarpou, se mě ve sluchátku ozvala Radka, která na svém stroji bojovala za mnou – kdybychom měli kabrio, tak by šla zatáhnout střecha !! Semínko pochybností bylo zasazené. Zbytek jsme probrali u piva a sušení věcí v Bovci. Jak praví lidová moudrost : „Mezi motorkou a smrtí, je ještě kabrio!“
Jsme celkem akční, takže po příjezdu domů jsme začali shánět patřičný vůz. Předem jsme vyškrtli páprdovské kočáry typu Mustang, BMW 3 a více, Chrysler a podobné. Nic proti, ale nepotřebujeme zadní sedačky a ani si natřásat ego. Chtěli jsme vlastně motorku se střechou. Volba typově padla na sportovní dvoumístný roadster za „rozumnou cenu“.
Takové rozhodnutí Vám zúží výběr na BMW Z 3 - 4, Alfa Romeo a Porsche Boxster. Vyzkoušeli jsme všechno a s jednou Alfičkou už jsme si málem plácli. Bohužel (bohudík) pán musel zrovna odjet na dovolenou.
Po měsíci ježdění po Čechách a testování aut, se kousek od našeho domu objevil kup snů (jak z Amerického filmu) . Z důvodu nemoci se prodával rodinný miláček – „pouze do dobrých rukou“. Museli jsme odpřisáhnout při jeho blatníku, že ho neprodáme dál, budeme leštit, garážovat a opečovávat. O ježdění se nemluvilo – oni v něm totiž skoro nejezdili. Vše jel pán zkontrolovat až k nám domů! Poměr cena – výkon nemohl být lepší. Ukecali jsme ještě slevu na servis.
Stali jsme se tímto majiteli 10 let „nového“ lehce zajetého Porsche Boxster. Auto rovnou putovalo do servisu, kde koukali v oněmění na perfektní stav, ale i zpuchřelé gumy na sporťáku – to tu ještě neměli. Průměr rychlosti dle počítače 42km/motohodina byl taky zajímavý údaj.
No vyměnili jsme všechno, co šlo a co bylo z gumy, plus brzdy, kotouče, rozvody atd…. Do motoru vrazili METALTEC, pokřižovali se a vyjeli. Hned z úplně prvního radaru nám následně přišla hezká rodinná fotka (za 1000Kč).
Kdo jel někdy v motokáře, dokáže pochopit jak se cítíte při prvních kilometrech.
Posez 10cm nad zemí, fouká vám na hlavu, táhne na ramena, řízení je tuhý a opravdu se nadřete, podvozek je tvrdý a malé sportovní sedačky také, takže po hodině už nevíte jak si sednout . Ten kdo to navrhoval měřil asi jen 170cm, takže já se do toho skoro nevejdu (185/100). Motor díky umístění mezi osama máte 20cm za hlavou, takže CD s muzikou klidně nechte doma. Kupte si čepici a šálu. Žere to 10l na 100, ale jen od 98oct výše, takže si připravte penízky. Prostě peklo po všech stránkách!
A nejhorší na tom je, že když už se v tom svezete, tak s tím NECHCETE přestat . Ono Vás to totiž úplně vtáhne do jízdy a motorkářský pojem „ s větrem ve vlasech“ tady skutečně nabyde jasné obrysy. Je to opravdu rychlé (zatím 250 max), ale také to dokáže zrychlit. Řízení je přesné – nic Vám neodpustí, ale kam to otočíte tam to jede. A ten motor co Vám řve do uší při 7000ot/min a 130km na 3 stupeň také není špatný. Jeho umístění uprostřed auta tomu dává opravdu dobré jízdní vlastnosti a 2 kufry - v předu i vzadu. Nic proti Carreře, ale tohle také není špatné.
Nakonec jsme za rok a kousek najeli cca 15000km po větší části Evropy, přes hory, doly a údolí. Musíme uznat, že možnost zatáhnout střechu a pustit si topení do sedaček je opravdu dobrá. Jízda perfektní, zážitky též. Mohla by být spokojenost.
Je zde však jeden problém. Co motorky?
Zatím to chudinky dost „odskákaly“, ale slíbili jsme si, že to příští rok zkusíme dohnat. Jak říkal kamarád motorkář – „je to těžké rozhodování“ – nyní už víme že NENÍ. Z pohledu pohodlí versus zážitek, bohužel autíčko vede. Po 40 letech v sedle je těžké si to přiznat, ale chce to zkusit.
Resumé: pokud už Vás opravdu nebaví moknout a klouzat se při delších cestách, kdy je počasí vždy nejisté, ale nechcete se vzdát ježdění a „větru ve vlasech“ může se stát kabrio rozumnou volbou.
Motorky zůstávají dále a doufáme, že bude dost času na obojí. I když „ laťka je nastavená dost vysoko“.
Roman www.valkyrieriders.cz

3 reakcí na tento příspěvek Motorka nebo kabrio po "50" ? Zimní úvaha o porovnání.

26.11.2017 v 18:03 | Nahoru | #1
Nedá mi to, abych nereagoval!
Jezdím od svých 15ti...Vyzkoušel jsem kde co!V srdci chopper, takže pohodář...
Když jsem poznal svou nynější ženu a rozhodli jsme se spolu žít, přišla řada na stavbu domu a děti.
Motorku jsem opustit nadobro nedokázal!Jezdili jsme ještě coby svobodní aspoň na Jawě po Slovensku a kolem komína.
Když jsem se trochu zvetil ze stavby RD, pomalu jsem se vracel do sedla silnějších strojů, ale rodina vždy měla přednost!
Na cestách jsme se se ženou vždy shodli na tom, že je to super, ale hodně nám vadí neustálé převlékání, tahání helem a přemýšlení, kam s odloženými svršky a zavazadly !
O Kabriu jsme se bavili několikrát, ale vždycky vyhrála praktická stránka věci...Až v loni se to zlomilo! Potřebovali jsme druhé auto a tak jsme kvůli praktické celoroční využitelnosti zvolili Cupé-Cabrio...
Téměř denně jej využívám k dopravě do zaměstnání a běžným pojížďkám.V létě si užívám možnosti stáhnout střechu a užít si sluníčka!Jízdní zážitky jsou podobné cruiseru .Relativní pohodlí klasického cupé, zážehovej dvoulitr s automatem (klidná pohodová jízda )...
Jo, líbí se mi to hodně a popravdě špatně se to přiznává ! Zatím jsem se motorky nedokázal vzdát, ale se ženou na společné vyjížďky už na motorce skoro nejezdím!
Kraťasy, tričko, bekovku(abych si nespálil pleš)sluneční brýle a vše ostatní(co kdyby) na zadní sedačky, nebo do kufru.Na parkovišti před penzionem nebudím pozornost plátěnou střechou a když prší, nebo je zima, pustím si topení, výhřev sedadel, pustím radio...
Mám Megane II...
Takže pohled i z "druhého konce" kabrio ježdění...
P.S: Než jsem se rozhodl pro koupi, půjčil jsem si v půjčovně (icabrio) BMW Z3.Z Brna jsem vyjel rodinným klenotem Renault Scénic.V Praze přesedl se ženou do půjčeného "baworáka" a uháněl do Lokte, kde jsme měli zabukován hotel.Tři dny jsme projížděli záp.Čechy... Pak už jsme věděli, že se nám to líbí!Ale, že chceme něco pohodlnějšího a konvenčnějšího...

Naposledy editováno 26.11.2017 18:15:10

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka nebo kabrio po "50" ? Zimní úvaha o porovnání.

26.11.2017 v 18:28 | Nahoru | #2
fatman> Mel jsi pujcene bawo a pak sis koupil tohle?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka nebo kabrio po "50" ? Zimní úvaha o porovnání.

26.11.2017 v 18:31 | Nahoru | #3
fatman> pohodlnejsi nez Z3??? Nic takoveho neexistuje

(reakce na) Motorka nebo kabrio po "50" ? Zimní úvaha o porovnání.

26.11.2017 v 21:57 | Nahoru | #4
fatman>
NO jo je to tak - zrovna na tento článek se mě přiznali 3 kamarádi taky ke cabriu není zač se stydět
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Doporučte servis Zlín [1, 2] Honda F6C Valkyrie Petaksmetak 31 11.5.2023 v 13:37 Pedl
membrány karburátory F6C Honda F6C Valkyrie zolik. 2 16.2.2022 v 12:03 Konqui
Bezklíčové zapalování [1, 2, 3] Honda F6C Valkyrie Konqui 67 18.1.2022 v 18:11 Kubák
Batoh na plotnu Honda F6C Valkyrie Konqui 16 29.7.2020 v 10:43 VlČek67
Náplně Valkyrie F6C Honda F6C Valkyrie matesxxx 8 20.11.2019 v 08:11 matesxxx


TOPlist